Vallen en opstaan

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zertab

Berichten: 12286
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 20:19

stellaxeva schreef:
Britt_xxx schreef:
Ergens zou ik willen dat ik dit kinderlijke onbenul nog had. Ik heb zoveel ellende gezien in het ziekenhuis na een val van een paard (dwarslaesies, gebroken botten inclusief externe fixateur ed) dat ik toch meer behoedzaam op een paard stap. Ik snap echt niet dat je vallen leuk kan vinden...


IK heb zulke dingen ook wel gezien, geloof me. Ik heb ook goed harde vallen gemaakt. Ik heb soms nog steeds last door een ongeval bij het rijden maar weet je, zolang je er geen probleem van maakt is het veel minder erg.


Dat zeg je ook tegen iemand die een dwarslaesie heeft opgelopen na een val?

stellaxeva
Berichten: 25
Geregistreerd: 05-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 20:21

Britt_xxx schreef:
Ergens zou ik willen dat ik dit kinderlijke onbenul nog had. Ik heb zoveel ellende gezien in het ziekenhuis na een val van een paard (dwarslaesies, gebroken botten inclusief externe fixateur ed) dat ik toch meer behoedzaam op een paard stap. Ik snap echt niet dat je vallen leuk kan vinden...


IK heb zulke dingen ook wel gezien, geloof me. Ik heb ook goed harde vallen gemaakt. Ik heb soms nog steeds last door een ongeval bij het rijden maar weet je, zolang je er geen probleem van maakt is het veel minder erg.[/quote]

Dat zeg je ook tegen iemand die een dwarslaesie heeft opgelopen na een val?[/quote]

Het rijden zit echt niet altijd mee maar je moet er het beste van maken en niet terug kijken naar het slechte :)

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Vallen en opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 22:40

Tja, kop op en zolang je er geen probleem van maakt..... Toch jammer als de angst de overhand neemt en je het niet tegen kan houden......
Word een beetje verdrietig en boos om jouw reacties. Was het maar altijd mogelijk, een aai over de bol en weer door.......
Mijn advies: probeer er wat minder laconiek over te doen en ook minder trots dat jij zo goed kan vallen en door kan gaan, vind het behoorlijk kwetsend voor mensen die echt serieuze verwondingen, trauma's en blijvende beperkingen hebben opgelopen.....

Alhoewel ik denk dat dit bericht tegen dovemansoren is.....

stellaxeva
Berichten: 25
Geregistreerd: 05-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 22:43

Danseresje schreef:
Tja, kop op en zolang je er geen probleem van maakt..... Toch jammer als de angst de overhand neemt en je het niet tegen kan houden......
Word een beetje verdrietig en boos om jouw reacties. Was het maar altijd mogelijk, een aai over de bol en weer door.......
Mijn advies: probeer er wat minder laconiek over te doen en ook minder trots dat jij zo goed kan vallen en door kan gaan, vind het behoorlijk kwetsend voor mensen die echt serieuze verwondingen, trauma's en blijvende beperkingen hebben opgelopen.....

Alhoewel ik denk dat dit bericht tegen dovemansoren is.....



Ik bedoel het echt niet zo! Ik zeg ook niet dat ik zo goed kan vallen. Ik wil alleen niet dat mensen bang raken en ik probeer mensen een beetje moed in te spreken. Altijd jammer als dit een reactie is. Ik begrijp je wel hoor maar begrijp me niet verkeerd. Ik probeer juist alleen te helpen en ik heb ook een aantal vrienden over hun angst heen geholpen. Alsnog bedankt voor je berichtje!

san4nie
Berichten: 3572
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Vallen en opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 23:14

Hoe oud ben je eigenlijk wel ts?

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 23:23

Danseresje schreef:
Tja, kop op en zolang je er geen probleem van maakt..... Toch jammer als de angst de overhand neemt en je het niet tegen kan houden......
Word een beetje verdrietig en boos om jouw reacties. Was het maar altijd mogelijk, een aai over de bol en weer door.......
Mijn advies: probeer er wat minder laconiek over te doen en ook minder trots dat jij zo goed kan vallen en door kan gaan, vind het behoorlijk kwetsend voor mensen die echt serieuze verwondingen, trauma's en blijvende beperkingen hebben opgelopen.....

Alhoewel ik denk dat dit bericht tegen dovemansoren is.....



Dit dus, fijn, TS dat je het allemaal zo leuk vind en overal de zonnige kant van kan inzien, helaas is dit zelden de realiteit. Zelf heb ik permanente gevolgen van een zo'n banketstaaf val die ik de rest van mijn leven bij me kan dragen. En ik kan er echt niet om lachen.

Darley
Berichten: 569
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 23:41

TS, ergens is het heel fijn dat jij nog de onbenulligheid hebt en dat zal vast ook aan je leeftijd liggen. Helaas is dit voor veel mensen anders, en vaak ook gekomen door een val of ongeluk. Ik heb zelf blijvende schade opgelopen, ik rijd iedere dag (ook voor werk) nog paarden, maar ik denk wel 2 x na voortaan.

Vallen is nooit grappig, of komisch. Het hoort er misschien bij, maar ik kan je vertellen dat afgevoerd worden met de ambulance en blijvende schade oplopen niet grappig is. Soms kan je dus ook niet meer opstappen, niet eens opstaan. Je hoeft dan niet persé angst te creeëren, maar je lichaam heeft wel schade. Je hoeft niet te schrikken en een traan te laten, het kan zo zijn dat je je leven moet aanpassen door zo’n val. Het kan ook zo zijn dat je het niet meer na kan vertellen.

Ik hoop dat je, ondanks je onbenulligheid, wat beter erover nadenkt hoe dit voor andere mensen kan overkomen. Helaas spreek je hiermee geen moed in, je kan hier duidelijk mensen mee kwetsen. Ik wens je veel wijsheid toe.

Kaitlyn

Berichten: 9731
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 00:11

Breek maar eens een heup, wordt weggestuurd uit het ziekenhuis want ze waren druk, mijn Brendans was nog oké, ik kon (liggend) nog kracht zetten als ze een hand tegen mijn voet hielden en ik kon nog een soort van lopen dus het zal wel gekneusd zijn. 1.5 jaar later kwamen ze er door röntgenfoto’s voor een andere val achter dat er toch een breuk in had gezeten. Gelukkig een “nette” breuk, maar ik blijf er klachten van houden. Advies? Doorlopen tot het echt niet meer gaat, want ik ben nog zo jong. Leuk joh! Dat vallen.

Overigens mag je ook geen profielen van andere mensen overnemen.

stellaxeva
Berichten: 25
Geregistreerd: 05-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 06:30

alice0cullen schreef:
Danseresje schreef:
Tja, kop op en zolang je er geen probleem van maakt..... Toch jammer als de angst de overhand neemt en je het niet tegen kan houden......
Word een beetje verdrietig en boos om jouw reacties. Was het maar altijd mogelijk, een aai over de bol en weer door.......
Mijn advies: probeer er wat minder laconiek over te doen en ook minder trots dat jij zo goed kan vallen en door kan gaan, vind het behoorlijk kwetsend voor mensen die echt serieuze verwondingen, trauma's en blijvende beperkingen hebben opgelopen.....

Alhoewel ik denk dat dit bericht tegen dovemansoren is.....



Dit dus, fijn, TS dat je het allemaal zo leuk vind en overal de zonnige kant van kan inzien, helaas is dit zelden de realiteit. Zelf heb ik permanente gevolgen van een zo'n banketstaaf val die ik de rest van mijn leven bij me kan dragen. En ik kan er echt niet om lachen.


Zoals ik al eerder heb gezegd, en nu niet boos worden, ik ben gewoon een kluns en toen ik na een val (niet van een paard hoor maar alsnog) m'n elleboog had gebroken vond ik dat ook niet leuk. Maar nu kijk ik er lachend op terug. Dat is echt weer iets voor mij en het was ook nog eens op de verjaardag van m'n zus. En ik ben geen psycholoog dus niet boos worden svp.

stellaxeva
Berichten: 25
Geregistreerd: 05-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 06:34

Kaitlyn schreef:
Breek maar eens een heup, wordt weggestuurd uit het ziekenhuis want ze waren druk, mijn Brendans was nog oké, ik kon (liggend) nog kracht zetten als ze een hand tegen mijn voet hielden en ik kon nog een soort van lopen dus het zal wel gekneusd zijn. 1.5 jaar later kwamen ze er door röntgenfoto’s voor een andere val achter dat er toch een breuk in had gezeten. Gelukkig een “nette” breuk, maar ik blijf er klachten van houden. Advies? Doorlopen tot het echt niet meer gaat, want ik ben nog zo jong. Leuk joh! Dat vallen.

Overigens mag je ook geen profielen van andere mensen overnemen.


Ik weet niet wat je bedoeld met andere profielen overnemen. Ik ben nog niet zo lang actief op bokt. En ik had eens m'n elleboog gebroken. Naar de dokter, ik dacht het is gekneusd. De dokter doet van alles maar ik dacht, ik moet dapper blijven dus ik gaf geen krimp. De dokter stuurde me ook gewoon naar huis zeggen dat er niks was. Ik heb nachten liggen janken en gillen en toen zijn we gewoon weer terug gegaan, lijkt me dat jij dat ook hebt gedaan of kon doen. Toen gingen ze ervan uit dat het gewoon een kneuzing was. Drukverband erop en me naar huis gestuurd. Nou dat drukverband maakte het nog vele malen erger. Weer terug en we hebben een scan aangevraagd. Uren wachten en dan komen ze met het nieuws dat m'n elleboog gebroken is. Ja ik heb iets dergelijks meegemaakt , maar waarom zou je 1,5 jaar op je laten wachten?

PS: ik krijg heel veel berichten dus ik kan niet altijd reageren.

stellaxeva
Berichten: 25
Geregistreerd: 05-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 06:38

XxFlossxX schreef:
TS, ergens is het heel fijn dat jij nog de onbenulligheid hebt en dat zal vast ook aan je leeftijd liggen. Helaas is dit voor veel mensen anders, en vaak ook gekomen door een val of ongeluk. Ik heb zelf blijvende schade opgelopen, ik rijd iedere dag (ook voor werk) nog paarden, maar ik denk wel 2 x na voortaan.

Vallen is nooit grappig, of komisch. Het hoort er misschien bij, maar ik kan je vertellen dat afgevoerd worden met de ambulance en blijvende schade oplopen niet grappig is. Soms kan je dus ook niet meer opstappen, niet eens opstaan. Je hoeft dan niet persé angst te creeëren, maar je lichaam heeft wel schade. Je hoeft niet te schrikken en een traan te laten, het kan zo zijn dat je je leven moet aanpassen door zo’n val. Het kan ook zo zijn dat je het niet meer na kan vertellen.

Ik hoop dat je, ondanks je onbenulligheid, wat beter erover nadenkt hoe dit voor andere mensen kan overkomen. Helaas spreek je hiermee geen moed in, je kan hier duidelijk mensen mee kwetsen. Ik wens je veel wijsheid toe.


Ik ben geen klein kind. En weet je. Ik heb ook trauma's opgelopen enzo. Ik durf ook dingen niet meer te doen door iets vreselijks in het verleden. Het feit dat ik één grote kluns ben maakt weer dat ik denk, moest mij weer overkomen. Ik wil niemand kwetsen maar ik ben 1. Geen klein kind en 2. Ik zie nooit stoppen, wat er ook gebeurt ik weet dat er gevaren zijn maar ik zie ze niet. Ik heb ook wel eens wat gebroken of wat dan ook. Zou ik in een boom klimmen en iemand zegt tegen me dat ik kan vallen. Ja dus?

Sorry ik weet niet of ik nog verder met jou / u kan praten aangezien de berichten binnenstromen.

Poekkie

Berichten: 7359
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 08:16

Ik denk dat mensen je proberen duidelijk te maken dan een gebroken ellenboog echt niets voorstelt tegenover heupkneuzingen, dwarslaesies (hoe schrijf je dat ook alwaar?), hersenbloedingen, ....

