Kind gemeen tegen paard

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:29

Ik krijg een beetje dit beeld van het kind:

Afbeelding

hwn
Berichten: 4699
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:31

Nou, ik vind het sowieso al niet normaal dat een kind van 6 of 7 jaar zomaar in zijn eentje tussen de paarden mag lopen, en dat die toegang heeft tot "wapens" als mestvorken. Ik zou er me rot aan ergeren als ik telkens zo'n ettertje rond mijn rokken hangen zou hebben als ik naar mijn paarden ga, zou voor mij de boel wel verpesten.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:31

Ik denk dat de ouders het vast wel weten en blijkbaar niet kunnen of willen corrigeren op dat gedrag.
Ik zou tegen het kind wel gelijk wat van zeggen en het duidelijk afkeuren.
Als het niet helpt, het ook tegen de ouders zeggen. (Ik wil U vertellen dat het gedrag van uw kind naar de dieren toe, niet fijn vind. Het is vaak onvriendelijk.) Ook zou ik me kunnen indenken dat een verzorgpaardje daar niet zou zijn waar ik zou willen blijven. Bij geen verbetering en dat verwacht ik eigenlijk niet, zou het mijn plezier bederven. Het is echt geen normaal gedrag.

Succes met wat je gaat doen

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:37

mazza2008 schreef:
HorseTopShop schreef:
Dat kind :') :')

Ik had er direct wat van gezegd als ik zulk soort dingen zou zien. Even flink bij het armpje pakken en meesleuren naar de ouders.
Ik had sowieso niet toe gaan staan kijken.

In dit geval gelijk doorgeven aan de ouders.



sorry hoor maar wat mijn kind ook doet niemand zo groot om mijn kind 'even flink bij het amrpje te pakken'. idd wat dit kind doet kan niet maar ik denk dat een ouder hier eerder fout zit dan zoon jong kind. ik zou zelf erg op prijs stellen als mijn kind dit soort dingen zou doen dat ik hiervan op de hoogte word gestelt. maar dan nog is het de taak als ouder om er wel of niet wat mee te doen en niet aan iemand die een van de paarden rijd.

(praat het gedrag van dit kind echt niet goed hoor daar niet van) en je kunt ook best uitleggen aan het kind dat dit niet de bedoeling is maar je raakt 'andermans' kinderen niet aan.


Dan is het maar heel goed dat wij elkaar niet irl kennen, want hell yes dat ik dat dus wel doe als ik zie dat een kind een dier opzettelijk pijn doet.. Met enige verbale ondersteuning zelfs nog erbij..

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Kind gemeen tegen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:42

Stuur het kind weg, jij bent paardenverzorger en geen oppas, komt moeders dan verhaal halen dan zeg je gewoon dat je niet verantwoordelijk voor het kind wil zijn omdat ze nogal onvoorzichtig met de dieren omgaat en jij daar geen gedoe mee wil.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Kind gemeen tegen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:47

Hou er rekening mee dat dit maar 1 kant van het verhaal is en dat een gedeelte ook van "horen zeggen is". Zo n verhalen gaan al gauw een eigen leven leiden.

mazza2008
Berichten: 5
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:50

nine1987 schreef:
mazza2008 schreef:


sorry hoor maar wat mijn kind ook doet niemand zo groot om mijn kind 'even flink bij het amrpje te pakken'. idd wat dit kind doet kan niet maar ik denk dat een ouder hier eerder fout zit dan zoon jong kind. ik zou zelf erg op prijs stellen als mijn kind dit soort dingen zou doen dat ik hiervan op de hoogte word gestelt. maar dan nog is het de taak als ouder om er wel of niet wat mee te doen en niet aan iemand die een van de paarden rijd.

(praat het gedrag van dit kind echt niet goed hoor daar niet van) en je kunt ook best uitleggen aan het kind dat dit niet de bedoeling is maar je raakt 'andermans' kinderen niet aan.


