Kinderen alleen op stal

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Kinderen alleen op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:58

Dat is ook geen vergelijk met een tiener die gericht voor haar eigen paard komt.
Zoals hier boven is het meer een naschoolse opvang, daar zou ik ook stevig van balen.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 10:11

Shaggy09 schreef:
Poekkie schreef:
Onder de 12 jaar mag je in belgie zelfs niet op straat denk ik.
En een 9 jarige alleen op pad vind ik echt onacceptabel, sorry.


Maar bedoel je dan met het paard de straat op? Dat vind ik ook wel wat anders moet ik zeggen. (Al deed ik het zelf wel toendertijd) Maar als 9 jarige kun je toch prima in je eentje naar stal en in de bak gaan rijden oid?


Ja ik had met 6 al een eigen pony en had elke dag in de bak gereden,en kon dus al best wat( al was ik geen topper).Dus met 9 van het erf af op een hele koele kikker die al 25 jaar was is buiten rijden veel relaxter voor de pony. Het was echt midden in de polder waar je hooguit een paar fietsers en een auto tegenkwam. En werkelijk ik ben van het buitenrijden gaan houden, nog steeds heb ik geen bak!(dan ga ik naar het strand.) Dan kun je ook goed oefenen en rondjes rijden! ;)

Maar werkelijk ik heb het al meegemaakt en heb gezien dat het met bijdehante pubers best kan hoor, ik denk dat die meiden dat best kunnen. ( Bij mijn eigen kinderen ben ik er wel altijd bij...het is nogal een eigenwijze shet en de kinderen van 3 en 6 kunnen hem zelfstandig heel goed naar en van de weide en stal en paddock brengen, zijn stal uitmesten en hem poetsen. tuurlijk ben ik er bij maar ieder op zijn eigen manier doet het niet slecht hoor. En natuurlijk staat hij wel eens op een laarsje , trekt hij de teugels uit hun handen of hij loopt steenvast naar de eerste gras pol....daar leren ze van.
Hier gaat het over pubers, kom op mensen die moet je niet betuttelen die kunnen meer als dat je denkt!
Natuurlijk is het hobby en op de vrije dagen dagbesteding....maar ze weten op die leeftijd hun verantwoording en de staleigenaar heeft hun ook als betalende klant en zou het uberhaubt niet eens gek zijn om hun als volwaardig aan te zien, het is hun pony en ze worden er best handig in en als ze hulp vragen kan dat toch ook gewoon!

Iemand888
Berichten: 2
Geregistreerd: 12-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 15:53

WoW zoveel reacties heb ik nog nooit gekregen :P dan even ter verduidelijking ik en mijn zusje hebben een hele goede band en hebben bijna nooit ruzie ofzo. We gaan natuurlijk eerst kijken of we überhaupt alleen mogen zijn

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Kinderen alleen op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 23:04

Tsja, zooi opruimen en onhandige mensen die paarden laten ontsnappen is ook niet echt leeftijdsgebonden. Met de kinderen op stal hoop ik nog bij te dragen aan hun ontwikkeling daarin, bij de volwassen heb ik dat al opgegeven. :P
Wij staan op een grote manege en ja soms helpen we de kinderen, maar ik stoor me meer aan de categorie 14 tot 18 jaar die juist menen alles heus wel te weten dan aan het kind van 10 die me lief komt vragen of ik kan helpen met het hoofdstel. Behalve dan dat die laatste me stug mevrouw en u blijft noemen dan. >;)

Ik merk wel dat ik m'n training soms aanpas op de kinderen in de bak. Zij zien niet echt het verschil tussen losgalopperen en op een koude pony de bak rond scheuren, dus met jonge kinderen erbij wacht ik vaak even met de galop. Voor mijn reus niet altijd handig, maar goed, niet onoverkomelijk.

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 23:14

Als veertien-jarige had ik regelmatig staldienst (lees verantwoordelijkheid voor voeren etc.) voor een stal vol sportpaarden. En toen waren er geen mobieltjes.
Het enige wat ik niet mocht doen was de hengsten en jonge paarden op stal zetten. Die werden voor mijn veiligheid (en die van hun) alvast binnengehaald. Ik was apetrots en super-voorzichtig.
Verantwoordelijkheid is iets wat je leert door het te dragen.

19wendy80

Berichten: 167
Geregistreerd: 23-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 22:43

Onze dochter van 13 had sinds begin van het jaar een pony (soort van bruikleen van vrienden) en nu net de overstap gemaakt naar paard.
De eerste maanden mocht ze van mij echt niet alleen op stal zijn, ook niet met een vriendin (die zelf ook rijd).
Vanwege veiligheid en omdat ik verantwoordelijk ben dat alle regels van stal nageleefd worden door haar.
Nadat bleek dat alles goed ging en ze zich netjes aan de regels hield, liet ik ze weleens een uurtje of 2 alleen daar. Maar dat is in het totaal een keer of 3 gebeurd.
Nu we dus een paard hebben, die nieuw voor haar is, mag ze absoluut niet zonder mij in de buurt rijden. Ook niet als er stalgenoten aanwezig zijn.
Afgelopen zaterdag wilde ze vanuit stal naar de manege, waar vriendinnetje rijd en onze dochter voorheen reed, lopen. Vriendin had les.
Ik ben gebleven tot dochter gereden had en paard weer veilig op stal stond. Daarna zijn ze zelf nog een klein uurtje gebleven en naar manege gelopen (10 min lopen en het was middag).
Ze heeft ten allen tijden een telefoon bij.
Oh en buitenrit mag ze ook niet zonder een volwassenen erbij van mij.

Ik zeg mij, omdat mijn man bang is voor paarden en niet graag op stal komt haha.

Ik zou dus goed bespreken met staleigenaar wat wel/niet mag en kan.
En als je ouders vinden dat jullie een eigen pony mogen, zullen ze of 1 van beide toch serieus rekening ermee moeten houden dat het meer inhoud dan jullie alleen maar afzetten en ophalen.
Een eigen pony vereist meer dan een pony op de manege rijden.
Maar als ik zie hoe erg mijn dochter ervan geniet, is mij dat heel veel waard.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Kinderen alleen op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 07:45

Citaat:
En als je ouders vinden dat jullie een eigen pony mogen, zullen ze of 1 van beide toch serieus rekening ermee moeten houden dat het meer inhoud dan jullie alleen maar afzetten en ophalen.

Niet mee eens. Het lijkt me echt vreselijk dat je als puber de hele tijd onder toezicht gesteld wordt van een volwassene terwijl je je hobby uitoefent.
Als ouder moet je de rekeningen betalen en zorgen dat het paard is aangemeld bij de pensionhouder zodat wormenkuren en inentingen gewoon gelijktijdig met de rest worden gedaan.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 07:57

Coentjuh schreef:
Toen de manege waar ik vanaf mn 12e kwam nog in zijn beginjaren stond, en het niet zo druk was als tegenwoordig, was ik af en toe alleen. Ik was toen een jaar of 14 en heerlijk met manegeponies aan het rommelen poetsen mesten verzorgen. Ik was niet zo n iemand die in hooibergen speelde of in de kantine liep te hangen. Daar ook gewerkt, gemest gevoerd etc.

Laatste paar jaar toen ik daar stond en inmiddels 28 jaar oud was, is het me af en toe wel is gelukt om alleen te zijn, na 22.30 uur :P

Maar jij was een lief, rustig kind, in tegenstelling tot diegene die ik wel 100x van de hooiberg af moest plukken of moest vertellen dat ze niet mochten rennen en gillen in de stallen :D

19wendy80

Berichten: 167
Geregistreerd: 23-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 08:03

elnienjo schreef:
Citaat:
En als je ouders vinden dat jullie een eigen pony mogen, zullen ze of 1 van beide toch serieus rekening ermee moeten houden dat het meer inhoud dan jullie alleen maar afzetten en ophalen.

Niet mee eens. Het lijkt me echt vreselijk dat je als puber de hele tijd onder toezicht gesteld wordt van een volwassene terwijl je je hobby uitoefent.
Als ouder moet je de rekeningen betalen en zorgen dat het paard is aangemeld bij de pensionhouder zodat wormenkuren en inentingen gewoon gelijktijdig met de rest worden gedaan.


Ligt aan leeftijd vind ik. 16 jaar, ja dat kan. Maar 12/13....het zijn nog maar kinderen he.
Het zal misschien ook liggen aan je kind. Maar mijn dochter vind het fijn als ik er ben, die vraagt ook of ik de buurt blijf als ze aan het rijden is.
Maar als ik bij ons op stal kijk, alle meiden van 12/13 jaar zijn daar met een volwassenen. Er wordt er geen enkel kind afgezet en uren later weer opgehaald.