Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Goede berekening kosten paard?

 
Profiel   

Dorine92 schreef
Gini schreef

Ik was een ijzerloze miep. Het was mijn paard die besloot dat blote voeten niets voor haar waren (kreupel, hoefzweren, tot dikke ontstekingen aan toe). En er is nog altijd geen evenwaardig alternatief aan hoefijzers. Dus ook hier was het de beslissing van mijn paard. :D

Die valt dan onder de categorie pech


Nee hoor, dat is geen pech. Dat is gewoon het paard zelf die bepaalt wat die nodig heeft en die dus ook grotendeels je kosten bepaalt. Je kan bijvoorbeeld een goedkoop achteraf weitje met schuilstal scoren, maar als dan blijkt dat je paard niet tegen ieder weersomstandigheid bestand is, dan zul je naar iets anders moeten zoeken.
Als je een paard wilt, moet je niet beginnen met alles op het goedkoopste te berekenen, je moet gewoon een flink bedrag opzij kunnen zetten. Is je paard dan toch goedkoop? Alleen maar fijn, maar dan ben je tenminste voorzien. Als je het al warm krijgt wanneer je naar een stalling moet die 100 euro duurder is, dan heb je te weinig buffer.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-19 10:22 



 
Profiel   

Jessix schreef
Dorine92 schreef
Ja alleen het topic gaat over de kosten van een paard 8)7

Doe even normaal...
Het gaat om de kosten van onderhoud ja, niet over hoe je zo goedkoop mogelijk een paard kan houden.

Hoe zo doe ik niet normaal? Is nogal relevant lijkt me. Als je het niet wilt hebben over de manier waarop je het paard houdt, dan is het antwoord op de vraag van Ts: het kost tussen de 50 en 1000 euro per maand. Niet echt een handig antwoord voor de Ts lijkt me

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-19 20:03 



 
Profiel   

Dorine92 schreef
Hoe zo doe ik niet normaal? Is nogal relevant lijkt me. Als je het niet wilt hebben over de manier waarop je het paard houdt, dan is het antwoord op de vraag van Ts: het kost tussen de 50 en 1000 euro per maand. Niet echt een handig antwoord voor de Ts lijkt me


Je reactie naar mij toe is niet normaal. 8)7

Ik snap ook eerlijk gezegd niet waarom je met mij de discussie aan wil? :? TS vraagt naar de kosten van een paard en ik geef haar mijn maandelijkse vasten kosten op. Dat jij dat allemaal goedkoper kan moet je lekker zelf weten. Er wordt nergens gevraagd "hoe houd ik zo goedkoop mogelijk een paard". En zoals jij een paard wil houden vind ik totaal niet interessant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-19 21:06 



 
Profiel   

TS je vraag hoe je het je ouders vertelt....
Nou gewoon, als jullie ergens zitten, aan tafel tijdens eten, of bij het koffiedrinken.

Of als je weet dat 1 van de 2 het wel goed vind, dan werp je eens een balletje op.

Maar zorg er voor dat je alles goed op een rijtje hebt staan en dat je hebt bedacht hoe je de verzorging gaat doen, je eigen vervoer etc.
....maar wie moet de kosten betalen?
Is dat haalbaar, heb je nog roers of zussen die ook dure hobbies hebben etc.... mochten je ouders gaan betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 10:10 



 
Profiel   

Het hangt er zo vanaf welke stal je hebt en welke eisen je hebt. Ik heb mijn paard bijna 5 jaar, ree vooral recreatief maar ook wedstrijden, had bijna wekelijks les, hij stond niet op ijzers, en had een stal met binnenpiste, heb hem een lange tijd ook in eigen beheer gehad op een pensionstal en op volpension. Heb maar 1x zware dierenartskosten tot nu toe aan hem gehad, hiervoor was ik iets van een 1500 euro kwijt. Hij staat intussen op pensioen en is 16 jaar, helaas niet meer berijdbaar.

Op halfpension kostte hij mij tussen de 220-260 euro per maand excl lessen.
Op volpension kostte hij mij tussen de 300-360 euro per maand excl lessen.
Op volpension (pensioen) kost mij me nu tussen de 130-160 euro per maand.

Ik reken eigenlijk gewoon altijd mijn stalkosten + 50 euro onverwachte kosten visueel, als ik die maand geen onverwachtse kosten had (dierenarts, tandarts, hoefsmid) neem ik die 50 euro gewoon mee naar de volgende maand. Soms heb je die 50 euro niet nodig en soms heb je meer dan die 50 euro nodig. Dit is visueel hé, natuurlijk heb ik meer dan 50 euro per maand extra. :+

Ik heb op mijn 16e mijn eerste paard gekregen van mijn ouders met een soort van deal, ik betaalde namelijk het paard en al het materiaal zelf. Mijn moeder de stalkosten en hoefsmid. Dierenarts, osteopaat etc. splitsten we door 2. Nu betaal ik alles zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 18:49 



 
Profiel   

Vraagje, iedereen heeft het over de kosten van een eigen paard aan huis maar ik vraag me nu af; hoe duur is het om je eigen paard bij iemand anders te stallen? Vol pension

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-23 07:11 



 
Profiel   

Hallo Sanne, welkom op Bokt. Dit is nog steeds een goed lopend topic:

Onali schreef
Hier staat alles wat je nodig hebt:

[VSW] Wat kost een paard nu daadwerkelijk?


Volpension kost hier in de omgeving tussen €300 en €400 in de maand. Afhankelijk van de voorzieningen en faciliteiten. Denk aan wasplaats(en), koud of ook warm water, binnenbak, paddocks, stapmolen, zadelkamer/-kasten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-23 07:27 



 
Profiel   

Sannevdw1 schreef
Vraagje, iedereen heeft het over de kosten van een eigen paard aan huis maar ik vraag me nu af; hoe duur is het om je eigen paard bij iemand anders te stallen? Vol pension

Dit topic is al 4 jaar niet gebruikt. En op jou vraag krijg je 100 verschillende antwoorden als je er niet bij zet wat je wilt en waar je woont.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-23 09:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen