Geld verdienen voor een pony?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Geld verdienen voor een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:56

Nou, ik denk niet dat ts van haar ouders om 05.00 al over straat mag met 11 jaar.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:00

Britta31 schreef:
Nou, ik denk niet dat ts van haar ouders om 05.00 al over straat mag met 11 jaar.

En al zou ze het wel mogen van haar ouders, dan gaan die daar nog steeds niet over. Ze is wettelijk nog te jong om die krantenwijk aan te nemen, zelfs al zou de tijd geen probleem zijn. Gewoon een paar jaar wachten dus.

pien_2010

Berichten: 43253
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Geld verdienen voor een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:13

TS stelt een vraag. Dus ik geef een mogelijkheid. Dan kan ze zelf nu gaan sparen en zo ze dat wilt een wijk nemen als ze wel de leeftijd heeft.
Ze kan er over nadenken.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:17

Op die leeftijd kun je ook met veel werken geen pony managen. Is gewoon niet haalbaar. Of je moet een enorm bedrag van je ouders/familie toegestopt krijgen, maar ook dan raakt het potje op.

rien10
Berichten: 14664
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Geld verdienen voor een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:19

Maar dromen mag wel. Graag zelfs op die leeftijd.

TS; weet je wat ook leuk is? Sparen en dan in de zomer vakantie op de manege een weekpony huren. Hartstikke leuk!

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Geld verdienen voor een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:20

Dromen mag altijd, denk dat ieder paardenmeisje droomt van een eigen pony.
Maar laten we wel realistisch blijven, TS kan nog niet eens werken en al kon ze het
wel dan was het nog niet haalbaar.

rien10
Berichten: 14664
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Geld verdienen voor een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:21

Vandaar het tweede deel van mijn post.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Geld verdienen voor een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:24

Heb je overigens al eens gedacht over een pony leasen?
Dat kost meestal ook wat meer dan je op dit moment aan zou kunnen, maar het is een mooie middenweg.

Vaak heb je ook de mogelijkheid om een pony/paard een dag, of een paar dagen per week te leasen, dat is natuurlijk ook weer wat goedkoper

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:25

rien10 schreef:
Maar dromen mag wel. Graag zelfs op die leeftijd.

TS; weet je wat ook leuk is? Sparen en dan in de zomer vakantie op de manege een weekpony huren. Hartstikke leuk!


Dat is een leuk idee voor TS! Want voor je een eigen pony koopt moet je eerst kijken of je de verantwoordelijkheid leuk vind en aan kan. 20.000 is een hele hoop geld, dat verdien je als 11 jarige niet zo snel.

Een lease pony is wél haalbaar en ook superleuk!

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:29

Waar in Nederland woon je?

Ik woon zelf in de buurt van het Westland, heel veel jongeren werken hier in de kassen! Heb ik zelf ook een blauwe maandag gedaan maar vond het vreselijk :+ Maar een aantal vriendinnen van mij zijn begonnen in de tweede van de middelbare school en die doen het ondertussen nog steeds naast hun hbo studie! Het bevalt hun heel goed.
Het werken in de kas is erg flexibel. Je werkt meestal op zaterdagochtend van 06:00 of 07:00 tot een uurtje of 11:00 à 12:00. Als je een keertje niet kan is dat geen probleem, als je extra wilt komen werken kan dat vaak ook. Voordeel is dat je verder nog wat aan je dag hebt als je klaar bent met het werken in de kas omdat je zo lekker vroeg klaar bent! Kan je daarna nog lekker naar de paarden :)

Maar het is op jouw leeftijd gewoon erg lastig omdat je nog heel erg jong bent... Voor veel baantjes kom je toch echt wel pas in de aanmerking als je een jaar of 14/15 bent. Misschien kan je wat klusjes doen bij familie of buren?

purny

Berichten: 27486
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:32

Balenciaga schreef:
Waar in Nederland woon je?

Ik woon zelf in de buurt van het Westland, heel veel jongeren werken hier in de kassen! Heb ik zelf ook een blauwe maandag gedaan maar vond het vreselijk :+ Maar een aantal vriendinnen van mij zijn begonnen in de tweede van de middelbare school en die doen het ondertussen nog steeds naast hun hbo studie! Het bevalt hun heel goed.
Het werken in de kas is erg flexibel. Je werkt meestal op zaterdagochtend van 06:00 of 07:00 tot een uurtje of 11:00 à 12:00. Als je een keertje niet kan is dat geen probleem, als je extra wilt komen werken kan dat vaak ook. Voordeel is dat je verder nog wat aan je dag hebt als je klaar bent met het werken in de kas omdat je zo lekker vroeg klaar bent! Kan je daarna nog lekker naar de paarden :)


TS is 11 jaar, dus dit zou dan naar kinderarbeid neigen :+
ga gewoon als je een jaartje of 14 bent eens kijken naar een bijbaantje. Je bent pas 11, je moet je hele leven nog werken...
En ga idd op de manege kijken voor een leaseponytje.

Joltsje

Berichten: 9027
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Geld verdienen voor een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:35

ik vind iedereen hier redelijk hard voor TS.
hoe vaak zeggen we "de jeugd van tegenwoordig" TS heeft een doel en wil er voor gaan.
ik hou van je insteek TS, super goed. en dat je nu al 700 hebt gespaard is meer dan ik toen.

er zijn al veel opties genoemd. ik zou voor nu vooral binnen de familie, vrienden en buurt kijken. autowassen, grasmaaien, en andere klusjes voor centen. en dit bewaren.

ga daarnaast op zoek naar een verzorgpony. super leuk en leer je veel van. als je lef hebt en goed kan rijden zijn er genoeg. vooral als je trouw bent en doorzet.

wanneer je ouder bent kun je een echt bijbaantje gaan zoeken. eerst kranten bezorgen en later misschien in de supermarkt.

gewoon lekker sparen en met je ouders blijven overleggen. wie weet willen ze wel bijspringen of garant staan. dan kan het al veel sneller.

succes!

Cindy321
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 18:10

rien10 schreef:
Maar dromen mag wel. Graag zelfs op die leeftijd.

TS; weet je wat ook leuk is? Sparen en dan in de zomer vakantie op de manege een weekpony huren. Hartstikke leuk!


Ik ga op een enorm groot ponykamp met me beste vriendin _/-\o_

love_odin

Berichten: 250
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 19:16

Joltsje schreef:
ik vind iedereen hier redelijk hard voor TS.
hoe vaak zeggen we "de jeugd van tegenwoordig" TS heeft een doel en wil er voor gaan.
ik hou van je insteek TS, super goed. en dat je nu al 700 hebt gespaard is meer dan ik toen.

er zijn al veel opties genoemd. ik zou voor nu vooral binnen de familie, vrienden en buurt kijken. autowassen, grasmaaien, en andere klusjes voor centen. en dit bewaren.

ga daarnaast op zoek naar een verzorgpony. super leuk en leer je veel van. als je lef hebt en goed kan rijden zijn er genoeg. vooral als je trouw bent en doorzet.

wanneer je ouder bent kun je een echt bijbaantje gaan zoeken. eerst kranten bezorgen en later misschien in de supermarkt.

gewoon lekker sparen en met je ouders blijven overleggen. wie weet willen ze wel bijspringen of garant staan. dan kan het al veel sneller.

succes!




Amen !!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 19:23

Ik vind ook dat TS goed bezig is. Een bedrag van €20.000 voor je 15e is misschien iets te hoog gegrepen. Maar als ik naar mezelf kijk, ik verdiende tussen m'n 16e en 19e een godsvermogen met mijn bijbaantje. Als ik dat allemaal had gespaard, dan had ik zeker die €20.000 gehaald voor mijn 20e.

TS: hou deze motivatie zeker vast! Zoek een baantje wat je bij deze leeftijd mag doen en zodra je ouder bent en een beter betaalde bijbaan kunt krijgen, gelijk overstappen. En dan haal je vanzelf die €20.000. Misschien niet voor je 15e, maar het komt er zeker!

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Geld verdienen voor een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 19:32

Kijk of je moeder een baantje als een krantenwijk wil nemen, dan ga jij die lopen (desnoods samen met mams) en dan verdelen jullie dat geld? Verdien je toch al wat nu.

rien10
Berichten: 14664
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 19:47

Cindy321 schreef:
rien10 schreef:
Maar dromen mag wel. Graag zelfs op die leeftijd.

TS; weet je wat ook leuk is? Sparen en dan in de zomer vakantie op de manege een weekpony huren. Hartstikke leuk!


Ik ga op een enorm groot ponykamp met me beste vriendin _/-\o_


Klinkt tof. Lekker veel rijden, veel leren, veel met pony's bezig zijn! Veel plezier gewenst.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 20:19

Cindy321 schreef:
Hoi. Ik ben nieuw op bokt.
Maar uhmm. Ik droom van mijn eigen pony en van mijn ouders mag het ook, alleen ik moet alles ZELF betalen en natuuelijk betalen mijn ouders wel de spullen maar daar blijft het bij! En ik krijg per maand €14,50 en dat steek ik natuurlijk in mijn toekomstige pony (bem nu 11 bijna 12) en ik wil het liefst mij pony als ik 15 ben (ik vraag alleen maar feld voor mij verjaardag)
Ik heb nu 700 euro op mij rekeking staan en dan nog p.m 14,50 maar mijn doel is om op mijn 15e 20.000 euro te hebben! Maar heb nu 700! Hebben jullie nog tips hoe ik zo snel mogelijk geld kan verdienen?
Alvast bedankt. :j



Wat ik vaak zie is verkeerde zuinigheid.
Hard sparen voor een pony of paard, maar niet in lessen.
Een gezonde super brave pony is veel duurder in aanschaf (en moeilijker te vinden) dan een jonge pony onervaren pony. En op jouw leeftijd is de aanschafprijs ook heel belangrijk.
Wanneer je veel gaat leren vanaf de bakrand (kijken naar privélessen) , filmpjes op you tube etc en helpen bij fokkers en zelf ook privélessen te volgen met als doel veel te leren. beter te rijden dan je leeftijdgenoten. Dan heb je veel meer kans op een verzorgpony en met die ervaring kun je beginnen aan een eigen pony.