Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 108 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Koerijden, wat vinden jullie?

 
Profiel   

Deden we ook hoor! Lekker dikke dekjes erop en gaan!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-18 20:16 



 
Profiel   

wemkelover schreef
Mmm denk dat het niet kwaad kan. Maar vind het wel beetje gevaarlijk. Hoe vaak je wel niet leest / hoort dat er weer iemand dood gedrukt is. Koeien kunnen gigantisch lomp zijn, hoeft niet eens uit kwaadheid te gebeuren.


Mijn instructeur heeft een broer die vroeger op een koe reed en hij wilde dat ook doen op het dorpsfeest... Maar naarmate de dag naderde leek de broer het niet meer te willen en al snel zagen ze waarom: hij zat onder de blauwe plekken, doordat de koe hem duidelijk had gemaakt dat ze er geen zin meer in had. }:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-18 20:26 



 

RaafSmits schreef
Waarom zou je het willen???
Er zijn zoveel alternatieven, dus waarom die koe pesten.........want meer is het in mijn ogen niet.
Knuffelen, extra goed verzorgen en eventueel grondwerk op vrijwillige basis van de koe.......prima.
Rijden -:(-


Hoezo koe 'pesten'? Koe hoeft het toch helemaal niet onaangenaam te vinden?

Jij vindt het misschien een onaangenaam idee, maar da's jouw beeld erbij...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-18 20:33 



 
Profiel   

Zoek eens op YouTube de pagina van koe rijden. Ze heet Jantien …… en nog iets. Die traint zelf haar koeien en rijdt er ook op. Haar kun je gerust dingen vragen omdat zij zich hier veel mee bezighoudt.

Mij lijkt het niet goed voor de rug van de koe, maar kan er ook naast zitten, geen verstand van. Succes :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-18 20:43 



 
Profiel   

Het is idd mijn pony die last van zijn rug heeft, niet ik (gelukkig) Ik ben ook zeker niet van plan om er een uur op te rijden, dat vind ik voor mezelf ook zielig, want een koe heeft een hogere ruggengraat dan een paard en na een tijdje krijg je daar toch last van :D Als we met de jongere kalveren ernaast rennen,maken we soms een klein hindernisje, maar erop, dat weet ik nog niet zo net. Wat trouwens wel fijn is, koeien zijn een stuk koeler in hun hoofd, dus dan is het een stuk makkelijker om in te rijden. Overigens zijn ze idd wel héél koppig, maar met brokjes kom je al heel ver :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-18 20:52 



 
Profiel   

Oh en ff vergeten te zeggen, foto's komen er zeker!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-18 22:24 



 

RaafSmits schreef
Waarom zou je het willen???
Er zijn zoveel alternatieven, dus waarom die koe pesten.........want meer is het in mijn ogen niet.
Knuffelen, extra goed verzorgen en eventueel grondwerk op vrijwillige basis van de koe.......prima.
Rijden -:(-

Er rijden toch ook mensen op paarden? Waarom zijn de alternatieven niet 'diertje pesten' en een koe wel? ;)


TS, stap er wel in een rustige en vertrouwde omgeving op met hulp :)
Koeien zijn inderdaad een stuk koeler in het hoofd, maar als het mis gaat ook een stuk lomper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-18 08:10 



 
Profiel   

wemkelover schreef
Mmm denk dat het niet kwaad kan. Maar vind het wel beetje gevaarlijk. Hoe vaak je wel niet leest / hoort dat er weer iemand dood gedrukt is. Koeien kunnen gigantisch lomp zijn, hoeft niet eens uit kwaadheid te gebeuren.

Dat zijn stieren en geen koeien? Koeien zijn heel zachtaardig en ongelukken daarmee komen juist amper voor. Het jongetje van 7 wat deze zomer omkwam was echt pure pech en heel zeldzaam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-18 08:22 



 
Profiel   

Ik heb genoeg ervaring om te weten dat koeien ook dat soort dingen kunnen doen. Vooral de jongere beestjes.

En ik heb het niet over dat jongetje want die had ik nog niet gehoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-18 08:26 



 
Profiel   

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6228843914

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-18 09:25 



 
Profiel   

wemkelover schreef
Ik heb genoeg ervaring om te weten dat koeien ook dat soort dingen kunnen doen. Vooral de jongere beestjes.

En ik heb het niet over dat jongetje want die had ik nog niet gehoord.


Maar zo te lezen groeit TS op tussen de koeien, en is ze dit van plan met een koe die ze al jaren en jaren kent. Ik neem dus aan dat TS ook enig idee heeft van wat koeien doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-18 09:31 



 
Profiel   

Kidde schreef
wemkelover schreef
Mmm denk dat het niet kwaad kan. Maar vind het wel beetje gevaarlijk. Hoe vaak je wel niet leest / hoort dat er weer iemand dood gedrukt is. Koeien kunnen gigantisch lomp zijn, hoeft niet eens uit kwaadheid te gebeuren.

