Werk in paarden vinden

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
juliaatje_x
Berichten: 30
Geregistreerd: 10-01-18

Werk in paarden vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 22:59

Hee,

Ik heb een vraagje ik ben opzoek naar werk in de paarden. Ik ben 15 jaar oud en ik vroeg me af of mensen ervaring hebben in het opzoek gaan naar werk in de paarden/paardensport en hoe je dit het beste kan aanpakken.

Alvast bedankt

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Werk in paarden vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 23:01

Tip: Niet doen.

juliaatje_x
Berichten: 30
Geregistreerd: 10-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 23:03

Whale schreef:
Tip: Niet doen.

Waarom niet?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Werk in paarden vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 23:10

Als puber werkte ik op de manege waar ik paard reed. Eerst bleef ik na m'n rijles hangen en wat meehelpen op stal maar uiteindelijk kreeg ik er ook geld voor. Mocht op die manier ook gratis rijden en kreeg veel bijrijpaarden van pensionklanten.

Michelle_

Berichten: 3189
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Rotterdam/Rhoon

Re: Werk in paarden vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 23:16

Veel en hard werken voor weinig geld.

Ik wou ook altijd met paarden werken zelfs gesolliciteerd voor een interne vacature.
Toen ik daar kwam en ze vertelde dat ik 6 dagen van sochtends vroeg tot savonds laat beschikbaar moest zijn voor een paar honderd euro heb ik me snel bedacht.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Werk in paarden vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 23:18

Advertentie plaatsen op boktmarkt en marktplaats waarin je jezelf aanbiedt als stalhulp?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Werk in paarden vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 23:22

Ik vond het juist een ideaal baantje als puber: lekker de hele dag met m'n hobby bezig kunnen zijn. Leuker dan 'n krantenwijk of bij de AH achter de kassa zitten.

Vipera
Berichten: 3
Geregistreerd: 31-05-19

Re: Werk in paarden vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 16:25

Nou, slecht betaald hangt ervan af. Ik werk op een manège en betaald goed. Je krijgt meer verantwoordelijkheid en een hoger salaris. Maar hard werk? Ja, zeker. Maar dat is rekken vullen in de Jumbo toch ook? :D

FlashWolves

Berichten: 38
Geregistreerd: 28-12-13
Woonplaats: Coevorden

Re: Werk in paarden vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 16:58

Ik weet niet voor welke regio je zoekt. Maar een Friezenfokkerij in Zweeloo/Schoonoord (Drenthe) is nog opzoek naar een stalhulp voor de zaterdag- en zondagochtend. Wat het betaald weet ik niet, maar het is daar wel super leuk. Ik heb daar zowel mijn fokkerij stage als mijn eindstage van de paardenhouderij niv. 4 opleiding gedaan.

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Werk in paarden vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 19:44

Ik ben begonnen bij mij op de manege, ik hielp daar al vaak vrijwillig en heb toen eens gevraagd of ze een baantje hadden. Dat hadden ze op dat moment niet, maar ze hebben me later in de vakantie wel eens gevraagd of ik wilde komen werken.

Aangezien het behoorlijk lange dagen waren en ik daar eigenlijk geen tijd voor had met school, én ik daarnaast geen vast baantje had ben ik op zoek gegaan naar een andere baan, dit was bij de Hema.

Ik ben toen in de paardrijlessen eens een keer op een Tinker gezet die van een trainingscentrum was wat gestald staat bij ons op de manege, en van daaruit heb ik een extra baantje gekregen. Ik mocht eerst in de kerstvakantie hun paarden buitenzetten en binnenhalen en ik kreeg hier voor betaald, later vroegen ze me af en toe voor hun paarden als ze er zelf niet waren en nu doe ik het voor vast op de zaterdag en eventueel zondag, als ze er zelf niet zijn. Het is geen zwaar werk, wordt goed betaald én is onwijs leuk.

Ik zou het als bijbaantje aanraden, net om dat zakcentje te verdienen wat je anders niet hebt. Vraag gewoon eens rond bij stallen in de buurt of ze nog een baantje hebben. Het is erg leuk om te werken met paarden, maar inderdaad heel hard werken op een stal.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 20:19

Whale schreef:
Tip: Niet doen.


Paarden zijn leuk, lief, heerlijk, mooi, alles waar we voor vallen.

Nadeel, er zitten altijd eigenaren aan vast.

En die zijn dat allemaal niet, die zijn vaak zelfs zo kortzichtig dat je misschien de paarden niet meer leuk gaat vinden.

Hou het als hobby.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 20:22

Toch niks mis mee als vakantie/weekend baantje.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Werk in paarden vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 20:37

Gewoon rondkijken, eventueel spontaan solliciteren bij stallen of maneges in de buurt. En advertenties plaatsen op Facebook, marktplaats... :)

Ik heb zelf op m'n 15/16 op een stal gewerkt als weekend baantje. Verdiende in principe redelijk voor paardenwereld-normen en deed het ook wel graag, maar mannnn wat was dat verschrikkelijk zwaar. Kon 's avonds niks meer, voeten vol blaren. Werkte vrijdagavond na school een paar uurtjes, op zaterdag een hele dag en soms een zondag voormiddag en was helemaal op na een weekend.

Toen maar gaan solliciteren bij een drogist in de buurt. Ondanks ik enorm graag tussen de paarden werkte was het toch wel heel fijn om ruim €5 per uur meer te verdienen en 's avonds nog op m'n benen te kunnen staan. En dus nog een sociaal leven te hebben :=

Mijn advies is dus afhankelijk van je motivatie om tussen de paarden te werken.

- Wil je een leuk centje bijverdienen? Zoek een baan buiten de paarden. Misschien valt dat minder binnen je interesses, maar je verdient wel een stuk meer voor 'minder zwaar' werk

- Wil je graag tussen de paarden zitten? Besef dan dat bij de meeste baantjes in de paardenwereld, je überhaupt amper in contact komt met paarden. Meestal zoeken ze iemand voor stallen uitmesten, erf aanvegen, voeren... Maar als dat is wat je wilt: gewoon doen!

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 20:46

Niet doen. Het betaalt belabberd, maar voor jouw leeftijd nog best prima. Ik heb vanaf mijn 11e tot diep in mijn studietijd op een manege gewerkt, ook in gerold via verzorgpony's en rond blijven hangen. Ik heb hier finaal mijn rug mee verknald. Ben nog geen 30 en al meerdere keren door mijn rug gegaan. Als je dat ervoor over hebt, ga ervoor. Anders: ga bij de AH werken (of desnoods bij de lokale paardenspullenzaak).

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 21:39

Ik heb het een paar jaar als weekendbaan gedaan. Voor de weekenden leuk, maar betaalde niet lekker.
Hard werken, weinig betaald en vaak is het stront scheppen, beesten naar buiten/binnen doen en vegen.
Toen ik ‘hoofd weekendhulp’ werd, ging ik meer paarden longeren en rijden, maar dat verdiende geen cent meer :') .

Later bij de Aldi gaan werken en daar verdiende ik iets (iets meer dan iets) meer.

Zinzi_jewel

Berichten: 8803
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Werk in paarden vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 21:52

Enkel stalhulp zijn is bagger
Maar als professioneel groom werken is leuk .
Mijn ervaring is dat buitenlandse werkgevers meer salaris betalen.
Parttime groom zal je amper of niet kunnen vinden.
Normaal is t 6 dagen per week van ca 7 uur tot 17.30

Gemiddeld wordt er tussen de 1500 en 1800 netto betaald voor een groom 6 dagen per week
Heb je je hvg ( groot rijbewijs ) krijg je meer netto salaris .

Ik doe niks liever als tussen de paarden werken.
It,s a passion, feel it, live it

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Werk in paarden vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 21:57

Sjonge wat negatief zeg. TS is 15, dit zal echt geen vraag zijn voor een fulltime functie om haar hypotheek etc te kunnen betalen maar iemand die wilt werken in plaats van op de bank hangen.
TS, heb je al op marktplaats/fb gekeken? Ook handig om wat te Googlen, kijk wat in de buurt is en gewoon bellen of langsgaan! Als je het eng vindt, schrijf het op een briefje :)

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 21:59

Autumnn schreef:
Sjonge wat negatief zeg. TS is 15, dit zal echt geen vraag zijn voor een fulltime functie om haar hypotheek etc te kunnen betalen maar iemand die wilt werken in plaats van op de bank hangen.
TS, heb je al op marktplaats/fb gekeken? Ook handig om wat te Googlen, kijk wat in de buurt is en gewoon bellen of langsgaan! Als je het eng vindt, schrijf het op een briefje :)

Maar mensen mogen wel vertellen dat het wel keihard werken is en dat het niet altijd rozengeur en maneschijn is.

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 22:01

Whale schreef:
Tip: Niet doen.



:=
Ik snap die reactie helemaal!

Er zijn veel wisselende verhalen, maar je hebt ook een behoorlijke kans om uitgebuit te worden. Dus wat je ook doet, denk goed om jezelf en als je er een naar gevoel van krijgt: gewoon weer verder zoeken. Daarnaast is het ook gewoon kei en keihard werken.

Ik heb het zelf ook even een paar weken gedaan, uiteindelijk gestopt omdat het een heenreis van 3 kwartier was en ik er uiteindelijk alleen mijn reiskosten uit haalde. Ik kon er ook heen verhuizen, maar dat zag ik niet zitten. Zeker niet om mijn paard mee te verhuizen, want die zou dan in een vervallen stalletje en alleen komen te staan (terwijl het verder een super de luxe stal was) Wilde ik haar niet aan doen, hoefde ook niet.
Maar verder vond ik het ontzettend leuk om te doen hoor! Fijn bezig zijn met paarden, afmesten vind ik erg leuk. Het was wel zwaar, maar daar wen je uiteindelijk wel aan. De eigenaresse (mijn baas dus), was niet een van de geduldigste en was erg streng, maar daar kan ik nog wel inkomen, je werkt immers met levende dieren en dure spullen.
Ik werk graag hard, maar ik ben ook niet een van de handigste mensen van de wereld, dus misschien is het ook maar beter dat ik er niet verder mee gegaan ben :')

Maar je vraag is hoe. Ik heb toen een advertentie geplaatst op marktplaats. Nu met Facebook is het misschien nog wel makkelijker, ik zie nog weleens oproepjes waar stalmedewerkers gevraagd worden.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 22:03

Es_ther schreef:
Autumnn schreef:
Sjonge wat negatief zeg. TS is 15, dit zal echt geen vraag zijn voor een fulltime functie om haar hypotheek etc te kunnen betalen maar iemand die wilt werken in plaats van op de bank hangen.
TS, heb je al op marktplaats/fb gekeken? Ook handig om wat te Googlen, kijk wat in de buurt is en gewoon bellen of langsgaan! Als je het eng vindt, schrijf het op een briefje :)

Maar mensen mogen wel vertellen dat het wel keihard werken is en dat het niet altijd rozengeur en maneschijn is.


Natuurlijk. Maar dat hoeft toch niet herhaald te blijven worden? TS zal daar zelf ook wel van op de hoogte zijn.

_Charlot
Berichten: 1266
Geregistreerd: 19-09-13

Re: Werk in paarden vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 22:19

Ik werk ook in de paarden. Werk op een fokkerij/sportstal (45min enkele reis) en geef lessen op een manege en daarnaast prive lessen en mijn eigen paarden.
Ik doe niks liever en ben ook niet van plan wat anders te gaan doen.

Er zijn altijd wel manege’s of stallen die weekendhulp of vakantiehulp zoeken. Ik zou gewoon eens rond kijken en vragen in de buurt!

Ik hoor vaak mensen zeggen dat het slecht word betaald en hard werken is.

Dat het slecht wordt betaald ben ik niet van mening, maar dat is voor iedereen persoonlijk.

Ja het is hard werken, maar als het echr je passie is, wordt het al een stuk makkelijker.

Zoals eerder gezegd; it’s a way of life! <3

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:27

Es_ther schreef:


Maar mensen mogen wel vertellen dat het wel keihard werken is en dat het niet altijd rozengeur en maneschijn is.[/quote]
Dat is vakkenvullen of krantenrondbrengen ook niet.

Voor mijn tijd (ca 35 jaar geleden) verdiende ik niet slecht met 7,50 gulden per uur zwart. Zie dat maar 'ns te krijgen als je bij de AH gaat werken. Volgens mij krijgen ze daar anno nu amper 4 euro wit.

En als paardrijden je hobby is dan is met strobalen sjouwen, opstrooien, uitmesten en gangen vegen goed voor je spieren en uithoudingsvermogen wat weer gunstig is als je veel rijdt.

Ik had toen nog geen eigen paard, dus was blij met de vrijheid gratis paard te mogen rijden en doordat de pensionklanten me altijd aan 't werk zagen vroegen zij mij ook vaak hun paard te rijden als zij weinig tijd hadden.

Voor mij was dit echt wel win-win.

Kabayo

Berichten: 13979
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:46

Niet doen als je voor 40 uur en rugklachten wilt werken voor 1000 eurie (zonder pensioenopbouw)

Edit ow je bent 15
Maak er dan maar 300 euro van voor 40 uur

Ik heb het ook gedaan hoor. Helaas krijg je dan veel paarden door de handen van anderen die je totaal niet kent en dus ook grote kans op ongelukken. Na mijn bekkenbreuk, 3 x gebroken sleutelbeen en een trap in mijn gezicht ben ik wel genezen ;)

Ik werk nu als zzp'er in de paarden. Daar longeer ik nog op 1 stal en rij ik 3 paarden. Dat verdiend veel beter en je bent eigen baas. Dan hoef je de onvertrouwde paarden niet perse te doen. Paarden zijn leuk, maar ook lomp en jong..

Komt ook bij dat ik erg lomp ben hahaha :')