Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoeveel m2 voor 2 mini-shetlanders?

 
Profiel   

Hallo!

Ik heb een vraag, ik heb in mijn tuin 45m2 om een schuilstal en paddock te maken voor 2 mini shetlanders, is dit genoeg ruimte als ze ook iedere dag beweging krijgen?
De afmetingen zijn: 3 meter breed en 17/18 meter lang inc. schuilstal.
Met beweging krijgen bedoel ik iedere dag voor de kar of gelongeerd worden.

Ik reageer niet op gemene/hatende reacties :)


Ps. Ik weet niet of dit topic hier goed staat, sorry daarvoor, ik ben nieuw hier :(:)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 19:33 



 
Profiel   

Nee dat is zeker niet groot genoeg.

Hier hebben ze een paddock van 20X35 en dat vind ik minimaal als je ernaast ook nog weidegang en beweging aanbied.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 19:36 



 
Profiel   

Is dat je achtertuin? Hoe wil je dat met mest doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 19:36 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
Is dat je achtertuin? Hoe wil je dat met mest doen?

Ja het is mijn achtertuin, de mest mag ik bij een boer in de buurt laten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 19:37 



 
Profiel   

Ga je de mest daar elke dag heen brengen dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 19:38 



 
Profiel   

Nee, dat is helaas echt niet groot genoeg :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 19:38 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
Ga je de mest daar elke dag heen brengen dan?


Ja, hij woont praktisch naast mij, er zitten maar 2 huizen tussen +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 19:52 



 
Profiel   

Is veel te klein.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 19:56 



 
Profiel   

Dat is inderdaad te klein :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 19:59 



 
Profiel   

Nee dat is te klein, zou zelf 500 vierkante meter minimaal vinden als winterverblijf en dan het liefst nog een beetje gras erbij om ze een uurtje te laten grazen en de benen te strekken in de zomer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 20:01 



 
Profiel   

Dat is euh ... de grootte van een woonkamer >;) . Tja, dan heb je een ruime stal ... Sowieso zou ik dat stuk volledig betegelen. Of het genoeg ruimte is? Nee, vind ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 20:05 



 
Profiel   

En weet niet of jullie binnen/buiten bebouwde kom wonen en of het een rijtjeshuis is?
Maar je mag niet zomaar in iedere gemeente paarden in je tuin zetten

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 20:10 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Dat is euh ... de grootte van een woonkamer >;) . Tja, dan heb je een ruime stal ... Sowieso zou ik dat stuk volledig betegelen. Of het genoeg ruimte is? Nee, vind ik niet.


Het is ook bedoelt als stalletje met uitloop/paddock, ze komen ook nog minimaal 4 uur per dag op een weiland van bijna 1 hectare :)


genja schreef
En weet niet of jullie binnen/buiten bebouwde kom wonen en of het een rijtjeshuis is?
Maar je mag niet zomaar in iedere gemeente paarden in je tuin zetten


Ik woon in de bebouwde kom, en het is ook een rijtjeshuis, daarom vroeg ik het ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 20:21 



 
Profiel   

Ts dan zullen je ouders eerst hij de gemeente moeten overleggen of dit bij jullie toegestaan is. En met de buren overleggen wat die van dit plan vinden want die zullen er altijd overlast van ondervinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 20:32 



 
Profiel   

Mijn stal is nog groter voor 2 shetjes :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 20:40 



 
Profiel   

Leuk nacht verblijf en dan gedurende dag lekker op het land dus ochtend tot avond einde middag ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 21:13 



 
Profiel   

Dat is te klein voor 19/20 uur per dag. Daar kunnen ze hum benen niet strekken. Daarnaast gaat dat vooral in de zomer enorm ruiken, ik denk dat er weinig buren blij van worden.

Kun je die wei niet voor 24/7 huren ipv voor 4 uurtjes per dag. Met strookbegrazing kun je zorgen dat ze niet te dik worden. Of beter nog, zoek iets waar een fijne paddock bij is

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 21:17 



 
Profiel   

Als je de mogelijkheid hebt om ze overdag de hele dag op het weiland van 1ha te zetten kan dit wel. Eerst even contact opnemen met de gemeente want het is niet altijd toegestaan & misschien met de buren bespreken, want die zitten natuurlijk wel met de extra vliegen (en 'stank') etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 21:25 



 
Profiel   

En hoe ga je dat in de herfst en winter doen als de bodem nat is? Mogen ze dan wel op het gras? Veel boeren zijn daar niet blij mee. Belangrijk om te weten. Want voor de nacht op dat stukje kan wel, maar dag en nacht daar krijg je ongelukkige pony's van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 21:34 



 
Profiel   

Serieus? :') Ik heb alleen al 900m2 voor mijn twee honden. Laat staan pony's....

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 21:36 



 
Profiel   

Lara_Silver schreef
Serieus? :') Ik heb alleen al 900m2 voor mijn twee honden. Laat staan pony's....


Dat is erg fijn voor jou, mijn honden hebben dat niet en ze hebben ook een goed leven hoor ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 21:45 



 
Profiel   

Maar honden liggen ook vaak gewoon uren op de bank, paarden lopen 20u/dag rond

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 21:47 



 
Profiel   

Beiden: ja èn? Het laat imo simpelweg het contrast zien. Ik zou zelfs op 900m2 bv geen pony's neerzetten. Veel te krap. In de winter gaat alles kapot en dan heb je geen plek meer over om ze te verplaatsen zodat ze daar ook nog genoeg plek over houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 22:26 



 
Profiel   

Nee, dat is véél te klein. Niet doen hoor, arme dieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 22:35 



 
Profiel   

Als ze elke dag in de wei mogen dan is deze ruimte echt wel prima. Er staan veel paarden op minder ruimte! Leuk hoor als ze gezellig bij elkaar staan in de nacht en overdag fijn op de wei!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 22:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen