Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 161 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mag je een paard in een garage houden?

 

Hallo! Ik weet niet op dit topic hier goed staat, sorry alvast!!

Mag je een paard houden in een garage? Ik heb laatst (met mijn ouders) een garage gekocht, en ik vroeg mij af of ik er paarden in mag houden. De garage is best wel groot (10x10 meter) dus wij zouden er stallen in bouwen of een stalcontainer neerzetten erin. Maar ik wilde dus weten of dit wel mag. De garage staat op een soort van parkeerplaats en er staan nog veel meer garages bij. Ik zou de stal natuurlijk elke dag goed uitmesten zodat het niet gaat stinken.

Hebben jullie hier ervaring mee of weten jullie of dit mag?

Groetjess
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 20:42 



 
Profiel   

Alleen als je de paarden dagelijks groentesoep voert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 20:43 



 
Profiel   

Is dit een grap? :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 20:43 



 
Profiel   

Nee dat mag niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 20:43 



 
Profiel   

ok, t is weer vakantie zeker 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 20:43 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Young rider talk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 20:43 



 
Profiel   

Chocopasta schreef
Alleen als je de paarden dagelijks groentesoep voert.


_/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 20:44 



 
Profiel   

Chocopasta schreef
Alleen als je de paarden dagelijks groentesoep voert.

Mijn eerste gedachte :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 20:45 



 
Profiel   

Goed uitmesten dat het niet gaat stinken vind ik een super idee +:)+
Maar je moet die mest wel ergens laten, en dat ga je dan wel ruiken denk ik. Weet niet waar je het wilde laten?

En zoals ik nu je bericht lees heb ik de indruk dat het om een bedrijventerrein gaat of iets. Lijkt me geen heel strak plan. Een paard moet genoeg beweging krijgen en genoeg buiten komen (als in ontspanning) en vraag me af of dat haalbaar gaat zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 20:45 



 
Profiel   

Dit vroeg ik mij ook af toen ik vier jaar was. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 20:46 



 
Profiel   

Ik vraag me af wat je ouders ervan vinden :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 20:48 



 
Profiel   

Gentlegiant schreef
Ik vraag me af wat je ouders ervan vinden :))

Dapper tegen een kind van 13..je moeder is vast trots op je :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 20:48 



 
Profiel   

Lijkt mij geen goed idee, de mest moet natuurlijk ook weg, waar wil je die laten?
Daarnaast moet een pony of paard natuurlijk ook een maatje hebben en buiten kunnen komen, waar wil je dat gaan doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 20:49 



 

Oke, misschien had ik even moeten zeggen dat het alleen voor snachts is, overdag staat ze gewoon in de wei. De mest kan ik bij een manege in de buurt laten, dus dat ik ook geen probleem.

Gentlegiant schreef
Ik vraag me af wat je ouders ervan vinden :))

Mijn ouders vinden het goed hoor. :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 20:49 



 
Profiel   

Een paar maanden terug ging het nog om de paarden in de tuin te laten staan.. In de garage lijkt me een slecht idee, donker, waarschijnlijk(?) geen direct licht, hoe zit het met de ventilatie??

Ik denk dat dit niet serieus is :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 20:51 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 20:52 



 
Profiel   

Er zijn binnen je gemeente ook regels voor. Je mag niet overal een paard in een woonwijk of bebouwde kom zetten dus dat zou ik eerst uitzoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 20:52 



 
Profiel   

Billy schreef
Gentlegiant schreef
Ik vraag me af wat je ouders ervan vinden :))

Dapper tegen een kind van 13..je moeder is vast trots op je :D


Ik vroeg het me gewoon af mag dat niet? Rustig maar het was gewoon een vraag.

Daarbij zijn andere reacties n stuk gezelliger ja


Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 24-07-19 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 20:52 



 
Profiel   

Nee een garage kan niet, heb begrepen dat een balkon wel geschikt is, heb je die misschien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 20:53 



 
Profiel   

lijkt me ook heel leuk voor het paard om in zo'n garage te staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 20:55 



 

Kinke schreef
lijkt me ook heel leuk voor het paard om in zo'n garage te staan


Wat bedoel je daarmee? Als je goed hebt gelezen staan ze gewoon in een stal, + er is ventilatie en een raampje

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 20:56 



 
Profiel   

Even serieus, ts, je hebt een aantal topics waarin je vragen stelt over of je een paard mag houden op een bepaalde plaats/manier. Je wilde ze ook al in je tuin zetten.

Wat is feitelijk je bedoeling? Een garage is geen plek voor een paard. Er is normaal gesproken geen daglicht en geen ventilatie. Hoe zit het met electriciteit, en is er water? Bovendien zal geen gemeente dit goedkeuren.

Zoek naar een andere, goede oplossing en anders naar een pensionstal met heel veel weidegang misschien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 21:00 



 
Profiel   

Een paard hoort bij andere paarden te staan en bij voorkeur lekker buiten gehouden te worden.

Een garage is een dichte ruimte, ook al plaats je er een stal in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 21:03 



 
Profiel   

Hoi TS.

Een paard in een garage klinkt misschien wel te doen met een meting van 10 x 10, maar helaas is het niet handig. Is er een weide in de buurt? Kan het paard dagelijks naar de wei etc? Ik denk dat je ouders een goed beeld zullen hebben wat wel en niet kan, maar het lijkt natuurlijk wel erg leuk als het zou kunnen!

Ik heb ook nog even op je bericht getemd, een account delen met je zusje mag helaas niet op bokt. Zij zal dan een eigen account moeten aanmaken. Veel succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 21:03 



 

Onali schreef
Een paard hoort bij andere paarden te staan en bij voorkeur lekker buiten gehouden te worden.

Een garage is een dichte ruimte, ook al plaats je er een stal in.


Overdag staan de paarden in de wei, op de meeste stallen worden paarden snachts ook binnen gezet, er komt ook niet 1 paard in de garage maar 2.

Nicky1963 schreef
Even serieus, ts, je hebt een aantal topics waarin je vragen stelt over of je een paard mag houden op een bepaalde plaats/manier. Je wilde ze ook al in je tuin zetten.

Wat is feitelijk je bedoeling? Een garage is geen plek voor een paard. Er is normaal gesproken geen daglicht en geen ventilatie. Hoe zit het met electriciteit, en is er water? Bovendien zal geen gemeente dit goedkeuren.

Zoek naar een andere, goede oplossing en anders naar een pensionstal met heel veel weidegang misschien?


Zoals ik net ook al zei, heeft mijn zusje die topics gemaakt. Er is wel ventilatie, elektriciteit en water in de garage, en er zit ook een raampje in.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 21:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 161 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen