Jouw paardendroom!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Jouw paardendroom!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 16:47

Ik denk dat iedereen er wel één heeft; een paardendroom. Een prachtig paard dat helemaal van jou is.. Of juist een superlieve verzorgpony met wie je alles kan doen! In dit topic kan je jouw ideale paardensituatie met elkaar delen.

Ik begin :)

Mijn ideale paardensituatie zou een verzorgpony zijn met wie ik alles zou kunnen doen. Het liefst een Welsh, Connemara, Haflinger of Tinker. De pony zou dichtbij staan en ik zou zo vaak mogen komen als ik zou willen. Ik zou ook altijd een vriendin mogen meebrengen.

Ik zou buiten kunnen rijden, crossen, springen en dressuur kunnen doen. Ook zou ik op mijn eigen kosten de pony kunnen meenemen op ponykamp, en zou ik ermee kunnen lessen en misschien een wedstrijd rijden. Meedoen met een fotoshoot zou ik ook supertof vinden.

Nu jullie! :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101855
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Jouw paardendroom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 16:50

Een prachtige Quarter of Paint hengst met alle knopjes erop. :Y) En dan op een ranch in Amerika waar ik hem elke dag zou rijden over de eindeloze vlaktes. :+:

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 16:55

Bellatrix schreef:
Een prachtige Quarter of Paint hengst met alle knopjes erop. :Y) En dan op een ranch in Amerika waar ik hem elke dag zou rijden over de eindeloze vlaktes. :+:


Idem Dito. Alleen hoeft niet perse in America. Knopjes hoeven er niet perse op te zitten. Lijkt me juist leuk om vanaf 'scratch' te beginnen en samen van 0 tot 100 te gaan.
Zou er ook NH mee gaan doen en barebackriding.

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 16:57

Mijn paardendroom- een fijn knus huis, met een grote grote inloopstal, en veel veel veel wei. Daarop oude, afgedankte ( manege)paarden die altijd hard voor ons gewerkt hebben. Genoeg hooi en alle middelen om deze paarden, (en natuurlijk ook pony's)een paardwaardig laatste stukje leven te geven.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Jouw paardendroom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 17:21

Een eigen plekje met een lief stalletje voor mijn liefste shetlandmerrie en haar dan haar vriendje. Er is een paddock en een stukje land. Lekker dicht bij het bos maar wel in de woonwijk. Zo iets gaan we verwezenlijken <3 <3

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 17:24

soesie schreef:
Mijn paardendroom- een fijn knus huis, met een grote grote inloopstal, en veel veel veel wei. Daarop oude, afgedankte ( manege)paarden die altijd hard voor ons gewerkt hebben. Genoeg hooi en alle middelen om deze paarden, (en natuurlijk ook pony's)een paardwaardig laatste stukje leven te geven.


Gelukkig bestaan er mensen als jij.
Wiens droom het enkel is om te helpen. :j

Athelas

Berichten: 1980
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: Jouw paardendroom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 17:37

Even lekker penny. :Y)
Een stal ergens in het buitenland, in de mooie bergen (noord-spanje bijvoorbeeld, of verder van huis Nieuw-Zeeland of Patagonië <3 ) waar de paardjes lekker altijd buiten in kudde met schuilstal kunnen staan en in een omgeving waar je heerlijk door de mooie bergen kunt rijden. Daarop staan paarden/pony's van alle soorten en maten en een opvang voor verwaarloosde/mishandelde paarden om hun vertrouwen in de mens weer terug te kunnen krijgen.

puppy1128

Berichten: 5012
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 17:44

Nou ik heb mijn droompaard al gevonden en sinds zondag staat hij ook voortaan op een prachtig plekje dichtbij huis! Kan niks beters wensen! Vrij dichtbij het strand en andere mooie plekken. En hopelijk over 2 jaar beginnen met rijden. En dan uiteraard zonder pijn in mijn heupen, we zullen het zien. :D

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Jouw paardendroom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 17:51

De meeste zijn eigenlijk al uit gekomen denk ik
- Eigen paard
- Eigen paard inrijden
- 2 eigen paarden
- Paarden aan huis
Wil nog wel
- Veulentje fokken
- Wedstrijden rijden

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Jouw paardendroom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 17:52

Ik zou het wel weten, een groot stuk land op een van de eilanden al me shetlanders mee en ritjes gaan doen, heb ik nog wel wat meer kennis mee maar vindt dat zo onwijs gaaf.

En me haflinger jaarling gaat ook natuurlijk mee.

Heerlijke droom :D

JvS1998

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: --

Re: Jouw paardendroom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 17:54

Mijn paardendroom;

Mijn eigen PP, of iig weiland&stallen aan huis. Sws één merrie & ruin. Ik houd van Koudbloeden, dus het liefst Koudbloedpaarden :D. Maar sws een shetlander!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 17:58

mijn droom werd verwoest door een ex vriend, nooit nee nooit meer een paard en dat rare wereldje..... maar oude liefde roest niet. En ik kwam door het trekpaard van mijn schoonvader weer bij mijn droom.
Uiteindelijk verkocht ik mijn droom destijds om er nu mijn droom dubbel en dwars voor terug te krijgen, deze pony is alles wat ik niet wilde omdat ik niet wilde vergelijken....toch doe ik dat juist nu nog meer.
Omdat het totaal anders is dan ik ooit durfde te dromen...de liefde voor het wezen paard en die te kunnen delen binnen een gezin met man en kind(eren) dat kwam in mijn stoutste dromen niet voor!
Onze dochter die heeft ook het paarden gen! en onze zoon die stuitert bijna uit zijn buggy als hij er een ziet want hij is te jong om te praten.
Welke wending de toekomst dromen nemen is onbekend maar:
-mijn man wil een veulen ,
-mijn dochter wil ringrijster worden en de grootste beker het wilhelmientje (de hoogste prijs vernoemd naar de oud koningin winnen)
-ik zou graag nog willen horseboarden, wat gezien mijn gezondheid en beperking daarvan een uitdaging is.Maar waar een wil is.......

De tijd zal het ons leren! :D

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:00

JvS1998 schreef:
Mijn paardendroom;

Mijn eigen PP, of iig weiland&stallen aan huis. Sws één merrie & ruin. Ik houd van Koudbloeden, dus het liefst Koudbloedpaarden :D. Maar sws een shetlander!


Ook mijn droom alleen heb ik al 3 fjorden en een tinker samen met mijn moeder

Amigo_stan

Berichten: 713
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Naast de buren, in het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:00

Mijn paardendroom. Allebei mijn paardjes gezond, aan huis met genoeg land en dicht bij het bos en strand. *\o/*

CaTi
Berichten: 35
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Een mooie plek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 09:23

Een lieve, eenkennige, eigenwijze shetlander.
Spoiler:
Die mij stiekem toch wel leuk vind.... :o

Andriella

Berichten: 77
Geregistreerd: 16-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:48

Mijn nummer 1 "Een eigen paard" op lijstje van paardendroom is in december uitgekomen, waar ik echt ontzettend blij mee ben. <3

verder droom ik er van om mijn eigen plekje te hebben waar mijn paard aan huis kan staan, met genoeg, mooi en goed land en gelegen dicht bij mooie uitrijgelegenheden en hierbij hoop ik dan dat mijn verzorgshetjes ook bij mij aan huis mogen komen te staan met mijn paard.

met mijn paard hoop ik dan ook veel te bereiken, dat hij een gezond en goed leven heeft en dat hij voor altijd bij mij mag blijven tot het einde. :o

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Jouw paardendroom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:52

Ik heb het perfecte paard al. Mijn droom zou zijn dat ze mee kon naar Canada deze zomer. Maar dat is een beetje sneu. Wellicht, als ik besloten heb wat ik wil... als ik naar Canada zou verhuizen gaat ze mee!

jolleknol

Berichten: 348
Geregistreerd: 21-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:58

Mijn paardendroom zou zijn een eigen boerderij met groot stuk land om toveren tot een paddockparadijs. Mijn tinker en welsh mee verhuizen en zelf nog een dressuur paard en een trekpaard erbij kopen. En dan genieten van mijn eigen kudde. Owja en een mooie buitenrij omgeving en een eigen verlichte rijbak

Doezenbende

Berichten: 145
Geregistreerd: 01-02-18

Re: Jouw paardendroom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:18

Mijn droom , voor als ik ooit de loterij win, is toch wel een knusse boerderij kopen met plek voor 1of meer paarden, eigen stallen en weide en een bak. Bij bos en strand in de buurt.
En dan een bomproof fries en/of pre met de knopjes er al op, Opstappen, wegrijden en genieten.

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-18 14:01

Wat leuk dat er weer leven in het topic is! Mijn droom uit de OP is inmiddels trouwens zo goed als uitgekomen :D Ik verzorg 3x pw een Welshje met wie ik van alles mag doen :j Ook hebben ze een trailer waardoor ik veel mogelijkheden heb om ergens met dr heen te gaan! Ik ben inmiddels al 2 keer op het strand geweest met dr *\o/* het enige ding is dat ze heel ver staat maar ja ik heb het ervoor over :j

Edit: Ik heb mijn droom daarom eigenlijk ook nogal realistisch gehouden aangezien ik weet dat een eigen pony er sowieso komende tijd echt niet inzit voor mij, en dit een droom was die ook echt uit zou kunnen komen :o

xhaflinger
Berichten: 202
Geregistreerd: 09-10-14

Re: Jouw paardendroom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:08

Mijn droom is altijd geweest om een grote schimmelruin te hebben met wie ik kan crossen, springen en een dressuurproef op zn tijd. Maar ook zocht ik een paardje met wie ik ook lekker kan uitwaaien op het strand <3 Nu gaat als het goed is mijn droom binnenkort uitkomen *\o/* Hij moet alleen nog goedgekeurd worden, maar als hij wordt goed gekeurd komt ook mijn grootste paardendroom uit O:)

diedepol14

Berichten: 211
Geregistreerd: 09-04-13
Woonplaats: Vasse

Re: Jouw paardendroom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:44

mijn grootste paardendroom is om met mijn haflinger een weekend naar het strand te gaan en lekker over het strand te crossen! dat lijkt me echt geweldig... alleen kan het niet uitkomen helaas... ;(

ElsieC

Berichten: 223
Geregistreerd: 08-09-16
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:53

Een grote zwarte dressuurruin met 4 witte sokken en een bles van een jaar of 8 die de oefeningen van het Z dressuur aan me kan leren en goed voorwaarts is. Ik zou er ook graag mee op middeleeuwse festivals staan om daar te gaan ringsteken, boogschieten, speerwerpen...
En natuurlijk moet hij een echte knuffelbeer zijn!