Dat zijn stieren en geen koeien? Koeien zijn heel zachtaardig en ongelukken daarmee komen juist amper voor. Het jongetje van 7 wat deze zomer omkwam was echt pure pech en heel zeldzaam.

Koeien zijn net zo lomp als stieren uit mijn ervaring. Ik had er een op stage en die was gewoon gevaarlijk als ze tochtig was. Die rende vrolijk rond en beukte alles en iedereen om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-18 09:54 



 
Profiel   

troi schreef
Vroeger werden ossen gebruikt om de zwaarste lasten te trekken, zwaarder dan de paarden konden trekken. Runderen kunnen heel wat hebben hoor!


Al is trekken natuurlijk wel iets anders dan bovenop de rug... Shetlanders kunnen ook veel trekken :Y)
Volgens mij is er nog niet veel onderzoek gedaan naar koerijden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-18 10:16 



 
Profiel   

Waarom niet ?
Ik twijfel ook wel eens op mijn werk om erop te gaan zitten , weet alleen niet of mijn baas dat zo tof vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-18 10:17 



 
Profiel   

Tuurlijk kan dat.. Ik raad je aan om een heel dikke pad erop te leggen :+ .
En verder kom je waarschijnlijk niet verder dan wat rondhobbelen in stap en kleine stukjes op een drafje. Controle niveau vergelijkbaar met de eerste 3 lessen paardrijles zal ik maar zeggen. De meeste koeien hebben gewoon weinig talenten in die richting.. Maar dat is opzich niet erg

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-18 10:26 



 
Profiel   

Kidde schreef
wemkelover schreef
Mmm denk dat het niet kwaad kan. Maar vind het wel beetje gevaarlijk. Hoe vaak je wel niet leest / hoort dat er weer iemand dood gedrukt is. Koeien kunnen gigantisch lomp zijn, hoeft niet eens uit kwaadheid te gebeuren.

Dat zijn stieren en geen koeien? Koeien zijn heel zachtaardig en ongelukken daarmee komen juist amper voor. Het jongetje van 7 wat deze zomer omkwam was echt pure pech en heel zeldzaam.


Genoeg ervaring om te weten dat een koe ook ontzettend lomp is en er best exemplaren tussen zitten die je met veel plezier overhoop lopen of pletten tussen de muur.
Ze zijn lief en aardig maar zoals ieder beest moet je opletten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-18 12:07 



 
Profiel   

Ik denk dat je er niet teveel van moet verwachten maar zolang de koe er geen last van ondervind je het wel rustig kan opbouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-18 12:12 



 

Beenwerk van de gemiddelde koe van tegenwoordig is niet al te best. Da's wel iets om rekening mee te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-18 18:33 



 
Profiel   

safina schreef
Beenwerk van de gemiddelde koe van tegenwoordig is niet al te best. Da's wel iets om rekening mee te houden.

Dat ben ik zeker niet mee eens ,
De koeien worden tegenwoordig gefokt op goed beenwerk , goede percentages aan vet en eiwit , we willen een koe wat lang mee gaat dus ook goed beenwerk .

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-18 21:54 



 
Profiel   

RaafSmits schreef
Waarom zou je het willen???


Inderdaad.. want zo kan je overal wel op gaan zitten wat groter is als een gemiddelde shetlander.. :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-18 22:03 



 
Profiel   

Toch grappig dat we het kennelijk normaal vinden om op een paard te zitten, maar als het dan over een koe gaat komt de vraag "waarom zou je het willen"

Die vraag kun je je natuurlijk ook gewoon bij een paard stellen. Waarom zou je het willen? Het is niet dat het paard er om vraagt of van nature hier voor bedoeld was. Paarden waren toch oorspronkelijk ook gewoon prooidieren/ om op te jagen, om op te eten, voordat iemand op het idee kwam er op te gaan zitten,...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-18 22:13 



 
Profiel   

Casarell schreef
RaafSmits schreef
Waarom zou je het willen???


Inderdaad.. want zo kan je overal wel op gaan zitten wat groter is als een gemiddelde shetlander.. :x


Een giraf lijkt me qua lengte van teugels wat minder handig, maar verder toch best leuk om een keer te proberen :+

Maar zonder gekheid, er wordt natuurlijk ook op kamelen en ezels gereden. Dat zijn de dieren die in andere gebieden voorhanden waren ipv paarden, en dat gaat ook prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-18 22:25 



 
Profiel   

Ach, als we nu allemaal vegetariër worden is er een overschot aan koeien.
Kunnen de megastallen dicht en gaan we allemaal aan een koe. }:0

Zonder gekheid, dit soort ideeën valt bij mij onder de categorie aandacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-18 07:50 



 
Profiel   

Euuhmmm
Maar dat is toch zo voor élk topic wat op bokt geplaatst wordt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-18 08:29 



 
Profiel   

Nounou... hoe maak je een meiske van 14 even belachelijk ;)

Ts als je koe het leuk vind en je haar er niet mee in de weg zit... waarom niet ?
Met zn alle op een paard ezel of kameel is niet raar maar een koe ineens weer wel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-18 08:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 108 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen