Heb je een PRE merrie, ruin of hengst?
Merrie 22%  22%  [ 2 ]
Ruin 55%  55%  [ 5 ]
Hengst 22%  22%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 9

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen met P.R.E

 
Profiel   

Hai!
Ik ben opzoek naar een nieuw paard, en nu is Mn oog gevallen op een PRE hengst van 10. Hij si super braaf en lief. Ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met een andalusier en wedstrijd ervaringen? Menigeen zegt dat de jury een PRE niet waardeerd...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-17 21:21 



 
Profiel   

PRE's zijn over het algemeen fijne rustige paarden maar wel meer gefokt op het klassieke rijden en minder voor de dressuursport, maar tegenwoordig zijn er ook PRE's die prima mee komen hoor.

Mijn vraag is nu eigenlijk alleen, waarom een hengst? PRE's mogen dan relatief makkelijk zijn maar een hengst houden doe je écht niet zomaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-17 21:26 



 
Profiel   

PRE'S zijn zeker fijne paarden maar rustig zou ik ze niet noemen. Over het algemeen hebben ze behoorlijk wat temperament. Qua sport kunnen ze gewoon meedoen hoor. Ik breng mijne niet onverdienstelijk uit.

Wel zou ik op jou leeftijd geen hengst adviseren. Dit vereist namelijk behoorlijk wat ervaring wat de meeste op jou leeftijd niet kunnen hebben. Ook al zijn ze nog zo " braaf". Wij hebben die van ons ook om praktische redenen gecastreerd. Je zit toch met stalling en stalgenoten die er geen rekening mee houden. Mijn advies zal altijd castreren zijn tenzij ze een toegevoegde waarde voor de fokkerij zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-17 21:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen