PonyParkCity!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 10:10

Ik ga naar Ponyparkcity omdat ik het gezellig vind. Ik ga echt niet de hele dag op zo'n pony rondscheuren en als ik iemand dat zie doen dat zeg ik daar gewoon wat van. Twee jaar geleden hebben we ook gewoon een beetje gestapt en ik ga er heus niet de hele tijd opzitten. Ppc heeft trouwens nu wel een stuk of 70 grote pony's en de meeste meiden komen er gewoon om hun lievenling weer te zien. En die cowboys letten echt wel op hoor. (ik ga dit jaar trouwens voor een grote pony dus daar pas ik sowieso nog wel op ;) )

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:22

Ik zou nooit met mijn dochter naar PPC gaan, sterker nog, zelfs mijn 10-jarige dochter ziet precies waar het aan schort en wil er voor geen goud heen. Zielig voor de pony's, vindt ze. Zo ga je niet met levende dieren om.
Dat er manege's zijn waar paarden het nog slechter hebben is natuurlijk geen reden om dit dus maar prima te vinden. Ze mogen het dan qua eerste levensbehoeften goed (genoeg) hebben, dat maakt het feit dat ze verder slecht behandeld worden door(veel te oude, zware en grote) paardenmeisjes en PPC haar eigen regels niet naleeft niet goed. Ik snap dan ook niet dat je als volwassene met toch iets meer verantwoording en kennis met je kind naar zo'n plek gaat. Ook als je geen bal verstand hebt van paarden weet je toch wel dat je niet zo met dieren om hoort te gaan?
Laatst bijgewerkt door MairiMacBran op 27-07-17 10:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:24

PPC moet zijn eigen regels gewoon naleven: pony's zijn geschikt voor kinderen tot 12 jaar oud. Dus ben je ouder gewoon geen pony meegeven. := maar dat doen ze al jaren niet, hun eigen regels naleven.

Molfre

Berichten: 2638
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:36

Ik heb er een tijd gewerkt, niet met de pony's, maar in de supermarkt, souvenirshop en de saloon. Man, man, man wat werd ik soms depressief van wat ik zag. Slaan met zelf meegebrachte zweepjes, pony's 'leren steigeren', door heel hard in de mond te rukken, dan kwamen ze vanzelf omhoog. En maar heen en weer racen.

En inderdaad die regels, boven de 12 mag je niet op een pony, maar dan staan daar meiden van 16/17 en die krijgen nog steeds gewoon een pony mee. Ik vind het belachelijk, maar ja het brengt geld in het laatje. Ik deed altijd stiekem een dansje als ik een van die pony's zonder ruiter zag terug komen. Meestal waren dit de pony's met de grotere kinderen, want die kleintjes hobbelen er alleen wat op in stap, meer kunnen ze vaak niet. Als PPC zijn eigen regels nastreefde was het nog niet zo'n drama.

LumosNox
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-07-17

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:52

Ik ben blij dat ik er vroeger geweest ben. Ik had altijd een vaste pony en als ik niet aan het rijden of poetsen was, dan stond hij achter het huisje in zo'n weilandje zonder hoofdstel. Hij liep zo los achter me aan. Ik ben ook wel eens op bezoek geweest tijdens de vakanties want dan stond hij bij een vriendin.Ik heb gemengde gevoelens over het park. Ik denk dat er wel wat meer echte les en omgang met het paard zou mogen komen.

pien_2010

Berichten: 43425
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:52

Wij zijn met kleinkinderen een keer in het voorjaar geweest en kregen elke dag twee pony's mee. Super braaf en het was enig. Tevens kreeg je hooi mee voor bij het huisje en gaven we ze drinken. Ik heb daar toen geen grote meiden gezien, want het waren allemaal (groot) ouders met kleine kinderen. De sfeer was heel gezellig. De kleinkinderen waren heuse "cowboys" die met de ponytjes aan het halster touw rondliepen met oma of mama er naast of er op zaten. Al die trotse cowboy gezichtjes was geweldig <3
Geen pony's kwamen langs gescheurd met of zonder ruitertje erop. Ik vond het gewoon allemaal heel erg grappig en heb me verbaasd over de enorme lieve ponies die geen stap verkeerd zetten.
Tussendoor omdat we uit eten gingen hebben we ze paar uur terug gebracht met de vraag of we ze 's middags weer op mochten halen. We wilden ze niet zonder toezicht aan het lijntje laten staan. Dat was OK en zo geschiedde.
Dus ik herken helemaal niets van het negatieve hierboven. We hebben vooral heel erg veel gelachen. Het leuke was dat ze ook echt mini pony's hadden en voor onze echte kleintjes was dat gewoon zo leuk. Daarnaast hadden we ook een grote shetlander zodat onze 7 en 8 jarige ook paardje konden rijden. Wij hebben vooral veel gewandeld en de kleintjes konden op de pony's mee stappen.
Dus mijn advies is mijd de schoolvakanties als dat kan en ga lekker die dagen dat de grote kinderen afwezig zijn.

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 10:56

Inderdaad, ik heb twee jaar geleden ook geen rondscheurende meiden op te kleine pony's gezien :)

LumosNox
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:58

Ik herken het wel hoor. Ik weet niet hoe het nu is, maar een aantal jaar geleden hadden ze ook nog haflingers volgens mij. Een zooitje was het toen regelmatig. Ook daarna zag ik regelmatig een pony voorbij komen of situaties die niet heel handig waren. Ik dacht dat ze inmiddels zonder bit reden.

pien_2010

Berichten: 43425
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:59

Toen wij er waren kreeg je een halster zonder bit dus en ook zaten de kinderen op iets zachts, volgens mij en mijn man.

LumosNox
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-07-17

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:02

Ik moet zeggen dat ik ook zeker niet alleen maar in stap of draf heb gereden. Ik donderde er heel zelden ook wel eens af, dus iemand heeft vast ook wel eens om mij kunnen juichen ;)

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:03

En toch is dat wel wat er ontzettend veel gebeurt. De verhalen die je hier leest komen van mensen die dat met eigen ogen hebben gezien, of er zelfs gewerkt hebben. En ook al gebeurt het niet voortdurend, dat maakt het nog niet goed voor de pony's die er wel het slachtoffer van zijn. De foto hier in het topic geeft in ieder geval aan dat diegene die op het shetje zat veel te groot en te zwaar was, dus ze geven wel degelijk pony's mee aan kinderen die daar niet op passen en letten er blijkbaar niet op dat die kinderen er alleen maar mee wandelen en er niet toch op kruipen.
Laatst bijgewerkt door MairiMacBran op 27-07-17 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 11:07

En mijn bedoeling van dit topic was dus ook bedacht omdat ik gewoon gezellig er over wou kletsen en ik hoef er geen dicussie over te hebben, ga dan alsjeblieft een discussie topic maken.

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:10

Dit is een openbaar discussieforum, dus kun je ook verwachten dat je niet alleen maar te horen krijgt wat je zelf graag wilt. Jij kunt dus ook niet bepalen wat andere mensen posten in een topic.
Als je dat wilt moet je een besloten groep maken of zo, maar je kunt hier anderen niet voorschrijven wat ze volgens jou moeten doen.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:24

Ben maar blij dat mensen zo kritisch reageren, ik vind niet dat je je ogen dicht moet doen voor het dierenleed omdat het 'zo gezellig is'. Het gezellig hebben kan ook op plekken waar de dieren het wel goed hebben.

LumosNox
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-07-17

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:31

Zijn er mensen op dit moment aanwezig of net geweest? Ik ben wel benieuwd hoe het met Jans gaat. Ik denk dat hij inmiddels al met pensioen is (hoop ik).

Anoniem

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:36

Met mij gaat het goed hoor O:) :P

(Sorry die moest ik maken _O- )

LumosNox
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:37

Hanafubuki schreef:
Met mij gaat het goed hoor O:) :P

(Sorry die moest ik maken _O- )


Ja, ik dacht heel even dat je een zware ppc fan was :D

Fijn dat het goed met je gaat. Ik hoop met Jans het peerdje ook *\o/*

Getup

Berichten: 8287
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:41

Molfre schreef:
Ik heb er een tijd gewerkt, niet met de pony's, maar in de supermarkt, souvenirshop en de saloon. Man, man, man wat werd ik soms depressief van wat ik zag. Slaan met zelf meegebrachte zweepjes, pony's 'leren steigeren', door heel hard in de mond te rukken, dan kwamen ze vanzelf omhoog. En maar heen en weer racen.

En inderdaad die regels, boven de 12 mag je niet op een pony, maar dan staan daar meiden van 16/17 en die krijgen nog steeds gewoon een pony mee. .



ik zou eerder een grens willen zien van grootte en gewicht. je hebt kinderen van 10 die veel te zwaar zijn, en kinderen van 15 die er makkelijk op passen.

ben er 1 keer geweest. het personeel doet wat ze kunnen, maar t is onmogelijk om het hele park in de gaten te houden. Wij waren er overigens niet in t hoogseizoen. Zag ( gelukkig) genoeg ponys, die prima voor zichzelf konden zorgen . Kind wilde draven? Prima := :evaw:

In t laatste geval waren het overigens meer de onwetende ouders, die persé wilden rennen. Dat hebben ze geweten.

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 12:42

Als een pony te mager is of ze kreupel lopen gaan ze gewoon gelijk de wei op.

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 12:42

Met Jans gaat het idd allemaal goed, staat al een paar jaar op de pensioenwei

Molfre

Berichten: 2638
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:50

Getup schreef:
ik zou eerder een grens willen zien van grootte en gewicht. je hebt kinderen van 10 die veel te zwaar zijn, en kinderen van 15 die er makkelijk op passen.

ben er 1 keer geweest. het personeel doet wat ze kunnen, maar t is onmogelijk om het hele park in de gaten te houden. Wij waren er overigens niet in t hoogseizoen. Zag ( gelukkig) genoeg ponys, die prima voor zichzelf konden zorgen . Kind wilde draven? Prima := :evaw:

In t laatste geval waren het overigens meer de onwetende ouders, die persé wilden rennen. Dat hebben ze geweten.


Dat ook, maar boven een bepaalde leeftijd, komt ook een bepaalde mentaliteit kijken en dat is waar het mij ook om gaat. Zoals ik zei: het paard leren steigeren door hard in de mond te rukken. Dat heb ik de kleineren nooit zien doen. Dat waren altijd de 15/16/17 jarigen. Ik zou zeggen:
- max. 10 jaar oud
- max. 40kg
- max. 1.50m

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:53

Dat is fijn voor ze(komt er een dierenarts bij?), maar dat maakt nog steeds niet goed dat ze door een hoop zogenaamde paardenliefhebbers mishandeld worden.

Het ene deel van de verzorging kan prima in orde zijn, als het aan de andere kant gewoon echt niet goed is, kun je niet zeggen dat ze prima behandeld worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:57

horzieloverr schreef:
Met Jans gaat het idd allemaal goed, staat al een paar jaar op de pensioenwei

Meestal als er wordt gezegd dat ze met pensioen zijn, zijn ze dood. Tenminste dat is mijn ervaring. (Wel paar jaar terug, 4 jaar denk ik?)

LumosNox
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-07-17

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:39

Ik dacht echt dat dat wat nieuws was.. een pensioenwei bij ppc.

Lekker naief weer. Ik heb er het geld niet voor, maar anders had ik hem gekocht en hem in een open stal gezet. Hij zou absoluut geen genoegen nemen met een dichte box.

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 11:40

Believe schreef:
horzieloverr schreef:
Met Jans gaat het idd allemaal goed, staat al een paar jaar op de pensioenwei

Meestal als er wordt gezegd dat ze met pensioen zijn, zijn ze dood. Tenminste dat is mijn ervaring. (Wel paar jaar terug, 4 jaar denk ik?)



neehoor, ik heb vandaag nog een foto gekregen van iemand die nu in ppc is van Jans en Duo. zagen dr verder ook prima uit.