Op hol geslagen paard......

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rietjee_xx

Berichten: 509
Geregistreerd: 14-02-16

Op hol geslagen paard......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 19:59

Heei allemaal!

Vrijdag ging ik samen met een vriendin naar m'n verzorgpaardjes.... Nouja.... Een paard en een shetlander :D

En we gingen toen op buitenrit....
We gaan heel vaak op buitenrit enzo en gaat altijd super goed!!
Maar nu kwamen een andere pony tegen.... En dat vondt Dyan eng.... Dus was ze op hol geslagen... Bokken, galopperen, scherpe rondjes maken.... En toen vloog ik eraf :')
Ik viel gelukkig op het gras! Maar ik ben zo'n iemand die de teugels niet los laat, dus ik werd mee gesleurd door het gras in volle galop. En die vriendin van mij helemaal zo van: LOS Laten enzo, en toen liet ik der los.

Ze galoppeerde de weg over en er kwamen allemaal auto's aan! Alle auto's gingen meteen stoppen en sommige auto's gingen dyan zelfs insluiten! Daar was ik wel blij mee!
Maar op een gegeven moment stond dyan wel weer stil, en konden we der zo weer pakken!
Toen we zegmaar in het weiland weer aankwamen gingen we der longeren omdat ze nog super druk was, en na 5 min was ze weer rustig!
Ik was er niet meer op gegaan, niet omdat ik bang was ofzo... Ik weet ook dat ik er meteen weer op moest gaan... Maar tjah, je merkte aan Dyan dat ze dikke spijt had enzo! Maar vandaag met rijden ging alles weer goed!


Mij mankeerde gelukkig niks! Ik was op mijn rug gevallen en half op mijn hoofd! (toch handig zo'n cap)
Maar k heb nergens last van!

En Dyan doet ook net, alsof er niks gebeurd is!!

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:01

Pfoe. Gelukkig goed afgelopen!!

Rietjee_xx

Berichten: 509
Geregistreerd: 14-02-16

Re: Op hol geslagen paard......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 20:02

Jah! Maar als de shetlander er niet bij was geweest, weet ik niet hoe het was afgelopen. Dyan en de shetlander zijn onafscheidelijk van elkaar!

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Op hol geslagen paard......

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:09

VP -> YRT

saddledancer

Berichten: 1418
Geregistreerd: 27-08-14
Woonplaats: London, uk

Re: Op hol geslagen paard......

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:10

Goh dat was vast schrikken, gelukkig is het goes afgelopen :)
Koop je wel even een nieuwe cap voordat je er weer opstapt? Je bent ook op je hoofd gevallen dus deze is niet meer veilig! ;)

Anomien

Berichten: 7418
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Op hol geslagen paard......

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:17

Nou wat een avontuur! Toch goed dat je losliet! Je eigen veiligheid is ook belangrijk!

Fijn dat alles weer goed en wel is thuisgekomen.

Misschien heeft je paard wel spierpijn, dus paar dagen rustig aan doen is wel een tip!

Rietjee_xx

Berichten: 509
Geregistreerd: 14-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 22:19

Knert schreef:
Nou wat een avontuur! Toch goed dat je losliet! Je eigen veiligheid is ook belangrijk!

Fijn dat alles weer goed en wel is thuisgekomen.

Misschien heeft je paard wel spierpijn, dus paar dagen rustig aan doen is wel een tip!


Vandaag galoppeerde ze weer als een jong veulentje door de wei.... Dus denk dat ze er niet heel veel last van heeft

Rietjee_xx

Berichten: 509
Geregistreerd: 14-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 22:20

saddledancer schreef:
Goh dat was vast schrikken, gelukkig is het goes afgelopen :)
Koop je wel even een nieuwe cap voordat je er weer opstapt? Je bent ook op je hoofd gevallen dus deze is niet meer veilig! ;)


Ik heb 4 caps.... Dus een nieuwe hoef ik niet te kopen :')

Rietjee_xx

Berichten: 509
Geregistreerd: 14-02-16

Re: Op hol geslagen paard......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 11:17

Ik ben alsnog de auto's wel dankbaar! En ook vooral de bus chaufeur!
Dyan is altijd bang voor bussen, maar de bus ging helemaal stil staan en dan bedoel ik ook echt helemaal stil, de motor uit.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Op hol geslagen paard......

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:15

ik snap nietwaarom je dit forum plaatst? is dit een volg blog of is dit een vraag die voor mij niet duidelijk is? 8)7
wel fijn dat het goed is afgelopen want je vrzorgpoaard was bijna overleden. er hadden auto's door kunnen rijden, niet echt goede verantwoordelijkheid dus deze keer, vraag of de eigenaar nog een paar keer mee gaat :)

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:18

anemoonlena schreef:
ik snap nietwaarom je dit forum plaatst? is dit een volg blog of is dit een vraag die voor mij niet duidelijk is? 8)7
wel fijn dat het goed is afgelopen want je vrzorgpoaard was bijna overleden. er hadden auto's door kunnen rijden, niet echt goede verantwoordelijkheid dus deze keer, vraag of de eigenaar nog een paar keer mee gaat :)

misschien wil ze het gewoon even kwijt :j

xBontfire

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:20

anemoonlena schreef:
ik snap nietwaarom je dit forum plaatst? is dit een volg blog of is dit een vraag die voor mij niet duidelijk is? 8)7
wel fijn dat het goed is afgelopen want je vrzorgpoaard was bijna overleden. er hadden auto's door kunnen rijden, niet echt goede verantwoordelijkheid dus deze keer, vraag of de eigenaar nog een paar keer mee gaat :)


Ze had het eerst geplaatst op Verslag van de Dag maar het is verplaatst. Maar de naam van dat deel van het forum lijk me duidelijk genoeg toch.

Fijn dat het goed is afgelopen TS!

Rietjee_xx

Berichten: 509
Geregistreerd: 14-02-16

Re: Op hol geslagen paard......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 17:42

Ik snap ook niet waarom het naar YRT is gegaan... Maar okee!!

Ja ik ben ook blij dat het goed is afgelopen!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Op hol geslagen paard......

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:47

Het is naar yrt gegaan omdat:

Motivatie en toelichting op het forum
Young Rider Talk is speciaal bedoeld voor de jeugdige bokkers zodat zij hier hun dagelijkse belevenissen met betrekking tot paarden kunnen delen met en vragen kunnen stellen aan andere jeugdige bokkers.


Gelukkig dat het goed is afgelopen ts!

Rietjee_xx

Berichten: 509
Geregistreerd: 14-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 17:52

vuurneon schreef:
Het is naar yrt gegaan omdat:

Motivatie en toelichting op het forum
Young Rider Talk is speciaal bedoeld voor de jeugdige bokkers zodat zij hier hun dagelijkse belevenissen met betrekking tot paarden kunnen delen met en vragen kunnen stellen aan andere jeugdige bokkers.


Gelukkig dat het goed is afgelopen ts!


Ik had het eerst bij VP staan...
Alle belevenissen met je verzorg pony of paard....

En het vreemde is ook, dat ik zelf er niet meer veel van herhinner aangezien het allemaal heeel snel ging :')

Andra_S
Berichten: 372
Geregistreerd: 10-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:47

Rietjee_xx schreef:
En het vreemde is ook, dat ik zelf er niet meer veel van herhinner aangezien het allemaal heeel snel ging :')

Voor iemand die zich er niet veel meer van herinnert, weet je het toch behoorlijk in detail op te schrijven :P

Wat ga je (jullie) doen om te zorgen dat Dyan de volgende keer dat je een onbekende pony tegenkomt, niet opnieuw helemaal uitflipt? Lijkt me toch behoorlijk vreemd gedrag voor een paard... (als het alleen daardoor kwam, zoals je schrijft).

Nou, ik hoop dat je volgende ritjes rustiger verlopen. Pas maar goed op jezelf!

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:38

Rietjee_xx schreef:
vuurneon schreef:
Het is naar yrt gegaan omdat:

Motivatie en toelichting op het forum
Young Rider Talk is speciaal bedoeld voor de jeugdige bokkers zodat zij hier hun dagelijkse belevenissen met betrekking tot paarden kunnen delen met en vragen kunnen stellen aan andere jeugdige bokkers.


Gelukkig dat het goed is afgelopen ts!


Ik had het eerst bij VP staan...
Alle belevenissen met je verzorg pony of paard....

En het vreemde is ook, dat ik zelf er niet meer veel van herhinner aangezien het allemaal heeel snel ging :')


hoe kan je het dan zo in detail vertellen? :')

xxxxs
Berichten: 63
Geregistreerd: 12-03-16

Re: Op hol geslagen paard......

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:13

Mischien heeft die vriendin haar verteld hoe het is gegaan?

In ieder geval wel fijn dat het goed is afgelopen!

Rietjee_xx

Berichten: 509
Geregistreerd: 14-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 17:35

Daphne2004 schreef:
Mischien heeft die vriendin haar verteld hoe het is gegaan?

In ieder geval wel fijn dat het goed is afgelopen!


Jah! Esther had het me verteld :') :')

Andra_S
Berichten: 372
Geregistreerd: 10-07-15

Re: Op hol geslagen paard......

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:40

Maar wat ga je er nou aan doen om te voorkomen dat Dyan de volgende keer dat je een vreemde pony tegenkomt, niet opnieuw helemaal uitflipt van angst? Het klinkt mij erg vreemd in de oren, dat een paard dat zomaar doet, namelijk. Het klinkt naar een behoorlijk getraumatiseerd dier.

purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Op hol geslagen paard......

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:44

Het enigste wat ik je mee wil geven is de volgende keer gewoon loslaten. Dat is ook veiliger voor jou en dan is je verzorgpaard ook misschien sneller rustig

Rietjee_xx

Berichten: 509
Geregistreerd: 14-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 19:09

Andra_S schreef:
Maar wat ga je er nou aan doen om te voorkomen dat Dyan de volgende keer dat je een vreemde pony tegenkomt, niet opnieuw helemaal uitflipt van angst? Het klinkt mij erg vreemd in de oren, dat een paard dat zomaar doet, namelijk. Het klinkt naar een behoorlijk getraumatiseerd dier.


Ik heb geen idee! Heb jij tips?

Andra_S
Berichten: 372
Geregistreerd: 10-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:37

Mijn tip zou zijn om hulp te vragen aan een ervaren persoon, om de pony te leren wennen aan onbekende paarden. Tenminste, als het voorbij komen van die andere pony echt de reden was dat Dyan zo flipte.
Misschien leek dat zo, maar werd ze op dat moment op haar buik gestoken door een horzel, ik noem maar wat. Of was er nog iets anders dat haar triggerde. Probeer uit te zoeken of ze echt zo bang is voor onbekende paarden, of dat er iets anders aan de hand is. Maar wel met iemand die ervaring heeft met dit soort situaties.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Op hol geslagen paard......

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:42

neem les, of rijd niet meer in het bos, je bent er nu nog niet helemaal klaar voor, of ten minste, je pony is er nog niet helemaal klaar voor... ga eerst aan de hand het bos in en langzaam weer rijden, hij heeft nu waarschijnlijk een kleine trauma

Rietjee_xx

Berichten: 509
Geregistreerd: 14-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 19:28

anemoonlena schreef:
neem les, of rijd niet meer in het bos, je bent er nu nog niet helemaal klaar voor, of ten minste, je pony is er nog niet helemaal klaar voor... ga eerst aan de hand het bos in en langzaam weer rijden, hij heeft nu waarschijnlijk een kleine trauma


We rijden niet in het bos......