Mag je een paard in een garage houden?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 16:56

Azmay schreef:
[***] schreef:
[ [url=m/dKqPEa.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit is toch nooit 10x10?
9x3 lijkt me al optimistisch :o


Het is niet die/dat garage/tuinhuisje, ik had geen foto ervan. Het is precies hetzelfde als de foto, maar dan in 1 zeide dicht (geen afdakje) met een groot raam dat open en dicht kan, en 10x10m
:j

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Mag je een paard in een garage houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 17:28

Waar moet paard kunnen bewegen en hoe veel uren wordt die opgesloten in zo klein kooitje?
Ik vind het helemaal niks. een paard hoort heerlijk vrij buiten te kunnen lopen met genoeg ruimte voor een ren gallopje.

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Mag je een paard in een garage houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 17:46

Soms moet je gewoon nog even door sparen zodat je een mooi plekje voor je toekomstige pony kan betalen.
En daar valt dus een garage in mijn ogen echt niet onder.
Ook al zit er een raampje en ventilatie in, een garage is niet bedoeld voor paarden! Is ook geen diervriendelijke manier van paarden houden.
Ik hoop dat je ouders samen met jou een mooi spaar plan op kunnen stellen zodat je droom van het hebben van een paard alsnog uit mag komen, maar ik hoop niet dat er straks een paard in een garage staat!

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 17:56

Ianrowan2009 schreef:
Soms moet je gewoon nog even door sparen zodat je een mooi plekje voor je toekomstige pony kan betalen.
En daar valt dus een garage in mijn ogen echt niet onder.
Ook al zit er een raampje en ventilatie in, een garage is niet bedoeld voor paarden! Is ook geen diervriendelijke manier van paarden houden.
Ik hoop dat je ouders samen met jou een mooi spaar plan op kunnen stellen zodat je droom van het hebben van een paard alsnog uit mag komen, maar ik hoop niet dat er straks een paard in een garage staat!

De paarden zijn er al

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:40

Blussem schreef:
Waar moet paard kunnen bewegen en hoe veel uren wordt die opgesloten in zo klein kooitje?
Ik vind het helemaal niks. een paard hoort heerlijk vrij buiten te kunnen lopen met genoeg ruimte voor een ren gallopje.


Overdag zijn ze in de wei en de stallen worden ongeveer 5x5m

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:45

[***] schreef:
Blussem schreef:
Waar moet paard kunnen bewegen en hoe veel uren wordt die opgesloten in zo klein kooitje?
Ik vind het helemaal niks. een paard hoort heerlijk vrij buiten te kunnen lopen met genoeg ruimte voor een ren gallopje.


Overdag zijn ze in de wei en de stallen worden ongeveer 5x5m

Hebben je ouders dan al contact met de gemeente hierover gehad of het toegestaan is?

Hoe groot zijn de paarden eigenlijk? Gaat het om paarden, ponies of shetjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 22:20

Blussem schreef:
Hebben je ouders dan al contact met de gemeente hierover gehad of het toegestaan is?

Hoe groot zijn de paarden eigenlijk? Gaat het om paarden, ponies of shetjes?


Morgen gaan mijn ouders de gemeente bellen.
Het gaat over een tinker (ongeveer 1.45m) en een fries (ongeveer 1.60m)

Wistaire

Berichten: 265
Geregistreerd: 05-12-10

Re: Mag je een paard in een garage houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 22:23

Is dit echt serieus? Nee toch?
Nee dat mag niet :')

Xritt
Berichten: 605
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: Mag je een paard in een garage houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 23:04

Hoi TS,
ik ga met veel bokkers mee. Ik zou dit niet doen! Voor een paard is dit absoluut niet wenselijk. Een raampje lijkt goede ventilatie. Maar dat is niet voldoende! Het lijkt mij ook best een eng idee om mijn paard op te sluiten in een vrij kleine en dichte schuur/garage. Ik zou toch tijdelijk iets anders zoeken. En er goed over na gaan denken.
Ik snap dat je dit heel graag wilt. En als je iets heel graag wilt, zie je vaak alleen de positieve kanten. De negatieve kanten gaan later pas opspelen. En dan zijn de paardjes de dupe. Nu denk je ‘ik doe het zo en zo, dan komt het wel goed’. Maar wat als....Door weer en wind is niet meer zo vanzelfsprekend.
Ook al ben je pas 13 jaar. Ik hoop wel dat je in ziet (vooral na alle reacties) dat paarden houden op een bedrijventerrein in een schuurtje. Best bizar is. Dat wil je een paard toch niet aan doen!? Naar mijn mening hoort een paard daar niet. Dan denk je in mijn ogen alleen maar aan wat jij wilt. En niet wat het beste voor de paarden is.
Er is vast genoeg te vinden in het mooie Brabant. Dat is volgens mij een echte paarden provincie.

JasmijnJoy

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-05-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Mag je een paard in een garage houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 14:50

TS,

Ik ga dit topic volgen want ben erg benieuwd wat de uitkomst word! :j

BigOne
Berichten: 38214
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 14:58

Mag niet! En ik geloof er ook niets van, je pa heeft vroeger veel paarden gehad? Dan had hij meteen gezegd dat dit een slecht idee is. Richt je obsessie samen met je zus op sparen zodat je straks een paard kunt kopen EN onderhouden.

JasmijnJoy

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-05-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 15:03

bigone schreef:
Mag niet! En ik geloof er ook niets van, je pa heeft vroeger veel paarden gehad? Dan had hij meteen gezegd dat dit een slecht idee is. Richt je obsessie samen met je zus op sparen zodat je straks een paard kunt kopen EN onderhouden.


Als je het topic hebt gelezen zie je dat het om een verplaatsbaar schuurtje gaat en dat een andere bokker ditzelfde concept heeft uitgewerkt. Er is dus een mogelijkheid!

BigOne
Berichten: 38214
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Mag je een paard in een garage houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 15:22

Ja het concept kan behalve wanneer het als vraag gesteld word en aangeeft al twee paarden te hebben en je net aangemeld bent waarbij je aangeeft een obsessie te hebben voor tinkers en Friezen en je die graag wil hebben.
Snap het meisje wel, iedere jonge dame die graag een paard wil zal van alles verzinnen om te kijken of het kan.

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Mag je een paard in een garage houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 15:29

Ik ken garage's die groter zijn dan mijn (behoorlijk grote) woonkamer. Dus staar je niet blind op het woord "garage".

Iedereen heeft dromen gehad als jonge puber. Daar is niets mis mee.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 15:51

bigone schreef:
Ja het concept kan behalve wanneer het als vraag gesteld word en aangeeft al twee paarden te hebben en je net aangemeld bent waarbij je aangeeft een obsessie te hebben voor tinkers en Friezen en je die graag wil hebben.
Snap het meisje wel, iedere jonge dame die graag een paard wil zal van alles verzinnen om te kijken of het kan.



Misschien moet je eens wat vaker topics goed doorlezen? Het valt me op bij je. TS heeft al paarden, die hoeven niet nog aangekocht te worden.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 16:21

Giolli schreef:
bigone schreef:
Ja het concept kan behalve wanneer het als vraag gesteld word en aangeeft al twee paarden te hebben en je net aangemeld bent waarbij je aangeeft een obsessie te hebben voor tinkers en Friezen en je die graag wil hebben.
Snap het meisje wel, iedere jonge dame die graag een paard wil zal van alles verzinnen om te kijken of het kan.



Misschien moet je eens wat vaker topics goed doorlezen? Het valt me op bij je. TS heeft al paarden, die hoeven niet nog aangekocht te worden.


Ik denk dat haar reactie te maken heeft met de postgeschiedenis van TS. Toen ze een paar maanden geleden was aangemeld wou ze een paard kopen en zocht ze een stal. Daarna wou ze weten wat voor ras je in een ponystal kan zetten. Iets later wou ze 2 paarden in de tuin zetten, maar dacht haar moeder dat het een grapje was dat ze dat wou en nu heeft ze 2 paarden die alvast in de buurt staan van waar ze gaat wonen. Ook hebben ze daar een verplaatsbare garage van 10x10 meter gekocht op een bedrijventerrein.

JasmijnJoy

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-05-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Mag je een paard in een garage houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 16:56

Ik heb even getemd. Dit lijkt me niet de bedoeling van dit topic. en de speculaties rondom het onderwerp en of TS wel of niet de waarheid verteld lijkt mij onnodig in dit topic.

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 22:52

[***] schreef:
Blussem schreef:
Hebben je ouders dan al contact met de gemeente hierover gehad of het toegestaan is?

Hoe groot zijn de paarden eigenlijk? Gaat het om paarden, ponies of shetjes?


Morgen gaan mijn ouders de gemeente bellen.
Het gaat over een tinker (ongeveer 1.45m) en een fries (ongeveer 1.60m)

En, hoe is het gesprek gegaan?

Fendi
Berichten: 127
Geregistreerd: 05-04-19

Re: Mag je een paard in een garage houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 15:56

Ik ben ook benieuwd naar de uitkomst.

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Re: Mag je een paard in een garage houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 16:20

Het antwoord is heel simpel meis, paarden in een garage is niet humaan.
De redenen waarom zijn vast al gegeven in het topic.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Mag je een paard in een garage houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 16:35

TS, waar staat die garage? In een woonwijk? Of hoort deze garage bij een vrijstaande woning in het buitengebied.

Want in een woonwijk gaat het helaas niet lukken ben ik bang. Zullen de buren ook niet zo leuk vinden.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 18:30

Daniquebyoux schreef:
Het antwoord is heel simpel meis, paarden in een garage is niet humaan.
De redenen waarom zijn vast al gegeven in het topic.


Humaan heeft geloof ik niets met dieren te maken, even terzijde O:)

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 18:55

antje_vip schreef:
Daniquebyoux schreef:
Het antwoord is heel simpel meis, paarden in een garage is niet humaan.
De redenen waarom zijn vast al gegeven in het topic.


Humaan heeft geloof ik niets met dieren te maken, even terzijde O:)


Een paard is idd ook niet humaan :+ verbaas me altijd dat dat woord in zulk soort topics opduikt :')

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 19:00

[***] schreef:
Onali schreef:
Elke dag? Naast school, huiswerk, uitmesten, paarden voeren, paarden rijden/ longeren, eten en dan ook nog de mest wegbrengen naar de manege.


Geloof me, in Dordt mag dit niet.
Ooit lang geleden werden er paarden in garages gehouden en die moesten toen weg want ze mochten er niet meer staan ivm stankoverlast.



Ik woon niet meer in dordt, (of tenminste over 2 maanden niet meer. Ik ga verhuizen naar brabant en de paarden staan daar alvast)


Zo lang is dat niet geleden Onali. Sterrenburg staan/stonden ze in garage boxen.

Onali

Berichten: 18459
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Mag je een paard in een garage houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 19:10

Daar was toen veel ophef over, maar die garages stonden wel open.
Kan er helaas niks meer over terugvinden via Google.