Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

touw van action voor touwhalster

 
Profiel   

hey,
ik wil graag een touwhalster gaan maken, alleen weet ik niet of het touw van de action geschikt is.
van de een hoor ik namelijk dat het niet is geschikt, omdat het schuurt, en de ander zegt weer dat het gewoon kan.
ook weet ik niet hoeveel millimeter geschikt is.

heeft iemand tips of weet iemand of action touw geschikt is? laat het dan alsjeblieft weten :)

groetjes jet
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-17 14:02 



 
Profiel   

Touw dat ze nu hebben liggen is niet geschikt. Veiligste (en beste kwaliteit) is om juiste aantal meters te bestellen bij equiplay.eu of een andere touwhalster maker die ook los touw verkoopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-17 14:19 



 
Profiel   

Schuren lijkt mij niet het probleem met een touwhalster, snijden wel.

(En nooit een paard vastzetten aan een touwhalster. Je zet een paard ook niet vast aan het bit.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-17 14:31 



 
Profiel   

Touw van de action kan prima hoor.
Is gewoon ook polypropyleentouw,net als bij eender welk een touwverkoper die touwhalsters ed maakt.

Gewoon zorgen dat je polypropyleen koopt in 6mm(of 8mm)

Enkel het kleuraanbod is niet zo groot,en onderschat het knopen niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-17 14:34 



 
Profiel   

Zou naar het schijnt ijzerdraad in zitten waardoor het niet veilig is. Geen idee of dit klopt of niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-17 14:40 



 
Profiel   

Ik heb ook zelf een touwhalster gemaakt met touw van de Action. Heb m alleen maar gepast en verder nooit gebruikt dus weet niet hoe de kwaliteit en dergelijke is. Ik denk dat t voor grondwerk wel kan, zolang het paard maar niet te sterk is dat t niet te veel kan snijden :)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-17 14:45 



 
Profiel   

Touw van de action is prima om zelf eens een keer aan de knutsel te gaan. Wel zorgen dat je minimaal de 6mm dikte neemt, anders kan het flink snijden. Vandaag toevallig nog gekeken, ze hadden vroeger best leuke kleurtjes, weet niet of die nog gaan komen of niet.
De gestreepte is de 6 mm en de roze 4mm. Ik heb de roze om het neusstuk heen gewikkeld.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-17 14:46 



 
Profiel   

Ik verplaats dot topic naar Young Rider talk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-17 15:01 



 
Profiel   

Action touw zou kunnen, maar aangezien het niet goed polypropyleen touw is (het is niet voor niets zo goedkoop bij de action, terwijl het bij ''officiele'' winkels hetzelfde bedrag maar dan per meter ipv per 10 meter betaalt ;) ) zou ik het niet gebruiken als je er echt met je paard mee an de slag wilt, voor een foto kan het heel leuk zijn maar als je het echt vaker wilt gaan gebruiken zou ik voor het touw gaan dat het veiligst is, dat kun je bij horsecharms, equiplay etc kopen. Het is misschien wat duurder maar je hebt er uiteindelijk meer profijt van dan actiontouw, wat je wel kan doen is met het actiontouw een ''proef''halster maken voor de juiste maat en dat je weet hoeveel touw je nodig hebt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-17 13:25 



 
Profiel   

Ik,weet niet waar mensen het halen,de dingen van 'er zit ijzerdraad in' en 'het is ander polypropyleentouw,slechte kwaliteit',.....?

Want klopt niets van,is exact hetzelfde touw als alle 6 mm polypropyleentouw die in de webshops verkocht wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-17 15:16 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
Ik,weet niet waar mensen het halen,de dingen van 'er zit ijzerdraad in' en 'het is ander polypropyleentouw,slechte kwaliteit',.....?

Want klopt niets van,is exact hetzelfde touw als alle 6 mm polypropyleentouw die in de webshops verkocht wordt.


Dit vraag ik mij ook af, wat is er dan slechter aan het touw van de action dan van een andere winkel. Materiaal is hetzelfde, waar moet je bang voor zijn dat er gebeurd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-17 15:20 



 
Profiel   

Eerlijk,ik denk dat veel mensen nog altijd denken dat goedkoop,duurkoop is.

Ga gewoon met een stukje duur touw naar de action en vergelijk.dan zie je zo dat er geen verschil inzit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-17 15:26 



 
Profiel   

Ik maak zelf ook touwhalsters. Het is een ander soort kwaliteit maar verder kan je het prima gebruiken! Ik vind 'normaal' ppm touw wel fijner knopen maar dat betekent niet dat je dit touw niet kan gebruiken! Ik verkoop ook los touw, stuur maar een pb! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-17 19:56 



 
Profiel   

Rena100 schreef
tengeltje11 schreef
Ik,weet niet waar mensen het halen,de dingen van 'er zit ijzerdraad in' en 'het is ander polypropyleentouw,slechte kwaliteit',.....?

Want klopt niets van,is exact hetzelfde touw als alle 6 mm polypropyleentouw die in de webshops verkocht wordt.


Dit vraag ik mij ook af, wat is er dan slechter aan het touw van de action dan van een andere winkel. Materiaal is hetzelfde, waar moet je bang voor zijn dat er gebeurd?


Ik heb halsters gemaakt van action touw en van duur touw, het enige verschil is dat het action touw er in minder mooie kleuren was naar mijn mening :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-17 20:07 



 
Profiel   

Eenhoorni schreef
Ik maak zelf ook touwhalsters. Het is een ander soort kwaliteit maar verder kan je het prima gebruiken! Ik vind 'normaal' ppm touw wel fijner knopen maar dat betekent niet dat je dit touw niet kan gebruiken! Ik verkoop ook los touw, stuur maar een pb! :)


Verkoop jij "gewoon" touw of het echt stijve touw wat in model blijft als je het touwhalster bij het paard afdoet?

Action touw kan prima hobbymatig. Ben nu zelf eens aan het zoeken naar het prof touw om te kijken hoeveel het in de training uitmaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-17 22:09 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
Ik,weet niet waar mensen het halen,de dingen van 'er zit ijzerdraad in' en 'het is ander polypropyleentouw,slechte kwaliteit',.....?

Want klopt niets van,is exact hetzelfde touw als alle 6 mm polypropyleentouw die in de webshops verkocht wordt.


Ik vind dat er toch wel degelijk een verschil in zit, allen al de binnenkant voelt anders en het touw zelf is ook een stuk minder ''zacht''

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-17 15:28 



 

Rena100 schreef
tengeltje11 schreef
Ik,weet niet waar mensen het halen,de dingen van 'er zit ijzerdraad in' en 'het is ander polypropyleentouw,slechte kwaliteit',.....?

Want klopt niets van,is exact hetzelfde touw als alle 6 mm polypropyleentouw die in de webshops verkocht wordt.


Dit vraag ik mij ook af, wat is er dan slechter aan het touw van de action dan van een andere winkel. Materiaal is hetzelfde, waar moet je bang voor zijn dat er gebeurd?


Sommige mensen denken dat dat duurdere touw uit een andere fabriek komt. De speciale, enige echte paarden-touwhalster-touwtjesfabriek. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-17 15:53 



 
Profiel   

_fairytale schreef
tengeltje11 schreef
Ik,weet niet waar mensen het halen,de dingen van 'er zit ijzerdraad in' en 'het is ander polypropyleentouw,slechte kwaliteit',.....?

Want klopt niets van,is exact hetzelfde touw als alle 6 mm polypropyleentouw die in de webshops verkocht wordt.


Ik vind dat er toch wel degelijk een verschil in zit, allen al de binnenkant voelt anders en het touw zelf is ook een stuk minder ''zacht''


heel vreemd dan....

ik verkoop al 10 jaar prof. touw voor touwhalsters,ook aan heel wat andere webshops.
daarnaast weet ik van heel wat grote webshops ook 300% zeker dat ze dezelfde leverancier hebben als ik,dus overal komt het touw van dezelfde leverancier(nu heb ik het wel over 6mm polypropyleentouw,waar de meeste touwhalsters van gemaakt worden),en als ik kijk in de action,is dat touw 400% hetzelfde.

ik praat tegen mijn eigen winkel,maar maak mensen niet graag blaasjes wijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-17 15:59 



 
Profiel   

Ik lees dit topic even geïnteresseerd mee want ik ben wel van de knutselprojectjes en als dit touw bruikbaar is, dan wil ik me daar ook eens aan gaan wagen :). Nu alleen nog een handige link zien te vinden waar ik een goed voorbeeld kan vinden van hoe je het knopen het beste kunt doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-17 16:03 



 
Profiel   

dat is meestal het moeilijke eraan.
veeel mensen kopen touw,weinig maken er uiteindelijk een goed bruikbaar halster van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-17 16:05 



 
Profiel   

Ja ik heb wel al voorbeelden op youtube gezien maar het is even zoeken welke echt prettig is. Ik heb ook veel paardenhaar armbandjes gemaakt eerder en dat was ook een hele speurtocht om erachter te komen hoe je die maakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-17 16:07 



 
Profiel   

Nou, best gelukt vind ik! Net ook maar even gepast en hij past ook nog :). Action, niet gek. Dit is 8 mm touw, zat 12 meter op de rol en kostte 1,99.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-17 22:16 



 
Profiel   

Ik zie allemaal verkeerde knopen in dit topic, sorry :=
Ik kan er niet tegen dat er zo veel tutorials op internet te vinden zijn maar dat ik er nog geen een heb gevonden met "de goede manier". Uiteindelijk op een heb ik op een Amerikaanse site goede verhoudingen gevonden en uitgevogeld hoe de "horse charms knopen" moeten. :)
De goede manier van knopen maakt zo veel meer uit dan het touw! Ik werk zelf wel altijd met het professionele touw, niet met action touw maar dit kan volgens mij echt geen kwaad. Wel heb ik ergens gehoord dat action 6mm touw niet echt 6mm zou zijn, maar 5mm en dus niet goed. Nooit opgemeten maar dit lijkt mij niet waar ;)
Ik zou dus lekker met action touw (voor de zekerheid de 8mm variant) aan de slag gaan. Als je "halter measurements" opzoekt, en zorgt dat je knopen er precies zo uitzien als bij bijv. Horse Charms (dit is wel echt belangrijk) dat hou je er een goed touwhalster aan over!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-17 20:43 



 
Profiel   

? wat bedoel je daar mee Robin?
want bij Horse Charms gebruiken ze vooral een overhandse knoop en die is net niet goed.
dat is goed 'voor de show',maar geeft geen 100% correcte werking.

voor een goeie werking heb je gewoon een fiadorknoop nodig.
zo goed als niemand maakt/gebruikt die,waarmee de meeste touwhalster gewoon leuk voor de mooi zijn,maar qua functionaliteit niet optimaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-17 21:40 



 
Profiel   

Als je de vulling/binnekant van het touw eruit haalt zal je precies zien waar het verschil zit. Action touw is niet voor niets zo goedkoop.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-17 22:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen