Kind gemeen tegen paard

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 07:06

Ik zou even met de ouders overleggen. En dan meer van; ze gaat nog wat ruw en onhandig met de paarden om. Hoe, en willen jullie dat ik dat bij stuur? Want ik zou het vervelend vinden als er wat gebeurd waar ik bij ben, wat voorkomen zou kunnen worden. En verder het kind vooral leren hoe het wel moet. Als ze daar geen oren naar heeft zul je zien dat ze zo ergens anders gaat spelen.

pateeke
Berichten: 2215
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 08:19

miesnaom schreef:
Ik begrijp je punt. Maar het is zeer abnormaal gedrag. Ik vind het debiel gedrag.

Er is nog een verschil tussen "debiel gedrag" en een "debiel kind". Je kan het heel erg oneens zijn met het gedrag dat het kind stelt of vinden dat bepaald gedrag onaanvaardbaar is (zoals hier) en een kind en/of de ouders aanspreken op het gedrag van het kind in kwestie, maar dit altijd zonder het kind als persoon af te kraken. Dit gedrag is maar een stukje van hetgeen dit kind laat zien, maar zegt alles behalve alles over dit kind. Wij weten niet waarom dit kind dergelijk gedrag stelt, een kind dan debiel gaan noemen, tja, dan bestrijd je agressie ook met (verbale) agressie en bereik je niet het gewenste effect.

TS misschien moet je inderdaad zoals al gesuggereerd is aan de ouders vragen dat hun dochter / zoon niet meer met je meekomt wanneer je naar de paarden gaat. Je kan dit uitleggen door te zeggen dat je je op de paarden wil kunnen concentreren en zeggen dat het moeilijk is om zowel met de paarden bezig te zijn als met hun zoon/dochter en hem/haar in de gaten te houden.
Je bent nog erg jong en dan is 't een hele grote verantwoordelijkheid die deze mensen aan jou geven door voor zowel hun paarden als hun kind te zorgen. De ouders zullen immers ook niet willen dat er iets met hun zoon/dochter gebeurt.
Je voelt je erg verantwoordelijk lijkt me en dat is een geweldige eigenschap! Probeer alleen te zorgen dat je niet meer verantwoordelijkheid opneemt dan je dragen kan of dat je verantwoordelijkheid opneemt voor dingen waar je niet verantwoordelijk voor bent.
Als ze dat willen kun je altijd afspreken dat je nadat je met de paarden bezig geweest bent nog even met het kind speelt of dat je dit doet wanneer je aankomt...

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Re: Kind gemeen tegen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 09:27

Mijn broertje is ook 6 en harstikke lief en voorzichtig met paarden/dieren.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 09:30

Elk kind is anders, in zijn karakter, in zijn ontwikkeling,opvoeding,...

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 09:38

miesnaom schreef:
miesnaom schreef:
Wtf. Een debiel kind en duidelijk niet opgevoed.... Sterkte ermee. Ik zou tegen dat kind wat zeggen. Van doe even normaal joh ik sla jou toch ook niet zonder reden. En dan op een hele strenge toon en boos kijken
Edit: Nu gaat bokt heeel erg reageren... Maar het is abnormaal zeker om je kind rond te laten lopen zonder enige toezicht. En als het paard haar een trap verkoopt of een hond haar bijt hebben die dieren het gedaan. Eig is het zeer asociaal van die ouders...


Ik begrijp je punt. Maar het is zeer abnormaal gedrag. Ik vind het debiel gedrag.


Het is ook abnormaal gedrag, maar dat kind weet waarschijnlijk niet beter. Dus zeggen "doe eens normaal joh" zal waarschijnlijk de verkeerde boodschap zijn omdat het kind niet weet wat je normaal vindt.

Grote kans dat als TS de ouders en het kind aanspreekt, het gewoon over is met het rare gedrag.

Mocht het dan zo zijn dat het kind na de waarschuwing doorgaat (en dus heel bewust dieren pijn doet), dan is het eigenlijk pas debiel/abnormaal omdat dit nu net zo goed kopieërgedrag kan zijn en niet uit het kind zelf komt.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Kind gemeen tegen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 11:08

Ik vind het wel heel wat dat jullie ts aandragen met de ouders te gaan praten. Ts is zelf nog jong, er zijn veel ouders die dat niet zullen pikken.

Ts, ik zou het met je eigen ouders overleggen. Misschien dat zij hier iets in kunnen betekenen?

En nee, voor een 6 jarige is dit absoluut geen normaal gedrag. Op deze leeftijd weten ze al heel goed het verschil tussen goed en fout. Het kind moet dit ergens vandaan hebben, bijvoorbeeld van de ouders of van iemand waar ze veel mee in contact zijn. Als dit soort gedrag wordt gecorrigeerd en ander gedrag als normaal wordt aangeboden, moet dit eigenlijk niet kunnen. Dus of kind laat dit gedrag niet bij de ouders zien óf de ouders vinden een harde aanpak wel oke.

Misschien dat je daar wel eens met ze over kan praten, dat wat zij doen als de paarden vervelend zijn. En dan in de zin van dat je graag bij hun ideeën wil blijven met de omgang. Maar zelfs dat is bij sommige mensen gewoon gevaarlijk gebied...

Tevens las ik iets over aanpakken van kinderen van een ander. Als iemand uit mijn omgeving ziet dat mijn kind iets aan het molesteren is of gevaarlijke dingen uithaald, heb ik graag dat hij er op aan gesproken wordt en eventueel op een fatsoenlijke manier daar wordt weggehaald. Dus geen agressief en ruw gesleur en getrek, maar op een rustige en fatsoenlijke manier. Ik behandel mijn kind ook op die manier en wil dus ook niet van een ander dat ze dat anders doen.

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 11:13

Siesjuh schreef:
Ik vind het wel heel wat dat jullie ts aandragen met de ouders te gaan praten. Ts is zelf nog jong, er zijn veel ouders die dat niet zullen pikken.

Ts, ik zou het met je eigen ouders overleggen. Misschien dat zij hier iets in kunnen betekenen?

En nee, voor een 6 jarige is dit absoluut geen normaal gedrag. Op deze leeftijd weten ze al heel goed het verschil tussen goed en fout. Het kind moet dit ergens vandaan hebben, bijvoorbeeld van de ouders of van iemand waar ze veel mee in contact zijn. Als dit soort gedrag wordt gecorrigeerd en ander gedrag als normaal wordt aangeboden, moet dit eigenlijk niet kunnen. Dus of kind laat dit gedrag niet bij de ouders zien óf de ouders vinden een harde aanpak wel oke.

Misschien dat je daar wel eens met ze over kan praten, dat wat zij doen als de paarden vervelend zijn. En dan in de zin van dat je graag bij hun ideeën wil blijven met de omgang. Maar zelfs dat is bij sommige mensen gewoon gevaarlijk gebied...

Tevens las ik iets over aanpakken van kinderen van een ander. Als iemand uit mijn omgeving ziet dat mijn kind iets aan het molesteren is of gevaarlijke dingen uithaald, heb ik graag dat hij er op aan gesproken wordt en eventueel op een fatsoenlijke manier daar wordt weggehaald. Dus geen agressief en ruw gesleur en getrek, maar op een rustige en fatsoenlijke manier. Ik behandel mijn kind ook op die manier en wil dus ook niet van een ander dat ze dat anders doen.



Als ik dadelijk thuis ben bespreek ik het even met mijn vader. Misschien dat hij ook nog wel ideeen heeft.

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Kind gemeen tegen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:10

maak me wel een beetje zorgen om het feit dat het kindje tegen jou heeft vertelt
Dat zijn moeder een mes/pen in het paard zn oog heeft gestoken
Een kind komt daar toch niet zomaar bij?
Vind dat best heftig om te horen
Misschien zou je haar eens kunnen vragen wat hier van waar is?
Als het waar is zal het een hoop verklaren :\

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Kind gemeen tegen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:15

Jullie hebben gelijk. Excuus. Maar vind het zo abnormaal... En idd het komt meestal niet uit het niets. maar blijft absurd ook van de ouders hoor. Stel ze loopt net achter een paard en die krijgt een jolige bui en bokt naar achter... Zou er niet aan moeten denken :s

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 14:07

Ik zou een kind van 6 dat niet laten doen, weet niet hoe oud jij bent maar ik met 14 jaar weet wel dat ik minimaal iets meer weet van paarden dan haar, en ik zou er bij de eerste klap heen lopen en haar leren hoe het moet, zeg het aardig maar met een strenge toon. En nee je bent haar moeder niet maar iedereen heeft het recht hier wat van te zeggen.

jorike14
Berichten: 39
Geregistreerd: 15-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 14:43

Zeg het tegen een vertrouwenspersoon ( jouw ouders/verzorgers misschien) dan kunnen die gaan praten met de ouders van het kind en misschien kunnen zij het kind in de gaten houden en "betrappen" als het kind nog een keer slaat of iets dergelijks. Echt naar voor je naar je moet er iets aan doen❤️❤️

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:38

heb je het er al over gehad met de ouders?

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:40

Eapy schreef:
Wauw, wat een onwijs naar kind. Gatverdamme. Ik zou het kind zelf uitleggen dat wat het doet niet kan. Of ze het zelf leuk zou vinden om met een mestvork geprikt te worden?

Als kind rende ik op de dam achter duiven aan en liet ze schrikken. Op een gegeven moment rende er een vrouw achter me aan, schreeuwend en zwaaiend met haar handen zoals ik deed tegen de duiven. Schrok me kapot. "Je moet die beesten met rust laten." zei ze.

Denk je dat ik ooit nog achter een duif aan heb gezeten?


Geniaal van die vrouw :') Ik zie het kinderen vaak doen. Ik heb er ook wel eens iets van gezegd. Kinderen die gewoon schoppen naar duiven of eenden etc, echt, ik schop toch ook niet naar hen?Ik vind gepest naar dieren zo vervelend!
Ook in de dierentuin zie je mensen prikken bij de beesten of tikken op het raampje, man man.

Maarja TS; zeg er iets van als hij/zij dat doet! Je hoeft niet gelijk te schreeuwen maar zeg gewoon dat dat niet lief is voor een dier en dat hij/zij dat ook niet leuk zou vinden. De meeste kinderen van die leeftijd luisteren daar wel naar. Zo niet? Ik zou hem/haar een spiegel voorhouden... Gewoon de hooivork af pakken en hem/haar gaan prikken. En dan zeggen; Kijk, dat vind jij ook niet lief, paardje ook niet. Hou het eerst luchtig,luister hij/zij niet, dan moet het wat hardhandiger. Wie niet wilt luisteren moet het voelen... toch...?