Geld verdienen voor een pony?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cindy321
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-06-19

Geld verdienen voor een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 12:27

Hoi. Ik ben nieuw op bokt.
Maar uhmm. Ik droom van mijn eigen pony en van mijn ouders mag het ook, alleen ik moet alles ZELF betalen en natuuelijk betalen mijn ouders wel de spullen maar daar blijft het bij! En ik krijg per maand €14,50 en dat steek ik natuurlijk in mijn toekomstige pony (bem nu 11 bijna 12) en ik wil het liefst mij pony als ik 15 ben (ik vraag alleen maar feld voor mij verjaardag)
Ik heb nu 700 euro op mij rekeking staan en dan nog p.m 14,50 maar mijn doel is om op mijn 15e 20.000 euro te hebben! Maar heb nu 700! Hebben jullie nog tips hoe ik zo snel mogelijk geld kan verdienen?
Alvast bedankt. :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Geld verdienen voor een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:30

Kun je geen weekend krantje lopen? Volgens mij ben je nog te jong voor een echte krantenwijk.
Auto's wassen in het weekeinde?

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:30

Volgens mij staat je leeftijd verkeerd in je profiel. En je topic verkeerd. Beste optie een bijbaantje zoeken zodra je oud genoeg bent om dat te mogen. Met 11 jaar zul je dus nog even moeten wachten.

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:31

Wiet kweken, of harddrugs maken, dat schijnt een aardig zakcentje op te leveren. uiteraard niet serieus bedoeld

Het bedrag dat je als 15 jarige bij elkaar wilt hebben is niet realistisch, en dat zal bij dromen blijven.

Het onderhoud van een pony of paard is ook ontzettend duur, je zult (veel) meer nodig hebben dan €14,50 per maand. Van een bijbaantje ga je dat voorlopig helaas niet redden.

Daarnaast is het wel zo handig als je ouders achter je staan in het kopen van een paard, voor eventueel bij te springen in kosten of verzorging.

Wellicht is een verzorgpony of een leasepony een beter idee, en realistischer.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:32

Kijk eens voor een bijbaantje. Al denk ik dat 20.000 euro op je 15e erg ambitieus is. Misschien dat je ouders eens lief aan kan kijken voor het missende deel tegen die tijd.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:32

Cindy321 schreef:
Ik heb nu 700 euro op mij rekeking staan en dan nog p.m 14,50 maar mijn doel is om op mijn 15e 20.000 euro te hebben! Maar heb nu 700!

Dat is wel heel erg ambitieus :P . Het is niet compleet onmogelijk maar wel zeer onwaarschijnlijk dat dat je gaat lukken. Ben je een beetje technisch? Handig met internet/websites/apps? Misschien kun je een geweldige nieuwe app ontwikkelen, of een prachtige uitvinding.

Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:33

Bijklussen als oppas? Wijkje lopen? Auto wassen? Misschien is een verzorgpony een idee?

20.000 is erg ambitieus (werpt twijfelachtige blik op eigen bankrekening op haar 30ste. Zonder pony, fulltime baan.... Geen 20.000 daar :'))
Laatst bijgewerkt door Winged op 26-06-19 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:34

Poeh die 20.000 op 15 jarige leeftijd zou wel lekker zijn... grootste gedeelte van de volwassenen heeft dat niet eens.

Kijk lekker naar een verzorgpony :)

CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:35

Hoi! Welkom op Bokt!
Natuurlijk is het voor ieder paardenmeisje een droom om ooit een eigen paard te hebben. Om geld te verdienen kan je natuurlijk altijd een baantje zoeken, al zal je op jou leeftijd nog niet zo veel mogen werken. Op je 15e 20.000 euro hebben is wel een mooi doel, maar het lijkt mij niet helemaal realistisch.
Ook moet je er rekening mee houden, dat er onverwachte dingen met een paard kunnen gebeuren. Als je paard ineens ziek is en de dierenarts moet komen. Hoe betaal je dat dan, als je ouders dat niet willen betalen?
Er zijn hier op Bokt veel topics te vinden over wat een paard allemaal nodig heeft en hoeveel het allemaal kost. Ik denk dat het handig is, als je je daar eens in gaat verdiepen.
Heel veel succes met sparen en ik hoop dat je ooit je droom waar kan maken!

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Geld verdienen voor een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:36

Ben je nu 11 of 19?

Cindy321
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 12:37

Nielojram schreef:
Ben je nu 11 of 19?


11 jaar. Ik dacht misschien was 11 te jong

Cindy321
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 12:40

Cayenne schreef:
Kun je geen weekend krantje lopen? Volgens mij ben je nog te jong voor een echte krantenwijk.
Auto's wassen in het weekeinde?


Moet je daar geen 12/13 voor zijn? :j

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:40

Als je uitgaat wat je nu verdiend heb je net 1500 euro op je spaarrekening staan. Dat is geen 20000 euro. Dat gaat hem niet worden, want dat hebben de meeste op hun 20e en later ook niet.

Daarbij: je wilt hopelijk ook een keer je rijbewijs halen en aan een studie beginnen?

Ik was blij dat ik op mijn zeventiende na jaren op de markt gewerkt te hebben dat ik mijn rijbewijs zelf kon betalen.

Cindy321
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 12:48

Hoi. Ik denk dat ik een verzorgpony ga zoeken. Dankjewel voor al jullie reacties :(:)

love_odin

Berichten: 250
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:49

Kun je niet bij familie of buren klusjes doen, zoals grasmaaien of auto wassen?
En dan als je oud genoech bent een bijbaantje zoeken.
Suc 6 ik hoop dat het je gaat lukken *\o/*

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: Geld verdienen voor een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 13:04

Je kunt inderdaad nu een verzorgpony zoeken zodat je ondertussen wel met paarden bezig kan zijn!

Als je op je vijftiende 20.000 euro op je spaarrekening wil hebben, zou je drie jaar lang minstens 535 euro opzij moeten zetten. Daar zou je erg veel voor moeten werken, zeker als je van dat geld ook je kleding en andere dingen moet of wil kopen.

Je zou ook langer kunnen sparen, bijvoorbeeld tot je 18e, dan hoef je per maand 'nog maar' 230 euro opzij te zetten. Dat is wel afhankelijk van of je eventuele studiekosten zelf moet betalen.

Ik zou zeggen, geef je droom niet zomaar op. Maar weet dat het hard werken is als je een 'gewoon' bijbaantje neemt om te sparen.

Maar als je ergens goed in bent of iets interessant vindt om te leren, kun je ook nog kijken of daar iets in te verdienen is :)

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Geld verdienen voor een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 13:07

En dan is nog de vraag: is 20000 euro genoeg?
Dat potje is snel op met stalling en aanschaf.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Geld verdienen voor een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 13:19

ik denk dat er een 0 teveel staat en dat je 2000 bedoeld? dan zou over 3 jaar dit bedrag niet zo gek zijn.
maar.... ik hoop dat je ouders met je meekijken en zich jou bij kunnen sturen om dit geld ook op je rekening te laten en niet voor je pony.
verzorgpony lijkt me een mooie tussen oplossing.
nu eerst school dan bijbaantje en er komen nog wat jaren aan waarbij je moet studeren. !

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 13:32

20.000 in 3 jaar gaat je niet lukken. Misschien wel 2000 euro maar dan nog zitten de kosten van een pony niet zozeer in de aanschaf maar meer in het onderhoud elke maand. Dat zal je nooit zelf kunnen bekostigen als je nog op school zit en niet fulltime werkt.
Ik zou ook een verzorgpony zoeken, dan kan je rijden, poetsen en ervaring opdoen maar heb je niet de hoge maandelijkse kosten van stalling, hoefsmid, veearts etc.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 13:33

Ik denk dat een verzorgpony een beter idee is voorlopig, en ook realistischer.

Wellicht helpt het volgende topic je om iets meer inzicht te krijgen in wat een paard kost: wendyh @ [VSW] Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Voor mezelf sprekend; ik ben zo'n 250 euro per maand kwijt, en dan is er niets vreemds aan de hand. We hebben ook al gehad dat tandarts, wormkuur en extra voer er nog bij kwam, dat was ergens boven de 400 euro.

Met 20.000 euro denk ik dat je een betrouwbaar paard hebt, de basis kosten (tandarts, inenten, hoefsmid, wormkuren), de stalling voor een jaar en een beetje, en een spaarpotje voor onverwachtte dierenarts kosten.

Stel dat je met bijbaantje erbij 60 euro per maand verdient, dan betekent dat dat je na 2 jaar je paard moet verkopen...

Ik verplaats je topic ook naar 'Young Rider Talk', daar past het een stuk beter.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Geld verdienen voor een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 14:04

Lieve meid,

Wat goed dat je al 700 euro hebt en droomt van een eigen pony! Rij je al op de manege?

Ik ga met de anderen mee, 20000 euro is echt heel erg veel. het is vast veel leuker voor je om nog even een verzorgpony te hebben. Dan kunnen de eigenaars je helpen om nog beter te worden met paarden en maakt het ook niet zo veel uit als jeeens ziek bent of veel huiswerk moet maken of examens hebt. En dan kan je je centjes lekker sparen voor later of om eens een leuk spulletje te kopen voor je pony :D
Misschien... als je ouders nu manegelessen betalen, kan dat geld wel gebruikt worden om bij te rijden en daar lessen te volgen?

En geef je droom nooit op! Er zijn heel veel mensen die zo dol waren op hin verzorgpony dat ze hem achteraf gratis kregen, wie weet :)
Je kan een advertentie zetten op de boktmarkt als je dat wil.
En er is ook een topic waarin mensen je helpen en tips geven om een verzorgpony te vinden.

Veel succes!

Cindy321
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 14:37

Poekkie schreef:
Lieve meid,

Wat goed dat je al 700 euro hebt en droomt van een eigen pony! Rij je al op de manege?

Ik ga met de anderen mee, 20000 euro is echt heel erg veel. het is vast veel leuker voor je om nog even een verzorgpony te hebben. Dan kunnen de eigenaars je helpen om nog beter te worden met paarden en maakt het ook niet zo veel uit als jeeens ziek bent of veel huiswerk moet maken of examens hebt. En dan kan je je centjes lekker sparen voor later of om eens een leuk spulletje te kopen voor je pony :D
Misschien... als je ouders nu manegelessen betalen, kan dat geld wel gebruikt worden om bij te rijden en daar lessen te volgen?

En geef je droom nooit op! Er zijn heel veel mensen die zo dol waren op hin verzorgpony dat ze hem achteraf gratis kregen, wie weet :)
Je kan een advertentie zetten op de boktmarkt als je dat wil.
En er is ook een topic waarin mensen je helpen en tips geven om een verzorgpony te vinden.

Veel succes!



Hoiii.ik rijd al 4 jaar op de manege :j

Cindy321
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 14:46

Bedankt voor al jullie reacties :j

pien_2010

Berichten: 43287
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:26

De beste manier is krantenwijk nemen en dan betaalt het beste, die distributiecentra waar je 3 of 4 verschillende kranten bij je hebt. Als je dan 2 wijken neemt, begin je om 5 uur met gooien en ben je als je de wijk goed kent om 7.00 uur klaar.

Veel bezorgsters hadden eigen ponies en zij leefden voor hun vriendjes.

Zaterdag is dan wel pittig want dan moet je 1x terug om 2de deel kranten op te halen.
Het is zwaar want als je 7 uur thuis bent is het eten, huiswerk nog nakijken en naar school. Als je uit school komt huiswerk maken eten en naar pony toe of omgekeerd. Om 21.00 uur naar bed want andere dag moet je rond 4.30 uur op.

Je leeft dus voor je pony en je school. Maar dat was het waard voor die kinderen en ik ken jongeren die dit jaren aan een stuk deden, daar ze alles zelf moesten betalen.

Met twee krantenwijken inclusief datgene wat je ophaalt met Kerstmis als je langs de deuren mag gaan om iedereen fijn Kerst en nieuwjaar te wensen, kun jij met gemak een paard onderhouden die je op een manege hebt staan. Dus eerst moet je sparen dan om een pony aan te schaffen, keuring, zadel en alles wat je daarvoor nodig hebt. Dan spaarpotje van 2000,-- mocht je dierenartskosten krijgen en als je jouw krantenwijk loopt kun je ook nog elke maand opzij zetten zodat je potje van 2000,-- intact blijft.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:43

Cindy321 schreef:
Poekkie schreef:
Lieve meid,

Wat goed dat je al 700 euro hebt en droomt van een eigen pony! Rij je al op de manege?

Ik ga met de anderen mee, 20000 euro is echt heel erg veel. het is vast veel leuker voor je om nog even een verzorgpony te hebben. Dan kunnen de eigenaars je helpen om nog beter te worden met paarden en maakt het ook niet zo veel uit als jeeens ziek bent of veel huiswerk moet maken of examens hebt. En dan kan je je centjes lekker sparen voor later of om eens een leuk spulletje te kopen voor je pony :D
Misschien... als je ouders nu manegelessen betalen, kan dat geld wel gebruikt worden om bij te rijden en daar lessen te volgen?

En geef je droom nooit op! Er zijn heel veel mensen die zo dol waren op hin verzorgpony dat ze hem achteraf gratis kregen, wie weet :)
Je kan een advertentie zetten op de boktmarkt als je dat wil.
En er is ook een topic waarin mensen je helpen en tips geven om een verzorgpony te vinden.

Veel succes!



Hoiii.ik rijd al 4 jaar op de manege :j



Dat is heel goed! Dan is het vast makkelijker om aan een verzorgpony te geraken omdat je al wat ervaring hebt :) Misschien staan je ouders wel open om voor x dagen per week een manegepony te huren? Of kan je een briefje hangen in de kantine? Dan blijf je toch al je vriendinnen zien :)