Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 81 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat aan te vangen met deze negen jarige?

 
Profiel   

Hoi bokkers

In onze manege hebben we een negenjarige die heel onverantwoorde dingen doet. Ze neemt zomaar manege + eigenaarspaarden mee in de buitenpiste en fokt ze dan op met een longeerzweep. Ze gaat er zomaar buiten de manege een rondje mee wandelen terwijl je in onze manege pas vanaf 16 alleen een wandeling mag gaan maken met je paard (en dat hebben we haar al 7 keer gezegd). Ze kruipt ook zomaar op de ruggen van de manegepaarden die met pensioen staan! Ze glipt ook de eigenaarsweides in en staat daar dan met haar zweep te klappen in de lucht. Een join-up doet ze dan volgens haar. Ze heeft al een aantal keer een fikse uitbrander van de manege eigenaars achter de rug. Ze blijft verderdoen en het word alleen maar erger en erger! Ze begint manen en staarten af te knippen voor haar “collectie”. Nooit heeft ze daar toetstemming om gevraagd of gekregen. Haar ouders komen soms mee naar de manege maar die weten niet echt iets van paarden en zitten alleen maar in de kantine. Deze hebben ook al over de daden van hun dochter gehoord maar halen hun schouders erbij op. Wat kunnen we hieraan doen?

Groeten GoldenWings
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-18 08:53 



 
Profiel   

Niet mee bemoeien en het door de eigenaren en ouders op laten lossen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-18 08:55 



 
Profiel   

Manege eigenaars horen hun verantwoordelijkheid te nemen en dat kind weg te trappen. Had ik allang gedaan, wat een naar kind zeg...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-18 08:56 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Niet mee bemoeien en het door de eigenaren en ouders op laten lossen.




En wat als ze jouw paard pakt, op gaat rijden, gaat slaan en een stuk staart afknipt???

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-18 08:57 



 
Profiel   

Ehh, weg (laten) sturen? Ik zou haar niet tegen moeten komen. Al vind ik het ook wel raar dat de manege eigenaren niet bepaald actie ondernemen? Zoiets kan echt niet hoor.. Als ik bij zulke mensen zou staan zou ik gelijk weg gaan. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-18 08:57 



 
Profiel   

puppy1128 schreef
Ehh, weg (laten) sturen? Ik zou haar niet tegen moeten komen. Al vind ik het ook wel raar dat de manege eigenaren niet bepaald actie ondernemen? Zoiets kan echt niet hoor.. Als ik bij zulke mensen zou staan zou ik gelijk weg gaan. :=

Ze hebben altijd wel een antwoord klaar die ouders. Ze zeggen dat het een openbare plaats is. Ze dreigen zelfs met een rechtszaak en dat is het laatste waar onze manege nu aan kan denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-18 08:59 



 
Profiel   

SweetVanille schreef
Sizzle schreef
Niet mee bemoeien en het door de eigenaren en ouders op laten lossen.


En wat als ze jouw paard pakt, op gaat rijden, gaat slaan en een stuk staart afknipt???


Dan neem ik contact op met de ouders en de manege eigenaar.
Maar TS heeft geen paard dus heeft er zelf geen schade van. Gewoon tussen die beide partijen laten oplossen.
Een manegebedrijf is niet openbaar dus als de eigenaar geen actie onderneemt is hij/zij gewoon laks.


Laatst bijgewerkt door Sizzle op 13-05-18 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-18 09:01 



 
Profiel   

Een momentje afspreken dat de negen jarige er vaak is en dan met een hele groep pensionners erop af? Vooral de types die al gauw streng overkomen. Gewoon wegjagen dan, zeggen dat ze een heel groot probleem heeft als ze nog een keer aan een van de pensionpaarden komt, of er überhaupt in de buurt komt met een zweep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-18 09:03 



 
Profiel   

Kairos schreef
Een momentje afspreken dat de negen jarige er vaak is en dan met een hele groep pensionners erop af? Vooral de types die al gauw streng overkomen. Gewoon wegjagen dan, zeggen dat ze een heel groot probleem heeft als ze nog een keer aan een van de pensionpaarden komt, of er überhaupt in de buurt komt met een zweep.


