te korte rijlaarzen :( tips

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaike_j
Berichten: 79
Geregistreerd: 07-03-14

te korte rijlaarzen :( tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 15:53

heei iedereen! ik heb ongeveer een maandje geleden leren paardrijlaarzen gekocht. ze zijn volgens mij alleen te kort. In de winkel was ik ook al aan het twijfelen of ze niet te kort waren, maar volgens de medewerker waren ze perfect. nu 4 weken later, vind ik ze echt te kort, maar ik kan ze nu niet meer terug brengen... |( weet jullie misschien waar je je laarzen kan laten verlengen (jachtkap,dressuurboog), of is dat niet mogelijk? zelf heb ik ook al nagedacht om me laarzen te verkopen en dan nieuwe te kopen, maar ik denk dat ik met dit probleem blijf zitten, aangezien ik zeer lange en erg dunne benen heb (en ik niet van plan ben om helemaal op maat gemaakte laarzen aan te schaffen). hopelijk weten jullie iets!! ;) ;) ;)
ps: de laarzen zijn zwart met veters aan de voorkant en rits aan de achterkant. en op de dressuurboog verticaal 2 streepje van ong. 10 glitters. (harry horses is het merk)

LOLLYYwood

Berichten: 2831
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Aalst (Oost-Vl, Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:54

heb je een foto van hoe ze zitten, ben er nl wel benieuwd naar. :)

Verder, kan het toch niet zoveel kwaad dat ze iets of wat te kort zijn?

MarliesV

Berichten: 15188
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: te korte rijlaarzen :( tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:57

Een goede schoenmaker kan er denk ik wel een jachtkap bij op zetten. Ik zou er eens langs gaan.

Te korte laarzen zijn niet fijn en staan niet mooi vind ik. Volgende keer bij twijfel niet doen want leren laarzen zakken altijd nog een aantal cm in als je ze gaat dragen.

maaike_j
Berichten: 79
Geregistreerd: 07-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 16:16

LOLLYYwood schreef:
heb je een foto van hoe ze zitten, ben er nl wel benieuwd naar. :)

Verder, kan het toch niet zoveel kwaad dat ze iets of wat te kort zijn?
heb er nu zo snel even geen foto van , maar de dressuurboog zit zo handbreedte onder me knie...

maaike_j
Berichten: 79
Geregistreerd: 07-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 16:17

MarliesV schreef:
Een goede schoenmaker kan er denk ik wel een jachtkap bij op zetten. Ik zou er eens langs gaan.

Te korte laarzen zijn niet fijn en staan niet mooi vind ik. Volgende keer bij twijfel niet doen want leren laarzen zakken altijd nog een aantal cm in als je ze gaat dragen.

maar is dat ook mooi??

Niekj_Jente
Berichten: 2433
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Re: te korte rijlaarzen :( tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:20

Ik lees even mee..
Heb 2 paar leren laarzen thuis maar beide zijn ze helaas te kort..

jsofie

Berichten: 424
Geregistreerd: 14-09-10

Re: te korte rijlaarzen :( tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:22

te koop zetten en nieuwe kopen? daar draai je wel verlies op maar een jachtkap er op zetten kost ook genoeg geld. en mooi zal het niet worden denk ik.

maaike_j
Berichten: 79
Geregistreerd: 07-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 16:24

jsofie schreef:
te koop zetten en nieuwe kopen? daar draai je wel verlies op maar een jachtkap er op zetten kost ook genoeg geld. en mooi zal het niet worden denk ik.

nope, dus eigenlijk kan ik niks..?

maaike_j
Berichten: 79
Geregistreerd: 07-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 16:25

Niekj_Jente schreef:
Ik lees even mee..
Heb 2 paar leren laarzen thuis maar beide zijn ze helaas te kort..

hoe kort zijn ze bij jou?

jiperdepip
Berichten: 2702
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: tussen de tulpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:26

Ik zou er toch mee naar de winkel gaan waar je ze gekocht hebt , terug brengen zal niet lukken maar ze hadden toch ook aan moeten geven dat ze toch echt wel wat te kort waren .
misschien kunnen ze je korting geven op een nieuw paar ter compensatie

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: te korte rijlaarzen :( tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:27

Ik heb hetzelfde probleem, pas niet in standaard maten. Heb me er bij neergelegd dat mijn laarzen gewoon altijd te kort zullen blijven want ik heb echt het geld niet om op maat gemaakte laarzen te kopen..

jsofie

Berichten: 424
Geregistreerd: 14-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:27

maaike_j schreef:
jsofie schreef:
te koop zetten en nieuwe kopen? daar draai je wel verlies op maar een jachtkap er op zetten kost ook genoeg geld. en mooi zal het niet worden denk ik.

nope, dus eigenlijk kan ik niks..?


jawel te koop zetten en wachten tot ze verkocht zijn en met dat geld nieuwe laarzen gaan kopen

Niekj_Jente
Berichten: 2433
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:28

maaike_j schreef:
Niekj_Jente schreef:
Ik lees even mee..
Heb 2 paar leren laarzen thuis maar beide zijn ze helaas te kort..

hoe kort zijn ze bij jou?


Zijn nu ze ingezakt zijn zeker 5 cm te kort en een paar is nog korter.
Maar ik blijf denk ik maar bij te korte rijlaarzen, op maat maken gaat echt boven mijn budget en wil ik ook nu geen geld aan uitgeven aangezien ik geen wedstrijden rij... -O-
Laatst bijgewerkt door Niekj_Jente op 26-03-14 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

maaike_j
Berichten: 79
Geregistreerd: 07-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 16:29

SuperAssie schreef:
Ik heb hetzelfde probleem, pas niet in standaard maten. Heb me er bij neergelegd dat mijn laarzen gewoon altijd te kort zullen blijven want ik heb echt het geld niet om op maat gemaakte laarzen te kopen..

same here! hoe lang zijn ze bij je?

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: te korte rijlaarzen :( tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:32

Geen idee, heb mijn benen opgemeten en zou uitkomen op 48/49cm hoogte, en de laarzen zouden(volgens internet) 47cm moeten zijn, maar door het inzakken is er echt nog wel een cm of 2 vanaf gegaan dus ook een dikke 4 a 5cm te kort.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: te korte rijlaarzen :( tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:35

@superAssie: dat zijn toch niet zo'n lange benen? Petrie ed hebben die hoogte toch in hun standaardmaten?

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: te korte rijlaarzen :( tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:40

Ja maar niet in combinatie met mijn voet en kuitmaat :)
Ik heb het een tijdje geleden precies opgemeten, weet niet meer wat ik nou precies had, maar de hele maattabel nagezocht en ook petrie had dat niet in standaard maat. Mijn voetmaat is daar te groot voor. Ze hebben wel mijn kuit+lengte in een of anderhalve voetmaat kleiner maar ja daar kom ik dus ook niet in..

Niekj_Jente
Berichten: 2433
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Re: te korte rijlaarzen :( tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:49

Ik heb voetmaat 38/38,5 kuitmaat 37 en hoogte 50, van petrie kan ik deze maten nergens vinden

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: te korte rijlaarzen :( tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:44

Het is eigenlijk zo dat als je niet in de standaard maten past, je of geld moet willen uitrekken voor op maat gemaakte laarzen, of je moet chaps nemen in de hoop dat die wel lang genoeg zijn, of je moet voor lief nemen met korte laarzen te rijden.

Een jachtkap erop zetten kost geld en zal vaak niet mooi worden, dus of je daar je geld aan wilt besteden?

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:49

Angela schreef:
Het is eigenlijk zo dat als je niet in de standaard maten past, je of geld moet willen uitrekken voor op maat gemaakte laarzen, of je moet chaps nemen in de hoop dat die wel lang genoeg zijn, of je moet voor lief nemen met korte laarzen te rijden.

Een jachtkap erop zetten kost geld en zal vaak niet mooi worden, dus of je daar je geld aan wilt besteden?

Ik had chaps die goed pasten, voor 2 maanden. Ondertussen zijn ze uitgerekt en nu zakken ze nog erger af dan mijn te korte laarzen..
Het is dat mijn laarzen kapot zijn anders gooide ik die chaps meteen de prullenbak in.. De jodhpurs, heerlijk maar die chaps.. -O-

Grooming_Mom

Berichten: 438
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:50

Bij mijn dochtervan 13 hetzelfde probleem .
Wij zijn toen tegen de Cavallo junior (leer) aangelopen .
In de maat 41 / 34 /53
Deze zitten mooi hoog en sluiten ook netjes bij haar kuiten .

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:51

Op maat gemaakt hoeft nieteens altijd duurder te zijn, de meeste petrie laarzen zijn duurder dan op maat gemaakte lipica's ;)

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:52

Shari_Becker schreef:
Op maat gemaakt hoeft nieteens altijd duurder te zijn, de meeste petrie laarzen zijn duurder dan op maat gemaakte lipica's ;)

Ook op maat gemaakte lipica's vind ik onwijs duur en de meeste van de modellen ook nog eens totaal niet mooi..

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Re: te korte rijlaarzen :( tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:55

Ik zeg niet of ze wel of niet duur zijn dat is voor iedereen persoonlijk echter komt er hier iemand aan dat er vele maten van petrie zijn terwijl de meeste petrie modellen heel stuk duurder dan lipica's zijn

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: te korte rijlaarzen :( tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:59

Ik kan trouwens op de site van lipica niet vinden wat ze precies kosten, maar ik ga er niet vanuit dat je daar voor minder als 300 euro klaar bent en dat vind ik persoonlijk enorm veel geld. Ja natuurlijk is het het waard, maar zoveel geld kan ik niet missen.