Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Touwhalsters & neckropes

 
Profiel   

Hey, ik ben Isa en ik ben nieuw hier op bokt! :D Ik hou al 4 jaar van paarden en ik heb er ook ervaring mee, maar ik zit helaas niet op paardrijden. Ik verzorg al 1,5 jaar mijn eerste eigen pony Sterre, *D dat een veulentje heeft. *D Ik voed 6 maanden lang al mijn eigen veulen op, en ik vind het erg leuk om mijn veulen Flash te opvoeden. ;)

Maar ik vraag me eigenlijk af wat jullie meningen zijn over touwhalsters en neckropes (ja, ik heb het over touwhalsters en niet over halstertouwen) want ik ben binnenkort jarig en ik heb nu al een touwhalster besteld (zelfs 2! :)) ) omdat ik ze helemaal geweldig vind. En ik heb ze nu al besteld omdat die site het druk heeft en het dus best lang kan duren voordat je bestelling binnenkomt. Ook heb ik een neckrope besteld. Dus wat zijn jullie meningen over deze producten, waar kopen jullie ze, wat vinden jullie ervan, heeft het goeie kwaliteit, vinden jullie het handig, gebruiken jullie het vaak? Dus ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven. Oja, ik heb mijn touwproducten besteld op: www.horsecharms.eu en ik denk dat de meeste van jullie die site wel kennen want het is de webshop van Joyce & Jaydee de Vos. Eigenlijk heeft het totaal geen nut om jullie meningen te weten over deze producten, maar ik vind dat gewoon leuk om te weten dus ik hoop dat iemand reageert xx. *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 19:00 



 
Profiel   

Ik vind touwhalsters ondingen.
Je kan ze er niet mee vast zetten , of mee rijden. Alleen mee wandelen . Ze zijn heel scherp. Ik koop liever een normaal halster

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 19:07 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Ik vind touwhalsters ondingen.
Je kan ze er niet mee vast zetten , of mee rijden. Alleen mee wandelen . Ze zijn heel scherp. Ik koop liever een normaal halster


Bedankt voor je antwoord, en ja, je kunt ze er niet mee vast zetten, maar ze zijn wel geschikt voor grondwerk, vrijheidsdressuur en met een rijtouwhalster kan je wel rijden. *\o/* Alleen rij ik sowieso niet, ik heb een minishetlandermerrie met een karperrug en mijn andere shet is nog een veulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 19:20 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Young rider talk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 19:22 



 
Profiel   

C_arola schreef
Ik verplaats dit topic naar Young rider talk.


Wat is Young Rider talk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 19:39 



 
Profiel   

Is voor jongeren :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 19:40 



 
Profiel   

Miefje schreef
Is voor jongeren :)


Oké bedankt. :D
Ik ben nieuw hier op Bokt dus ik wist dat niet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 20:28 



 
Profiel   

Eeuhm, niet gebruiken voor een veulen!
Voor je oudere pony helemaal prima, maar als een veulen schrikt/bang is kan een touwhalster NOOIT breken en dan wordt het gevaarlijk!
En een neckrope is voor rijden, dus ik weet niet precies wat je daarmee kan doen :j
Ik vind touwhalster wel echt superleuk <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 20:45 



 
Profiel   

sannexponys schreef
Eeuhm, niet gebruiken voor een veulen!
Voor je oudere pony helemaal prima, maar als een veulen schrikt/bang is kan een touwhalster NOOIT breken en dan wordt het gevaarlijk!
En een neckrope is voor rijden, dus ik weet niet precies wat je daarmee kan doen :j
Ik vind touwhalster wel echt superleuk <3


Ik gebruik mijn touwhalsters niet voor mijn veulen (gelukkig maar)
maar voor mijn veulen gebruik ik wel een halstertouw (een halstertouw, geen touwhalster) met een paniekhaak. Mijn neckrope gebruik ik voor grondwerk omdat je geen halstertouw gebruikt en dus alles zo'n beetje moet doen met lichaamstaal. Daarnaast vind ik neckropes heel mooi en schattig staan voor de sier en voor fotoshoots *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 22:17 



 
Profiel   

Ik gebruik altijd een touwhalster bij longeren en grondwerk. Mijn paard reageert er super op.

Verder wat hier al gezegd is. Touwhalster breekt niet, dus ook geen tip om ze er los mee in de wei te laten lopen.

Leuk dat je er 2 besteld hebt :) veel plezier ermee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 22:49 



 
Profiel   

Ik fiets en wandel met touwhalster, al wordt mijn oudste zelfs dan soms staatsgevaarlijk met fietsen dus dan krijgt hij zijn menhoofdstel even om, zonder het bit te gebruiken overigens, maar alleen dat bit in zijn mond hebben daarvan gaat ie wel weer luisteren. Mijn jongste is soms wat omstuimig en alleen daarom is dat halster al handig, wel hebben ze allebei een neusstukje erop zodat ze niet direct een snijdend touw in de neus hebben.

Neckrope vind ik pas een onding, die is Alex veel te groot en kleiner bestellen kan niet :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 22:54 



 
Profiel   

janneke_S schreef
Ik gebruik altijd een touwhalster bij longeren en grondwerk. Mijn paard reageert er super op.

Verder wat hier al gezegd is. Touwhalster breekt niet, dus ook geen tip om ze er los mee in de wei te laten lopen.

Leuk dat je er 2 besteld hebt :) veel plezier ermee!


Bedankt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 10:10 



 
Profiel   

Ik vind touwhalsters en neckropes heel mooi voor fotoshoots! <3
Sommige paarden reageren er met grondwerk erg goed op, zelf gebruik ik bijna nooit touwhalsters maar pak ik liever een gewoon stalhalster. Neckrope met ring vind ik fijn voor grondwerk, toch wat meer ruimte bij zijn hoofd wat hij fijn vindt, maar helemaal los vind ik niet zo fijn aangezien het een hengstje is en zich daar ook echt naar kan gedragen :+
Horse Charms heeft mooie kwaliteit touwproducten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 20:27 



 
Profiel   

Fennadev schreef
Ik fiets en wandel met touwhalster, al wordt mijn oudste zelfs dan soms staatsgevaarlijk met fietsen dus dan krijgt hij zijn menhoofdstel even om, zonder het bit te gebruiken overigens, maar alleen dat bit in zijn mond hebben daarvan gaat ie wel weer luisteren. Mijn jongste is soms wat omstuimig en alleen daarom is dat halster al handig, wel hebben ze allebei een neusstukje erop zodat ze niet direct een snijdend touw in de neus hebben.

Neckrope vind ik pas een onding, die is Alex veel te groot en kleiner bestellen kan niet :')


Je kunt wel een neckrope bestellen op maat voor Alex. Op de site Horse Charms kun je een neckrope bestellen op maat. Alleen moet je intypen hoeveel centimeters de neckrope moet worden. Heel handig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-17 12:17 



 
Profiel   

Touwhalsters zijn hele fijne dingen! Geven duidelijk de hulpen door en werken fijn :) Ik merk met mijn shetlander degelijk verschil in een stalhalster en een touw halster. Top!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-17 21:32 



 
Profiel   

Wat is nu eigenlijk het nut van een neckrope
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-20 17:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen