Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe kregen jullie het voor elkaar?

 
Profiel   

Hoi Allemaal!
Gisteren is er iets niet zo leuk gebeurd; Ik heb een hele preek van mijn ouders gehad dat ik NIET en NOOIT op paardrijden mocht. |( (Verder vertel ik er niet zo veel over, is nogal persoonlijk.) Ik vraag me nu alleen af; Hoe/ Op welke manier mochten jullie wel op paardrijden? Niet dat ik er op dit moment nog iets mee kan, want mijn ouders hebben gezegd dat ze er nooit meer iets over willen horen, maar ik vroeg het me gewoon af. ;)

Liefs,
Amy :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 16:08 



 
Profiel   

Ik zou als ik jou was wachten tot je wat ouder bent. Je bent nu nog 13 en dat is een leeftijd waarin je ouders toch beslissen wat je wel of niet mag doen. Daar kan je nu weinig aan veranderen. Misschien denken je ouders anders over een paar jaar. En anders begin je gewoon met rijden als je 18 bent :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 16:17 



 
Profiel   

Ik mocht het ook nooit eerst, maar bleef gewoon volhouden. Interesse blijven tonen om te laten zien dat ik het echt heel graag wilde. Ik wilde het al vanaf heel jong maar mocht pas toen ik 11 was uiteindelijk beginnen met paardrijden. (terwij ik al vanaf mijn 6e er al over begon)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 16:17 



 
Profiel   

Oh ja. Bedankt voor de tip Daphneeeej! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 16:18 



 
Profiel   

Jij ook bedankt amam2002 :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 16:18 



 
Profiel   

waarom mag je niet op paardrijden ik denk dat het belangrijkste is.

Mijn ouders vonden geen probleem dat ik op paardrijden ging maar moest ook op judo stel je voor dat ik keer zou vallen dan wist ik hoe ik moest val breken ofzo.

en anders gewoon geduld hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 16:21 



 
Profiel   

Weet je zelf wel waarom ze het niet willen? Vinden ze je te jong? Is het te duur of vinden ze het gevaarlijk? Je hoeft dat niet aan ons uit te leggen hoor, maar misschien helpt het als je hun reden goed weet en kan begrijpen.

Verder kun je er weinig aan veranderen. Misschien als je ouder bent en je wil het nog zo graag dan zou je het opnieuw aan kunnen kaarten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 16:21 



 
Profiel   

ik had op die leeftijd een verzorgpony waar ik bijna dagelijks naar toe ging. Toen ik uiteindelijk op mijzelf ging wonen heb ik een eigen paard gekocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 16:21 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie tips :) Zal kijken of ik er misschien nog iets mee kan ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 16:23 



 
Profiel   

Stoppen met zeuren. En op mijn 8e verjaardag stond de buurvrouw ineens voor de deur net haar paard. "Klim er maar op, mag je rijden".

Nou, vooruit, mocht van pap en mam.

Jaar lang meegeholpen met poetsen en verzorgen en af en toe er even op. En pap en mam zagen me helemaal opbloeien. Dus toen kreeg ik op mijn 9e verjaardag proeflessen op een manege cadeau :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 16:27 



 
Profiel   

Wauw Pepperrr! Ik zal het proberen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 16:29 



 
Profiel   

Mijn ouders vonden paardrijden te duur. Toen ik 13 was had ik 2 krantenwijkjes en zo heb ik zelf mijn paardrijlessen betaald. Daarna kreeg ik op mijn 15e een verzorg haflinger en dat heb ik gedaan tot mijn 19e. Toen ging ik op kamers en had ik geen tijd meer.

Wellicht als jij laat zien hoe hard je er voor wil werken dat ze het dan wel willen. En als je gewoon geld vraagt voor je verjaardag kan je dat ook sparen voor rijlessen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 16:33 



 
Profiel   

Bedankt voor de tip Maaike_Indy! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 16:39 



 
Profiel   

Ik heb mijn moeder meegenomen naar een les van mijn vriendin en toen zag ze dat wij het echt heel leuk hadden op de manege. Toen mocht ik eindelijk om de week gaan rijden.
De reden van mijn ouders was dat ik te jong was (9), en mijn moeder heeft kunnen zien in die les dat er meerdere jonge kinderen reden en dat de lessen ook erg speels waren en dat er niet veel hele gevaarlijke dingen gedaan werden.
Als je het over een tijdje nog een keer gaat proberen, zou ik de reden van je ouders zoeken waarom het niet mag en daarop een oplossing vinden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 16:41 



 
Profiel   

_Sammyy Heel erg bedankt! Zeker een goede tip! Dankjewel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 16:45 



 
Profiel   

Ik zou niet te veel "zeuren" dat helpt helemaal niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 17:24 



 
Profiel   

Ik mocht van mijn moeder nooit, dus ging ik op de manege borstelen en helpen en toen kreeg mijn vader fotos te zien en die kon het me niet meer weigeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 17:27 



 
Profiel   

Bij mij lukte het uiteindelijk door een misverstand tussen mijn ouders. Er werd een nieuwe manege in de buurt geopend en die hadden open dag. Mijn moeder had gezegd dat we daar dan wel konden kijken op die open dag. Mijn vader dacht te begrijpen: kijken om te lessen.
Dus die stond onderaan de trap te roepen dat ik op paardrijles mocht. Ik was natuurlijk helemaal enthousiast en toen kon mijn moeder niet meer nee zeggen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 17:33 



 
Profiel   

Als het is omdat het te duur is, dan zou je een bijbaantje kunnen nemen (krantenwijk) en zelf betalen. Is het omdat ze het te gevaarlijk vinden, dan zou je misschien gewoon eerst op een manege lekker kunnen poetsen ofzo.

In ieder geval stop met zeuren. Want dat werkt alleen averechts. Mijn zoontje heeft momenteel ook iets waar hij steeds om loopt te zeuren en echt ik wordt daar helemaal idioot van en het werkt niet. Wordt daar alleen maar boos van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 17:42 



 

Ik wilde al lang paardrijden, maar mocht niet. En toen ging een vriendinnetje lessen en ik mocht mee. Ik was toen 8. Mijn vriendin stopte al vrij snel, maar ik ben blijven rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 17:52 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie tips :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 15:23 



 
Profiel   

Niet...geen idee om.je ouders over te halen, weet hun reden niet, maar soms moet je iets accepteren. Ik mocht ook niet op paardrijden om vrij simpele reden, was te duur, geld hadden mijn ouders simpelweg niet.

Ben uiteindelijk op mijn 18e gaan rijden op een manege, had toen al 2 jaar een bijbaantje om te sparen om te kunnen studeren, vond dat ik dAr ook van mocht gaan rijden.
Dus... paar jaartjes wachten en gewoon dan gaan rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 15:33 



 
Profiel   

Ga zelf sparen, klusjes doen en dat geld in een spaarpot.

Je kunt misschien naar een manege in de buurt gaan en vragen of je kan helpen met stallen mesten en meelopen met kleine kindjes die nog niet zelf kunnen sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 15:36 



 
Profiel   

Heel veel is afhankelijk van de reden waarom je ouders het niet willen.

Is het omdat je al tig hobby's hebt en paardrijden er dus qua tijd en geld niet meer bijpast, dan snap ik het heel goed. Als je dan echt wilt paardrijden, kan je misschien een andere hobby laten vallen.
Heb je al veel heel hobby's gehad en ben je het altijd wel beu na een paar maanden, dan kan ik mij de terughoudendheid van je ouders ook goed voorstellen.
Maw, ga het gesprek aan met je ouders en vraag hen waarom je niet op paardrijden mag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 15:36 



 
Profiel   

Ik ging mee naar de rijles van mijn nichtje en kwam helemaal razend enthousiast thuis. Als ik een goed rapport had dat jaar mocht ik ook rijlessen doen. Dit beviel zo goed dat ik 10 jaar les heb gehad en daarna (rond mn 15e) twee verzorgpaarden kreeg. Rond mn 19e kreeg ik twee andere bijrijdpaarden en heb ik voor het eerst zelf een paard ingereden. Op mn 23e kocht ik mijn eigen paard.
Als de liefde er is en hij blijft (meestal rond 16-17 jaar is er een omslagpunt en vanaf daat blijft de liefde voor paarden of niet) dan kun je over 5 jaar zelf bepalen wat je doet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 15:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen