trainen combineren met school

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoukk_
Berichten: 1040
Geregistreerd: 09-02-09

trainen combineren met school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 23:13

Hee! :D

hebben jullie nog tips om het rijden beter te kunnen combineren met school?
ik rijd namelijk 6 paarden, ongeveer 4 per dag.
en heb dan moeite om alles op een rijtje te kunnen zetten terwijl ik eigenlijk toch nog wel tijd over heb.
maar hoe doen jullie dat als je meer paarden rijdt ?
ik heb een tijdje geprobeerd om een uur een paard te rijden dan een uur leren en dan weer rijden, maar als ik dan leer ben ik alleen maar bezig met : ik moet dit nog doen, en dit,en dit.

dus tips zijn van harte welkom! :D

Afbeelding

xmarliez

Berichten: 4098
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 23:18

Het staat hier verkeerd.
Pff, 6 paarden en school? Ik heb er 3 en kan ze nog niet eens elke dag doen. Ik doe er hoogstens 2 per dag en dan zit ik echt volgeboekt. Lijd je school er niet gigantisch onder?
Ik zou echt niet weten hoe je het zou kunnen doen maar misschien tot in de late uurtjes rijden?
Ik zou echt helemaal gek worden als ik 6 paarden moest rijden :P .

LadyLynn
Berichten: 679
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 23:20

ik heb thuis 5 paarden staan..

en ik moet toegeven; het is NIET te combineren! en t mooie is nog, ik doe MBO paardenhouderij als opleiding en krijg ong iedere dag een berg huiswerk mee |( !!

Maar ik heb wel een lekker rooster, maandag heb ik praktijk en begint om 11 uur, daarvoor probeer ik er 2 te doen, dan neem ik er meestal één mee naar school en na school nog 1.. Maar omdat ze thuis staan moet ik ook de stallen uitmesten, mijn tuig bijhouden en zorgen dat de stallen + paarden en goed bij staan. Ook moet ik voeren, wat ook regelmatig gebeurd ;) en als ik dan eenmaal in me hw zit dan moet ik voeren en heb ik daarna geen zin meer om nog iets te doen :P Ook geef ik les, dus daar gaat ook al weer tijd in zitten.

Je moet het gewoon op school aangeven dat je t niet altijd helemaal af kunt hebben. Ik zorg er in ieder geval voor dat mijn belangrijkste hw af is (de paardenvakken dus :P ) en eerlijk gezegd :o De rest begin ik niet eens aan! O:) hihi, en toch haal ik goeie punten daarvoor dus.. ik heb gewoon steeds geluk denk ik !

maar het is idd moeilijk te combineren.. en daar moet ik echt voor gaan zitten idd en het interessant vinden anders dan vind ik het tijdverdoening en hang ik in de stal weer rond..

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 23:20

Dit topic staat inderdaad verkeerd.
Ik doe de paarden in de gaatjes van m'n rooster. Als ik tentamens heb rij ik ze het liefst eerst (sta vroeg op 's morgens) en ga dan studeren. Eerst studeren en dan pas rijden werkt echt niet.
Maar 6 beesten is behoorlijk wat.. Misschien kun je het beter met je ouders daarover hebben?

LadyLynn
Berichten: 679
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 23:21

en idd als het zomer is.. dan rij ik zelfs vaak nog vóór school..

dan kan ik smiddags ff naar t zwembad :P

DivaMiep
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-05-08

Re: trainen combineren met school

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 08:04

Goh wat lastig zeg! Kan je niet proberen dat je na school paarden gaat rijden, maar dat je met jezelf afspreekt om om 9 uur te stoppen, zodat je dan nog een of twee uur huiswerk kunt maken? Of juist andersom, dat je direct uit school 2 uur gaat huiswerken en dat je erna pas gaat rijden?

asjemenou

Berichten: 9004
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 08:08

LadyLynn schreef:
ik
Je moet het gewoon op school aangeven dat je t niet altijd helemaal af kunt hebben.

Dus de school moet iedereen zijn hobby`s voor laten gaan, of gaat school voor de hobby?

LadyLynn
Berichten: 679
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 08:54

hobby gaat voor school bij mij.. najah 'hobby' mijn eigen paarden gewoon.. want dat was mijn leven, is mijn leven en Blijft mijn leven ;)

en als ik merk dat school actheruit gaat dan doe ik er echt wel iets aan, maar als het niet hoeft.. waarom zou ik dan!..

OdiEtAmo
Berichten: 5560
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 11:13

Ik heb een tijdje 2/3 paarden per dag gereden (dat zijn er niet 4 maar toch ;) ).
Ik reed ze altijd direct na school. S'avonds ging ik dan met school bezig. Ook maakt ik huiswerk in de tussenuren.