Heel volwassen oplossing 8-)
Wat voor probleem heeft ze dan als ze toch komt? Het is een minderjarige.
Dit is een zaak van volwassenen, manegeruiters hebben daar niets mee te maken.


Laatst bijgewerkt door Sizzle op 13-05-18 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-18 09:04 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Kairos schreef
Een momentje afspreken dat de negen jarige er vaak is en dan met een hele groep pensionners erop af? Vooral de types die al gauw streng overkomen. Gewoon wegjagen dan, zeggen dat ze een heel groot probleem heeft als ze nog een keer aan een van de pensionpaarden komt, of er überhaupt in de buurt komt met een zweep.


Heel volwassen oplossing 8-)

Als zij + ouders niet luisteren... Volgens mij zijn er namelijk nog al weleens discussies wie aansprakelijk als er een mep wordt uitgedeeld in een weiland met verkeerde gevolgen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-18 09:06 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Kairos schreef
Een momentje afspreken dat de negen jarige er vaak is en dan met een hele groep pensionners erop af? Vooral de types die al gauw streng overkomen. Gewoon wegjagen dan, zeggen dat ze een heel groot probleem heeft als ze nog een keer aan een van de pensionpaarden komt, of er überhaupt in de buurt komt met een zweep.


Heel volwassen oplossing 8-)



Tja als ze een gevaar vormt voor andermans paarden, zij niet luistert, haar ouders niet luisteren... Snap ik het wel dat het even op een andere manier moet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-18 09:06 



 
Profiel   

Een serieus gesprek met de ouders EN het kind aangaan. Afspraak voor maken, uurtje gaan zitten. Willen ze niet luisteren? Dan de toegang ontzeggen.
Er is vaak een reden voor zulk gedrag. Ik snap dat het ontoelaatbaar is, maar een kind, zeker van negen, reageert niet voor niets zo grenzeloos.

Wegtrappen (wat is dat toch op Bokt met die agressie?) of er een knokploeg op afsturen lijkt me niet de oplossing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-18 09:07 



 
Profiel   

De ouders zeggen wel het is openbaar terrein maar de manegehiuder mag alsnog mensen op zijn terrein weigeren hoor. Zijn manege zijn regels en als hij zegt je mag niet op het terrein komen dan hebben zij zich daar aan te houden. Dan kunnen ze wel gaan dreigen met een rechtzaak maar denk dat ze weinig kans hebben om te winnen aangezien de manegehiuder in zijn recht staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-18 09:12 



 
Profiel   

Manen en staarten afknippen, paarden opjagen, op paarden gaan zitten etc.

En de manege heeft haar nog geen verbod te gegeven ooit nog op de manege te komen? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-18 09:12 



 
Profiel   

Nabster schreef
Een serieus gesprek met de ouders EN het kind aangaan. Afspraak voor maken, uurtje gaan zitten. Willen ze niet luisteren? Dan de toegang ontzeggen.
Er is vaak een reden voor zulk gedrag. Ik snap dat het ontoelaatbaar is, maar een kind, zeker van negen, reageert niet voor niets zo grenzeloos.

Wegtrappen (wat is dat toch op Bokt met die agressie?) of er een knokploeg op afsturen lijkt me niet de oplossing.



Agressie? Neehoor, maar ik zo zoiets niet tolereren op mijn terrein :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-18 09:15 



 
Profiel   

Kom op zeg ik had dat kind al lang bij dr kladden gepakt..

Knap kind dat op mijn paard gaat zitten of denkt met een schaar in de buurt te moeten komen.

En waardeloze ouders, eisen dat de manege eigenaar de boel aanpakt en anders zou ik opstappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-18 09:19 



 
Profiel   

GoldenWings schreef
puppy1128 schreef
Ehh, weg (laten) sturen? Ik zou haar niet tegen moeten komen. Al vind ik het ook wel raar dat de manege eigenaren niet bepaald actie ondernemen? Zoiets kan echt niet hoor.. Als ik bij zulke mensen zou staan zou ik gelijk weg gaan. :=

Ze hebben altijd wel een antwoord klaar die ouders. Ze zeggen dat het een openbare plaats is. Ze dreigen zelfs met een rechtszaak en dat is het laatste waar onze manege nu aan kan denken.


