Koerijden, wat vinden jullie?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 14:03

Deoro schreef:
tamary schreef:
Melkkoe is nu niet bepaald comfortabel om op te zitten en voor de koe ook niet. Als je het echt wil, dan zal je eerder naar een ras met meer afgeronde vormen moeten kijken die liefst ook meer geselecteerd is op werkvermogen ipv melk/vlees productie.
Dr. Pol kreeg er zo eentje langs ivm speciale neusring ook voor sturen ervan :
[ Video ]
[ Video ]
Ik zou eerder naar een wel te rijden weidemaatje voor je rugpijn pony gaan kijken.



Ik durf dit niet te kijken, maar zag laatst een filmpje op Facebook van een jochie dat ik denk op een stier een bouwmarkt binnen ging. Teugels aan de neusring. Brrr.

De teugels zitten niet aan de neusring in dit filmpje.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Koerijden, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 14:26

Ze zijn ook amper begonnen met inrijden, sturen zal zo te zien pas volgende stap zijn.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 14:54

K vind het maar raar..
Goed, je kan op alles rijden, wil alleen niet zeggen dat het lekker rijdt. Zelfs bij een gebrek aan beter zou ik het niet doen. Liever een verzorgpony dan een eigen rijkoe.
Lijkt me ook niet dat die dingen erg lekker zitten, noch dat een paardenzadel er goed op past. Als je er zonder zadel op wil gaan dan moet je t lekker zelf weten, maar je bent gek als je t wel doet. Met zadel zou wel erg pijnlijk zijn voor de koe, gezien een paard een andere vorm heeft.
Een koe is vooral gefokt om veel melk te geven, niet om zadels erop te gooien en rond te huppelen.
Ook lijkt het me niet lekker voor zo'n beest om te rennen met van die uiers tussen zn benen.
Conclusie: Doe maar gewoon niet, en hou het bij paarden/pony's of eventueel een ezel.

mino1
Berichten: 363
Geregistreerd: 24-07-09
Woonplaats: Thuis

Re: Koerijden, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 18:10

Er zijn ruim 700 runderrassen in de wereld en die zijn echt niet allemaal op melk en of vlees gefokt.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 18:54

mino1 schreef:
Er zijn ruim 700 runderrassen in de wereld en die zijn echt niet allemaal op melk en of vlees gefokt.



Maar ook niet op gefok om op te rijden.. :')

beert
Berichten: 2427
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:13

https://instagram.com/cowgirl_sina?igshid=kst77voh916p

Ik wil nogmaals deze delen. Dit is een dame die deze os al heeft vanaf het dier kalf is en er op rijdt. De foto's zijn erg mooi vind ik. Maar hier zie je ook het zadel goed op een recente foto.

Dit dier is 7 jaar en weegt 1.5 ton. Daarbij zal gewicht het probleem niet zijn :). En een os heeft geen uier...;)

Knabbel1070
Berichten: 191
Geregistreerd: 23-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:44

beert schreef:
https://instagram.com/cowgirl_sina?igshid=kst77voh916p

Ik wil nogmaals deze delen. Dit is een dame die deze os al heeft vanaf het dier kalf is en er op rijdt. De foto's zijn erg mooi vind ik. Maar hier zie je ook het zadel goed op een recente foto.

Dit dier is 7 jaar en weegt 1.5 ton. Daarbij zal gewicht het probleem niet zijn :). En een os heeft geen uier...;)


Dit ziet er goed uit vind ik, ook het zadel lijkt beter te passen dan ik zou verwachten op een koe! Ookal moet ik er niet aan denken dat maraisa zulke horens heeft.. dan zou ik al meerdere malen gespiest zijn :') _O-

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Koerijden, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 21:08