Ok, dat is ook wel 'erg' en doet pijn, maar herstelt volledig. Echt erge trauma's heb jij nog niet meegemaakt en dan is het idd makkelijk om er zo over te denken.
Je komt over als iemand die beweert al de ergste dingen hebben gehad terwijl de rest maar 'zeurt'over angst voor een pijntje. Aub... denk goed na voor je nog verder op deze manier reageert, want het komt een beetje vervelend en kwetsend over. Ik heb zelf geen letsels overgehouden van vallen van een paard (wel van andere dingen) en ben een beetje zoals jij. Maar als ik morgen met paard en al in een hindernis lig en mijn rug breek of een gecompliceerde heupbreuk heb, denk ik daar voortaan zeker helemaal anders over en jij zeker weten ook. Met blijvende pijn zou ik wel heel irritant worden als mensen dit soort dingen tegen mij komen zeggen.

Daarnaast moet je ook beseffen dat je nu op dit stadium in het leven maar weinig verantwoordelijkheden hebt. Als kind is eeeen gebroken ellenboog ook wel pijnlijk en zielig, maar iedereen brengt je overal heen en het is niet zo erg om die manegepony maar enkele weken te laten wachten. Maar stel je eens voor dat je een eigen paard hebt, die je meestal 's avonds alleen in een piste rijdt (zoals ik, als ik val vinden ze me de volgende dag), en daarnaast werk (moet je met de auto of de fiets geraken), een huishouden, 2 jonge kids,... misschien zelfs nog alleenstaand. Dan zijn de gevolgen van een simpele breuk ook veel ingrijpender en vanzelfsprekend worden mensen dan angstiger om te vallen. Hoe regel je dan immers alles?

Dus nee, want je ook zegt... het hoort er bij maar is zeker niet leuk. En velen hebben terecht schrik om te vallen, daar moet begrip voor zijn. (Deze mensen kan je veel beter helpen door hen te tonen dat het een braaf paard is en realistisch te zijn over wat ze kunnen, welke balans ze al hebben en zo een goede match en een goed lestempo te vinden)

heel fijn dat je een nieuwe gebeurtenis hebt meegemaakt en hierover wil vertellen. Ik snap dat je misschien enhousiast was en je het stoer vond. En dat mag best... ik ben blij voor je dat je
nu alles durft. Geniet van het rijden, misschien later zelfs met verzorgpaarden of eigen ponies. eMaar probeer het in het vervolg net wat anders te brengen.

P.s. vraagje: in je andere topic zei je dat je graag eens wou vallen omdat je alleen nog maar eens van een shetje was gekukkeld. En nu zeg je dat je al veel harde vallen hebt meegemaakt?

stellaxeva
Berichten: 25
Geregistreerd: 05-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 08:47

Poekkie schreef:
Ik denk dat mensen je proberen duidelijk te maken dan een gebroken ellenboog echt niets voorstelt tegenover heupkneuzingen, dwarslaesies (hoe schrijf je dat ook alwaar?), hersenbloedingen, ....

Ok, dat is ook wel 'erg' en doet pijn, maar herstelt volledig. Echt erge trauma's heb jij nog niet meegemaakt en dan is het idd makkelijk om er zo over te denken.
Je komt over als iemand die beweert al de ergste dingen hebben gehad terwijl de rest maar 'zeurt'over angst voor een pijntje. Aub... denk goed na voor je nog verder op deze manier reageert, want het komt een beetje vervelend en kwetsend over. Ik heb zelf geen letsels overgehouden van vallen van een paard (wel van andere dingen) en ben een beetje zoals jij. Maar als ik morgen met paard en al in een hindernis lig en mijn rug breek of een gecompliceerde heupbreuk heb, denk ik daar voortaan zeker helemaal anders over en jij zeker weten ook. Met blijvende pijn zou ik wel heel irritant worden als mensen dit soort dingen tegen mij komen zeggen.

Daarnaast moet je ook beseffen dat je nu op dit stadium in het leven maar weinig verantwoordelijkheden hebt. Als kind is eeeen gebroken ellenboog ook wel pijnlijk en zielig, maar iedereen brengt je overal heen en het is niet zo erg om die manegepony maar enkele weken te laten wachten. Maar stel je eens voor dat je een eigen paard hebt, die je meestal 's avonds alleen in een piste rijdt (zoals ik, als ik val vinden ze me de volgende dag), en daarnaast werk (moet je met de auto of de fiets geraken), een huishouden, 2 jonge kids,... misschien zelfs nog alleenstaand. Dan zijn de gevolgen van een simpele breuk ook veel ingrijpender en vanzelfsprekend worden mensen dan angstiger om te vallen. Hoe regel je dan immers alles?

Dus nee, want je ook zegt... het hoort er bij maar is zeker niet leuk. En velen hebben terecht schrik om te vallen, daar moet begrip voor zijn. (Deze mensen kan je veel beter helpen door hen te tonen dat het een braaf paard is en realistisch te zijn over wat ze kunnen, welke balans ze al hebben en zo een goede match en een goed lestempo te vinden)

heel fijn dat je een nieuwe gebeurtenis hebt meegemaakt en hierover wil vertellen. Ik snap dat je misschien enhousiast was en je het stoer vond. En dat mag best... ik ben blij voor je dat je
nu alles durft. Geniet van het rijden, misschien later zelfs met verzorgpaarden of eigen ponies. eMaar probeer het in het vervolg net wat anders te brengen.

P.s. vraagje: in je andere topic zei je dat je graag eens wou vallen omdat je alleen nog maar eens van een shetje was gekukkeld. En nu zeg je dat je al veel harde vallen hebt meegemaakt?



Ja, heel veel harde vallen van Shetjes maar ik heb een bijrijdpaard gekregen die ik inrijd enzo dus die heeft me wat pijn gedaan. Nee ik vindt het niet stoer maar wel gwn komisch. En ik weet dat iedereen die haat geeft mij verder negeert dus ik ga vanaf nu ook niet meer reageren op de vervelende berichtjes. Fijne dag verder.

Poekkie

Berichten: 7359
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Vallen en opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 08:57

Komisch? Dus je vindt het grappig om te vallen?

Anastasia24

Berichten: 2721
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Vallen en opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 09:02

Hoi TS!

Ik snap best dat het ''leuk'' kan zijn om is van je paard te kukelen, maar snap ook dat dit voor iedereen anders is. Als jij een (levenslang) letsel aan het rijden over heb gehouden, vind je het absoluut niet meer leuk om te vallen. Maar ik geef toe, een jaar geleden lachte ik ook toen ik óver mijn 19jarige merrie viel tijdens het opstappen zonder zadel, of dat ze (zoals gewoonlijk) in één keer op de rem ging bij een enge tak vanuit een snelle galop.

Maar je lacht gewoon minder hard als je pijn hebt, en dan kan een gebroken arm zijn, maar ook iets dodelijks. De meeste hier zijn ouder dan jou, (Ik schat je mijn leeftijd.) en hebben meer ervaring. Lief dat je iedereen moed in probeert te praten, maar iedereen kan die beslissing wel zelf maken of ze wel\of niet weer op het paard stappen.

Darley
Berichten: 569
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:05

stellaxeva schreef:
XxFlossxX schreef:
TS, ergens is het heel fijn dat jij nog de onbenulligheid hebt en dat zal vast ook aan je leeftijd liggen. Helaas is dit voor veel mensen anders, en vaak ook gekomen door een val of ongeluk. Ik heb zelf blijvende schade opgelopen, ik rijd iedere dag (ook voor werk) nog paarden, maar ik denk wel 2 x na voortaan.

Vallen is nooit grappig, of komisch. Het hoort er misschien bij, maar ik kan je vertellen dat afgevoerd worden met de ambulance en blijvende schade oplopen niet grappig is. Soms kan je dus ook niet meer opstappen, niet eens opstaan. Je hoeft dan niet persé angst te creeëren, maar je lichaam heeft wel schade. Je hoeft niet te schrikken en een traan te laten, het kan zo zijn dat je je leven moet aanpassen door zo’n val. Het kan ook zo zijn dat je het niet meer na kan vertellen.

Ik hoop dat je, ondanks je onbenulligheid, wat beter erover nadenkt hoe dit voor andere mensen kan overkomen. Helaas spreek je hiermee geen moed in, je kan hier duidelijk mensen mee kwetsen. Ik wens je veel wijsheid toe.


Ik ben geen klein kind. En weet je. Ik heb ook trauma's opgelopen enzo. Ik durf ook dingen niet meer te doen door iets vreselijks in het verleden. Het feit dat ik één grote kluns ben maakt weer dat ik denk, moest mij weer overkomen. Ik wil niemand kwetsen maar ik ben 1. Geen klein kind en 2. Ik zie nooit stoppen, wat er ook gebeurt ik weet dat er gevaren zijn maar ik zie ze niet. Ik heb ook wel eens wat gebroken of wat dan ook. Zou ik in een boom klimmen en iemand zegt tegen me dat ik kan vallen. Ja dus?

Sorry ik weet niet of ik nog verder met jou / u kan praten aangezien de berichten binnenstromen.


Ik bedoel niet dat je een klein kind bent TS. :) Ik bedoel dat je waarschijnlijk nog een relatief jonge leeftijd hebt (Onder de 17) en dat je vaak op die leeftijd nog onbenullig bent. Je hoeft ook echt niet te stoppen, ik ben ermee bezig om van paarden mijn beroep te maken, ondanks mijn ongeluk en blijvende schade.

Het gaat er niet om of je wel eens wat gebroken hebt, ik denk dat het voor anderen kwetsend overkomt omdat je er nogal luchtig over praat, terwijl andere mensen het niet meer na kunnen vertellen, of voor het leven flink letsel hebben en hierdoor niet meer als een “gezond” persoon kunnen functioneren.

TS, ik hoop van harte dat je toch iets met de reacties doet. Niet zozeer dat je moet stoppen, maar dat je nadenkt bij wat je zegt, omdat dit andere hun gevoel kan kwetsen. Mocht je niet weten hoe je iets beter kan verwoorden, kun je altijd een PB sturen.

Esmee_RS

Berichten: 4886
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:17

Zertab schreef:
Trouwens, ben je serieus 29? Kan het eigenlijk niet geloven...

Nee, natuurlijk niet :')

Mars

Berichten: 33270
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Vallen en opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:32

Hebben de scholen weer vakantie?

Ach, t kind schept een beetje op en als het verhaal al waar is dan is t nog de manege die meer commentaar verdient. Lijkt me dat ze de pony’s daar wat beter mogen begeleiden voor ze ze een les in gooien met een ruitertje dat daar nog niet klaar voor is. Geen fijne ervaring voor het dier ook.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34702
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:47

Altijd gelijk weer opstappen na een val. Makkelijker gezegd dan gedaan. Mijn laatste 2 valpartijen eindigden beiden met meerdere bezoekjes aan arts/ziekenhuis. Van gelijk opstappen is dan geen sprake meer. Bovendien is angst niet iets wat je 123 weer kwijt bent. Feit dat je er zo makkelijk over praat toont wel aan dat je nog geen echte angst hebt gekend. Koester dat gevoel vooral, want als je dat eenmaal kwijt bent krijg je het nooit meer terug.

hagelslag
Berichten: 9085
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Vallen en opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 08:36

Afbeelding
Afbeelding

Ik was graag weer direct opgestapt.... Helaas heeft de amulance mij mogen ophalen.
Nu dik 9 maanden verder is het eindelijk "heel" Afbeelding

Dus over 9 maanden mag de staaf eruit.


Natuurlijk is het belangrijk dat je weet hoe je moet vallen.
En natuurlijk is het vallen en opstaan, dat is met alles in het leven.
Dit ongeluk heeft mij erg veel energie en doorzettingsvermogen gekost.
Maar ik geloof wel dat ik er sterker uitgekomen ben ondanks de breuk