breyer paarden!!!!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horses2005

Berichten: 55
Geregistreerd: 27-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:01

wow vergeleken de prijs met een schleich en een breyer is een schleich er nog niets bij, ik schrok van de prijsen :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:53

Rilanatjuh schreef:
wow vergeleken de prijs met een schleich en een breyer is een schleich er nog niets bij, ik schrok van de prijsen :brr:


Dit komt omdat Breyers veel groter zijn en de kwaliteit veel beter is. Bovendien zijn er heel veel paarden limited edition.

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 18:19

Je hebt Breyers in verschillende groottes, een kleine breyer is lang niet zo duur als een grote. Als je Schleich geldbedragen gewend bent, dan vind je de 'Stablemate' breyers misschien wel leuk? die zijn net een slag kleiner dan Schleich, maar zo uit mijn hoofd geloof ik wel ongeveer in dezelfde prijsklasse. Persoonlijk vind ik ze ook realistischer en meestal mooier dan Schleich modellen, ook al zijn ze kleiner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 18:52

Telpeva schreef:
Je hebt Breyers in verschillende groottes, een kleine breyer is lang niet zo duur als een grote. Als je Schleich geldbedragen gewend bent, dan vind je de 'Stablemate' breyers misschien wel leuk? die zijn net een slag kleiner dan Schleich, maar zo uit mijn hoofd geloof ik wel ongeveer in dezelfde prijsklasse. Persoonlijk vind ik ze ook realistischer en meestal mooier dan Schleich modellen, ook al zijn ze kleiner.


Klopt, maar Schleich is ook echt niet lelijk hoor. Bovendien kun je daar tenminste mee spelen, en meerdere van per keer kopen.

Horses2005

Berichten: 55
Geregistreerd: 27-10-16

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 15:06

Afbeelding

Ik vind deze heel mooi. geen idee wat voor soort dit is

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 15:18

Daar heb je ook zeker gelijk in Pichu :)

Het model hierboven is als ik het goed heb een Banjo, op de Stud Spider mold, en het is een traditional. Hij wordt sinds 2008 niet meer gemaakt.

Horses2005

Berichten: 55
Geregistreerd: 27-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 15:25

Telpeva schreef:
Daar heb je ook zeker gelijk in Pichu :)

Het model hierboven is als ik het goed heb een Banjo, op de Stud Spider mold, en het is een traditional. Hij wordt sinds 2008 niet meer gemaakt.

ow thxx, tja heb geen verstand van breyer helaas :(

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 15:32

ik weet ook lang niet alles hoor! ik wou je juist helpen met de volledige naam, want als je een model erg leuk vind dan kan je ze soms op ebay of 2ehands ook nog wel vinden :) zo ben ik ook aan oudere modellen gekomen, soms moet je even zoeken en soms heb je mazzel als je er een tegen komt die je nog graag had willen hebben. Als je eenmaal weet hoe een model precies heet dan kan je er eventueel (ooit) gericht op zoeken als je hem een keer echt graag zou willen kopen :)

Anoniem

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:47

Tip: op identifyyourbreyer.com kun je alle paarden terugvinden! :D

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:05

Dit is momenteel mijn collectie, echter wil ik stoppen met verzamelen, mocht iemand interesse hebben in een van mijn modellen, stuur maar een berichtje :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

leanne123456
Berichten: 21
Geregistreerd: 27-10-16

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:18

Wauw wat een mooie collectie!!!

KylaLover

Berichten: 2216
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: ergens in de buurt van nergens

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 01:33

He leuk dat er weer een beetje leven in dit topic lijkt te komen.
Ik ga geen foto's plaatsen van m'n collectie, daarvoor heb ik te veel haha. Denk dat ik van stablemste tot traditionals een stuk of 200 modellen heb (incl resins)

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 18:00

Zijn hier eigenlijk mensen aanwezig die zelf wel eens een model (deels) zelf geboetseerd hebben?

Wat zou jullie voorkeur hebben qua werken, liefst in 1x juist boetseren, of grofweg iets boetseren en dan met een dremel/vijl/powertool het model vijlen tot het gewenste resultaat? En dan details als aderen, botjes e.d. later opnieuw toevoegen met klei? Hoe doen jullie dat :+

Ik heb geen idee wat ik aan het doen ben, mijn homp klei ziet er inmiddels wel uit als een paard maar ik vraag mij nu af hoe ik in godsnaam de details erop ga krijgen.

mina_dero

Berichten: 354
Geregistreerd: 20-11-16
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:05

hoi uhh ik ben nieuw n de breyer wereld ben dit uhh inmiddels vorig jaar begonnen en heb totilas salinero en valegro maar ik had een vraag je hoe werkt het bit bij breyer want ik zie op allerlei plaatjes een bit maar heb dus geen idee hoe het werkt er zit wel een gaatje in hun ene mondhoek heb geen idee waar dat voor is misschien kunnen jullie mij helpen

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 00:12

Die bitjes zitten niet echt in de mond, die bitjes hebben meestal geen mondstuk ze bestaan enkel uit de bitringen. Dit wordt in de mondhoek vastgeplakt met sticky wax, en aan een heel klein beetje sticky wax heb je meestal al genoeg. Het spul is doorzichtig, en als je heel weinig gebruikt zie je het ook niet zitten :) en wanneer je het zat bent dan kan je het makkelijk ook weer er af halen.

De sticky wax kan je bij rio rondo bestellen, dan heb je een relatief duurder chique potje. Je kan ook naar de blokker (of soortgelijke winkel met een kaarsenafdeling) gaan en bijenwas bolletjes halen, dat zijn kleverige bolletjes waarmee je dinerkaarsen vast kan zetten zodat die niet omvallen. Kost misschien 1 of 2 euro, en met een zo'n bolletje kan je heeel veel bitten en ook andere dingen vastplakken. Ik heb nog nooit schade of narigheid er van gehad, het werkt prima imo.

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:45

Ik schop dit topic even omhoog
Ik ben namelijk opzoek naar breyer paarden om in een project te verwerken mogen dus wat beschadigingen hebben of verf problemen

Voorkeur voor warmbloeden in draf, stijgerend, stand etc

Modellen zoals
Salinero
Valegro
Wyatt
Show jumper
Totilas ea

Enkel traditional

Pb wanneer je iets hebt waar ik wat mee kan

Muztang
Berichten: 341
Geregistreerd: 20-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:12

Ik organiseer op 10 juni 2017 weer een modelpaarden live show in Baarn. Dit is de 4e live show in Nederland die ik organiseer. De deelnemers die hieraan mee doen nemen elk hun eigen modellen mee.

Op een live show kan je modellen showen in een rassenklassen zoals bv. warmbloeden, arabieren of appaloosa’s. Er wordt o.a. gekeken of de kleur en het ras bij het model passen. Je kan hier dan prijzen zoals rozetten mee winnen. Er is ook een performance klasse, dit is een klasse om tuig te showen. De klassen zijn er voor Breyer alle formaten, Custom modellen (bv een opnieuw geschilderde Breyer) en Artist Resins. Ook zijn er mini klasse waarbij je bv met Schleich modellen kan mee doen en je kan ook eigen geschilderde modellen showen.

De modellen worden onder verdeeld in traditional en mini formaat.
Bij traditional moet je denken aan de grote Breyer modellen en Peter Stone.
De mini's zijn Breyer stablemates en Schleich of andere modellen met dezelfde grootte.

Daarnaast wordt er ook nog onderscheidt gemaakt uit Original Finish, Artist Resin, en Custom modellen. Original finish zijn Breyers of plastic modellen als Schleich zoals je die in de webshop besteld al met een fabrieksverflaag. Artist resins zijn breekbare modellen die vaak nog geschilderd moeten worden door een artist. Customs zijn modellen die zijn geschilderd en eventueel aangepast door een artist, bv. een Breyer die is over geschilderd.

Er is plek voor 15-20 deelnemers. De kosten zijn 20 euro voor deelnemers en 6 euro voor bezoekers. Dit is inclusief broodjes, iets lekkers en drinken.

Het is ook erg leuk om te komen kijken of je kan gelijk meedoen aan de show. Je ontmoet andere verzamelaars van model paarden en je kan een hoop modellen in het echt zien. Vaak zien de modellen er heel anders uit als op een foto.

Als je je wilt aanmelden kan je me een bericht sturen.

RunningSolo
Berichten: 23
Geregistreerd: 31-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 21:42

Heeft iemand nog leuke breyers te koop? Niet te duur, ik zoek het liefst een paard waar actie in zit (dressuur, springen). Liefst geen of weinig beschadigingen. Traditional. Ik zoek eentje zoals Totilas of Valegro bijvoorbeeld, en misschien ook een 'body', waar ik nog wat mee kan doen :) PB me maar!

spritetje
Berichten: 22
Geregistreerd: 25-06-15

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:13

ooh cool muztang , maar helaas kan ik niet komen ... het is al jaren geleden dat ik nog eens een show kon doen :(

Muztang
Berichten: 341
Geregistreerd: 20-12-06

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:14

Jammer Spritetje dat je niet kan komen

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 21:15

mss lees ik eroverheen hoor maar weet iemand websites waar ik Breyer paarden kan bestellen? Mijn dochter wilt heel graag de spirit riding free hebben maar ik kan deze alleen maar in Amerika vinden en kost me dan buiten de 30 dollar voor het paard nog eens 30 dollar verzendkosten

mina_dero

Berichten: 354
Geregistreerd: 20-11-16
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 16:31

lindam75 schreef:
mss lees ik eroverheen hoor maar weet iemand websites waar ik Breyer paarden kan bestellen? Mijn dochter wilt heel graag de spirit riding free hebben maar ik kan deze alleen maar in Amerika vinden en kost me dan buiten de 30 dollar voor het paard nog eens 30 dollar verzendkosten


dat is wel erg veel ik heb even voor je gezocht maar kan hem niet vinden zag hem een paar maanden geleden wel op marktplaats staan maar die is inmiddels weg sorry ik heb niks kunnen vinden

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 16:35

Helemaal vergeten te reageren, ik heb eergisteren ook voor je gekeken bij de webshops waarvan ik weet dat ze breyers hebben, maar ik zie hem ook nergens. Het is inmiddels al een wat ouder model, misschien dat je 2ehands meer kans maakt.

Edit: ik sprak te snel, ik zie dat in 2017 een nieuw model uit is gekomen (of uit gaat komen) die inderdaad ook van de film is die je noemt :) misschien dat die nog te nieuw is en dat hij daarom in nl nog niet te krijgen is? Ik ga even voor je zoeken

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 17:01

Heb niks gevonden helaas

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:25

Wat jammer zeg.... bedankt voor de reacties