[INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 14:42

Bloodymary schreef:
Die foto met die schimmel hierboven snap ik niet. Je komt niet eens met je benen onder zijn buik uit. Waarom denk je dat je te groot zou zijn?


Nou ik snap de verwarring wel, als je ziet wat men hier soms te groot vind.

Ik vind je nog passen!

Sara18

Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:17

Bloodymary schreef:
Die foto met die schimmel hierboven snap ik niet. Je komt niet eens met je benen onder zijn buik uit. Waarom denk je dat je te groot zou zijn?


Ging mij meer om de lengte van mijn boven lichaam :)

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:19

Voor het oog vind ik het niet mooi meer, maar kwam gewicht zit het wel goed.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 20:45

kimkraakman schreef:
Zag laatst een foto voorbijkomen van een oud-studiegenootje.. Ze is zeker over de 100 kg en zie haar dan op een haflinger rijden.. Ik vind het echt niet kunnen.. En dan heeft ze ook nog de opleiding Diermanagement gedaan.. Heb de neiging om haar een berichtje te sturen, maar aan de andere kant, wie ben ik om er wat over te zeggen?

Dat is een lastige situatie, ik snap je twijfel maar zou in jou plaats toch een berichtje sturen denk ik. Je stuurt het tenslotte niet om vervelend te doen, je wilt alleen het beste voor haar paard. Als je een goede eigenaar bent zou je moeten kunnen waarderen dat mensen aan het welzijn van je paard denken. Wellicht heeft ze een goed verhaal (als in dat er echt vaak een fysio/etc langs komt die bevestigd dat het paard geen hinder ondervind.)
Maar het is uiteraard volledig jou recht om niks te zeggen, ik snap dat het lastig is.

pien_2010

Berichten: 43506
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 21:35

Niet doen. Ze weet echt wel dat ze te zwaar is!

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 21:55

pien_2010 schreef:
Niet doen. Ze weet echt wel dat ze te zwaar is!

Mee eens

Lukietje

Berichten: 51
Geregistreerd: 01-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 23:39

Bloodymary schreef:
Die foto met die schimmel hierboven snap ik niet. Je komt niet eens met je benen onder zijn buik uit. Waarom denk je dat je te groot zou zijn?


Niet dat ik haar te groot vindt, maar haar bovenlichaam is in verhouding wel echt een stuk langer dan haar benen. Als je naar het bovenlichaam kijkt zou ik nog enigszins begrijpen dat je begint te twijfelen. Benen zeggen niet altijd alles.

Maar ze is hartstikke slank dus qua gewicht past het echt nog makkelijk. En zo heel lang is haar bovenlichaam nu ook weer niet. Maar ik wou gewoon even duidelijk maken dat mensen hier vaak alleen naar de benen kijken terwijl het bovenlichaam ook een rol uitmaakt. Als je namelijk te lang bent, is het je bovenlichaam die het paard uit balans brengt en niet je benen.

kimkraakman
Berichten: 24
Geregistreerd: 17-07-18
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:09

Faitherr schreef:
kimkraakman schreef:
Zag laatst een foto voorbijkomen van een oud-studiegenootje.. Ze is zeker over de 100 kg en zie haar dan op een haflinger rijden.. Ik vind het echt niet kunnen.. En dan heeft ze ook nog de opleiding Diermanagement gedaan.. Heb de neiging om haar een berichtje te sturen, maar aan de andere kant, wie ben ik om er wat over te zeggen?

Dat is een lastige situatie, ik snap je twijfel maar zou in jou plaats toch een berichtje sturen denk ik. Je stuurt het tenslotte niet om vervelend te doen, je wilt alleen het beste voor haar paard. Als je een goede eigenaar bent zou je moeten kunnen waarderen dat mensen aan het welzijn van je paard denken. Wellicht heeft ze een goed verhaal (als in dat er echt vaak een fysio/etc langs komt die bevestigd dat het paard geen hinder ondervind.)
Maar het is uiteraard volledig jou recht om niks te zeggen, ik snap dat het lastig is.


Ja, dat maakt het juist lastig.. We hebben allebei de opleiding Diermanagement gedaan en ik geloof ook dat ze wat paard-gerichte vakken heeft gevolgd.. En ze werkt dus nu op een zorgmanege.. Ik wil het graag doen, omdat het beter voor het paard is, maar ik denk dat ze het zelf ook dondersgoed weet en dat het haar misschien alleen maar weerhoudt om nog een foto van haar op paard te plaatsen.
Ik ging nog even verder op haar profiel kijken en daar zag ik een filmpje van haar in galop op een Fries.. Met als onderschrift iets over "knolhobbelen". Ja, het was ook echt hobbelen.. Te zielig eigenlijk hoe je haar elke keer weer op de rug van de fries zag bonken.. Zit dus echt in dubio..

Bloodymary
Berichten: 4549
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:10

Lukietje schreef:
Bloodymary schreef:
Die foto met die schimmel hierboven snap ik niet. Je komt niet eens met je benen onder zijn buik uit. Waarom denk je dat je te groot zou zijn?


Niet dat ik haar te groot vindt, maar haar bovenlichaam is in verhouding wel echt een stuk langer dan haar benen. Als je naar het bovenlichaam kijkt zou ik nog enigszins begrijpen dat je begint te twijfelen. Benen zeggen niet altijd alles.

Maar ze is hartstikke slank dus qua gewicht past het echt nog makkelijk. En zo heel lang is haar bovenlichaam nu ook weer niet. Maar ik wou gewoon even duidelijk maken dat mensen hier vaak alleen naar de benen kijken terwijl het bovenlichaam ook een rol uitmaakt. Als je namelijk te lang bent, is het je bovenlichaam die het paard uit balans brengt en niet je benen.


Ah heb je ook gelijk in. Zag het ook niet goed omdat de foto zo klein is.

Lukietje

Berichten: 51
Geregistreerd: 01-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 17:36

@bloodymary

Het ging niet alleen om jou hoor, ik zie gewoon vaak mensen die alleen naar de benen kijken. :o
Maar zij is niet te groot hoor

rosslover

Berichten: 1133
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 23:16

Hooii, zou dit nog een heel seizoen kunnen? Pony zou de hele winter bij mij staan. Ik ben 18 dus groei in principe niet veel meer en ik ben laatste tijd wat afgevallen. Ik vind dat het voor t plaatje niet heel erg mooi meer is maar dat het nog wel past, het is niet dat ik heel de winter keihard ga trainen maar vooral lekker buitenrijden en een beetje rondhobbelen :)


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 23:17

rosslover schreef:
Hooii, zou dit nog een heel seizoen kunnen? Pony zou de hele winter bij mij staan. Ik ben 18 dus groei in principe niet veel meer en ik ben laatste tijd wat afgevallen. Ik vind dat het voor t plaatje niet heel erg mooi meer is maar dat het nog wel past, het is niet dat ik heel de winter keihard ga trainen maar vooral lekker buitenrijden en een beetje rondhobbelen :)


[ [url=m/wCuHem.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/t4t1jw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Lz0om0.png]Afbeelding[/url] ]


Ik vind dat het prima kan.

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 23:31

rosslover schreef:
Hooii, zou dit nog een heel seizoen kunnen? Pony zou de hele winter bij mij staan. Ik ben 18 dus groei in principe niet veel meer en ik ben laatste tijd wat afgevallen. Ik vind dat het voor t plaatje niet heel erg mooi meer is maar dat het nog wel past, het is niet dat ik heel de winter keihard ga trainen maar vooral lekker buitenrijden en een beetje rondhobbelen :)


[ [url=m/wCuHem.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/t4t1jw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Lz0om0.png]Afbeelding[/url] ]

Dit past prima!

Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 00:01

Ziet er prima uit :j

rosslover

Berichten: 1133
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 00:32

Heel fijn, er waren wat mensen naar me toe gekomen dat het echt niet kan en dat ik beter voor een ander kan gaan maar ik vind deze echt heel erg leuk :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 00:46

Afbeelding

Kikkertje en ik, alweer wat jaren geleden :D die rug gaat er inmiddels hoop ik wat beter onder :D

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 00:56

poes schreef:
[ [url=m/Avwnjd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kikkertje en ik, alweer wat jaren geleden :D die rug gaat er inmiddels hoop ik wat beter onder :D

Voor het mooi vindt ik je bovenlichaam iets te lang maar je past er prima op :o

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 00:56

Denk dat in daar ook nog een gaatje of twee korter zat. Voor het mooie past het idd echt niet.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 01:37

poes schreef:
[ [url=m/Avwnjd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kikkertje en ik, alweer wat jaren geleden :D die rug gaat er inmiddels hoop ik wat beter onder :D


Ik ben heel benieuwd naar jouw lengte en die van jouw paardje! Ik snap wat je zelf bedoeld met dat je bovenlichaam voor het mooie te lang is, maar ik vind het toch een heel mooi plaatje om te zien eigenlijk!

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 05:57

Ik vraag me meer of waarom je een foto zou plaatsen van jaren geleden. Heb je er geen van nu?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 06:36

Nee geen recente foto’s. Er is weinig veranderd. Ik ben 1m84 en kikkertje is denk ik 1m67!

prugelpiet

Berichten: 12578
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 07:04

Niks aan dat plaatje wat mij stoort, poes :)

Karla

Berichten: 3930
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:36

Ik vind het er ook prima uit zien, ook voor "het plaatje" :j , vorige vind ik ook nog wel passen!

Nathaliewit
Berichten: 2
Geregistreerd: 16-04-18

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:27

Dit is mijn 5 jarige merrie van 1.40, zelf ben ik 1,66 en maar 48 kg
Soms ben ik bang dat ik voor een te klein paard gegaan ben.Afbeelding
Afbeelding

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:28

Nathaliewit schreef:
Dit is mijn 5 jarige merrie van 1.40, zelf ben ik 1,66 en maar 48 kg
Soms ben ik bang dat ik voor een te klein paard gegaan ben.[ [url=m/AAQDh1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/q1zfVB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je ook een van de zijkant? Kan het moeilijk zeggen