Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

touw van action voor touwhalster

 
Profiel   

Ach ik maak zo'n halstertje toch puur voor de show en daar doet het prima dienst voor zo.

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-17 23:17 



 
Profiel   

RianneEnzo schreef
Als je de vulling/binnekant van het touw eruit haalt zal je precies zien waar het verschil zit. Action touw is niet voor niets zo goedkoop.


en wat zit daar dan wel in volgens jou?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-17 23:18 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
RianneEnzo schreef
Als je de vulling/binnekant van het touw eruit haalt zal je precies zien waar het verschil zit. Action touw is niet voor niets zo goedkoop.


en wat zit daar dan wel in volgens jou?

Ik denk de hoeveelheid die ingekocht wordt, daarom zijn hun spullen zo goedkoop. Ik moet zeggen dat mijn tupperware bakjes beter sluiten dan de action versie, maar bijvoorbeeld glazen, kaarsen en touw is naar mijn idee allemaal hetzelfde van kwaliteit bij de Blokker en de Action :o?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-17 23:30 



 
Profiel   

De vulling is idd anders, een soort stof achtig. Maar ja, de knopen zijn veel belangrijker ja. Een fiador knoop zorgt ervoor dat het touwhalster 'recht' is. Een onderhandse knoop echter niet. En de knopen zouden ook 'gekruist' moeten, dat je een soort ronde knoop hebt, dat verdeelt de druk beter :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-17 14:18 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
? wat bedoel je daar mee Robin?
want bij Horse Charms gebruiken ze vooral een overhandse knoop en die is net niet goed.
dat is goed 'voor de show',maar geeft geen 100% correcte werking.

voor een goeie werking heb je gewoon een fiadorknoop nodig.
zo goed als niemand maakt/gebruikt die,waarmee de meeste touwhalster gewoon leuk voor de mooi zijn,maar qua functionaliteit niet optimaal.

Sorry voor de late reactie, maar bijvoorbeeld bij het halster van Phoeboe zijn de knopen mij de neus en onderaan zo gemaakt dat het hele halster kan verschuiven. Toen ik mijn touwshop had maakte ik wel halsters met fiador knoop, ik denk dat het voor veel mensen echt de moeite waard is om deze te leren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 17:56 



 
Profiel   

Is het wel verstandig om touwhalsters te maken met Actiontouw? Action is heel goedkoop en daarom is alles ook niet even goed\handig. Ik weet ook niet of dat touw snijdt. Misschien kun je beter touwhalsters kopen van professionele sites die ervaring hebben met het knopen van touwproducten, zoals Horse Charms. Of maakt dat niet uit? Ik heb geen verstand met het knopen van touwhalsters en het ziet er ook veel te ingewikkeld uit voor mij, en ik heb al naar YouTube-filmpjes gekeken daarover. Zelfs het knopen van een neckrope was geen suc6, maar een grote fail. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 17:34 



 
Profiel   

Hee ik maak altijd mijn neckropes met action touw maar voor de zekerheid gebruik ik geen dun touw van 6 mm als ik jou was zou ik die van 9 mm pakken die is 20 meter lang en die hebben ze in camouflage kleur en gwn zwart en blauw best wel leuk ik zou het ook aleen niet gebruiken om echt keihard mee te trainen een klein rondje kan geen kwaat of hebruik het alleen voor fotos je kan het een soort van voelen duw en trek het over je huid schuurt he tg en doet het zeer onbruikbaar touw doet heg geen zeer dan kan je het gewoon gebruiken groetjes julia! :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 20:52 



 
Profiel   

Juulbyhorses schreef
Hee ik maak altijd mijn neckropes met action touw maar voor de zekerheid gebruik ik geen dun touw van 6 mm als ik jou was zou ik die van 9 mm pakken die is 20 meter lang en die hebben ze in camouflage kleur en gwn zwart en blauw best wel leuk ik zou het ook aleen niet gebruiken om echt keihard mee te trainen een klein rondje kan geen kwaat of hebruik het alleen voor fotos je kan het een soort van voelen duw en trek het over je huid schuurt he tg en doet het zeer onbruikbaar touw doet heg geen zeer dan kan je het gewoon gebruiken groetjes julia! :o

Onlangs heb ik een neckrope gemaakt van zo'n honden-floss die ze bij Action verkopen. Nog een gezellige kleur ook! Gewoon de knopen eruit halen, op maat knippen en dan bij elkaar binden.
Ik zou wel graag een touwhalster willen leren knopen, maar raak steeds in de knoop als ik eraan begin... :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 21:21 



 
Profiel   

ligt er denk ik aan wat je ermee wilt doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 21:22 



 
Profiel   

Op paracord.nl kun je anders echt PPM touw kopen wat wordt gebruikt voor touwhalsters en neckropes! Zorg wel dat je een touw bestelt dat dik genoeg is

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 21:23 



 
Profiel   

July2001 schreef
Op paracord.nl kun je anders echt PPM touw kopen wat wordt gebruikt voor touwhalsters en neckropes! Zorg wel dat je een touw bestelt dat dik genoeg is



Die kun je trouwens per meter bestellen en die zijn helemaal niet duur!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 21:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen