Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 109 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paarden Lifehacks

 
Profiel   

Ik gebruik als anti klit altijd baby olie, werkt ook super!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 11:25 



 
Profiel   

Dit gebruik ik in de zomer: babyolie (gewoon de goedkope van albert heijn) smeer ik op plekken waar veel vliegen gaan zitten. Het werkt op een of andere manier bij de ene wel en bij de ene niet, maar je kan het altijd proberen.

Ik zou niet je hele paard gaan ondersmeren, maar bijvoorbeeld alleen de benen of rond de ogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 12:42 



 
Profiel   

Ik gebruik altijd luizenkammen als mijn Shetlanders beginnen te verharen.
Die zijn goedkoper dan de furminator, werken met ongeveer hetzelfde principe en op mijn arm vind ik ze fijner voelen :j

Al zal dat met veel grotere paarden wel een erg groot karwei worden :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 12:59 



 

Djeradalover schreef
Geloof dat het zo'n klein flesje is met een soort 'gel' er in, toch?

Edit:
[ [url=m/RER8Uj.png]Afbeelding[/url] ]


Je moet niet de spray hebben, maar het serum. Serum werkt heel goed, spray niet zo goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 15:51 



 

Voor mok gebruik ik altijd een mix van zinkzalf en MSM-poeder. Werkt als een tierelier. Wel eerst even de korstjes losweken. Drie keer smeren en het is weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 15:55 



 
Profiel   

Ik heb ook nog een handige, snelle vliegenspray (alleen denk ik niet dat je die nodig gaat hebben komende maanden):

- 0,5L super sterke thee
- 0,5L azijn
- 0,75L water
- Eventueel theelepel citrusolie

Alles in een fles/spray doen, goed schudden voor gebruik :) Werkt ideaal, meurt alleen wel heel erg! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 20:37 



 
Profiel   

Een bokker heeft in een ander topic de Quickknot dingetjes nagemaakt met een tang en ijzerdraad. Misschien leuk om zelf te gaan knutselen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 20:41 



 
Profiel   

Moonlight17 schreef
Een bokker heeft in een ander topic de Quickknot dingetjes nagemaakt met een tang en ijzerdraad. Misschien leuk om zelf te gaan knutselen.


Ik gebruik paperclips als quickknots! Werkt ideaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 20:42 



 
Profiel   

irritante schrikdraadprikpaaltjes die altijd in elkaar haken of ergens aan blijven haken, opbergen in een pallet op zijn kant.

Buiszadels voor elektriciteitsbuizen op een rijtje op de muur timmeren om je zwepen (op zijn kop soms) in op te hangen

Veiligheidsvlechtje. Plukje maantop samen met twee plukjes haar om de band van je halster of hoofdstel heen vlechten. Halster kun je dan niet verliezen in het land en als je het bij het hoofdstel doet en er zou iets gebeuren tijdens het rijden kan het paard minder makkelijk zijn hoofdstel uittrappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 20:55 



 
Profiel   

Vind zon veiligheidsvlechtje wel eng. Straks trekt ze heel der vlecht eruit en dn Hb je N kale plek xd. (Bedoel met een halster in t land)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 21:06 



 
Profiel   

kan iemand mij vertellen waar je een hangmandje zie vorige pagina kan halen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 22:29 



 
Profiel   

fjordjes schreef
Van een aanhanger net van de action een slowfeeder hooinet maken

Niet doen, erg slecht plan. De aanhangwagennetten van de Action rafelen, rekken en de mazen zijn te groot. Er zijn echt geschiktere aanhangwagennetten te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 22:37 



 
Profiel   

Koper schreef
fjordjes schreef
Van een aanhanger net van de action een slowfeeder hooinet maken

Niet doen, erg slecht plan. De aanhangwagennetten van de Action rafelen, rekken en de mazen zijn te groot. Er zijn echt geschiktere aanhangwagennetten te vinden.


Hier ben ik toch tevreden van het net, enkel de mazen zijn idd te groot. Maar ik gebruik het meer zodat ze niet te veel knoeien :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 22:39 



 
Profiel   

Priscilla_90 schreef
kan iemand mij vertellen waar je een hangmandje zie vorige pagina kan halen


Bij ikea hebben ze hangmandjes en de hema had ze een poos terug ook. Even zoeken op plank hangmand o.i.d. kom je vanzelf bij verschillende opties uit :j


Ik heb net bij de Ikea geshopt en een aantal Samla bakken gekocht. Een 65 liter bak en een inzet en deksel en 2 kleinere formaten met deksel.
In de grote gaat het voer, in de inzet de lucerne brokken die ik als beloning gebruik en in de 2 kleinere gaan mijn poetsspullen en losse zooi. Dan is mijn kast direct een stuk opgeruimder. Zal morgen even wat foto's maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 00:23 



 
Profiel   

Dat net van de action heb ik mee in handen gestaan en snel terug geleegd. Zag er niet uit, slap, rafelig en straalde geen stevigheid uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 00:42 



 
Profiel   

Van een Action wasmand een slowfeeder gemaakt! Zal er vandaag wat foto’s opzetten, werkt heel goed namelijk! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 08:26 



 
Profiel   

de opbergboxen van action ik heb ze voor borstels, dekjes en een vol met zweetdekens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 08:32 



 
Profiel   

ik volg echt super handig!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 14:38 



 
Profiel   

Biotex voor witte sokken.
Fleximand van de action voor voeren.
Zonnebrandcreme voor kinderen voor de paarden met een witte snoet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 14:46 



 
Profiel   

Ophang rekje (voor hoofdstel halster enz) bij de actionsuper handig en heb de hang gedeeldest om gevoud waar het hoofdstel ophangt

nagelborstel voor hoefen schoon te poetsen.

arm wandel verlichting om de achterbenen van je paard

Glowsticks in je paard zijn manen door middel van vlechtjeser door heen steken werkt goed voor het donker

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 15:13 



 
Profiel   

Een broekenrekje van de Ikea hangt bij mij op stal aan de muur. Passen de dekjes precies op

En de klik-aan-klik-uit app voor alle verlichting. Deze kan ik op afstand aandoen
Bijvoorbeeld als ik met goede verlichting m’n paard van de trailer wil halen.. dan zet ik m’n gasontladingslampen onderweg al aan

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 15:14 



 
Profiel   

Klemmetjes voor zwepen in je kast. Je duwt zo je zweep ertussen en dan blijf het staan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 22:06 



 
Profiel   

Ik maak 2x in het jaar de koker van mijn ruin schoon. Ik gebruik daarbij (koeien) glijmiddel van de welkoop. Ideaal en geschikt spul. Inmiddels hoef ik alleen maar een beetje j de koker te doen en maakt hij het zelf met uitschachten schoon. Dat was vroeger wel anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 22:22 



 
Profiel   

Heel handig dit! *\o/* Ik volg :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-17 14:22 



 
Profiel   

Ik dacht en 'hack' te hebben voor mijn zadelkast. Van die haakjes die je kunt opplakken zodat ik meer halsters en hoofdstellen kon ophangen. Helaas bleken ze niet zo sterk als de verpakking vermeld :+ of ze plakken niet op mijn kast... De volgende keer maar even secondelijm mee naar stal haha
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-17 17:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 109 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen