Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 25 [ 624 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Lange manen kletstopic!

 
Profiel   

:wave:

Het leek mij leuk om een kletstopic voor lange manen te openen, omdat het enige topic dat ik vond al een paar jaar oud is, en het ook leuk is om tips&tricks van andere mensen te horen, etc.

Als TS zal ik aftrappen :D

Ik heb drie paarden wiens manen alle drie flink aan het groeien zijn, al zijn er heel wat paarden met langere manen, maar he, aan het groeien :o

Tientoi is een welshruin, hij heeft de langste manen vd drie
[ img ]

[ img ]
49 cm aan manen *\o/*

Heilig hart heeft nu nog middelmatig lange manen, ze zijn 18 cm gegroeid in 8 maand

[ img ]

[ img ]
33 cm aan manen *\o/*

En dan moonlight, de oudste vd drie met de kortste manen. Zijn manen heb ik niet lang geleden eens afgeknipt omdat het heel dood was
[ img ]
22 cm aan manen *\o/*

Ze hebben ze alle drie 24/7 in lange vlechten, die ik vastmaak met montagetape ipv elastiekjes, want elastiekjes snijden na een paar weken een beetje door het haar. De tijd dat ze inzitten varieerd van 2 weken tot een maand, afhankelijk van hoe vaak het warm genoeg is om te wassen.
[ img ]
Mijn lievelingsproduct is toch wel cowboy magic :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-19 21:36 



 
Profiel   

Ohwww leuk ik ga me ook melden!!!! Ik gebruik veelnruders Magic. Om te wassen galopping goop. Maar ook veel groene zeep en biotex [ img ]
Manen waren minder als een jaar geleden hand breedte dus ben benieuwd waar we eindigen qua groei

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-19 21:43 



 
Profiel   

Leuk!
Werkt die galloping goop goed? Wil het eigenlijk ook eens proberen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-19 21:49 



 
Profiel   

Oeh mag ik me melden! :P Bij mijn paard laat ik het doorgroeien, hopen dat het mooi blijft als het langer wordt. Deze foto is van vandaag! Alleen was een klein beetje in de klit :=
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-19 21:57 



 
Profiel   

Ik meld me hier ook even! Tot nu toe de heren altijd braaf kortgeknipt (fjordenboog) gehouden. Maar onze (bijna) 2-jarige heeft zo’n mooie volle bos dat we er de schaar niet in durven zetten.

Maar dus in principe 0 ervaring met lange manen.

Het grootste deel hangt mooi naar links, maar er blijft een stukje steeds naar rechts hangen. Jullie tips om alles 1 kant op te krijgen? Of is dit hopeloos?

En zitten lange manen eigenlijk in de weg met rijden / mennen? :+

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-19 22:01 



 
Profiel   

Vlechten help voor alles :Y)
Als de vlechten zo lang worden dat het onhandigword kun je ze opvouwen of een hengstenvlecht maken! Ik men en rij en heb nooit last, behalve als ze los zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-19 22:03 



 
Profiel   

Leuk!
Onze hebben ook lange manen, 80 en 90 cm lang.

Ik doe er helemaal zo min mogelijk aan.. Vlechten blijven 1 tot 2 weken zitten en uit borstelen. Zomers was ik ze (net als het hele lichaam) ong 1x perweek
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]


Laatst bijgewerkt door MallyBelly op 07-02-19 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-19 22:03 



 
Profiel   

Leuk topic!
Hier ook een met lange manen <3
Wordt eigenlijk bijna elke week wel opnieuw gevlochten!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-19 22:06 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Leuk topic! Hier mijn tinkerdame! Geen idee hoe lang ze zijn, maar ze komen iig tot haar knie :)
Heeft steeds vlechten in (hengstenvlecht) en die zit er 3-4 weken in met elastieken. Op 2 jaar is het goed gegroeid! Hier een foto van toen ik ze net had (2 jaar terug dus).
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-19 22:07 



 
Profiel   

Oef, als ik de anderen zie heeft mijn paard nog helemaal niks :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-19 22:08 



 
Profiel   

Hier twee mini shetten met lange manen. 80-90 cm zullen we nooit redden, want ze zijn zelf maar 82 en 84 cm. Jorie zijn manen zijn iets van 40 en ik gok dat Alex daar inmiddels ook wel op zit. Bij allebei komt het net over de schouder. Alex:
[ img ]

Jorie:
[ img ]


Alles 1 kant op is hopeloos. Met knippen wordt t wel dikker en voller. Voor oudere foto's moet ik even op mijn laptop kijken. Ik vlecht ze dus niet. Misschien zouden ze dan nog langer groeien.
[ img ]


Laatst bijgewerkt door Jorex op 07-02-19 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-19 22:14 



 
Profiel   

jumpyhorse schreef
Vlechten help voor alles :Y)
Als de vlechten zo lang worden dat het onhandigword kun je ze opvouwen of een hengstenvlecht maken! Ik men en rij en heb nooit last, behalve als ze los zijn

Hier even op terugkomend, ik heb dyspraktie dus voor andere mensen zijn lange manen niet altijd een probleem :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-19 22:18 



 
Profiel   

Hier mijn haflingerdame met haar mooie manen. Helemaal niet praktisch voor mij want een normale vlecht lukt nog, maar een hengstenvlecht voor op een wedstrijd vraag ik altijd aan mijn stalgenootje _/-\o_ _/-\o_ [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-19 22:28 



 
Profiel   

IK heb een Fries met lange manen. Ik heb het nooit los met rijden. Vreselijk vind ik dat, overal dat haar.
Ik vlecht het elke week eigenlijk wel opnieuw in. Het hangt nu bijna op zijn knieën, maar daar heb ik geen foto's van. Dit is 4 jaar geleden.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-19 23:08 



 
Profiel   

Leuk topic! Ik heb een haflingermerrie met redelijk lange manen. Alleen zie je er nooit want van want ze heeft altijd een vlecht in :+ Vind het rijden met losse mannen ook echt niet leuk. Als ik andere paarden rij met lange manen vlecht ik ze ook altijd eerst in.

Ruim 2 jaar terug bij de vorige eigenaar toen we het net geknipt hadden:
[ img ]

Zo lang is het nu:
[ img ]

Maar meestal ziet ze er zo uit:
[ img ]

Helaas zijn de manen niet zo mooi vol van onderen als ik zou willen. Als iemand nog een gouden tip heeft :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-19 23:13 



 
Profiel   

Om de zoveel tijd eens bijpunten (milimilimeterwerk helpt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-19 23:19 



 

:D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 09:13 



 
Profiel   

Leuk topic!

Mijn Haf zijn manen waren zo:
[ img ]

Toen afgeknipt (i.v.m wekelijks wedstrijd en moest minstens 2 hengsten vlechten maken omdat ze zo dik zijn):
[ img ]

En nu zijn ze iets korter dan de eerste foto:
[ img ]

Ik vlecht ze altijd in, 1x in de 2 weken haal ik ze er uit en laat ik de manen een dag luchten en dan weer opnieuw in de vlechten. Was ze op het moment alleen in de zomer omdat we geen warm water op stal hebben (eerst met dubro om te ontvetten en dan met shampoo voor witte manen) als ik de vlechten eruit haal dan doe ik er een beetje antiklit in en haal de knopen en losse haren met mijn vingers uit.

Heb afgelopen zomer ook een paar weken mtg main tail grow gebruikt en dat werkte eigenlijk best goed! Misschien dat ik het in de zomer weer probeer, de manen worden wel heel vet daarom gebruik ik het nu niet omdat ik niet kan wassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 09:32 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]


Zei je lange manen :+

Ik heb er 2 met zulke lange manen dat ze ingevlochten moeten anders staan ze er op

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 09:34 



 
Profiel   

*Meld zich* :D
Ben al een tijd bezig om manen te kweken bij mijn bijrijd fries. Alleen nog geen foto's gemaakt dus dat zal ik morgen even gaan doen.

Gelukkig houd ze zich schoon en hoef ik niet echt te wassen. Mijn eigen pony was een smeerkees en die stond dus in de winter met sokken in de manen buiten om ze schoon te houden :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 09:38 



 
Profiel   

Leuk zl zo veel mensen!

@muiz: hield ie de sokken heel? Ik heb het ook al geprobeerd maar de volgende dag lag er confetti op de wei :=
@caira: ZO wat een manen :wow: daar streef ik naar :D
@_nero: mtg wil ik ook gaan proberen deze zomer, hoe breng je dat aan?
@dominique: ik volg Bella al op instagram, prachtige manen <3
@puppetje: mooie volle manen! Ik vind de meeste friezen maar een paar sprietjes hebben maar deze zijn mooi!
@fennadev: 40cm is ook al heel wat :D
@xanthea: dat is al mooi gegroeid!
@miesjex: mooi!
@melissa1996: zo dan :wow:
@immanuela29: bwp-met-lange-manen squad! Heilig hart is ook een bwp


Zondag komt er een vriendin die ook paarden heeft, dus die ga ik even besmetten met het lange manen virus ~~}>

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 11:09 



 
Profiel   

Voor de dikte helpt het korter knippen inderdaad, want dit waren Alex zijn gordijntjes eerst, je kon er letterlijk doorheen zien. Toen heb ik het op handbreedte geknipt en het is minstens 3 keer zo dik terug gekomen. Foto's gevonden, dit was het eerst:
[ img ]

Toen zo geknipt, en ik gok dat dat in 2017 was:
[ img ]

Want dit was zomer 2018:
[ img ]

Dus Alex heeft echt veel betere kwaliteit manen gekregen, eigenlijk moet ik beide weer even bijpunten. Het eerste stuk blijft hopeloos qua groei, want daar zit zijn deken overheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 11:45 



 
Profiel   

Ik meld mij ook *\o/*
Zijn voorpluk komt inmiddels tot over zijn neus.
En zijn manen komen net iets over zijn schouder.
Ik heb ze ook altijd gevlochten, soms tussen door even een dagje los.
Ik kan ze alleen in ‘normale’ vlechten hebben, bv een hengstenvlecht lukt niet omdat het zo dik is -O-
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 11:54 



 
Profiel   

Voor de mensen die nog shampo of antiklit etc zoeken, agradi heeft grote korting

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 16:47 



 
Profiel   

Ik wil de manen van mijn fries ook laten groeien. Hebben jullie tips? Ze heeft best dunne manen helaas dus ik wil niet teveel eraan borstelen oid..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 17:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 25 [ 624 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen