Paarden kopen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-17 15:19

even voor de mensen die dit lezen ik zit misschien toch ook te twijfelen tussen fjorden en friezen want fjorden is gewoon makelijker en die zijn ook heel leuk en valt meer in mijn budget dus ja

tengeltje11
Berichten: 7147
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Paarden kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 15:39

waarom perse een ras?
ik veronderstel dat dit je eerste eigen paardje wordt?

zoek dan gewoon eentje die aan je 'perfecte plaatje' voldoet,bv braaf te rijden,tussen die en deze hoogte,niet te jong,basis dressuur,kan op buitenrit en binnen budget x.

een kruising kan evengoed zijn en het perfecte paard heeft geen ras,leeftijd of kleur.
voor je eerste paard zoek je beter eentje waar je veel van leert,los van al de rest.

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-17 15:53

tengeltje11 schreef:
waarom perse een ras?
ik veronderstel dat dit je eerste eigen paardje wordt?

zoek dan gewoon eentje die aan je 'perfecte plaatje' voldoet,bv braaf te rijden,tussen die en deze hoogte,niet te jong,basis dressuur,kan op buitenrit en binnen budget x.

een kruising kan evengoed zijn en het perfecte paard heeft geen ras,leeftijd of kleur.
voor je eerste paard zoek je beter eentje waar je veel van leert,los van al de rest.


nee daar ben ik het mee eens maar er zijn bij mij in de buurt weinig stalling mogelijkheden die ook nog eens betaalbaar zijn en in de buurt zijn en de handigste stal neemt alleen koudbloeden aan ik weet ook niet precies waarom maar ja als ik nou echt een perfect paardje vind dat geen koudbloed is dan moet ik misschien nog iets harder gaan werken :P

troi
Berichten: 17017
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Paarden kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 16:37

Maar als jij een paard net-aan kan betalen moet je misschien sowieso wachten. Stallen verhogen soms ineens hun prijzen of houden ermee op. Het zou enorm rot zijn als je dan je lieveling om zoiets moet verkopen..

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Paarden kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 16:47

Ik denk dat je eerste alles eens even voor jezelf op een rijtje moet zetten, wat je wil enzo. Dan kan je het beste zoeken.
Ik zou sws een bepaald ras even loslaten en misschien een iets groter budget sparen want dan wordt de keuze ook groter.

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-17 20:18

troi schreef:
Maar als jij een paard net-aan kan betalen moet je misschien sowieso wachten. Stallen verhogen soms ineens hun prijzen of houden ermee op. Het zou enorm rot zijn als je dan je lieveling om zoiets moet verkopen..



dat is wel waar ja maar het is ook nog niet zo ver duurt nog minstens een jaar