Maar de manege heeft een eigenaar die de boel runt? Dus die eigenaar mag ook mensen wegsturen en weigeren omdat ze zich totaal niet aan de regels houden. Zo kan hij/zij nooit geld verdienen, als jan en alleman gratis op de paarden stapt en daardoor ook nog alle pensionklanten weg lopen (want ja, hun paarden worden ook gepakt..)

Als niemand zich aan de regels zou houden 'want het is openbaar', zou ik nooit meer met de trein, bus e.d willen reizen en ook niet meer naar plekken gaan zoals parken, strand.. Krijg ik straks nog allemaal mensen die in mijn haar knippen of wegjagen met de zweep. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-18 09:20 



 
Profiel   

GoldenWings schreef
puppy1128 schreef
Ehh, weg (laten) sturen? Ik zou haar niet tegen moeten komen. Al vind ik het ook wel raar dat de manege eigenaren niet bepaald actie ondernemen? Zoiets kan echt niet hoor.. Als ik bij zulke mensen zou staan zou ik gelijk weg gaan. :=

Ze hebben altijd wel een antwoord klaar die ouders. Ze zeggen dat het een openbare plaats is. Ze dreigen zelfs met een rechtszaak en dat is het laatste waar onze manege nu aan kan denken.


Manege is gewoon privé terrein, ze maken geen enkele kans voor de rechter. Ik neem aan dat de manege iets van huisregels heeft opgesteld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-18 09:21 



 
Profiel   

Misschien dit meisje opnemen in je vriendengroep? Vaak is dit soort gedrag een resultaat van eenzaamheid en niet geaccepteerd worden, als het ware een schreeuw om gezien te worden door anderen. Maak haar je vriendin en je kon nog wel eens verbaast staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-18 09:23 



 
Profiel   

troi schreef
Misschien dit meisje opnemen in je vriendengroep? Vaak is dit soort gedrag een resultaat van eenzaamheid en niet geaccepteerd worden, als het ware een schreeuw om gezien te worden door anderen. Maak haar je vriendin en je kon nog wel eens verbaast staan


Kijk, iemand die ook kan omdenken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-18 09:24 



 
Profiel   

Dat zou weleens een hele goede kunnen zijn wat Troi zegt.

Overigens vind ik het niet normaal gedrag voor een 9-jarige en reageren de ouders er ook niet normaal op dus er zou zomaar weleens heel wat anders aan de hand kunnen zijn in de thuissituatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-18 10:55 



 
Profiel   

Jouw terrein, jouw regels, dan stuur je haar toch gewoon weg

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-18 11:19 



 
Profiel   

Meisje zelf opjagen met een zweep en haar haren afknippen. }>

Nee even serieus, lastige situatie. Erg onverantwoorde ouders ook. Je zou bijna denken dat ze niet genoeg aandacht krijgt en wanhopig is voor aandacht. Misschien een idee om met de ouders om de tafel te gaan en uit te leggen wat er fout kan gaan? Een trap van een paard tegen het hoofd van een 9 jarig meisje loopt niet zo goed af denk ik. Hopelijk dat ze dan van schrik een keer tegen dat kind zeggen dat ze moet stoppen met dit gedrag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-18 11:50 



 
Profiel   

Nabster schreef
troi schreef
Misschien dit meisje opnemen in je vriendengroep? Vaak is dit soort gedrag een resultaat van eenzaamheid en niet geaccepteerd worden, als het ware een schreeuw om gezien te worden door anderen. Maak haar je vriendin en je kon nog wel eens verbaast staan


Kijk, iemand die ook kan omdenken.


Slecht gedrag belonen? Je kan haar wat begeleiden maar kan me ook voorstellen dat je niet zit te wachten op een 9 jarige?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-18 12:11 



 

Die was bij mij allang aan het verkeerde adres geweest... Van m'n paarden blijf je af, kom zeg.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-18 12:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 81 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen