Youtube kanalen om wat van optesteken

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:05

AlwaysH schreef:
Bij mij omgekeerd, ik vind Esra leuker, die doet ook meer informatieve video's!

Vind ik ook ! :D Britt is meer bezig met het Rabo talenten team wat mij geen reet interesseert. Heb het idee dat Britt het ook alleen voor het commerciële doet, ook omdat ze heeft gezegd dat het haar yt kanaal is :P

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Youtube kanalen om wat van optesteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:06

Rabo team vind ik dan wel weer leuk!

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:26

Fennadev schreef:
@AlwaysH bij mij hetzelfde, de enigste persoon die mij nog iets leert is Rick van Think Like a Horse. Verder ben ik zelf op zoek naar iemand die instructies geeft over clickertraining en vd zodat ik zelf aan de gang kan met mijn shetjes.


Ik heb videos over clicker training. Vaak kun je in de beschrijving een link vinden naar mijn blog waarin ik de theorie belicht.
Splitting and lumping behaviour is een beetje gevorderd misschien, maar heel belangrijk om te leren voor zowel beginner als gevorderde clicker trainer.


Ik ben nog bezig met mijn kanaal. Alle input is welkom. :)

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Youtube kanalen om wat van optesteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:31

Fijne video, wel te stil naar mijn idee!

Dancyy
Berichten: 2700
Geregistreerd: 03-11-15

Re: Youtube kanalen om wat van optesteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:38

Ik vind Esra ook leuker dan Britt. En doet Britt eigenlijk nog wel wat met Jack?

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:42

Dank je. Ik heb zelf een hekel aan muziekjes. :o Vaak beginnen die snel te irriteren en het leidt af. Zeker als je nog een 2e of 3e keer wilt kijken. Bij videos over rijden met een leuke beat zet ik het geluid af en dan blijft er vaak weinig over om van te genieten. ;) Dus als je het een te stille video vind, snap ik precies wat je bedoeld hoor. Dat is ook de bedoeling eigenlijk.

Een voice over zou fijn zijn, maar leidt ook weer af. Ik weet ook niet hoe dat moet... Het is de bedoeling dat je echt let op wat er gebeurd: paarden taal, lichaamstaal trainer. En ik vind het fijn als de kijker de clickbare momenten goed kan horen. Timing is essentieel bij (clicker)trainen

JoycexEnya

Berichten: 5955
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:42

Ik dacht dat jack al oud was maar hij is super jong. Echt raar indd dat ze niks met jack doet.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Youtube kanalen om wat van optesteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:44

Jack loopt mee op de manege

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Youtube kanalen om wat van optesteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:51

Ik snap je HippoLogic, dan is het logisch! Ik gebruik vaak wel een muziekje, maar dan wel een muziekje die niet hetzelfde herhaald.

Jorex

Berichten: 10003
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:54

@Hippologic, wat mij vooral opvalt is bedelend gedrag nadat ie een click hoort, daarom probeer ik mijn shettie nu eerst voedsel weigeren te leren.

Verder bedank ik degene die me verwees naar Oreo Liberty, vind die videos echt duidelijk en leuk om te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:12

Fennadev schreef:
@Hippologic, wat mij vooral opvalt is bedelend gedrag nadat ie een click hoort, daarom probeer ik mijn shettie nu eerst voedsel weigeren te leren.

Verder bedank ik degene die me verwees naar Oreo Liberty, vind die videos echt duidelijk en leuk om te zien.


Graag gedaan ;)

Rietjee_xx

Berichten: 509
Geregistreerd: 14-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:20

Jack heeft ook verzorgmeiden!!

Dancyy
Berichten: 2700
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:20

SindyKaya schreef:
Jack loopt mee op de manege


Maar als dat alles is zou ik hem verkopen, zo kost het alleen maar geld.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:37

Fennadev schreef:
@Hippologic, wat mij vooral opvalt is bedelend gedrag nadat ie een click hoort, daarom probeer ik mijn shettie nu eerst voedsel weigeren te leren.

Goed dat je dat ziet. :j
Training is een 'levend' iets, bij het ene paard besteed je in het begin meer aandacht aan het ene, bij het andere paard aan het andere. ;) Bij dit paard ben ik puur ingehuurd om hem van zijn halster angst af te helpen, dus daar ligt de nadruk op.

Ik heb meer aandacht gegeven aan het gewenste gedrag voorafgaand aan de click dan zijn reactie na de click. Dat vond ik nog belangrijker. Niet dat er geen aandacht besteed wordt aan Punkys reactie na de click, dat gebeurt wel. Het is nog niet perfect. Dat is wat je niet ziet: hoe het was.

Mijn focus punt voor training videos is niet perfectie, mijn punt is dat je er wat van kunt leren. En dat gaat het beste om real life training te filmen en niet alleen het eindresultaat.

En dat jij ziet dat Punky na de click ongewenst gedrag vertoont vind ik alleen maar goed: je bent een oog aan het krijgen voor wat gewenst is en ongewenst. +:)+

En je hebt gelijk: met je eigen paard is het ook belangrijk om in het begin aandacht te besteden aan het aanleren van het gewenste gedrag rondom voer.

Als je een paard van een ander traint is het net zo belangrijk, alleen ga je dan simultaan wat eerder aan het doelgedrag werken. Training is nooit 'af'.

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:57

Fennadev schreef:
Mijn shetlander werkt ook zonder de clicker voor me, hij kan zelfs wijken voor het been zonder clicker, maar voor steigeren etc lijkt t me wel handig. Steigeren kent hij, maar hij gebruikt t alleen in een speelse bui, dus als ie dan heeft geleerd dat een clicker betekent dat ie goed doet en een beloning krijgt, misschien kan ik hem dat dan op commando leren. Vooral het commando erbij pakken vind ik lastig, dus als iemand een goed kanaal heeft (liefste in het Engels, want ik vind Nederlands in filmpjes niet om aan te horen (persoonlijke mening)), graag.

Hippologic heeft een heel goed kanaal en blog!

Jorex

Berichten: 10003
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Youtube kanalen om wat van optesteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:00

Haha, Maaike, heb je boven je reactie gekeken?

Ik ga haar wel volgen :j

@Hippologic, ik vind het mooi dat ie in 13 dagen heeft geleerd dat halsters niet eng zijn op een goede manier.

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:04

Fennadev schreef:
Haha, Maaike, heb je boven je reactie gekeken?

Er ging iets mis met nieuwe reacties lezen :')

maximepatser

Berichten: 417
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:39

TerraHowrse schreef:
SindyKaya schreef:
Jack loopt mee op de manege


Maar als dat alles is zou ik hem verkopen, zo kost het alleen maar geld.



Alsof dat britt wat uitmaakt, die heeft geld zat :')

Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:43

TerraHowrse schreef:
SindyKaya schreef:
Jack loopt mee op de manege


Maar als dat alles is zou ik hem verkopen, zo kost het alleen maar geld.

Nou, je eerste paardje verkoop je niet zomaar hé ;) Snap best dat ze hem wil houden maar tegelijk ook sportief vooruit wil. Dat kan prima met Eve, en we weten natuurlijk niet hoe het er achter de schermen aan toe gaat. Misschien gaat ze wel dagelijks langs bij Jack :)

Dancyy
Berichten: 2700
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:32

maximepatser schreef:
Alsof dat britt wat uitmaakt, die heeft geld zat :')


Das waar :')


Heleennn schreef:
Nou, je eerste paardje verkoop je niet zomaar hé ;) Snap best dat ze hem wil houden maar tegelijk ook sportief vooruit wil. Dat kan prima met Eve, en we weten natuurlijk niet hoe het er achter de schermen aan toe gaat. Misschien gaat ze wel dagelijks langs bij Jack :)


Ja das waar, en als ze het kan betalen, waarom niet?

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Re: Youtube kanalen om wat van optesteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:49

britt heeft geld genoeg/teveel.
maar ik snap het wel dat je je paardje niet zomaar wegdoet.
je hecht toch altijd emotionele waarde aan zo'n beestje. en als hij hier zijn goede (oude) dag heeft, wil je toch niet het risico nemen dat je paardje in verkeerde handen terecht komt.

DianXX

Berichten: 806
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 19:39

TerraHowrse schreef:
SindyKaya schreef:
Jack loopt mee op de manege


Maar als dat alles is zou ik hem verkopen, zo kost het alleen maar geld.


Ik heb ook een pony van 22, waar alleen kinderen wat mee doen. Ik heb nu andere te trainen.
Waarom zou je je pony verkopen dan verkopen. Zolang hij een prima leven heeft, en je zelf genoeg geld hebt om zijn leven te betalen.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Youtube kanalen om wat van optesteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 19:59

even op een reactie een paard reacties hierboven, ik vind britt leuker, britt straalt echt uit en esra is altijd wat serieuzer, en ik houd meer van het vrolijke :)

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Youtube kanalen om wat van optesteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:37

Ik vind.juist dat Esra altijd de grapjes maakt! Ze heeft me ook persoonlijk geholpen dus ik ben helemaal Esra fan, nouja, fanxP Britt vind ik daarentegen ook gewoon super hoor!

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Youtube kanalen om wat van optesteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:43

ja esra is denk ik wel wat voorzichtiger met de paarden, britt ook maar britt is denk ik wat slordig, ik soms ook :P