Het Touwproducten Topic

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_fairytale

Berichten: 369
Geregistreerd: 24-01-16
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:44

KirstenHorse schreef:
Iemand tips om hier mee te beginnen? Lijkt mij erg leuk om te doen en eventueel als het bevalt een webshopje te beginnen. Pb mag ook!

*stipje*


Maak een goed en duidelijk plan van aanpak voor jezelf voordat je gaat beginnen, zoek goed uit waar je het beste je touw in kunt kopen, met hoeveel kleuren je wilt beginnen, met welke producten je wilt beginnen etc etc. als je info of hulp nodig hebt kan je me altijd ook pb sturen :)

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:20

_fairytale schreef:
KirstenHorse schreef:
Iemand tips om hier mee te beginnen? Lijkt mij erg leuk om te doen en eventueel als het bevalt een webshopje te beginnen. Pb mag ook!

*stipje*


Maak een goed en duidelijk plan van aanpak voor jezelf voordat je gaat beginnen, zoek goed uit waar je het beste je touw in kunt kopen, met hoeveel kleuren je wilt beginnen, met welke producten je wilt beginnen etc etc. als je info of hulp nodig hebt kan je me altijd ook pb sturen :)


Ik heb in dit topic de website paracord gevonden, dat lijkt mij een fijne website met veel keuze! Ik wil beginnen met het maken van touwhalsters en neckropes. Hierbij begin ik dan met een combinatie van zwart en een kleurtje. Ik kijk al op youtube naar filmpjes e.d. en ik zie her en der matenlijstjes staan, zijn die veelal kloppend?

Eerst maar eens zien of ik er handig in ben (wel creatief aangelegd :j ) voordat ik aan een webshop denk :')

@Eenhoorni, Leuk, dankje!

_Robin
Berichten: 81
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: in het midden van ons land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 21:40

Kirstenhorse, meestal kloppen die matentabellen niet. Als je "halter measurements" googlet vind je maten die ik zelf wel goed vind :)

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het Touwproducten Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 23:59

Welke is het fijnst voor touwhalsters (en dus het paard)?

Paracord 100 Type I
Paracord 425 Type II
Paracord 550 Type III
Paracord 750 Type IV
Paramax 1250 Type V

of iets anders haha

tamary

Berichten: 29183
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Het Touwproducten Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 00:11

Paracord is mooi voor vlechtwerk, maar een touwhalster is uit 1 touw en minimaal 6mm dik. Je paracord is te dun, wel mooi voor een neckrope bv.

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 00:42

tamary schreef:
Paracord is mooi voor vlechtwerk, maar een touwhalster is uit 1 touw en minimaal 6mm dik. Je paracord is te dun, wel mooi voor een neckrope bv.


Welk ander touw/webshop zou je dan aanraden?

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 01:25

KirstenHorse schreef:
Welke is het fijnst voor touwhalsters (en dus het paard)?

Paracord 100 Type I
Paracord 425 Type II
Paracord 550 Type III
Paracord 750 Type IV
Paramax 1250 Type V

of iets anders haha

Het PPM touw bij paracord is speciaal voor touwproducten, daar vind je alle 6mm, 8mm, enz.

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:27

Jeika schreef:
KirstenHorse schreef:
Welke is het fijnst voor touwhalsters (en dus het paard)?

Paracord 100 Type I
Paracord 425 Type II
Paracord 550 Type III
Paracord 750 Type IV
Paramax 1250 Type V

of iets anders haha

Het PPM touw bij paracord is speciaal voor touwproducten, daar vind je alle 6mm, 8mm, enz.


Welke van deze twee is dan het fijnst?

PPM - Rond Ø 6mm.
PPM - Rond Ø 8mm.

Ik hoorde dat 6mm wel het 'minimum' is voor touwhalsters, omdat het anders kan gaan snijden? Wil eigenlijk voor de 8mm gaan, maar is dat moeilijker te knopen oid dan de 6mm? :)

En hoeveel mm raden jullie aan voor bijvoorbeeld een neusstuk en dat soort extra details?

PPM - Rond Ø 2 mm.
PPM - Rond Ø 2,5mm.
PPM - Rond Ø 3 mm.
PPM - Rond Ø 4mm.
PPM - Rond Ø 5 mm.

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:26

Eenhoorni schreef:
Youri123 schreef:
Degene die ook touwproducten verkopen. Staan jullie ingeschreven bij de kvk?


Wss bij de 2000 volgers.


Let er op dat het inschrijven bij de KVK en daarmee bij de belastingdienst nooit bepaald wordt door het aantal volgers op social media, maar door de omzet die je draait! Meer dan een paar tientjes per maand, zeg 2 touw halsters, en je bent belasting plichtig! Zeker omdat je het op je website hebt over inclusief btw..... die moet je als bedrijf namelijk netjes terug geven aan de belastingdienst. ..weet het, niet leuk!

_fairytale

Berichten: 369
Geregistreerd: 24-01-16
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:09

KirstenHorse schreef:
Welke is het fijnst voor touwhalsters (en dus het paard)?

Paracord 100 Type I
Paracord 425 Type II
Paracord 550 Type III
Paracord 750 Type IV
Paramax 1250 Type V

of iets anders haha

Het PPM touw bij paracord is speciaal voor touwproducten, daar vind je alle 6mm, 8mm, enz.[/quote]

Welke van deze twee is dan het fijnst?

PPM - Rond Ø 6mm.
PPM - Rond Ø 8mm.

Ik hoorde dat 6mm wel het 'minimum' is voor touwhalsters, omdat het anders kan gaan snijden? Wil eigenlijk voor de 8mm gaan, maar is dat moeilijker te knopen oid dan de 6mm? :)

En hoeveel mm raden jullie aan voor bijvoorbeeld een neusstuk en dat soort extra details?

PPM - Rond Ø 2 mm.
PPM - Rond Ø 2,5mm.
PPM - Rond Ø 3 mm.
PPM - Rond Ø 4mm.
PPM - Rond Ø 5 mm.[/quote]

6mm rond voor de touwhalsters, en 3mm als afwerking. als ''dik'' stuk op de neus zou ik voor 12mm plat gaan.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het Touwproducten Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 17:42

@Azmay ik weet niet of je het nog volgt, ik zag een aantal pagina's terug dat je naar iets natuurlijks zocht, is katoentouw/ cottonrope misschien geschikt?
Ik weet niet hoe sterk het is, maar als je bijv. zelf een neusriem vlecht zal het wsl sterker worden.
Als je daarbij bijvoorbeeld een goede kwaliteit biothane gebruikt kan er super uitzien.

Gummybear123
Berichten: 90
Geregistreerd: 31-08-17

Re: Het Touwproducten Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:44

Hoihoi, wat voor kleur touwhalster zou mooi staan bij een bruin bont paard? het is een merrie.
Ik wil graag 1 met nuesstuk dus kan het 2 kleuren hebben. ik ga het bestellen bij equiwishes.

_fairytale

Berichten: 369
Geregistreerd: 24-01-16
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:06

Gummybear123 schreef:
Hoihoi, wat voor kleur touwhalster zou mooi staan bij een bruin bont paard? het is een merrie.
Ik wil graag 1 met nuesstuk dus kan het 2 kleuren hebben. ik ga het bestellen bij equiwishes.


Ik vind zelf beige touwhalster met donkerbruin neusstuk heel mooi staan, maar als je wat kleurrijker wilt is turquoise met regenboog neusstuk ook heel erg mooi. (eigenlijk zijn heel veel kleuren mooi, navy blauw is ook een van mijn favo kleuren op een wit of bont paard)

JvS1998

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 20:00

Ik ben opzoek naar een webshop waar ze touwhalster met bijpassende halstertouw maken maat full met eventueel een dromenvanger frontriem.. Tot €20 inclusief verzenden.

JvS1998

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 20:01

Eenhoorni schreef:
Hee bokkers,

Even terzijde: Ik weet niet 100% zeker of dit topic toegestaan is en of het zo goed staat. Ik heb eerder een topic geopend over touwproducten maar dan met een specifieke vraag. Verder is dit zeker niet bedoeld om reclame te maken!

Het leek mij dus leuk om een beetje een 'centraal' topic te openen over touwproducten. Waar iedereen zijn vragen, meningen en ervaringen ook kan delen! En iedereen die het net zoals ik heel leuk vindt om touwproducten te maken ook kan delen wat hij of zij dan maakt!

Ik maak zelf ook touwproducten (zie onderschrift of mijn account). Ik ben wel benieuwd welke bokkers dit nogmeer doen!

Groetjes, Eenhoorni :)



Mag ik je een tip geven over je website? Het witte menu is slecht leesbaar op de blauwe achtergrond.. Ik zou voor een zwarte lettertype gaan.

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 00:44

JvS1998 schreef:
Eenhoorni schreef:
Hee bokkers,

Even terzijde: Ik weet niet 100% zeker of dit topic toegestaan is en of het zo goed staat. Ik heb eerder een topic geopend over touwproducten maar dan met een specifieke vraag. Verder is dit zeker niet bedoeld om reclame te maken!

Het leek mij dus leuk om een beetje een 'centraal' topic te openen over touwproducten. Waar iedereen zijn vragen, meningen en ervaringen ook kan delen! En iedereen die het net zoals ik heel leuk vindt om touwproducten te maken ook kan delen wat hij of zij dan maakt!

Ik maak zelf ook touwproducten (zie onderschrift of mijn account). Ik ben wel benieuwd welke bokkers dit nogmeer doen!

Groetjes, Eenhoorni :)



Mag ik je een tip geven over je website? Het witte menu is slecht leesbaar op de blauwe achtergrond.. Ik zou voor een zwarte lettertype gaan.


Bedankt voor de tip! Heb hem al vaker gekregen, ik ga er morgen ochtend even wat aan doen! :)

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 00:47

JvS1998 schreef:
Ik ben opzoek naar een webshop waar ze touwhalster met bijpassende halstertouw maken maat full met eventueel een dromenvanger frontriem.. Tot €20 inclusief verzenden.


Super leuk! Ik kan wellicht wat voor je betekenen :D Je zegt max €20,00, het ligt er eigenlijk helemaal aan hoe je de producten wil; basic/afgewerkt, met neusstuk/zonder etc. Basic setje touwhalster & halstertouw is als ik me niet vergis €14,50 excl, dus €18,45 incl. Dromenvanger frontriem doe ik alleen op aanvraag :)

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 08:39

JvS1998 schreef:
Ik ben opzoek naar een webshop waar ze touwhalster met bijpassende halstertouw maken maat full met eventueel een dromenvanger frontriem.. Tot €20 inclusief verzenden.


ik maak alleen geen dromenvanger frontriemen maar ik zou graag iets voor je maken

voor 16,45 heb je een halster met een neusstuk en een leadrope van 3,75m die kan je nog langer of korter kiezen. Je kan altijd op mijn site kijken.

Tamaar88

Berichten: 542
Geregistreerd: 18-07-11

Re: Het Touwproducten Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 08:45

Is het misschien een idee om jullie site of iets ergens te plaatsen op een overzichtelijke plek? :D

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 09:02

Tamaar88 schreef:
Is het misschien een idee om jullie site of iets ergens te plaatsen op een overzichtelijke plek? :D



zou kunnen, maar bij mij staat hij altijd in mijn onderschrift dusja

_Robin
Berichten: 81
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: in het midden van ons land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:45

KirstenHorse schreef:
Welke van deze twee is dan het fijnst?

PPM - Rond Ø 6mm.
PPM - Rond Ø 8mm.

Ik hoorde dat 6mm wel het 'minimum' is voor touwhalsters, omdat het anders kan gaan snijden? Wil eigenlijk voor de 8mm gaan, maar is dat moeilijker te knopen oid dan de 6mm? :)

En hoeveel mm raden jullie aan voor bijvoorbeeld een neusstuk en dat soort extra details?

PPM - Rond Ø 2 mm.
PPM - Rond Ø 2,5mm.
PPM - Rond Ø 3 mm.
PPM - Rond Ø 4mm.
PPM - Rond Ø 5 mm.


Ik gebruik 6mm touw voor de halsters en 2,5mm voor de afwerking. Vind ik net even wat mooier staan dan 3mm.

juliar99

Berichten: 227
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:07

Mocht iemand willen weten hoe bepaalde vlechten gaan voor op de neusbanden, stuur mij gerust een pb. Ik ben gestopt met het verkopen van touwhalsters maar wil gerust de vlechten aan jullie uitleggen via pb (:

Youri123
Berichten: 363
Geregistreerd: 21-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 22:11

Wie maakt er nog meer halsbanden met 12 mm plat touw en klikgespen? Ik krijg het 12 mm touw niet door de klikgesp. Hoe doen jullie dit?

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:20

Feyax2004 schreef:
Op het kanaal leanneabigail op YouTube staat een video met de lengtes, dit is wel maat cob :D


Leanne heeft het fout uitgelegd en paardenpraattv ook

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:31

julie0307 schreef:
Hoi!
Ik wil graag nog eens een touwhalster maken voor mijn favo pony. Een dan zou ik willen proberen zo een neusband te maken. https://www.youtube.com/watch?v=tHv_6qy8IrY
Maar weet iemand hoe dik dat touw moet zijn en hoelang?


Ik gebruik daarvoor 4mm touw