Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Betweterige weide-eigenaren

 
Profiel   

Ik zou ook gewoon een gesprek aanknopen met de vader van die meiden en je ouders. Eventueel kan je ook gewoon zeggen tegen die meiden als ze terug een opmerking maken dat je pony gevaarlijk dik is, en hij van je DA minder mag eten. Als ze je niet geloven dat ze het aan je ouders mogen vragen. Heel naar allemaal...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-19 12:52 



 
Profiel   

Absolem schreef
capopjekop schreef
Maar vraag dan je dierenarts om advies. Dat legt meer gewicht in de schaal dan een onbekende



Die kan die meiden toch niet helpen aanspreken... en dan moet dat meisje ook nog voorrijkosten betalen. Voor wat precies? Pony is nu "nog" niet bevangen. Alleen te dik. Dierenarts is er om dieren te genezen niet om die meiden op hun vingers te tikken dat ze zich niet moeten bemoeien met dat meisje en haar pony.

Denk niet dat je een dierenarts blij maakt als je m voor Jan met de korte achternaam laat komen. Die mensen zijn hartstikke druk.


Je snapt niet wat ik bedoel. Het belangrijkste is dat de ouders achter hun dochter staan en in gesprek gaan met die meiden. Zij krijgen namelijk de kosten op hun dak als die pony straks bevangen staat of net wat.

De dierenarts hoeft niet langs te komen. Die kan aan de telefoon wat risico's van overgewicht uitleggen. Dan snappen haar ouders dat het serieus is.

Jij denkt dat die meiden zomaar stoppen als een random iemand tegen ze zegt dat ze moeten stoppen? Als random mens heb je er bot gezegd niks mee te maken. Ik gok dan ook dat de reactie zal zijn:'waar bemoei je je mee?'

Ik denk dat de sleutelrol bij de ouders van de ts is. Zij zijn verantwoordelijk voor de pony aangezien de ts minderjarig is

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-19 13:42 



 
Profiel   

In hetzelfde scheutje gezeten, stond er ook gratis (enkel hooi was te betalen) met uitsluiting van zijn paard mee te bekappen. Het is geen zege. Iedereen doet er zo ooh en zag over, "Je mag je gelukkig prijzen!" Etc. Dat geen geld hoeven te betalen is het niét waard. Ik heb zowel een shet als een haflingermerrie, en graasmaskers werden er afgehaald of gewoon ronduit uit elkaar getrokken. Ze kregen stripbegrazing, maar dat was niet genoeg, aangezien ze erg veel kregen. Als ik veel reed om ze te doen afvallen kreeg ik commentaar dat ik ze moe maakte. Je kan van sommige weide-eigenaren niet winnen.

Ik wens je veel succes. Ik heb me bij de feiten neergelegd en ben verhuisd, ik kon het niet meer aan om niet meer graag naar mijn paarden te gaan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-19 22:44 



 
Profiel   

Phebex13 schreef
Hoi!

Een graasmasker heb ik al geprobeerd, alleen ze zeggen ook als ik die weer omdoe dat ze hem afdoen en kapot maken. Er staan ook nog andere pony’s op dat landje, 2 Shetlanders. Goede tip om het nog met hun vader over te hebben idd!

Oh, dat maakt het verhaal inderdaad anders. Dan is het handiger om dit met jouw ouders te bespreken en dat zij de meiden/weide-eigenaar benaderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-19 10:39 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu TS?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-19 21:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen