verzorgpony.

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LittleCastle
Berichten: 66
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Nederland

verzorgpony.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 16:49

ik heb op het moment ongeveer 3 jaar mijn verzorgpony. alleen zit ik met een probleem. Op de afgesproken dagen zijn ze er vak niet en mag ik niet komen. ( ik mag er niet zijn zonder dat zij er zijn of mijn ouders )
Mijn ouders zijn vaak druk en aan het werk en hebben dus ook geen tijd. wat moet ik doen? Ook zouden ze misschien een 2e pony kopen ( ook een kleine pony ) maar dat zouden ze inmiddels ook al 1 jaar geleden gedaan hebben. ik hoor er niets over, tenzij ik erna vraag en dan komt er " ja, dat komt waarschijnlijk nog, mar dat moet je even aan (...) vragen. maar (...) is dus bijna nooit thuis.... wat moet ik doen?

Ik wil graag dat de nieuwe pony er komt en dat ik vaker naar haar toe kan op de afgesproken dagen. iemand tips?

groetjes,
persoon die hulp nodig heeft. :)

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: verzorgpony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 16:51

ja je kan het eens bespreken wat betreft de dagen, het andere over de andere pony?! daar heb jij niks mee te maken lijkt me.

dus bespreek het en tja dat is nadeel van het hebben van een verzorg pony.

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 16:52

Wat is voor jou de meerwaarde van een extra pony als op dit moment niet naar de pony toe kunt omdat er niemand met je mee kan of de eigenaren niet thuis zijn?

Wellicht afspreken op een andere dag?

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: verzorgpony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:02

Tijden en dagen moet je misschien beter afspreken met je ouders en de eigenaren. Weet niet wat je ervaring en leeftijd is maar zelf ben ik er ook niet van gediend dat vreemden met mijn paard bezig gaan zonder mij.

En wat betreft de nieuwe pony, daar heb jij gewoon niks over te zeggen. Zou er ook zeker niet om zeuren, dat recht heb je helemaal niet.

amiraanouk
Berichten: 304
Geregistreerd: 22-03-16

Re: verzorgpony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:15

Een nieuwe pony heb je niet zomaar. Ik heb er ook bijna 2 jaar over gedaan om een nieuw paard te vinden en te kopen. Het kan best wel even duren voordat je iets leuks vind. :) Ik zou daar verder niet naar vragen, het klinkt een beetje opdringerig.

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:18

Ik snap die mensen eerlijk gezegt ook wel, zij zijn geen kinder oppas en kunnen ook niet thuis blijven omdat jij naar de pony wilt. Rot voor jou maar ook logisch, dan zouden je eigen ouders vaker mee moeten gaan. Lijkt me redelijker om dat van je ouders te vragen als dab te vragen of zij vaker thuis blijven.

En een 2e pony? Waarom zouden die mensen een pony er bij kopen? Omdat jij het leuk vind?

LittleCastle
Berichten: 66
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Nederland

Re: verzorgpony.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-17 10:23

Als maatje voor mijn Verzorgpony. Hij staat nu al een aantal jaren alleen.

Het zit zo. Op een dag ( vorige winter ) kwamen ze naar mij toe en vertelden dat ze deze winter een andere shet wilden gaan kopen bij dezelfde man als waar mijn VP vandaan komt. Ze vroegen of ik het misschien leuk vond om mee te gaan uitzoeken. Daarna heb ik er niets meer van gehoord tot deze winter.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: verzorgpony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 10:40

Hoe oud ben je zelf?

Het zou kunnen dat de omstandigheden wat veranderd zijn bij deze mensen waardoor het nu even niet mogelijk of gewenst is om een pony erbij aan te schaffen.
Qua dagen zou ik eens met je ouders om tafel gaan om te kijken wat er mogelijk is waardoor je wel heen kan gaan en evt met de eigenaren. Die zoeken natuurlijk iemand omdat ze zelf misschien niet altijd veel tijd hebben en daar wil jij ze mee helpen.
Probeer om het gesprek en open en positief in te gaan dus niet verwijten gaan maken als "door jullie kan ik niet naar mijn vz pony".
Hopelijk kan je eruit komen want een verzorgpony is gewoon heel erg leuk en leerzaam.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: verzorgpony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 08:32

Waarom mag je alleen komen als zij er zijn? Je verzorgt het paardje nu 3 jaar en alsnog begeleiding???? Hoe oud ben je?

Veder: Zeg dat je t jammer vind, maar die mensen kunnen r ook niets aan doen dat zij t druk hebben. En die nieuwe pony is niet jouw zaak lijkt me

Safjelove
Berichten: 110
Geregistreerd: 16-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:35

hey hoe oud ben je?
Ik ben zelf 12 en ga ook zelf naar mijn Safari toe ( mij verzorgponytje ) ben je jonger dan kan ik die mensen wel begrijpen.
verder begrijp ik dat jij het vervelend dat je bijna nooit kan, en dat er geen extra maatje is voor jou lieve shet. als je laat zien dat je echt iets wil doen misschien heb je daar wel profijt van, verder zou ik zowel met je ouders als met de baasjes in overleg gaan hoe dit nou verder moet!
toch zou je moeten begrjipen dat je niet zo veel hier over kan zeggen

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: verzorgpony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:44

Mijn verzorg meisje mag ook niet alleen bij mijn ponys ook niet de wei in of wat geven

Wat er ook gebeurd ik blijf altijd verantwoordelijk

LittleCastle
Berichten: 66
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Nederland

Re: verzorgpony.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 11:17

ik zit op het moment in de eerste.

ik neem soms mijn buurmeisje mee van 5.5 jaar, en daarbij is het natuurlijk zo dat er een volwassene bij moet zijn en dat snap ik ook wel.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 12:06

Safjelove schreef:
hey hoe oud ben je?
Ik ben zelf 12 en ga ook zelf naar mijn Safari toe ( mij verzorgponytje ) ben je jonger dan kan ik die mensen wel begrijpen.
verder begrijp ik dat jij het vervelend dat je bijna nooit kan, en dat er geen extra maatje is voor jou lieve shet. als je laat zien dat je echt iets wil doen misschien heb je daar wel profijt van, verder zou ik zowel met je ouders als met de baasjes in overleg gaan hoe dit nou verder moet!
toch zou je moeten begrjipen dat je niet zo veel hier over kan zeggen


Bij mij zou iemand van 12 niet eens bij zon pony mogen.
Toen ik mijn eerste vp kreeg was ik vgm 11 of 12, was een super lieve pony maar de eigenaresse bleef er tot mijn bijna 13e toch echt bij.

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Re: verzorgpony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 12:15

Misschien vragen of je de pony mag 'delen' met iemand van 18+? Iemand die toevallig ook een verzorgpaard zoekt, zodat jullie samen kunnen gaan? Heb je toch volwassen begeleiding..
Of toch je ouders wat meer erbij betrekken. Je kunt niet van de eigenaren verlangen dat zij continue tijd maken voor jou, ik ga er vanuit dat ze juist een verzorgster hebben gezocht vanwege hun eigen tijdgebrek.

En wat betreft die andere pony; ik denk niet dat dat aan jou is. ;) Wees blij met de pony waarvoor je nu al mag zorgen! :)