Youtube kanalen om wat van optesteken

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:46

dat snap ik, maar we hebben het hier over kanalen.
als je goed leest kan je dat zien
wij praten namelijk over ''ilse visser'' en ''pmp''
niet over TS

Anoniem

Re: Youtube kanalen om wat van optesteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:49

Maar TS' vraag was niet om een discussie te voeren over "pmp" en "ilse visser". Haar vraag was om suggesties te doen over leerzame paardenkanalen.

Dancyy
Berichten: 2699
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:49

sardientje schreef:
dat snap ik, maar we hebben het hier over kanalen.
als je goed leest kan je dat zien
wij praten namelijk over ''ilse visser'' en ''pmp''
niet over TS


eens

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:00

sardientje schreef:
dat snap ik, maar we hebben het hier over kanalen.
als je goed leest kan je dat zien
wij praten namelijk over ''ilse visser'' en ''pmp''
niet over TS


Ik zeg ook nergens dat jullie over TS praten? Als praat je voor mij part over Sinterklaas, dat maakt niets uit, het is de manier waarop :+

Als een yt kanaal hebben inhoudt dat je rotreacties mag krijgen, houdt leven dan in dat je gepest mag worden? Niemand vraagt ergens om, bedenk gewoon eens hoe je het zelf vindt als je zulke dingen over jezelf leest voordat je iets plaatst.

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:18

kom op, ze wilt toch zelf een ''blauw duimpje omhoog'' en ze zet zichzelf toch op internet?
kan ik niets aan doen hoor. en tja, wij mensen moeten nou eenmaal overal ons plasje over doen

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:05

Jij post nu ook openbaar op internet, mag ik nu over jou heen gaan zeiken? Je voor vanalles uitmaken?
Dat is toch niet de juiste manier om met anderen om te gaan dacht ik zo.

danique998

Berichten: 429
Geregistreerd: 23-01-10
Woonplaats: Achterhoek

Re: Youtube kanalen om wat van optesteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:08

Ik weet niet of deze al genoemd is, maar EventionTV is erg leerzaam! Alleen wel engelstalig :o

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:12

Air schreef:
Jij post nu ook openbaar op internet, mag ik nu over jou heen gaan zeiken? Je voor vanalles uitmaken?
Dat is toch niet de juiste manier om met anderen om te gaan dacht ik zo.

je snapt me niet. ik heb het nu over het feit dat als zij (in dit geval ilse visser) video's plaatst waarin ze tegen haar paarden schreeuwt, mensen belachelijk maakt, en dan nog eens heel erg boos word om het feit dat er reacties komen die niet allemaal bevestigen hoe geweldig ze is.

Rietjee_xx

Berichten: 509
Geregistreerd: 14-02-16

Re: Youtube kanalen om wat van optesteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:03

Ik ken ilse visser persoonlijk, haar zusje zit bij mijn zusje in de klas, en ik ken haar van Mijn oude verzorgpony Jeltsje die ook wel te zien is in haar video's!
Ilse is een meisje die snel boos kan worden enzo, en ook tegen haar paard! En ik vindt niet dat het de bedoeling is om je boosheid op een paard te uiten!
Ook is het zo, dat ik haar niet goed vindt rijden!
Ook dat ze denkt dat ze alles weet, kan ik niet tegen!

Het laast ook reedt ik metm'n paardje door heerenveen, kwam ik haar tegen in een bootje, en zat ze harstikke jaloers te kijken! En oppeens zei ze: wat een lelijke knol heb jij!

Nou sorry hoor, maar ik vindt niet dat je dat hoort te doen! En ik snap dus wel dat er soms best wel haat reacties zijn op haar video's!

Ojah! En die haflinger Eva is ook verkocht!

AlwaysH

Berichten: 11272
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:25

XxFyrstaxX schreef:
Ik vind Paardrijden met Plezier ook niet zo, iedereen zijn eigen ding toch? Ik vind haar een beetje te "gemaakt" ofzo ik zou haar filmpjes leuker vinden als ze een beetje losser was want nu lijkt het alsof ze een stuk tekst voorleest nou ja miss een tip voor als ze dit leest :) Absoluut niet gemeen bedoeld hoor!


Paardenpraattv gebruikt altijd een script! :j

Dancyy
Berichten: 2699
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:27

AlwaysH schreef:
XxFyrstaxX schreef:
Ik vind Paardrijden met Plezier ook niet zo, iedereen zijn eigen ding toch? Ik vind haar een beetje te "gemaakt" ofzo ik zou haar filmpjes leuker vinden als ze een beetje losser was want nu lijkt het alsof ze een stuk tekst voorleest nou ja miss een tip voor als ze dit leest :) Absoluut niet gemeen bedoeld hoor!


