PonyParkCity!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 23:36

SavannahNx schreef:
Heeft ie nou een helemaal wit oog of is die foto zo apart genomen? :+


Vgm zijn dat zn wimpers haha.
Donutjee <3

Edit: Ik denk niet dat Bobo verkocht is. 9 van 10 pony's blijven van ppc tot hun dood. En aangezien hij niet op de pensioensweide staat denk ik dat hij er niet meer is. Maar daar kan ik je helaas geen 100% waarheid op geven.

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 09:08

Namira542 schreef:
SavannahNx schreef:
Heeft ie nou een helemaal wit oog of is die foto zo apart genomen? :+


Vgm zijn dat zn wimpers haha.
Donutjee <3

Edit: Ik denk niet dat Bobo verkocht is. 9 van 10 pony's blijven van ppc tot hun dood. En aangezien hij niet op de pensioensweide staat denk ik dat hij er niet meer is. Maar daar kan ik je helaas geen 100% waarheid op geven.


Ja idd hahaha zijn dr wimpers, ja donut is echt een schatje <3 (ik ben blij dat we een beetje normaal over ppc kunnen praten zonder dat er weer gelijk gediscussieerd moet worden :') :)

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 09:10

PowerOfZoef schreef:
Mizora schreef:
Een volwassen (7 tot ±20 jaar) shetlander mag 20% van zijn gewicht dragen, dat is inclusief zadel. Een grote shetlander (schofthoogte 1.10, zoals ze daar een behoorlijk aantal van hebben, kan zo maar 250kg ideaalgewicht wegen. Dat betekent dat ze 50kg mogen dragen.

Ze hebben inderdaad geen enkel fatsoenlijk zadel, want in tegenstelling tot een manege waar ze vaak slecht passende zadels hebben, gebruiken ze bij PPC geen zadels.

Dat er gewerkt wordt op een manege aan de slechte zit of de harde hand is leuk, maar daar hebben de pony's niets aan. Overigens is mijn ervaring juist dat de zit maar beperkt aan gewerkt wordt (sla hem vooruit en schop hem vooruit is een veel gebruikelijkere tekst) en dat de meeste beginnende ruiter juist volgens de maneges te zacht in de hand zijn, zagen wordt daar aangeleerd over het algemeen. Overigens wordt er op PPC bitloos gereden tegenwoordig.

Pony's op PPC rijden zelden 3-4 uur per dag, de meeste pony's halen het uur nog niet eens. Er wordt voornamelijk gestapt en af en toe een drafje of galopje (en dat laatste al alleen maar voor de behendigste ruiters), in tegenstelling tot een manege waar vaak 5 minuten ingestapt wordt, 5 minuten uitgestapt, een paar minuten stappen halverwege en de rest in draf en een klein stukje galop.

Op maneges kreeg een bokkende pony ook de tekst stout, en moest je hem een tik na geven, net zo lang totdat hij niet meer bokte. Ook wortels, snoepjes, brood etc. zag ik eigenlijk op maneges met veel grotere regelmaat langskomen dan op PPC. Happerige paarden zijn ook op maneges een probleem, dat ligt niet zozeer aan trucjes als wel aan het feit dat ze uit de hand gevoerd worden.


In ppc zijn er veel mensen die 60 kilo wegen die op een pony van krap 200 gaan zitten (al is het 'maar' voor even).
In pony park heb ik meer dan 1 slechte houdingen gezien en harde handen heb je echt geen tekort aan daar. -O-
Ik dacht dat zadels zijn er voor gemaakt om de druk juist op de rug te verdelen, en zodat de botten van de mens niet in de rug van de pony prikken.
Zonder zadel rijden verbeterd waarschijnlijk dan wel het evenwicht van de ruiter, maar een barebackpad kan dat ook, maar ppc wil die niet aanschaffen en/of er goed uitleg aan geven hoe je die om moet doen.
Wat wel goed is is dat ze bitloos rijden, maar die halsters zijn ook niet alles, want nu komt alle druk op de neus omdat mensen (ook daar ja) keihard trekken als een pony niet na 1 seconde stopt. :n
Dat pony's daar 0-4 uur rijden is onzin, de keren dat ik daar was reden de meiden vanaf het moment dat ze de pony kregen tot het moment dat ze hem inleverde.
De enige tijd dat er niet werd gereden was wanneer je borstelde en af en toe eten gaf of zelf ging eten.
De pony's hadden bijna geen tijd voor zich zelf, zonder dat er mensen aan ze liepen te trekken en te doen.
Ook zijn er mensen die de pony's zo lang laten galopperen, dat de pony ging stappen omdat hij zo moe was, en ze hem met de zweep slaan net zolang ze weer draven/galopperen, met pony's die lopen te hijgen 8)7 .
Niet op elke manege gebeurt dat (wel veel moet ik toegeven), maar in ppc net zo veel. Snoepjes worden in ppc met overvloed gegeven om trucjes aan te leren, onder andere steigeren waardoor pony's verkocht werden omdat ze 'gemeen' waren.

