Help! Aanbellen of briefje door de bus doen?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shinypony
Berichten: 11
Geregistreerd: 08-09-19

Help! Aanbellen of briefje door de bus doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 17:36

Hoii!
Ik ben al heel lang opzoek naar een verzorgpony. Ik heb al superlang een advertentie staan op Marktplaats, alleen heb ik maar 1 keer reactie gehad. Uiteindelijk werd die pony ook verkocht, dus begon het wachten op een verzorgpony weer. Nu ben ik het wachten een beetje zat, ik wil meer actie ondernemen. Ik ga binnenkort een groot stuk fietsen in mijn buurt. Mijn plan was om aan te bellen, en vragen of ze nog een verzorger/bijrijder nodig hebben ( en ook mijzelf voorstellen etc.). Maar ik kan ook een briefje in de brievenbus doen.

Wat raden jullie mij aan? Aanbellen of briefje door de brievenbus doen?

Andere tips over verzorgpony zoeken zijn altijd welkom ;)

Alvast bedankt!!

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Help! Aanbellen of briefje door de bus doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:37

Ik zou een briefje met wat uitleg en je telefoonnummer door de bus doen. Gewoon maar aanbellen kan mensen ook een beetje overdonderen. Maar aan de andere kant, dan hebben ze je wel gelijk gezien. Lastig :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:38

Ik zou een briefje door de brievenbus doen met daarop je telefoonnummer.

shinypony
Berichten: 11
Geregistreerd: 08-09-19

Re: Help! Aanbellen of briefje door de bus doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 17:39

Dankjewel voor de snelle hulp !

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:40

ik zou aanbellen. zo ben ik ook aan mijn bijrijdpaard gekomen. deze mensen vonden het erg positief dat ik het zo aangepakt heb. zo laat je direct zien dat je dit echt wil, dat je zelfstandig bent, spontaan, zelfverzekerd. dat zegt zooo veel meer dan een briefje.

persoonlijk zie ik dat zelf ook liever. als ik een briefje in mn brievenbus krijg met de vraag of iemand mijn paarden extra aandacht mag geven. zou ik never nooit dat nummer bellen.. ik zou dan denken: wil ze het graag of niet? want dan had ze net zo goed aankunnen bellen zodat ik direct zie wat voor vlees ik in de kuip heb

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:41

Wij belde "vroeger" gewoon aan. En ook geregeld met succes. Maar de tijden zijn erg veranderd volgens mij :=

Mizora

Berichten: 18095
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:41

Hier zijn ze tot nu toe aan de deur geweest (overigens samen met een ouder in alle drie de gevallen). En daarmee hebben ze meer succes gehad dan een briefje, wat we genegeerd zouden hebben. De eerste is gestopt met komen nadat ze geen snoepjes meer mocht geven aan de shetten, de tweede is slechts 1x geweest en de derde moeten we nog maar zien of ze nog gaat komen nu ze weet dat er echt echt echt niet op de paarden gereden gaat worden.

Eigenlijk zijn we niet happig op verzorgers, maar met langskomen heb je wel het meeste kans.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:43

Mizora schreef:
Hier zijn ze tot nu toe aan de deur geweest (overigens samen met een ouder in alle drie de gevallen). En daarmee hebben ze meer succes gehad dan een briefje, wat we genegeerd zouden hebben. De eerste is gestopt met komen nadat ze geen snoepjes meer mocht geven aan de shetten, de tweede is slechts 1x geweest en de derde moeten we nog maar zien of ze nog gaat komen nu ze weet dat er echt echt echt niet op de paarden gereden gaat worden.

Eigenlijk zijn we niet happig op verzorgers, maar met langskomen heb je wel het meeste kans.

:')

ik heb nog nooit succes gehad met aanbellen, wel twee keer met een briefje. maar is ook een kwestie van geluk hebben :)

Mizora

Berichten: 18095
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:44

brokjes schreef:
Mizora schreef:
Hier zijn ze tot nu toe aan de deur geweest (overigens samen met een ouder in alle drie de gevallen). En daarmee hebben ze meer succes gehad dan een briefje, wat we genegeerd zouden hebben. De eerste is gestopt met komen nadat ze geen snoepjes meer mocht geven aan de shetten, de tweede is slechts 1x geweest en de derde moeten we nog maar zien of ze nog gaat komen nu ze weet dat er echt echt echt niet op de paarden gereden gaat worden.

Eigenlijk zijn we niet happig op verzorgers, maar met langskomen heb je wel het meeste kans.

:')

ik heb nog nooit succes gehad met aanbellen, wel twee keer met een briefje. maar is ook een kwestie van geluk hebben :)


Dat mocht ze overigens niet meer nadat de shet een week op Utrecht had gestaan in verband met levensbedreigende koliek. Hij was toen dus net 2 weken terug.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:45

Saul schreef:
Wij belde "vroeger" gewoon aan. En ook geregeld met succes. Maar de tijden zijn erg veranderd volgens mij :=


Dat deed ik toen ook altijd. Daar had ik altijd wel succes mee. Briefje in de bus is wel makkelijker te negeren.
Vond het altijd dood eng maar wat is het ergste wat er kan gebeuren? Ze zeggen nee en je hoeft ze niet meer te zien. Een nee had je toch al dus in dat opzicht kan het eigenlijk alleen maar meevallen.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:45

En zo zie je dat er geen heilig antwoord is, want ik zou iemand die een briefje in de bus doet in overweging nemen en aan de deur niet. Vind ik opdringerig, voel me overdonderd/gedwongen meteen een antwoord te geven en dan is het antwoord snel nee.

