Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wel of geen 2 jarige welsh aanschaffen

 
Profiel   

Het is de droom van ieder die paardrijd; een eigen pony/paard. Nu wil ik supergraag een shetlander of een A welshje, en niet specefiek een rijpony. Nu was ik weer eens aan het rondkijken en ben helemaal verliefd geworden op een leuke Welshpony. Nu is het probleem; hij is nog maar 2,5. Het zou mijn eerste pony worden STEL hij word van mij. Nu hoor ik jullie al denken: 'niet doen Alsjeblieft!'

Ik ben 13 en heb verzorgshetlanders gehad waarvan een 2/3 en we hebben een begin gemaakt met het beleren toen ze helaas weg gingen. Ik heb dus ervaring met jonge pony's. Ook heb ik ervaring met allerlei soorten en maten paarden en pony's, zowel aan de hand als erop en zal het te weinig ervaring in dat opzicht hebben geen punt zijn. Oh btw ik heb 5 jaar ervaring met al die paardjes :9

Ik ben mij heel goed bewust dat als ik hem aanschaf, dat alles direct goed aangeleerd moet worden, en als er iets mis gaat bij wat dan ook en hij een trauma oploopt dat dit erg moeilijk te overwinnen zal zijn als dit al lukt. Daarom zijn mijn twijfels ook zo groot.

Het is zeker niet mijn bedoeling om op hem te rijden, ik weeg 50 Kilo en ben 1.67 dus echt te lang en zwaar voor een A welshje, maar als we er aan toe zijn misschien we, ooit rustig voor de afwisseling mennen.

Zouden jullie zeggen; je bent er klaar voor, of toch maar een oudere aanschaffen?

[het is nog niet zeker dat ik een pony mag maar als ik de juiste verantwoordelijk heid heb en weet wat ik doe en dit laat zien aan mijn ouders is de kans groot. Ik wil hem alleen absoluut niet verpesten..]

Liefs,
merelxsuri
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 12:29 



 
Profiel