Hulp nodig

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frieslover2
Berichten: 1
Geregistreerd: 03-07-16

Hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 17:12

Hoi allemaal,
Ik ben 14 en mijn moeder heeft genoeg geld maar als ik aan haar vraag om een paard zegt ze ik heb het geld niet op me rug groeien en wilt ze dat ik mee betaal maar ik heb geen baantje...
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik toch een eigen paard kan mee betalen
Ohja en ik heb nu een verzorg paard ik weet niet voor wat ik zou moeten kiezen een eigen Fries of me verzorg paard
Help mijjjj

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Te weinig geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:14

Blij zijn met je verzorgpaard en je moeder een dikke knuffel geven dat je verzorgpaard mag ;)

en verder: ouder worden, op jezelf wonen (kom je snel genoeg achter dat het leven niet goedkoop is ;) ), werken en dan zelf een paard kopen

onbarefeet

Berichten: 3272
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:14

Een baantje zoeken? ;)
Je kan niet van je moeder verwachten dat ze voor een hobby die al duur is ook nog een paard voor je gaat aanschaffen en onderhouden, terwijl je zelf niks mee betaalt.

Solica

Berichten: 453
Geregistreerd: 23-04-16

Re: Hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:16

Zorgen dat je een baantje kan krijgen en anders geen pony als er geen geld voor is. Dan maar een verzorgpony. :)

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:19

Krantenwijk of een baantje bij de winkel ofzo zoeken. Je kan niet verwachten dat je moeder overal voor opdraait. Je hebt een verzorgpony en dat is al meer dan menig ander 14jarige heeft. Wees blij met de dingen die je hebt want het leven is al duur genoeg.je zegt wel dat je moeder gemoeg gepd heeft maar ze zal ongetwijfeld ook kosten hebben die betaald moeten worden zoals gas en licht en huur of hypotheek. Boodschappen benzine en niet te vergeten ze moet jou onderhouden. Zoals ik al zei wees blij met.je verzorgpaard en ga een baantje zoeken zodat je mee kan helpen in de koaten van het eventuele towkomatige eigen paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:22

vuurneon schreef:
Blij zijn met je verzorgpaard en je moeder een dikke knuffel geven dat je verzorgpaard mag ;)

en verder: ouder worden, op jezelf wonen (kom je snel genoeg achter dat het leven niet goedkoop is ;) ), werken en dan zelf een paard kopen

Dit dus

Als 14 jarige is je uurloon ook nog eens ontzettend laag, en daarnaast zal je waarschijnlijk niet veel kunnen werken, dus al met al verdien je heel erg weinig. Een paard kost een paar honderd euro per maand, dus met een baantje zal je daar niet eens bij in de buurt komen. Gewoon lekker sparen voor later dus.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:26

Inderdaad een baantje zoeken. Je moeder heeft gelijk, geld groeit niet op je rug; daar moet voor gewerkt worden. Je hebt het over meebetalen, dat lijkt me al een hele goede deal.

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:26

sorry maar zoals je nu overkomt vind ik je nog niet klaar voor een eigen pony. ik weet het via het internet kunnen we elkaar niets wijsmaken maar toch.
paarden zijn duur, en ja, een baantje kost nou eenmaal moeite. een baantje word meestal ook niet zo hup in je schoot geworpen... je moeder heeft groot gelijk, het geld groeit haar niet op de rug. je hoeft niet te kiezen. je hebt geen baantje, en je moeder wil het niet betalen. hoe moet je dan aan een pony komen? dus je hoeft geen keuze te maken voor een Fries die je blijkbaar niet krijgt en je verzorgpaard.

Anoniem

Re: Hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:33

Ik heb je topic van RPA naar YRT verplaatst.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:40

Blij zijn met je verzorgpaard en daarvan genieten.

Je moeder heeft vast wel genoeg geld om een paard te kopen (of niet, op je 14de kun je dat waarschijnlijk niet echt beoordelen), maar een paard onderhouden kost ook ontzettend veel geld iedere maand. Jouw baantje zou die kosten niet gaan dekken. Het houdt ook in dat je moeder verantwoordelijk is voor het paard, en misschien heeft ze daar wel helemaal geen zin in.

MiniMouse

Berichten: 3051
Geregistreerd: 23-08-06
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:45

Kopen is zo gebeurt.

Het zijn de maandelijkse kosten die het zo duur maken.
Als je dat nog niet inziet.. Ben je er wellicht ook nog niet klaar voor.
Je kan je moeder niet verwijten dat ze het niet wil.
Ik geef haar groot gelijk!

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 13:10

leuk at je moeder wel genoeg geld heeft!
ik enk dat je het best nu een krantenwijk kan nemen en als je 16 bent kan je al meer doen..
(negeer de reactie's van je kan t nog niet want je moeder betaalt niet alles of je bent er niet klaar voor, ze kennen jou en je moeder toch niet?? haha! succes)

lisem94

Berichten: 676
Geregistreerd: 01-03-10
Woonplaats: Ergens in zuid-west Brabant

Re: Hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 13:29

Je mag wel wat blijer zijn met wat je hebt. Genoeg meiden die op zoek zijn naar een verzorgpaard en jij hebt er maar mooi 1.

Paarden kosten in de onderhoudt ontzettend veel geld. Als je moeder aangeeft dat ze dit niet kan betalen dan is dat zo. Zij is tenslotte degene die het moet betalen dus logisch dat zij ook bepaald waar het geld heengaat. Als je ouder bent en zelf voor het geld kan zorgen dan kan je is kijken of je een paard aan kan schaffen.

Probeer een beetje realistisch te zijn. Als je iets graag wil betekent dat niet dat het maar gelijk kan. Soms heb je gewoon pech en moet je wachten. Maar als je dan straks zelf een paard kan kopen waardeer je het alleen maar meer.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:02

madhatter schreef:
leuk at je moeder wel genoeg geld heeft!
ik enk dat je het best nu een krantenwijk kan nemen en als je 16 bent kan je al meer doen..
(negeer de reactie's van je kan t nog niet want je moeder betaalt niet alles of je bent er niet klaar voor, ze kennen jou en je moeder toch niet?? haha! succes)


Voor een krantenwijk is de TS nog te jong

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:06

Ik vind het bijzonder dat je als 14-jarige zoveel inzicht hebt in de geldzaken van je moeder dat jij besluit dat er genoeg geld is.

Wees blij met je verzorgpony en ga die extra knuffelen.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:07

lisem94 schreef:
Je mag wel wat blijer zijn met wat je hebt. Genoeg meiden die op zoek zijn naar een verzorgpaard en jij hebt er maar mooi 1.

Paarden kosten in de onderhoudt ontzettend veel geld. Als je moeder aangeeft dat ze dit niet kan betalen dan is dat zo. Zij is tenslotte degene die het moet betalen dus logisch dat zij ook bepaald waar het geld heengaat. Als je ouder bent en zelf voor het geld kan zorgen dan kan je is kijken of je een paard aan kan schaffen.

Probeer een beetje realistisch te zijn. Als je iets graag wil betekent dat niet dat het maar gelijk kan. Soms heb je gewoon pech en moet je wachten. Maar als je dan straks zelf een paard kan kopen waardeer je het alleen maar meer.

Helemaal mee eens. Je mag wel wat dankbaarder zijn voor wat je allemaal WEL hebt.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:33

[/quote]

Voor een krantenwijk is de TS nog te jong[/quote]


ik ben 13 en heb krantenwijk....

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:45

MiniMouse schreef:
Kopen is zo gebeurt.

Het zijn de maandelijkse kosten die het zo duur maken.
Als je dat nog niet inziet.. Ben je er wellicht ook nog niet klaar voor.
Je kan je moeder niet verwijten dat ze het niet wil.
Ik geef haar groot gelijk!

Dit dus.

Kopen is zo gedaan, de kosten komen daarna pas.
Ik zou blij zijn met je verzorgpaard en daar lekker mee verder gaan.
Zijn zat meiden die de luxe van een verzorgpaard nog niet hebben!

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:54

waarom mogen op bokt kinderen onder de 16 alleen een verzorgpaard en is een paard te duur? ze zegt duidelik dat haar moeder genoeg geld heeft :D

(niet naar iemand onaardig gericht)

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:03

madhatter schreef:
waarom mogen op bokt kinderen onder de 16 alleen een verzorgpaard en is een paard te duur? ze zegt duidelik dat haar moeder genoeg geld heeft :D

(niet naar iemand onaardig gericht)

Maar hoe weet je of dit echt zo is?

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:10

dat weet ik omdat dat meisje dat zegt en ik niet denk dat ze liegt, hoe weet je dat dit niet echt zo is?

misschien is het wel niet zo maar waarom zou je daar van uit gaan?

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:10

madhatter schreef:
waarom mogen op bokt kinderen onder de 16 alleen een verzorgpaard en is een paard te duur? ze zegt duidelik dat haar moeder genoeg geld heeft :D

(niet naar iemand onaardig gericht)



Haar moeder heeft haar verteld dat ze mee moet betalen. Dan is dat dus moeders voorwaarde, en aangezien het geld van haar moeder is mag die dat bepalen.

Ts, het is lastig om te wachten, maar geduld is een schone zaak, en als je nu alvast je zakgeld spaart heb je zodra je wel een baantje kunt krijgen alvast een begin voor spulletjes!

Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:19

Het geld dat je moeder nu volgens jou 'genoeg' heeft, heeft waarschijnlijk een ander doel, TS. Je moeder heeft daar zelf heel hard voor moeten werken. Enig idee wat je moeder maandelijks kwijt is aan vaste lasten? Het geld dat ze nu 'extra' heeft is waarschijnlijk voor onvoorziene omstandigheden. Een paard is in aanschaf niet duur, maar dan komen de maandelijkse kosten om de hoek kijken en als je bedenkt hoe torenhoog de maandelijkse lasten dán worden... Ik heb niet voor niets mijn paard weg moeten doen, omdat mijn gezin anders niets te eten kreeg (elke avond brood eten is ook niet je van het). Hou het er maar op dat er dan geen geld meer is om leuke dingen te doen, eens een keertje iets anders eten dan aardappeltjes, groente en vlees en al zeker geen mogelijkheid meer om andere kleding of schoenen te kopen als wat je nu hebt op is. Geniet van je verzorgpaardje, want ook dat is niet voor ieder paardenmeisje mogelijk. Het Internet staat bol met advertenties waarin deze meiden op zoek zijn naar een verzorgpaard/pony en jij bent de gelukkige die er eentje heeft. En wie weet komt jouw tijd op een dag wel, maar nu even niet.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:22

hoe komen mensen erbij dat haar moeder geld wil besparen? het lijkt wel alsof iedereen ts haar moeder kent? :?
Laatst bijgewerkt door Arabier op 06-07-16 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:22

Hoeveel wil je moeder dat je mee betaald? Want als dat redelijk 'veel' is tegenover jouw uurloon moet je er even goed over na denken hoeveel uren jij dan per week/maand moet werken. En dan ook nog is tijd voor je school en vriendinnen hebben en natuurlijk voor je paard. Plus dat er in het begin veel geld komt kijken denk maar aan: zadel, hoofdstel, evt keuring etc. Daarna kan je altijd nog het risico krijgen dat je paard ziek wordt en er veel kosten naar een DA gaan. Maak duidelijke afspraken met je moeder wat je moet betalen, en kijk dan hoeveel uur je dan zou moeten werken. Is dat bv elk weekend 2 dagen bedenk dan goed of het eerlijk is tegenover het paard om er een te kopen! Ik zit nu bijvoorbeeld HAVO 4 en ben nu een paar weken aan het werk omdat ik het altijd heel druk had met school en mn paard. Nu moet ik haast een verzorgster omdat ik het anders niet elke dag red en ook nog eens goede cijfers te halen op school. Ook heb ik al mijn andere hobby's ervoor afgezegd en spreek ik niet vaak af met vriendinnen buitenom de paarden. Ook ga ik bijna nooit stappen (komt ook doordat ik Pfeiffer had).

Realiseer je hoeveel geluk je hebt dat je een verzorgpony heb waarvoor je niks (?) hoeft te betalen en denk ik ook behoorlijk van geniet. Een paard is niet iets wat je zomaar even komt maar waar je goed over na moet denken ook met evt kosten in de toekomst voor, zoals ik al zei, ziekte of misschien wel andere prive dingen. Als je klaar bent met school en je ouder bent en dus meer kan betalen en meer tijd hebt (ligt er natuurlijk aan welke opleiding je doet) zou ik er eerder over nadenken dan nu waar je nog een verzorgpony hebt.
En ik snap dat je dit allemaal niet wil horen maar denk er aub goed over na.