Maargoed, misschien ben ik daarmee in de minderheid :+

shinypony
Berichten: 11
Geregistreerd: 08-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 17:51

Allemaal bedankt! Ik denk dat ik ga aanbellen, maar ik weet het niet zeker.

RyanneZarita

Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:52

Ik zou aanbellen met een briefje mee. Dan uitleggen en jezelf kort voorstellen, daarna het briefje afgeven (niet direct een reactie verwachten). Op die manier hebben de mensen je al gezien maar kunnen ze er toch nog rustig over nadenken. Succes ts, het is niet altijd makkelijk!

jetm
Berichten: 1283
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:52

Nog andere tips.

Langs gaan bij pensionstallen
Een briefje bij de supermarkt ophangen
Een topic openen op Bokt Markt en dan bijrijders/verzorgers
(kan daar op een of andere manier niet direct naar linken)

In het topic hier even aangeven in welke plaats je wat zoekt, wie weet ...

Succes met zoeken en vinden.
Laatst bijgewerkt door jetm op 16-09-19 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:53

Saul schreef:
Wij belde "vroeger" gewoon aan. En ook geregeld met succes. Maar de tijden zijn erg veranderd volgens mij :=


Hier ook.. Eerste keer meteen raak, heb 5 jaar bij die mensen gereden, begonnen met een shet en geƫindigd met een fries.. verder ook wel eens adresjes er naast gehad door het gewoon te vragen.

Of het nu nog zo werkt weet ik niet maar het is het proberen waard, ik zou dat eerder doen dan een briefje, dat is toch wat onpersoonlijker.

Boras
Berichten: 9947
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Help! Aanbellen of briefje door de bus doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:58

Bij mij zou je kans maken als je zou aanbellen. Dan zie en hoor ik je en kan ik me direct een beeld van je vormen. Hoe kom je over, is er een klik, hoe groot/zwaar ben je enz.
Op een briefje zou om die redenen niet reageren. Want laat je een kind komen en bevalt het niet, dan moet je het hoopvolle kind afwijzen.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:00

Probeer trouwens ook zeker Facebook, de locale paarden groepen, en vernieuw je MP advertentie elke twee weken even dat er een recente datum bij staat!

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:02

Ik belde vroeger ook gewoon aan, leuke verzorgpony's aan overgehouden destijds :)

Als ik nu terug denk, was het veiliger als mijn ouders misschien mee waren geweest de eerste keer, want die wisten niet waar ik was. Dus als het kan, neem dan iemand mee!

shinypony
Berichten: 11
Geregistreerd: 08-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 18:02

RyanneZarita schreef:
Ik zou aanbellen met een briefje mee. Dan uitleggen en jezelf kort voorstellen, daarna het briefje afgeven (niet direct een reactie verwachten). Op die manier hebben de mensen je al gezien maar kunnen ze er toch nog rustig over nadenken. Succes ts, het is niet altijd makkelijk!


Jaaa! Dat ga ik doen. Bedankt.

shinypony
Berichten: 11
Geregistreerd: 08-09-19

Re: Help! Aanbellen of briefje door de bus doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 18:04

Het is vooral moelijk hier in de buurt. Ik woon in de randstad, waar dus super weinig ponies staan. Maar ik ga het proberen :).

nimbletje
Berichten: 784
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:06

Boras schreef:
Bij mij zou je kans maken als je zou aanbellen. Dan zie en hoor ik je en kan ik me direct een beeld van je vormen. Hoe kom je over, is er een klik, hoe groot/zwaar ben je enz.
Op een briefje zou om die redenen niet reageren. Want laat je een kind komen en bevalt het niet, dan moet je het hoopvolle kind afwijzen.


Hier hetzelfde, briefjes negeerde ik maar, maar als je aanbelt heb je meteen een 'beeld' van iemand.

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 07:21

RyanneZarita schreef:
Ik zou aanbellen met een briefje mee. Dan uitleggen en jezelf kort voorstellen, daarna het briefje afgeven (niet direct een reactie verwachten). Op die manier hebben de mensen je al gezien maar kunnen ze er toch nog rustig over nadenken. Succes ts, het is niet altijd makkelijk!


Dit zou ik het fijnst vinden.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 07:26

Saul schreef:
Wij belde "vroeger" gewoon aan. En ook geregeld met succes. Maar de tijden zijn erg veranderd volgens mij :=


Wij ook iedere week op de fiets en hop aanbellen.
Ik zou willen dat het nog gedaan werd, dat zijn vaak de fanatiekelingen die er nog maar weinig zijn

evelien352
Berichten: 145
Geregistreerd: 28-10-15

Re: Help! Aanbellen of briefje door de bus doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 07:47

Ik zou aanbellen, ik heb ook vaker briefjes ingegooid maar heb daar nooit reactie op gehad. Als je aanbelt zien de mensen je meteen en kan je vaak meteen beginnen :)

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Help! Aanbellen of briefje door de bus doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:06

Ik belde aan bij elk huis waar paarden stonden. Heb hiermee 2 x succes gehad.
En toen was ik best jong.... 11 geloof ik.