Dressuurwedstrijd zonder galop

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MadeliefHe
Berichten: 1
Geregistreerd: 30-07-19

Dressuurwedstrijd zonder galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-19 16:53

Hoi! Ik wil graag wedstrijden gaan starten maar omdat mijn paard in het verleden een ongeluk heeft gehad mag ze niet meer galopperen..
Ik vroeg me dus af of er dressuurwedstrijden zijn zonder galop (geen fnrs). Alvast bedankt!
Xx Madelief

Hinnik12
Berichten: 201
Geregistreerd: 27-04-19
Woonplaats: De mooiste provincie van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 15:43

Misschien kun je naar de leiding van de wedstrijd gaan en vragen of je in plaats van galopperen ook bijv. wat meer kan draven? Of misschien hebben zij een oplossing?

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 15:46

De KNHS proeven hebben iig allemaal een stukje galop. Dus officieel starten in dressuur is niet mogelijk zonder galop... Je kan natuurlijk het niet tonen en dan op die onderdelen onvoldoende scoren...

Vraag me wel af hoe zeer ze beschadigd is dat alleen galopperen niet meer mogelijk is maar stap en draf wel goed.

_Roxanne

Berichten: 1060
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 15:50

Afgezien van de medische situatie, er zijn KNHS-proeven zonder galop. Zie ook: https://www.knhs.nl/top-sport/disciplin ... -dressuur/ Het zal wel goed zoeken worden naar wedstrijden die zo'n rubriek uitschrijven.

Wellicht dat je dan beter tijdens een oefenwedstrijd zo'n proefje kan rijden.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 15:51


Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Dressuurwedstrijd zonder galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 16:05

Och jee... ja de impulsrubrieken... echt zelf nog nooit gezien dat die voor dressuur werden uitgeschreven.

janneke584

Berichten: 1912
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 16:08

_Roxanne schreef:
Afgezien van de medische situatie, er zijn KNHS-proeven zonder galop. Zie ook: https://www.knhs.nl/top-sport/disciplin ... -dressuur/ Het zal wel goed zoeken worden naar wedstrijden die zo'n rubriek uitschrijven.

Wellicht dat je dan beter tijdens een oefenwedstrijd zo'n proefje kan rijden.


Volgens mij zijn de proeven zonder galop de bixie proeven, dus voor kinderen t/m 13 jaar

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Dressuurwedstrijd zonder galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 16:11

Ik heb ooit een vrouw bij een onderlinge wedstrijd gezien die een proef reed zonder galop. Dit ivm dat ze de galop niet kon uitzitten door haar overgewicht. (Waarom zij überhaupt nog op dat paard kroop begrijp ik ook niet). Maar goed, ze zijn er dus wel.