Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 114 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat mag een shetlander dragen of trekken?

 
Profiel   

TS je wilt gewoon horen dat je er prima op past.
Maar met jouw lengte en gewicht gaat dat gewoon niet.
Dat merk je toch hoe hij loopt?
Zonder jou erop, loopt ie prima.
Met jou erop gaat hij met kleine korte pasjes lopen.
Hoe duidelijker moet die pony het nog aangeven?!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 12:21 



 
Profiel   

Die pony waar jij het over hebt had ook geen obesitas... Besef je dat dat ook allemaal extra gewicht is dat het beestje mee moet dragen he.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 12:49 



 
Profiel   

uiteraard hoor je liever mensen die zeggen dat je niet te groot/zwaar bent. Plaats maar eens een foto, ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 12:53 



 
Profiel   

Ja daar ben ik het ook mee eens, ben ook benieuwd naar de foto. Ik zou gewoon goed vanaf de grond werken en daarmee gewoon losmaken. als je geen verschil merkt zal het wel gewoon liggen aan spieren die vastzitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 14:24 



 
Profiel   

Update : de boer gaat hun ontwormen en ik hoop echt dat hij Beter gaat lopen ook onder het zadel ik ga veel oefenen en hoop da z’n spieren Beter worden zolang hij blij en vrolijk is is het goed ! Ook gaan we les nemen in dressuur ! Word gaaf en hopelijk vind hij ooit een passend ruiter ! Ook ga ik veel buitenritten maken met heuveltjes op en af gaan ook gaan we met springen oefenen ! Ik ga ook zelf iets kopen tegen koliek omda ik Weet da de boer da nie doet maar ik Weet da als ik het haal hij ermee blij zou zijn ! :) alvast bedankt voor jullie goede raad over mijn vraag / vragen ! Fijn weekend nog x!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 15:06 



 
Profiel   

En dat alles ga je met hem doen terwijl je erop zit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 15:23 



 
Profiel   

capopjekop schreef
En dat alles ga je met hem doen terwijl je erop zit?


Yep, en alle kritische vragen hier lekker negeren...

Arme pony!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 15:42 



 
Profiel   

Joh, met zo'n lengte hoor je op een D-pony te rijden. Jij denkt misschien dat het wel kan, maar over een paar jaar heeft het diertje problemen met de voorbeentjes omdat hij gewoon te klein voor je is. Jouw gewicht komt deels op de voorhand, en dat gaat gewoon niet in deze combinatie.
Kennis heeft ook een heel brave grote shet die daardoor kapot is gereden. vorig ruitertje kon geen afscheid nemen en heeft veel te lang doorgereden...hij is nu met pensioen.
Ga lekker mennen met hem, dat is net zo leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 15:50 



 
Profiel   

Ik vind het ook erg sneu worden dit verhaal. Eerst was er nog het excuus van inrijden en geen passende ruiter kunnen vinden (waarom zou je hem dan überhaupt willen inrijden als er toch geen passende ruiter te vinden is) En nu lees ik dingen als dressuurles, springen en heuvels op en af rijden. Dat zijn extra belastende dingen en dat is niet handig als je dan te groot bent. De pony loopt onder de ruiter stijf en dat doet hij niet voor niks. Een wormenkuur gaat daar weinig verschil in maken.

Jammer dat ts alle kritische vragen negeert. Nu komt het op mij over dat ze ten koste van alles op een te kleine pony wil rijden. Want er zijn geen grotere pony's in de buurt die ze mag verzorgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 15:52 



 
Profiel   

Ts, de pony loopt slecht omdat jij er te groot voor bent en hij je niet kan dragen.
Dat is geen mening maar een FEIT!.
Op je longeerfilmpje loopt je pony prima.
Kleine pony, kleine pasjes.
Zo loopt mijn mini van 96cm ook namelijk.
Ga met hem werken aan de lange lijnen en ga er aub niet meer op zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 16:27 



 
Profiel   

@ClaudiaHS ben het mee je eens, gewoon goed van de grond af werken en er niet meer op zitten, verpest je lijkt mij alleen maar meer mee. ben wel benieuwd naar een foto maar ik denk dat die er niet meer aan gaat komen. Wormenkuur lijkt me wel goed voor de gezondheid maar pony gaat er niet beter op lopen onder het zadel. ik snap dat het lastig is om een verzorgpony te vinden, en al helemaal als je wilt rijden. maar ik denk dat als je echt graag wilt rijden naar een andere pony moet zoeken. of natuurlijk manege lessen nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 16:32 



 
Profiel   

capopjekop schreef
En dat alles ga je met hem doen terwijl je erop zit?