Dan is het maar heel goed dat wij elkaar niet irl kennen, want hell yes dat ik dat dus wel doe als ik zie dat een kind een dier opzettelijk pijn doet.. Met enige verbale ondersteuning zelfs nog erbij..


dan is het zeker goed dat we elkaar idd niet kennen :j je mag mijn kind best aanspreken en ook op een dringende toon dat dit absoluut geen normaal gedrag is en dat dit niet geoorloofd word maar daar is het ook mee gedaan. dan meld je je bij de ouder en die zou dit dan op moeten pakken. als je idd mijn kind met enige verbale ondersteuning wat duidlijk maakt, zou ik daarna meteen met men kind bij de politie zitten. want idd dieren onnodig bezeren hoort niet maar aan andermans kinderen zitten ook zeker niet.

( en als ik thuis zou zijn van de politie dan mag kind lief direct door naar zijn\haar kamer waar ze de eerste tijd ook niet meer vanaf hoeft)

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:53

TS....je bent 14 jaar. Dat kndje is 6 a 7 jaar. Het lijkt mij stug dat ouders of verzorgers het kind onder jouw toezicht alleen laten met paarden. Waar waren de ouders? Of mensen die op het kind passen....en jou in het oog houden met die paarden, gezien je leeftijd.

Wat anders....als een jong kind van een dergelijke leeftijd is kan het ook zijn dat geweld "normaal" is....bv binnen het gezin.... Kinderen kunnen laten blijken uit gedrag dat er iets mogelijk binnen het gezin niet goed zit.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:56

Nou als een kind hier echt gemeen schopt dan kan mijn oer reactie toch ook best dat armpje pakken zijn.
En bevalt een ouder dat niet moet die maar zorgen dat die er zelf bij is en opvoed dan hoeft een ander niet in te grijpen.
Zo simpel is het.

Voor ts met haar 14 jaar zou ik zeker ook die kleine aanspreken van: hey dat doet pijn.
En dat ook aan de ouders zeggen.
Ze moeten maar opletten wat hun terror uitspookt, want een kind van 6 weet echt wel dat dit niet kan. Het is geen 3 jarige.

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 17:59

Bravura schreef:
TS....je bent 14 jaar. Dat kndje is 6 a 7 jaar. Het lijkt mij stug dat ouders of verzorgers het kind onder jouw toezicht alleen laten met paarden. Waar waren de ouders? Of mensen die op het kind passen....en jou in het oog houden met die paarden, gezien je leeftijd.

Wat anders....als een jong kind van een dergelijke leeftijd is kan het ook zijn dat geweld "normaal" is....bv binnen het gezin.... Kinderen kunnen laten blijken uit gedrag dat er iets mogelijk binnen het gezin niet goed zit.


De paarden staan aan huis en die kinderen spelen daar dus ook gewoon. Ik ben misschien 14 maar ik weet wel wat ik met een paard moet doen hoor ;) Sommige van 18 zijn minder verantwoordelijk dan ik, denk ik toch. Vraag maar aan eapy hahah. Die had een 18 jarige verzorger, nou vraag maar hoe dat is afgelopen...
De ouders waren gewoon in het huis.

Het andere kind doet dit niet dus dan lijkt het me niet normaal toch.

mazza2008
Berichten: 5
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:06

bruintje123 schreef:
Nou als een kind hier echt gemeen schopt dan kan mijn oer reactie toch ook best dat armpje pakken zijn.
En bevalt een ouder dat niet moet die maar zorgen dat die er zelf bij is en opvoed dan hoeft een ander niet in te grijpen.
Zo simpel is het.

Voor ts met haar 14 jaar zou ik zeker ook die kleine aanspreken van: hey dat doet pijn.
En dat ook aan de ouders zeggen.
Ze moeten maar opletten wat hun terror uitspookt, want een kind van 6 weet echt wel dat dit niet kan. Het is geen 3 jarige.


(oke even beetje off topic)

een nicht je van mij is vroeger ooit eens op een hond geklommen. ouders stonden net om de hoek en kregen het niet mee (hele groep met kinder speelden met elkaar). ze zat op de hond en begon aant sporen ( want ja dit deet ze toch ook op haar eigenwijze shetlander) een vrouw in de stallen zag dit en pakte haar bij haar armen trok haar van de hond ( terecht zou je dus zeggen?) maar mij nichtje kwam hierbij wel ten val met haar achterhoofd op de sluiting van de stal die op de grond zat bevestigd dikke glip hersenschudding en zelfs een klein scheurtje in de schedel. de vrouw is zich dood geschrokken ze wou alleen het kind van de hond afhalen. pak niet zomaar andermans kinderen vast. met men nichtje is het helemaal goed gekomen maar het heel anders af kunnen lopen.


spreek het kind aan op zijn\ haar gedrag en meld het dan bij de ouders.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:07

Jeetje Ts, wat een rottige situatie.
Met jouw leeftijd word denk ik meer bedoelt dat het ook wat lastig is om een 6 jarige aan te spreken, omdat je zelf best jong bent. En dat zegt niets over jouw verantwoordelijkheid, maar wel dat je dit niet alleen hoeft 'op te lossen'.

Persoonlijk zou ik naar de ouders gaan en aangeven dat er meerdere dingen zijn voorgevallen waar jij je onprettig bij voelt. Je kan de voorbeelden dan opnoemen. En dat je hulpvraag aan hun is hoe ze erbij kunnen helpen dat het niet weer gebeurd. Dan leg je de bal bij de verantwoordelijke.

Los daarvan: als ik zie dat iemand zo met een dier omgaag zou mijn oer-reactie ook vergelijkbaar aan die van Bruintje zijn.
Primair denk ik verbaal en als dat onvoldoende is dan ook non-verbaal. Niet om het kind pijn te doen, maar om de actie te stoppen. Dus erbij weghalen, mestvork pakken oid.

Edit: @mazza: je genoemde voorbeeld kan je van twee kanten bekijken. Zoals die van jou of: de vrouw wilde erger voorkomen (wat als de hond om was gedraaid en kind gevallen? Of kind gebeten na de val?)
Laatst bijgewerkt door Marvel op 28-07-17 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:07

xPabloBokt schreef:
Als kind rende ik op de dam achter duiven aan en liet ze schrikken. Op een gegeven moment rende er een vrouw achter me aan, schreeuwend en zwaaiend met haar handen zoals ik deed tegen de duiven. Schrok me kapot. "Je moet die beesten met rust laten." zei ze.

Denk je dat ik ooit nog achter een duif aan heb gezeten?




Deze aanpak werkt wel het beste bij zoiets denk ik. Zeg niet dat de TS nu dat kind moet gaan prikken met een mestvork :+ maar zo leren ze wel relativeren.[/quote]

Mijn zoon van toen een jaar of vijf trapte zonder enige reden de kat van de buren en behoorlijk hard ook. Ik heb hem bij me geroepen en hem een trap onder zijn kont gegeven met dr vraag of het hem pijn deed. Zijn antwoord was ja. Mijn antwoord dan weet je gelijk wat de kat voelde toen jij hem trapte en laat het me nooit weer zien dat je een dier een trap geeft. Hij heeft nooit meer een dier pijn gedaan. Als dat kind mijn kind was geweest dan had die een groot probleem gehad met mee. Zou inderdaad met de ouders gaan praten hierover.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:07

Laatst bijgewerkt door Bravura op 28-07-17 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:07

mazza2008 schreef:
dan is het zeker goed dat we elkaar idd niet kennen :j je mag mijn kind best aanspreken en ook op een dringende toon dat dit absoluut geen normaal gedrag is en dat dit niet geoorloofd word maar daar is het ook mee gedaan. dan meld je je bij de ouder en die zou dit dan op moeten pakken. als je idd mijn kind met enige verbale ondersteuning wat duidlijk maakt, zou ik daarna meteen met men kind bij de politie zitten. want idd dieren onnodig bezeren hoort niet maar aan andermans kinderen zitten ook zeker niet.

( en als ik thuis zou zijn van de politie dan mag kind lief direct door naar zijn\haar kamer waar ze de eerste tijd ook niet meer vanaf hoeft)



Serieus? De politie? :') wat wil je zeggen dan? Mijn kind sloeg en schopte dieren en diegene die dat zag heeft haar bij haar arm gepakt en even toegesproken? Ze lachen je keihard uit en terecht. Ik hoef het ook niet te zien, dan reageer ik ook.. kinderen moeten weten dat dat gedrag niet kan en als er op dat moment één iemand bij staat dan lijkt het me logisch dat diegene dat gedrag meteen afkapt. Dat het daarna met de ouders besproken word lijkt me ook logisch maar niet mogen reageren omdat het jou kind niet is vind ik belachelijk.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:09

mazza2008 schreef:
bruintje123 schreef:
Nou als een kind hier echt gemeen schopt dan kan mijn oer reactie toch ook best dat armpje pakken zijn.
En bevalt een ouder dat niet moet die maar zorgen dat die er zelf bij is en opvoed dan hoeft een ander niet in te grijpen.
Zo simpel is het.

Voor ts met haar 14 jaar zou ik zeker ook die kleine aanspreken van: hey dat doet pijn.
En dat ook aan de ouders zeggen.
Ze moeten maar opletten wat hun terror uitspookt, want een kind van 6 weet echt wel dat dit niet kan. Het is geen 3 jarige.


(oke even beetje off topic)

een nicht je van mij is vroeger ooit eens op een hond geklommen. ouders stonden net om de hoek en kregen het niet mee (hele groep met kinder speelden met elkaar). ze zat op de hond en begon aant sporen ( want ja dit deet ze toch ook op haar eigenwijze shetlander) een vrouw in de stallen zag dit en pakte haar bij haar armen trok haar van de hond ( terecht zou je dus zeggen?) maar mij nichtje kwam hierbij wel ten val met haar achterhoofd op de sluiting van de stal die op de grond zat bevestigd dikke glip hersenschudding en zelfs een klein scheurtje in de schedel. de vrouw is zich dood geschrokken ze wou alleen het kind van de hond afhalen. pak niet zomaar andermans kinderen vast. met men nichtje is het helemaal goed gekomen maar het heel anders af kunnen lopen.


spreek het kind aan op zijn\ haar gedrag en meld het dan bij de ouders.

En als die hond weggerend was en het kind was hetzelfde gevallen word je verweten dat je niets deed.
Als het om onopgevoede koters gaat heeft iedereen het gedaan behalve het kind en de ouders.

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 18:10

Bravura schreef:
http://www.academia.edu/6408842/Het_gebruik_van_dierenmishandeling_door_kinderen_in_de_opsporing_van_huiselijk_geweld_en_vroegsignalering_van_gedragsproblemen

https://www.gezondheidsnet.nl/adhd-en-andere-gedragsstoornissen/gedragsproblemen-bij-kinderen

TS...ik zeg niet dat jj onverantwoord bezig zou zijn. Het gaat er om dat er toezicht is. Een paard is en blijft een dier. En wat dat kind betreft....zie links. Maak het bespreekvaardigheid met de ouders van wat je gezien hebt. Niet meer of minder.


Ah okee, bedankt! ik zal de linkjes vanavond even kijken.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:12

Er is nog iets ertussen he, tussen niet reageren en agressief reageren.

Of leer je agressie af door ook agressief te zijn?

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:15

Het is een hele Lap tekst. Met name de pdf. Maar goed. Wat ik aan wil geven is dat er mogelijk meer aan de hand is. Of dat nou in huiselijke kring is (al geef je aan het andere kind doet dat niet....dus zal mogelijk niet van toepassing zijn) of iets met het gedrag van het kind aan de hand is. Gewoon die ouders vertellen wat je zag. Dat is genoeg hoor. De rest is aan hen.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:23

Natuurlijk, als je kind aangesproken wordt op zijn/ haar gedrag ga je daarmee naar de politie. Stel je voor, jouw kind dat iets fout doet en dat daar een ander iets van durft te zeggen. Aangifte doen en een rechtszaak beginnen, flinke schadeclaim want dat kind moet naar de psychiater en aan de pillen!!!

Zo vaak meegemaakt op school "mijn kind doet zoiets niet" n.b. als ik er, als volwassene, zelf bij had gestaan! Mijn reactie was meestal "dat zou zomaar iets voor.... zijn" als ik iets hoorde en dan wordt er eerst gepraat. Sociale controle heette dat vroeger. Nu krijg van van die treitervloggers die overal mee wegkomen en aanbeden worden. Die hadden vroeger gewoon opgevoed moeten worden. Het is echt niet zo verkeerd een kind op gedrag aan te spreken, als het maar wel normaal gebeurt. Ik denk niet dat ik het kan aanzien als kinderen dieren treiteren, of andere kinderen. Daar mag je in net Nederlands heus wel wat van zeggen.
En je kan nog zo blij zijn met een verzorgpony maar ik zou hier niet op deze manier verder mee willen gaan zonder even met de ouders gesproken te hebben.

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:24

Iemand suggereerde het hier al eerder maar ik zou inderdaad ook aan de ouders vragen of hun kind uit de stallen kan blijven als jij met de verzorging bezig bent. Je kan aangeven dat je bang bent dat er iets kan gebeuren en dat jij daar geen verantwoordelijkheid voor wil/kan dragen.

Als ze dat onzin vinden kan je wel een beetje ter sprake brengen wat er aan de hand is maar pas op dat je dat heel voorzichtig doet. Heel veel ouders zullen zeggen: "dat zou mijn kind nooit doen" en vervolgens ben jij de gebeten hond. Probeer de situatie een beetje in te schatten. Wij kennen de ouders natuurlijk niet.

Gooien ze je er alsnog uit is het heel rot voor jou maar bedenk dan dat jij je best gedaan hebt. Dan kan je daarna altijd nog kijken of er nog iets te doen is maar doe dat alsjeblieft in overleg met je ouders. Geloof best dat je heel verantwoordelijk bent maar, gezien je leeftijd, zal je niet snel serieus worden genomen.

Heb je het al met je eigen ouders besproken?

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:26

T is de manier waarop he. Als je agressie met agressie wilt oplossen, ben je zelf niet goed bezig.

Een kind er op aanspreken is iets anders dan een kind agressief aan zijn arm trekken bv.
Dan doe je hetzelde als het kind, met het verschil dat jij de volwassene bent.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 28-07-17 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:26

Ik zou wel naar de ouders stappen. Misschien weten ze niet dat hun kind zich zo gevraagd... Misschien gedraagt het kind zich wel als haar ouders er bij zijn. Je kan wel tegen het kind zeggen dat ze de beesten pijn doet en dat niet de bedoeling is. Maar ik zou geen armpjes vastgrijpen of iets in die trent.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:26

dromertje2 schreef:
Er is nog iets ertussen he, tussen niet reageren en agressief reageren.

Of leer je agressie af door ook agressief te zijn?


Een kind bij de arm pakken of bij een gevaarlijke situatie het van het gevaar wegtrekken (in het geval van het verhaal bij de hond) is toch niet meteen agressie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:28

Ik zou me ernstig zorgen maken om het gedrag van dit kind.
Weet jij ook hoe de ouders met het kind omgaan? word er veel geschreeuwd?
En hoe gaan de ouders met de dieren om? Doet het kind ook gemeen tegen de dieren als de ouders er bij zijn?
Ik zou het zeker tegen ze zeggen. als ze dat niet van je pikken, moet je daar ook niet willen blijven denk ik..