Paardenpraattv gebruikt altijd een script! :j


Klopt, maar wel spontaan en niet zo geacteerd vind ik :P


Rietjee_xx schreef:
Ik ken ilse visser persoonlijk, haar zusje zit bij mijn zusje in de klas, en ik ken haar van Mijn oude verzorgpony Jeltsje die ook wel te zien is in haar video's!
Ilse is een meisje die snel boos kan worden enzo, en ook tegen haar paard! En ik vindt niet dat het de bedoeling is om je boosheid op een paard te uiten!
Ook is het zo, dat ik haar niet goed vindt rijden!
Ook dat ze denkt dat ze alles weet, kan ik niet tegen!

Het laast ook reedt ik metm'n paardje door heerenveen, kwam ik haar tegen in een bootje, en zat ze harstikke jaloers te kijken! En oppeens zei ze: wat een lelijke knol heb jij!

Nou sorry hoor, maar ik vindt niet dat je dat hoort te doen! En ik snap dus wel dat er soms best wel haat reacties zijn op haar video's!

Ojah! En die haflinger Eva is ook verkocht!



Leuk kind is dat :n

Rietjee_xx

Berichten: 509
Geregistreerd: 14-02-16

Re: Youtube kanalen om wat van optesteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:34

Tjah, je hebt soms van die kinderen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:39

AlwaysH schreef:
XxFyrstaxX schreef:
Ik vind Paardrijden met Plezier ook niet zo, iedereen zijn eigen ding toch? Ik vind haar een beetje te "gemaakt" ofzo ik zou haar filmpjes leuker vinden als ze een beetje losser was want nu lijkt het alsof ze een stuk tekst voorleest nou ja miss een tip voor als ze dit leest :) Absoluut niet gemeen bedoeld hoor!


Paardenpraattv gebruikt altijd een script! :j


Ja, maar bij die merk je het niet zo!

AlwaysH

Berichten: 11272
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Youtube kanalen om wat van optesteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:41

Nee klopt, maar toch vind ik wel at we complimenten naar Destiny mogen uitgeven, want ze doet het voor zo'n jonge YouTuber goed! Ik merk ook wel eens dat er soms volwassenen zijn die denken dat we geen nuttige informatie kunnen geven... Ik heb ook gewoon prima dingen geleerd die ik heel graag doorgeef aan leergierige YouTube kijkers! (Ik ben van ChanNa ChanNa)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:42

AlwaysH schreef:
Nee klopt, maar toch vind ik wel at we complimenten naar Destiny mogen uitgeven, want ze doet het voor zo'n jonge YouTuber goed! Ik merk ook wel eens dat er soms volwassenen zijn die denken dat we geen nuttige informatie kunnen geven... Ik heb ook gewoon prima dingen geleerd die ik heel graag doorgeef aan leergierige YouTube kijkers! (Ik ben van ChanNa ChanNa)


Ja, ik wil haar best een complimentje geven voor het aantal volgers en ze uploadt ook redelijk vaak. Maar over de inhoud van de video's zelf kan ik niet veel kwijt. En nog eens, dit is geen haat!

AlwaysH

Berichten: 11272
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Youtube kanalen om wat van optesteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:45

Nee dat is logisch, maar dat heb ik met hele veel paardenkanalen; ik weet het gewoon al. Komt misschien heel egoïstisch over, maar vaak weet ik überhaupt al meer over dat onderwerp dan de YT'er zelf (Oke, paardepraattv en de Engelse traingskanalen uitgelaten natuurlijk), ik zit nogal veel met mijn neus in de boeken of op blogs en heb ook nog eens paardenhouderij. Of ik het allemaal zo kan uitvoeren weet ik niet, maar hóe het moet wel. Ik kijk Paardenpraattv, pmp, Felinehoi etc puur voor de lol!

JorexJarig

Berichten: 9970
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Youtube kanalen om wat van optesteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:52

@AlwaysH bij mij hetzelfde, de enigste persoon die mij nog iets leert is Rick van Think Like a Horse. Verder ben ik zelf op zoek naar iemand die instructies geeft over clickertraining en vd zodat ik zelf aan de gang kan met mijn shetjes.

AlwaysH

Berichten: 11272
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Youtube kanalen om wat van optesteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:55

Clickertraining weet ik ook al veel van, ik doe dit al een jaar met mijn hond. Gebruik het bij mijn paard niet voor vd want ik vind goed lichaamsgebruik belangrijker nu:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:57

AlwaysH schreef:
Nee dat is logisch, maar dat heb ik met hele veel paardenkanalen; ik weet het gewoon al. Komt misschien heel egoïstisch over, maar vaak weet ik überhaupt al meer over dat onderwerp dan de YT'er zelf (Oke, paardepraattv en de Engelse traingskanalen uitgelaten natuurlijk), ik zit nogal veel met mijn neus in de boeken of op blogs en heb ook nog eens paardenhouderij. Of ik het allemaal zo kan uitvoeren weet ik niet, maar hóe het moet wel. Ik kijk Paardenpraattv, pmp, Felinehoi etc puur voor de lol!


Dat is ook logisch :+ Voor een eigen paard heb je flink wat kennis nodig. En ik kan me voorstellen dat die video's wel heel leerzaam zijn voor beginners en sommige gevorderden hebben ook wel eens een opfrissertje nodig ;).

AlwaysH

Berichten: 11272
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Youtube kanalen om wat van optesteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:02

Ja klopt! Maar ik heb een verzorgpaard, ik doe verder alles zelfstandig. Ik durf wel te zeggen dat ik veel over ruggebruik weet, omdat ik daar gewoon zoveel mee te maken krijg. Nu leert iedereen andere dingen van andere mensen en is dat vaak ook een moeilijk punt.

JorexJarig

Berichten: 9970
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:02

Mijn shetlander werkt ook zonder de clicker voor me, hij kan zelfs wijken voor het been zonder clicker, maar voor steigeren etc lijkt t me wel handig. Steigeren kent hij, maar hij gebruikt t alleen in een speelse bui, dus als ie dan heeft geleerd dat een clicker betekent dat ie goed doet en een beloning krijgt, misschien kan ik hem dat dan op commando leren. Vooral het commando erbij pakken vind ik lastig, dus als iemand een goed kanaal heeft (liefste in het Engels, want ik vind Nederlands in filmpjes niet om aan te horen (persoonlijke mening)), graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:07

Fennadev schreef:
Mijn shetlander werkt ook zonder de clicker voor me, hij kan zelfs wijken voor het been zonder clicker, maar voor steigeren etc lijkt t me wel handig. Steigeren kent hij, maar hij gebruikt t alleen in een speelse bui, dus als ie dan heeft geleerd dat een clicker betekent dat ie goed doet en een beloning krijgt, misschien kan ik hem dat dan op commando leren. Vooral het commando erbij pakken vind ik lastig, dus als iemand een goed kanaal heeft (liefste in het Engels, want ik vind Nederlands in filmpjes niet om aan te horen (persoonlijke mening)), graag.


Oreo Liberty :j

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:15

anemoonlena schreef:
paardenpraattv! daar kan je zowel als beginner als gevorderde ruiter terecht.

Nou ik vind dat er de laatste tijd weer wat weinig video's zijn voor de gevorderde ruiter. Dingen als 'aan de teugel rijden' of 'beugels op maat maken' zijn niet echt meteen waar ik naar op zoek ben.

Ik vind DamianaKonka ook super leuk, veel FMA's en wedstrijdvlogs. Ze heeft laatst ook de uncut versie van haar trainingsseminar online gegooid, erg leerzaam en leuk om naar te kijken. Fabilein vind ik ook leuk, prachtig paard! Ook regelmatig een wedstrijdvlog. Felinehoi is ook steeds gezellig, zij heeft wel de meeste variatie qua disciplines omdat ze zowat van alles kan met d'r paard. Damiana doet ook wat vrijheidsdressuur geloof ik, maar daar hoor je niet zo veel meer van heb ik het gevoel... Jammer wel, want vond het altijd goeie videos. Je hebt ook nog PimAbigail, maar dat zijn vooral vlogs en niet zo zeer 'leervideos'.

Anoniem

Re: Youtube kanalen om wat van optesteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:29

Ik heb die Ilse Visser net opgezocht, maar jeetje wat is zij vreselijk arrogant.
Vooral bij die video waar ze die pony uit de trailer haalt, super arrogant tegen d'r vader schreeuwen ''ja ik heb hem hoor'' en vervolgens gelijk daarna aan dr vader geven omdat dat beest een beetje druk doet. :+
En dat filmpje van haar op die haflinger :n

Ik vind PaardenpraatTV soms wel leuk om naar te kijken, eigenlijk alleen de filmpjes van Britt, Esra vind ik niet zoveel aan.

AlwaysH

Berichten: 11272
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Youtube kanalen om wat van optesteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:41

Bij mij omgekeerd, ik vind Esra leuker, die doet ook meer informatieve video's!