Nee niet alles

troi schreef
capopjekop schreef
En dat alles ga je met hem doen terwijl je erop zit?


Yep, en alle kritische vragen hier lekker negeren...

Arme pony!



Ja omdat ik al zei dat ik al een antwoord heb op mijn vraag dit heeft niet veel mee te maken Want als je der op zit draaft ie ook zo ! Ik negeer het ook omdat ik dit onnodig vind ! :D



Laatst bijgewerkt door C_arola op 01-12-19 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Berichten samengevoegd, dit kan met de wijzig knop


Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 17:55 



 
Profiel   

Lekker je pony kapot rijden en beschadigen door er op te blijven rijden. Gewicht is niet per se heel erg. Al is het niet geloofwaardig dat je 36 kilo weegt met 17 jaar en 1.54. Maar met je lengte kan je hem in de weg zitten en zijn botten en groeischijven letterlijk kapot maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 17:57 



 
Profiel   

ClaudiaHS schreef
Ts, de pony loopt slecht omdat jij er te groot voor bent en hij je niet kan dragen.
Dat is geen mening maar een FEIT!.
Op je longeerfilmpje loopt je pony prima.
Kleine pony, kleine pasjes.
Zo loopt mijn mini van 96cm ook namelijk.
Ga met hem werken aan de lange lijnen en ga er aub niet meer op zitten.



Hij is zeker niet klein 1.15 zei de boer !

MarlindeRooz schreef
Lekker je pony kapot rijden en beschadigen door er op te blijven rijden. Gewicht is niet per se heel erg. Al is het niet geloofwaardig dat je 36 kilo weegt met 17 jaar en 1.54. Maar met je lengte kan je hem in de weg zitten en zijn botten en groeischijven letterlijk kapot maken.



Wrm is het niet geloof waardig ? Ik heb altijd problemen gehad met me gewicht! Ik ben ook heel erg dun ! Dus snap niet wrm dat ongeloofwaardig is en lengte tja ben wel beetje te lang maar ik zie niet echt een probleem als ik beugeld kort heb :)



Laatst bijgewerkt door C_arola op 01-12-19 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Berichten samengevoegd, dit kan met de wijzig knop


Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 17:58 



 
Profiel   

Nogmaals ik geloof echt niet dat die pony 1.15 is als ik kijk naar zijn beweging en verhouding. Ik denk dat je al blij mag zijn als ie de 1 meter haalt. Daarom mijn vraag hoe is hij gemeten?

Maar plaats anders eens een foto dan dat je erop zit. Dan kun je ons laten zien dat we ongelijk hebben.

Als je de beugels kort hebt is dat ook niet goed voor je houding en zal dat ook effect hebben op de pony

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 18:04 



 
Profiel   

capopjekop schreef
Nogmaals ik geloof echt niet dat die pony 1.15 is als ik kijk naar zijn beweging en verhouding. Ik denk dat je al blij mag zijn als ie de 1 meter haalt. Daarom mijn vraag hoe is hij gemeten?

Maar plaats anders eens een foto dan dat je erop zit. Dan kun je ons laten zien dat we ongelijk hebben.

Als je de beugels kort hebt is dat ook niet goed voor je houding en zal dat ook effect hebben op de pony



Die heb ik niet omdat ik alleen altijd daar ga en niemand heb om te filmen/ foto’s maken ! Zal wel een x een foto proberen te maken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 18:06 



 
Profiel   

Je overschat de draagkracht van een paard en onderschat de trekkracht ! Je haalt een zware kar aan als excuus om je eigen rijden te verantwoorden.
Een paard/pony mag (met een goedlopende kar op goedlopende ondergrond) max 3x zijn eigen lichaamsgewicht trekken. Daarentegen mag hij maar max 20% van zijn gewicht dragen, incl. harnachent. Een groot verschil!
En bovendien draagt een paard de kar niet hoor ;) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 18:36 



 
Profiel   

Heroxjuna20 schreef
ClaudiaHS schreef
Ts, de pony loopt slecht omdat jij er te groot voor bent en hij je niet kan dragen.
Dat is geen mening maar een FEIT!.
Op je longeerfilmpje loopt je pony prima.
Kleine pony, kleine pasjes.
Zo loopt mijn mini van 96cm ook namelijk.
Ga met hem werken aan de lange lijnen en ga er aub niet meer op zitten.



Hij is zeker niet klein 1.15 zei de boer !


De boer zegt wel meer? Even zelf opmeten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 18:39 



 
Profiel   

Ik vind t enorm sneu voor de shetlander, maar ik denk dat je beter tegen een betonnen muur advies kan geven, dan tegen deze TS.
Ze wil toch horen dat t kan.

Heel erg sneu dat deze leuke shetlander daar de dupe van moet zijn.

Eigenlijk hoop ik inderdaad dat je les neemt. Want een verantwoordelijke instructrice zal je meteen van die pony af trekken.

Trek en draagkracht zijn 2 totaal verschillende dingen.


Laatst bijgewerkt door Rambogirl op 01-12-19 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 18:43 



 
Profiel   

Het gaat niet om je benen maar om je bovenlijf. Die brengt je pony uit balans.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 18:44 



 
Profiel   

Rambogirl schreef
Ik vind t enorm sneu voor de shetlander, maar ik denk dat je beter tegen een betonnen muur advies kan geven, dan tegen deze TS.
Ze wil toch horen dat t kan.

Heel erg sneu dat deze leuke shetlander daar de dupe van moet zijn.

Eigenlijk hoop ik inderdaad dat je les neemt. Want een verantwoordelijke instructrice zal je meteen van die pony af trekken.

Trek en draagkracht zijn 2 totaal verschillende dingen.



Ze vind het goed om der op te gaan natuurlijk niet te lang aangezien ik pas 16 ben :)

Ook ga ik binnenkort een ruitertje zoeken :) ben vandaag nog geweest het gaat wel met hem Beter en met z’n koliek :)

Heroxjuna20 schreef
Rambogirl schreef
Ik vind t enorm sneu voor de shetlander, maar ik denk dat je beter tegen een betonnen muur advies kan geven, dan tegen deze TS.
Ze wil toch horen dat t kan.

Heel erg sneu dat deze leuke shetlander daar de dupe van moet zijn.

Eigenlijk hoop ik inderdaad dat je les neemt. Want een verantwoordelijke instructrice zal je meteen van die pony af trekken.

Trek en draagkracht zijn 2 totaal verschillende dingen.



Ze vind het goed om der op te gaan natuurlijk niet te lang aangezien ik 16 ben :)



Laatst bijgewerkt door C_arola op 01-12-19 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Berichten samengevoegd, dit kan met de wijzig knop


Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 18:47 



 
Profiel   

Die pony is geen 1.15m.
Die boer kan wel meer zeggen
Waarschijnlijk amper een meter hoog.
Dat je er een keer een paar minuten op gaat zitten is echt niet erg.
Maar echt gaan rijden met zo'n kleintje is vragen om blessures bij je pony.
Wij in dit topic zeggen dit niet om je te pesten maar om er voor te zorgen dat de pony niet kapot gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 20:12 



 
Profiel   

ClaudiaHS schreef
Die pony is geen 1.15m.
Die boer kan wel meer zeggen
Waarschijnlijk amper een meter hoog.
Dat je er een keer een paar minuten op gaat zitten is echt niet erg.
Maar echt gaan rijden met zo'n kleintje is vragen om blessures bij je pony.
Wij in dit topic zeggen dit niet om je te pesten maar om er voor te zorgen dat de pony niet kapot gaat.



Dat snap ik maar mijn Pony is echt wel boven 1 meter miss 1.10 of idd 1.15. Er rijden zat mensen op shetlanders ook al ik al zei ik ga da niet voor lang Doen. !

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 20:18 



 
Profiel   

Dreamer_16 schreef
ClaudiaHS schreef
Die pony is geen 1.15m.
Die boer kan wel meer zeggen
Waarschijnlijk amper een meter hoog.
Dat je er een keer een paar minuten op gaat zitten is echt niet erg.
Maar echt gaan rijden met zo'n kleintje is vragen om blessures bij je pony.
Wij in dit topic zeggen dit niet om je te pesten maar om er voor te zorgen dat de pony niet kapot gaat.



Dat snap ik maar mijn Pony is echt wel boven 1 meter miss 1.10 of idd 1.15. Er rijden zat mensen op shetlanders ook al ik al zei ik ga da niet voor lang Doen. !

Er rijden ook mensen die 120 kilo wegen op paarden. Betekent niet dat het geen dierenmishandeling is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 20:20 



 
Profiel   

Buiten of ts te groot is voor de shet: past je zadel wel?
Ik heb lang moeten zoeken naar een goed passend zadel voor onze shetten. En 1 ging ook kort lopen en zijn passen niet goed afmaken toen het zadeltje te krap werd.

Als ik lees dat de boer er niet veel in wil investeren dan vraag ik me af hoe goed je zadel past ts.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 20:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 114 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen