Welke MBO/HBO opleiding doe jij?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Welke MBO/HBO opleiding doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:09

HBO MBRT (medische beeldvorming en radiotherapeutische technieken)

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:15

MBO niveau 4, Bedrijfsleider Dierenverzorging.

Ik doe de opleiding bij het Prinsentuin College in Breda, en heb er nog geen moment spijt van gehad.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:23

HBO CMD - Interaction design

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 15:48

Leuke opleidingen allemaal! :)

@minoes: Ik had eraan gedacht om de juridische kant op te gaan, maar heb er niet veel research naar gedaan. Ik wil graag iets met schrijven doen en het als ik daarmee iets ga doen het liefste bij een tijdschrift. Denk je dat dat mogelijk is met deze opleiding? Leuk dat je nog wilt verder-studeren!
@pepressel: Helicon is dicht bij mij in de buurt, en ik had die opleiding inderdaad gezien. Is het wat? Is het saai of doe je elke keer nieuwe/leuke dingen? En doe je veel met dieren of zit je meer met boeken in de klas?
@fair: Deze opleiding leek mij inderdaad ook erg interessant, omdat ik websites/schrijven erg leuk vind. Wat kan en doe je precies met deze opleiding? Schrijf je veel, of doe je ook veel andere dingen?

tHidJu

Berichten: 287
Geregistreerd: 23-02-14

Re: Welke MBO/HBO opleiding doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:00

Hbo Toegepaste Biologie op de Aeres in Almere

Anoniem

Re: Welke MBO/HBO opleiding doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:02

HBO Toegepaste Psycholigie via het NTI :) (thuisstudie, heb ook een full-time baan)

Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Welke MBO/HBO opleiding doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:03

HBO Game Design & Engineering aan het Saxion :)

Niniane

Berichten: 6437
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:06

Weidemaatje schreef:
Leuke opleidingen allemaal! :)

@minoes: Ik had eraan gedacht om de juridische kant op te gaan, maar heb er niet veel research naar gedaan. Ik wil graag iets met schrijven doen en het als ik daarmee iets ga doen het liefste bij een tijdschrift. Denk je dat dat mogelijk is met deze opleiding? Leuk dat je nog wilt verder-studeren!
@pepressel: Helicon is dicht bij mij in de buurt, en ik had die opleiding inderdaad gezien. Is het wat? Is het saai of doe je elke keer nieuwe/leuke dingen? En doe je veel met dieren of zit je meer met boeken in de klas?
@fair: Deze opleiding leek mij inderdaad ook erg interessant, omdat ik websites/schrijven erg leuk vind. Wat kan en doe je precies met deze opleiding? Schrijf je veel, of doe je ook veel andere dingen?

Dan kan je beter journalistiek of communicatie doen. Geloof mij, bij een juridische opleiding schrijf je veel maar geen van die rapporten of andere stukken die je schrijft zul je tegenkomen in een tijdschrift. Lijkt mij dat je je beter even gaat verdiepen in wat opleidingsinstellingen zelf te bieden hebben. ;)

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Welke MBO/HBO opleiding doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:21

HBO bos en natuurbeheer op van Hall larenstein in Velp

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:26

HBO Diermanagement op Van Hall Larenstein in Leeuwarden.

Gabyy9

Berichten: 12
Geregistreerd: 23-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:33

Es_ther schreef:
HBO CMD - Interaction design


Ik wil volgend jaar waarschijnlijk ook CMD gaan doen! Hoe bevalt het je? En voor wie raadt je het aan.

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 13:54

Weidemaatje, ik vind het een erg interessante opleiding. Voor mij wel wennen aangezien ik van huis uit vormgever ben, en op deze opleiding ben je ook erg veel bezig met code en content. Als je van websites schrijven houdt zou ik het zeker aanraden. Er wordt erg diep op ingegaan. :) Je leert ook veel over je gebruiker en je hebt vakken als Human computer interaction, user centred design, new product development.

Het is eigenlijk een combinatie van vormgeven en development.

Edit: ik praat over de opleiding in Amsterdam. Ik hoor wel eens dat de opleiding CMD op andere vestigingen weer anders in elkaar zit. Dus meer gericht op vormgeving en ook op drukwerk. Op die van mij doen we eigenlijk helemaal niet aan drukwerk en alleen maar apps, websites etc. :)

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Welke MBO/HBO opleiding doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 13:58

Hier een 2e jaars student dier- en veehouderij (richting paardenhouderij) aan de HAS in den bosch

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Welke MBO/HBO opleiding doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 14:19

A1 verpleegkunde in België, komt overeen met een HBO-V in Nederland.

Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Welke MBO/HBO opleiding doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 14:21

MBO Paardensport instructeur III laatste jaar maar i.v.m gezondheidsredenen doe ik het laatste jaar MBO Paardenhouderij

Esprit4

Berichten: 802
Geregistreerd: 20-10-09
Woonplaats: hengelo

Re: Welke MBO/HBO opleiding doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 14:24

Mbo4 paraveterinair leuke opleiding maar inderdaad weinig baankans
Nu hbo sph 2e leerjaar op windesheim zwolle :)

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Re: Welke MBO/HBO opleiding doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 14:32

Ik studeer Social Work op het Windesheim in Zwolle :)

yarkayunda
Berichten: 839
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 14:33

Is er iemand die dier en ondernemen doet? Dat ga ik namelijk volgend jaar doen :)

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 14:45

yarkayunda schreef:
Is er iemand die dier en ondernemen doet? Dat ga ik namelijk volgend jaar doen :)



aan het Helicon bedoel je? die heb ik vorig jaar afgerond :)

Warboel
Berichten: 14682
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Welke MBO/HBO opleiding doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 14:56

HBO Illustratie aan de kunstacademie in Rotterdam (Willem de Kooning Academie) :) Laatste jaar inmiddels!

xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Re: Welke MBO/HBO opleiding doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:12

HBO chemie ( chemisch analist) op Avans in Breda. 2e leerjaar

vorige opleiding was MBO niv. 4 chemisch/fysisch analist op Radiuscollege in Breda

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:13

Ik doe MBO niveau 3 allround laborant. Nu in het 2e leerjaar. In principe in juli een diploma maar er moet nog een halfjaar aan keuzedelen aan vast. Iets met uren maken denk ik.

Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Re: Welke MBO/HBO opleiding doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:17

Opleiding voor Logopedie aan Hogeschool Rotterdam :)

hildemenna

Berichten: 88
Geregistreerd: 31-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:22

Ik doe MBO4 Travel & hospitality, toerisme dus. Vind er echt geen bal aan terwijl ik wel van reizen hou. Ik ga er mee door omdat ik verder wil en daarvoor een MBO4 diploma nodig heb. Ik zit nu al in mijn 2e jaar dus hoef nog maar een jaar te strijden.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:39

Fair schreef:
Weidemaatje, ik vind het een erg interessante opleiding. Voor mij wel wennen aangezien ik van huis uit vormgever ben, en op deze opleiding ben je ook erg veel bezig met code en content. Als je van websites schrijven houdt zou ik het zeker aanraden. Er wordt erg diep op ingegaan. :) Je leert ook veel over je gebruiker en je hebt vakken als Human computer interaction, user centred design, new product development.

Het is eigenlijk een combinatie van vormgeven en development.

Edit: ik praat over de opleiding in Amsterdam. Ik hoor wel eens dat de opleiding CMD op andere vestigingen weer anders in elkaar zit. Dus meer gericht op vormgeving en ook op drukwerk. Op die van mij doen we eigenlijk helemaal niet aan drukwerk en alleen maar apps, websites etc. :)


In Arnhem geen coderen, daar hebben we de ICT-ers voor, maar geen drukwerk meer.
De profielen zijn wel allemaal 'digitaal'.

Ik ontwerp en test websites en apps. En doe onderzoek naar de gebruiker. Op school hebben we ook een echt testlab waar we dan ook echt gaan testen enzo :).