Ik vind het idee van ponyparkcity heel leuk.
Jonge meisjes en jongens kunnen voor een tijdje een pony als hun eigen beschouwen en kunnen daar veel van de pony's leren.
Maar van wat ik zag was 60% van de mensen met een pony daar boven de 12, en vaak of te lang of te zwaar. :\
Ook vond ik het zo bizar dat je bv op maandag je pony ophaalt en de dag erna pas uitleg krijgt over hoe je die moet verzorgen |o .
Ik weet ook nog dat ik laat was en de eerste dag er geen pony voor mij was waar ik op paste, maar de cowboys zeiden dat ik wel op die ene pony kon.
Ik dacht zelf al dat ik te zwaar en lang was (ik was 10 jaar en zelfs ik kon dat zien), dus liet ik mijn kleinere vriendin er op zitten. Pony zakte achter helemaal in omdat zelfs zij te zwaar voor hem was.
"Zie, past prima!" :roll:

Mijn ervaringen daar: toen ik daar was vond ik het leuk, maar nu ik er op terug kijk valt het vies tegen.

Nee, mij zal je daar zo snel niet meer zien ;) .

Edit: De grote stal en weiland en zijn wel dingen waar ik tevreden over was, ik had verwacht dat ze met zijn 5en in een klein stalletje werden gepropt, maar de pony's hadden veel ruimte +:)+ . Wat me ook te binnen schiet is dat ik een pony had met waarschijnlijk zomer exzeem en toen we dat melde zeiden ze dat we maar wat shampoo moesten kopen en dat ze niet wisten wat het was. Ze had er het hele weekend last van, meerdere malen gemeld, maar een dierenarts kwam er zeker niet.


Er staat nu ook een pony met zomereczeem op de wei dus dat is dan wel anders

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 09:13

[/quote]

In ppc zijn er veel mensen die 60 kilo wegen die op een pony van krap 200 gaan zitten (al is het 'maar' voor even).
In pony park heb ik meer dan 1 slechte houdingen gezien en harde handen heb je echt geen tekort aan daar. -O-
Ik dacht dat zadels zijn er voor gemaakt om de druk juist op de rug te verdelen, en zodat de botten van de mens niet in de rug van de pony prikken.
Zonder zadel rijden verbeterd waarschijnlijk dan wel het evenwicht van de ruiter, maar een barebackpad kan dat ook, maar ppc wil die niet aanschaffen en/of er goed uitleg aan geven hoe je die om moet doen.
Wat wel goed is is dat ze bitloos rijden, maar die halsters zijn ook niet alles, want nu komt alle druk op de neus omdat mensen (ook daar ja) keihard trekken als een pony niet na 1 seconde stopt. :n
Dat pony's daar 0-4 uur rijden is onzin, de keren dat ik daar was reden de meiden vanaf het moment dat ze de pony kregen tot het moment dat ze hem inleverde.
De enige tijd dat er niet werd gereden was wanneer je borstelde en af en toe eten gaf of zelf ging eten.
De pony's hadden bijna geen tijd voor zich zelf, zonder dat er mensen aan ze liepen te trekken en te doen.
Ook zijn er mensen die de pony's zo lang laten galopperen, dat de pony ging stappen omdat hij zo moe was, en ze hem met de zweep slaan net zolang ze weer draven/galopperen, met pony's die lopen te hijgen 8)7 .
Niet op elke manege gebeurt dat (wel veel moet ik toegeven), maar in ppc net zo veel. Snoepjes worden in ppc met overvloed gegeven om trucjes aan te leren, onder andere steigeren waardoor pony's verkocht werden omdat ze 'gemeen' waren.

Ik vind het idee van ponyparkcity heel leuk.
Jonge meisjes en jongens kunnen voor een tijdje een pony als hun eigen beschouwen en kunnen daar veel van de pony's leren.
Maar van wat ik zag was 60% van de mensen met een pony daar boven de 12, en vaak of te lang of te zwaar. :\
Ook vond ik het zo bizar dat je bv op maandag je pony ophaalt en de dag erna pas uitleg krijgt over hoe je die moet verzorgen |o .
Ik weet ook nog dat ik laat was en de eerste dag er geen pony voor mij was waar ik op paste, maar de cowboys zeiden dat ik wel op die ene pony kon.
Ik dacht zelf al dat ik te zwaar en lang was (ik was 10 jaar en zelfs ik kon dat zien), dus liet ik mijn kleinere vriendin er op zitten. Pony zakte achter helemaal in omdat zelfs zij te zwaar voor hem was.
"Zie, past prima!" :roll:

Mijn ervaringen daar: toen ik daar was vond ik het leuk, maar nu ik er op terug kijk valt het vies tegen.

Nee, mij zal je daar zo snel niet meer zien ;) .

Edit: De grote stal en weiland en zijn wel dingen waar ik tevreden over was, ik had verwacht dat ze met zijn 5en in een klein stalletje werden gepropt, maar de pony's hadden veel ruimte +:)+ . Wat me ook te binnen schiet is dat ik een pony had met waarschijnlijk zomer exzeem en toen we dat melde zeiden ze dat we maar wat shampoo moesten kopen en dat ze niet wisten wat het was. Ze had er het hele weekend last van, meerdere malen gemeld, maar een dierenarts kwam er zeker niet.[/quote]

Er staat nu ook een pony met zomereczeem op de wei dus dat is dan wel anders[/quote] Edit: Wij waren er laatst en daar was zo'n pony die (schinbaar) kreupel liep. Dus wij hadden dat tegen die mensen gezegd en die waren er gewoon bezorgd om etc, we liepen naar zo'n vrouw die daar werkte en die zei dat het gewoon O benen waren >;) . Nou dat was wel duidelijk kreupel.. is later wel op wei gezet maar dan denk ik wel van kijk er eerst is naar..

Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 13:30

Mag ik weten over welke pony dit gaat?
En inderdaad, de pony's met zomereczeem komen op de weide wanneer het "erger" wordt.

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 13:48

Namira542 schreef:
Mag ik weten over welke pony dit gaat?
En inderdaad, de pony's met zomereczeem komen op de weide wanneer het "erger" wordt.


Bliksem

Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:20

Owhh, liep Blik ook kreupel? Ik dacht dat die er alleen stond voor zn zomereczeem..

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:52

horzieloverr schreef:
Met Jans gaat het idd allemaal goed, staat al een paar jaar op de pensioenwei




Jeetje hoe oud zou hij nu wel niet zijn?? Fijn om hem even op de foto te zien. Denk dat hij wel ruim ruim eind 20 moet zijn.

LumosNox
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-07-17

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 15:16

Hij loopt er al zeker rond sinds 1993 dus ja, als hij toen een jaar of 6 was minimaal is hij nu 30 :)
Ik kan me niet voorstellen dat ze zijn haar in bloempot hebben geknipt in toen Collendoorn, dus misschien was dat zijn eerste seizoen?


En hij ziet er nog goed uit.

Anoniem

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 15:19

Hij kwam uit slagharen toch? ,naar wat ik gehoord heb ^^

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 22:58

LumosNox schreef:
Hij loopt er al zeker rond sinds 1993 dus ja, als hij toen een jaar of 6 was minimaal is hij nu 30 :)
Ik kan me niet voorstellen dat ze zijn haar in bloempot hebben geknipt in toen Collendoorn, dus misschien was dat zijn eerste seizoen?


En hij ziet er nog goed uit.



Hij ziet er zeker goed uit. Grappige is ook nog dat ik aantal jaar geleden langs was voor dagje ik kiwi in de show mee zag lopen. Zo mooi om te zien

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 08:32

Heb gehoord dat een paar ponys op wei gaan om dikker te worden, vind ik wel goed! (Mango,Yiva,Bella)

Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:59

Owhjaa Mango ook? Yiva en Bella wist ik.
Dalton, Haya en Sjors staan daar ook al en Bliksem nogsteeds ivm zn exceem.

Angel is afgelopen week naar de pensioensweide gegaan en komt waarschijnelijk niet meer terug.

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 19:09

Nee hoorde ik, Passoa staat ook weer op wei. En Black ook dacht ik

Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:36

Oewhh zuur.. Ik ken iemand die deze week voor Black ging en die was vgm al heel lang niet meer geweest. Geen idee wie ze nu heeft.

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 11:48

Idd zuur dan ja, hoop dat ze toch nog een leuke pony heeft

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:16

Een tijdje terug nog een filmpje gezien op Youtube. Meiden van 18 jaar die zelfstandig naar het park reden in hun auto om daar een week lang met shetlanders rond te sjouwen/rijden..... -O- :') 8)7

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-17 21:15

bliksem en angel zijn weer terug! irry is laatst overleden helaas.

Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 21:19

Angel wel terug? |o :n
Vind dat zij haar rust meer dan verdiend, was blij dat ze bij Duo etc. op de wei stond..

Ja, zo onverwachts van Irry, die liep daar ook al heel wat jaren geloof ik. Die moet een tumor gehad hebben ofzo toch?

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 21:35

Oh wat een leuk topic!

Ik ben jaren geleden voor het laatst geweest, ik had altijd Snip of Spirit. :j

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 22:05

Geen woorden |( |(

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 22:17

horzieloverr schreef:
In ppc zijn er veel mensen die 60 kilo wegen die op een pony van krap 200 gaan zitten (al is het 'maar' voor even).
In pony park heb ik meer dan 1 slechte houdingen gezien en harde handen heb je echt geen tekort aan daar. -O-
Ik dacht dat zadels zijn er voor gemaakt om de druk juist op de rug te verdelen, en zodat de botten van de mens niet in de rug van de pony prikken.
Zonder zadel rijden verbeterd waarschijnlijk dan wel het evenwicht van de ruiter, maar een barebackpad kan dat ook, maar ppc wil die niet aanschaffen en/of er goed uitleg aan geven hoe je die om moet doen.
Wat wel goed is is dat ze bitloos rijden, maar die halsters zijn ook niet alles, want nu komt alle druk op de neus omdat mensen (ook daar ja) keihard trekken als een pony niet na 1 seconde stopt. :n
Dat pony's daar 0-4 uur rijden is onzin, de keren dat ik daar was reden de meiden vanaf het moment dat ze de pony kregen tot het moment dat ze hem inleverde.
De enige tijd dat er niet werd gereden was wanneer je borstelde en af en toe eten gaf of zelf ging eten.
De pony's hadden bijna geen tijd voor zich zelf, zonder dat er mensen aan ze liepen te trekken en te doen.
Ook zijn er mensen die de pony's zo lang laten galopperen, dat de pony ging stappen omdat hij zo moe was, en ze hem met de zweep slaan net zolang ze weer draven/galopperen, met pony's die lopen te hijgen 8)7 .
Niet op elke manege gebeurt dat (wel veel moet ik toegeven), maar in ppc net zo veel. Snoepjes worden in ppc met overvloed gegeven om trucjes aan te leren, onder andere steigeren waardoor pony's verkocht werden omdat ze 'gemeen' waren.

Ik vind het idee van ponyparkcity heel leuk.
Jonge meisjes en jongens kunnen voor een tijdje een pony als hun eigen beschouwen en kunnen daar veel van de pony's leren.
Maar van wat ik zag was 60% van de mensen met een pony daar boven de 12, en vaak of te lang of te zwaar. :\
Ook vond ik het zo bizar dat je bv op maandag je pony ophaalt en de dag erna pas uitleg krijgt over hoe je die moet verzorgen |o .
Ik weet ook nog dat ik laat was en de eerste dag er geen pony voor mij was waar ik op paste, maar de cowboys zeiden dat ik wel op die ene pony kon.
Ik dacht zelf al dat ik te zwaar en lang was (ik was 10 jaar en zelfs ik kon dat zien), dus liet ik mijn kleinere vriendin er op zitten. Pony zakte achter helemaal in omdat zelfs zij te zwaar voor hem was.
"Zie, past prima!" :roll:

Mijn ervaringen daar: toen ik daar was vond ik het leuk, maar nu ik er op terug kijk valt het vies tegen.

Nee, mij zal je daar zo snel niet meer zien ;) .

Edit: De grote stal en weiland en zijn wel dingen waar ik tevreden over was, ik had verwacht dat ze met zijn 5en in een klein stalletje werden gepropt, maar de pony's hadden veel ruimte +:)+ . Wat me ook te binnen schiet is dat ik een pony had met waarschijnlijk zomer exzeem en toen we dat melde zeiden ze dat we maar wat shampoo moesten kopen en dat ze niet wisten wat het was. Ze had er het hele weekend last van, meerdere malen gemeld, maar een dierenarts kwam er zeker niet.



Dit doet me gewoon pijn.. |( Ik heb twee minishetlanders. Nooit van mijn leven zal ik er zo iemand op zetten. Er heeft één keer een meisje opgezeten, maar dat was mijn uiterste!!!! Ik laat wel even een foto zien. Grotere meiden komen er nooit van zijn leven op!

Afbeelding

En op mijn andere minishet zal nooit iemand komen, ook geen klein meisje of jongetje. Absoluut nooit, puur omdat ik hem te schraal gebouwd vind.

Afbeelding

Ponypark..... BAH!

Anoniem

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:03

Zijn 63 pony's uit slagharen gekomen , ze zijn klein geloof ik dus niet enorm populair vermoed ik volgend seizoen ..

Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:15

Is ook zo, dat was vandaag.
Ben benieuwd, seizoen is bijna afgelopen dus ga dit jaar wss niet meer langs..

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 16:58

ik zou zondag dagje gaan maar is helaas niet doorgegaan