[Over_Bokt] puberen heel erg

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
angelabakx
Berichten: 6
Geregistreerd: 05-01-12

[Over_Bokt] puberen heel erg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 01:11

mijn paardje noah een tinker van 3.5
ik wist al wel dat ze aan het puberen was maar het woord steeds erger
het ging eerst naar achteren stappen als ik met het zadel kwam en nu heeft ze me al getrapt om dat ze hengstig is heel erg ze dacht dat ik een of andere hengst was ofzo maar nnu als ik wil op stappen en ik heb dan nog maar een voet in mijn beugel en leun een beetje dan begint ze te draven en dan gaat ze bokken en dan spring ik eraf want ik krijg geen kans om er dan weer op te gaan want dan gaat ze steigeren en lijkt het net of ze heel erg gestresst is en het enige wat ik dan kan doen is der afzadelen maar die dag singelde ik haar in de bak aan en had toen der haren vergeten goed te doen wat ze deed al zo raar bij de singel pakken konstand als ik de singel wilde pakken dan kwam ze weer met dat beentje van der en iemand van stal zeg dat het messchien kwam dat de haren verkeerd zitten omdat ze een goeie dikke winter vacht heeft en me instructrice zegt dat ze me gewoon uittest
tips ???

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [Over_Bokt] puberen heel erg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:15

WZ --> YRT.

Probeer je openingspost trouwens nog even aan te passen, het is heel moeilijk leesbaar zonder leestekens. Hoofdletters, punten en komma's doen wonderen.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [Over_Bokt] puberen heel erg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:30

Uh, ik ga denk ik wel mee met je instructice.
Jonge paarden testen hun eigenaar gewoon...

anoniempje1
Berichten: 350
Geregistreerd: 09-11-10

Re: [Over_Bokt] puberen heel erg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:02

Rijdt je haar iedere dag? Misschien heeft ze last van singeldwang? Of is dat een rare gedachte :?

xChoco

Berichten: 766
Geregistreerd: 08-06-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:04

Ik ga ook mee met je instructrice.
Dit heb ik ook met mijn paard gehad, die zat ook nog in de pubertijd en nieuwe eigenaar. Meestal testen paarden je al uit wanneer je de nieuwe eigenaar bent en als ze dan ook nog in de pubertijd zit is het nog erger.

paardengek_8
Berichten: 136
Geregistreerd: 28-01-11

Re: [Over_Bokt] puberen heel erg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:06

Kan het ook niet gewoon de winter zijn? Staat ze de hele dag op stal, en kan ze haar energie niet kwijt?, vandaag gaan rijden met mijn vriendin haar haflinger, en omdat die dus hele dag op stal had gestaan was dat ook niks anders dan steigeren, en bokken ook als je erop wilde. En verder denk ik net als je instructrice dat ze je aan het uittesten is.

Anoniem

Re: [Over_Bokt] puberen heel erg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:29

Inderdaad: staat ze veel op de wei? :)
Verder is het vrij moeilijk lezen..

__Danielle

Berichten: 257
Geregistreerd: 29-01-11
Woonplaats: ♥ ♥ ♥

Re: [Over_Bokt] puberen heel erg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:13

Volgens mij is ze je aan het uittesten, ik heb het ook gehad met mijn toen 3jarige (die ondertussen al bijna 5 is). Ik zou zeggen, gewoon niet op in gaan, dan is het op gegeven moment niet leuk meer :) Probeer het niet op te geven, want dan blijft ze het doen :)

angelabakx
Berichten: 6
Geregistreerd: 05-01-12

Re: [Over_Bokt] puberen heel erg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 21:06

met de winter staat ze niet veel op de wei maar ze is ook 2 maanden naar het zadelmak maken is ze begonnen met puberen en ik had zaterdag haar los gegooid dat ze haar gekkigheid weg kon rennen.en zaterdag had ik ook gelijk les dus had tips gehad ook over der andere gekkigheid zoals wegdraaien wanneer ik wil op stappen gewoon kijken welke kant ze opdraait en die tegen pakken ofzoiets ja moeilijk uit te leggen elke en sorry voor de openings tekst heb nog een beetje moeite me teksten schrijven.:) groetjes angela dankje voor reacties