Heb je al eens gedacht een een LOOTschool?
Daar houden ze rekening met het sporten en wordt je rooster er op aangepast.

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re: trainen combineren met school

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 15:56

Ik denk dat een Lootschool wel iets voor jou is.

Waarom doe je trouwens zoveel paarden als ik vragen mag?

asjemenou

Berichten: 9004
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:39

Welk niveau moet je hebben om op een Lootschool toegelaten te worden? Kan het niet vinden op de site.

OdiEtAmo
Berichten: 5560
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:51

asjemenou schreef:
Welk niveau moet je hebben om op een Lootschool toegelaten te worden? Kan het niet vinden op de site.


Dat moet je navragen bij een LOOT-school.
Aan de hand van een statushandboek is per takt van de sport een toelatingseis vastgestelt.

http://www.osrdh.nl/upload/Statussen.pdf
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 10-02-09 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

asjemenou

Berichten: 9004
Geregistreerd: 02-05-06

Re: trainen combineren met school

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:58

Oke, vandaar dat het niet op de site staat.

Winxz_Bas

Berichten: 2633
Geregistreerd: 20-02-06

Re: trainen combineren met school

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:01

@ ts: jij mag wel naar een LOOT-school je bent Z1 geklasseerd met dresuur, dan mag je , en ook met m/z springen. dat lijkt me het beste voor je

OdiEtAmo
Berichten: 5560
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:03

Ik denk dat ze onder de T2 of R(egio) 2 regeling zal vallen.

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:23

Pion schreef:
Ik denk dat ze onder de T2 of R(egio) 2 regeling zal vallen.

Dat denk ik ook.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Re: trainen combineren met school

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:58

Maar dan nog, als TS er zulke problemen mee heeft is het misschien allemaal teveel? Dan lijkt me dit eerder een zaak die je met je ouders overlegt..

OdiEtAmo
Berichten: 5560
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:48

sjaantje schreef:
Maar dan nog, als TS er zulke problemen mee heeft is het misschien allemaal teveel? Dan lijkt me dit eerder een zaak die je met je ouders overlegt..


Dat is zeker waar!
Maar een LOOT-school kan een goede hulp zijn. :)

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:35

Verplaatst: ITP -> PP

Marijee

Berichten: 6532
Geregistreerd: 07-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:11

Jeetje, zoveel paarden :oo
Ik vind het knap, dat je zoveel paarden kan doen op 1 dag, en tevens ook nog voor school bezig bent.
Ik denk dat voor jou, het beste is om naar zo'n LOOT-school te gaan.

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: trainen combineren met school

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 23:58

[PP] > [YRT]

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 00:01

Bij ons hebben ze gelukkig ook een speciale opleiding voor mensen die in de topsport zitten (aangepast lesprogramma), misschien is er een andere school voor jou het beste!
Of je moet nu zeggen: ik train nu 3 paarden en ga eerst voor school, na diploma pak je ze alle 6 weer op. Goede bijrijdster kan ook helpen om ze iig beweging te geven ! :)

Een strakke planning maken kan ook helpen, maar zorg dan wel dat je eerst het ene afhebt voordat je je op iets anders stort.


Ik zie dat je in je laatste jaar zit, dus rond mei heb je je eindexamen (toch?), dus kies nu voornamelijk voor school! Zou l*llig zijn als je het niet haalt namelijk...
Hoe ga je het met die 6 paarden doen als je naar deurne wil?

OdiEtAmo
Berichten: 5560
Geregistreerd: 28-09-04

Re: trainen combineren met school

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 16:42

Als je inderdaad dit jaar examen doet zou ik dat even voor laten gaan. Gewoon zorgen dat je, je examen haalt, daarna kun je nog genoeg paardrijden.
Plan wat minder wedstrijden in en doe het allemaal even wat rustiger aan qua training.

Anoukk_
Berichten: 1040
Geregistreerd: 09-02-09

Re: trainen combineren met school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 16:57

oke, bedankt voor julie reacties, ik denk dat ik er wat aan heb !

rooz1993
Berichten: 296
Geregistreerd: 26-05-07

Re: trainen combineren met school

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 23:27

ik rij er dan 2.
in de zomer rij ik ze voor school, dat is het overdag toch warm en dan heb ik ook niet echt veel zin erin. maar ja dat is dan wel 4 uur op. maar ja in de winter rij ik ze na school maar ja daar ben je ook wel 3 uur mee bezig! ik denk ook dat je een zeer strake planning moet maken en je huiswerk in een keer doen en je paarden ineen keer doen! scheelt best veel tijd :P want ik heb dat ook uitgeprobeerd maar dat lukt echt niet!!