Vrijheids Dressuur kletstopic!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ninarosierx
Berichten: 44
Geregistreerd: 28-12-18

Vrijheids Dressuur kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 22:47

Hebben jullie ideeën voor een pony die niet zo speels is en net begint met vd?
En miss ook tips voor een pony maar dan precies andersom?
heb 2 verschillende paardjes *D

Fleur_G

Berichten: 77
Geregistreerd: 26-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:08

Had precies het zelfde :=

Met het paardje die niet zo speels was ben ik meer de jambette gaan oefenen en echt het mee lopen/rennen zonder touw. En een pirouette maken vond hij heel leuk!

De pony die heel speels was ben ik vooral mee begonnen het eten weigeren omdat hij anders snel ging happen. En het flemen en kusjes geven!

Ninarosierx
Berichten: 44
Geregistreerd: 28-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 21:07

Fleur_G schreef:
Had precies het zelfde :=

Met het paardje die niet zo speels was ben ik meer de jambette gaan oefenen en echt het mee lopen/rennen zonder touw. En een pirouette maken vond hij heel leuk!

De pony die heel speels was ben ik vooral mee begonnen het eten weigeren omdat hij anders snel ging happen. En het flemen en kusjes geven!



ja haha!
Met de niet zo speelse ben ik nu ook jambette aan het oefenen aan schrapen ze beide :( Weet je misschien hoe je dat af kan leren? :)

Tamar1999
Berichten: 110
Geregistreerd: 08-08-17

Re: Vrijheids Dressuur kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:36

Jambette niet aanleren op de poetsplaats of in de stal. Vraag je niks. Niet belonen. Mijn anderhalf jarige mini merrie kan inmiddels : rondje draaien, jambette, onder me door (nu past dat niet meer helaas) klein beetje flehmen op het blok staan, en ze kon los meelopen. Maar zit nu in de puberfase en ze heeft eigenlijk nergens zin in behalve fietsen. Dus dat is dan ook voornamelijk wat we nu doen.
Ze is vreselijk ongeduldig en ook dat is een uitdaging haha

Ninarosierx
Berichten: 44
Geregistreerd: 28-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 22:33

TijnnFaith schreef:
Jambette niet aanleren op de poetsplaats of in de stal. Vraag je niks. Niet belonen. Mijn anderhalf jarige mini merrie kan inmiddels : rondje draaien, jambette, onder me door (nu past dat niet meer helaas) klein beetje flehmen op het blok staan, en ze kon los meelopen. Maar zit nu in de puberfase en ze heeft eigenlijk nergens zin in behalve fietsen. Dus dat is dan ook voornamelijk wat we nu doen.
Ze is vreselijk ongeduldig en ook dat is een uitdaging haha


Ja leer het is de bak aan <3

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Vrijheids Dressuur kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 22:42


Ninarosierx
Berichten: 44
Geregistreerd: 28-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 08:20

Amable schreef:
Op mijn youtube kanaal plaats ik uitleg video's, o.a. over vrijheidsdressuur. Wellicht leuk om te kijken? https://www.paard-en-inzicht.nl/videos/


oh ja! leuk! zal even een kijkje nemen! <3

horseminn
Berichten: 74
Geregistreerd: 17-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 13:12