Wat mag een shetlander dragen of trekken?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreamer_16
Berichten: 46
Geregistreerd: 29-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-19 20:35

dioni schreef:
Buiten of ts te groot is voor de shet: past je zadel wel?
Ik heb lang moeten zoeken naar een goed passend zadel voor onze shetten. En 1 ging ook kort lopen en zijn passen niet goed afmaken toen het zadeltje te krap werd.

Als ik lees dat de boer er niet veel in wil investeren dan vraag ik me af hoe goed je zadel past ts.


Ik pas er wel mooi in en deze zadel is een zadel die niet verschuift ik Weet eig. Niet of ie goed zit hoe kun je dat checken ?

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Re: stijve shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:38

Door een zadelpasser te laten komen

Dreamer_16
Berichten: 46
Geregistreerd: 29-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-19 20:39

capopjekop schreef:
Door een zadelpasser te laten komen


Tja dat word niet zo makkelijk

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Re: stijve shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:42

Nee dat geloof ik meteen. Maar dit is dus wel een extra punt wat ook niet in orde is naast het te groot zijn.

Ik vind het jammer dat je jezelf niet serieus open stelt voor de tips die je krijgt en maar blijft roepen dat andere mensen ook op een shet rijden. Je bent toch dol op je verzorgpony? Dan wil je toch het beste voor het diertje?

aman2002

Berichten: 737
Geregistreerd: 18-04-14

Re: stijve shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 21:28

Jammer dat je alle goed bedoelde tips van je af werpt. Bokt bedoelt het allemaal goed. Het feit is gewoon dat je eenmaal heel snel te groot bent voor een Shetlander. Shetlanders zijn nou eenmaal klein, en jouw verzorgpony ziet er zeker niet uit als 1.15 m. Er zijn heel veel leuke en goede dingen die je kan doen met je pony ZONDER erop te rijden.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: stijve shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 21:48

Hoeveel weeg je eigelijk? Een shet is bedoelt voor kinderen van 6 tot 10 jaar,die niet lang of zwaar zijn.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 21:50

MarlindeRooz schreef:
Lekker je pony kapot rijden en beschadigen door er op te blijven rijden. Gewicht is niet per se heel erg. Al is het niet geloofwaardig dat je 36 kilo weegt met 17 jaar en 1.54. Maar met je lengte kan je hem in de weg zitten en zijn botten en groeischijven letterlijk kapot maken.


Hoezo niet geloofwaardig? Ik was op mijn 17de 42 kilo met 1.70m dat was gewoon mijn bouw. Nog steeds eigenlijk, alleen na mijn studie wel 10 kilo aangekomen.

Vind dat er wel veel afgegeven wordt op TS. En waar heb je een zadel voor nodig? Zonder zadel of met pad kan je ook prima rijden. Zonder beeld is het niet te beoordelen of TS Wel of niet past op deze pony.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: stijve shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 22:14

Dit is onze Binkie
Afbeelding
Afbeelding

Qua formaat volgens mij denk ik identiek.
Heerlijke knuffelpony en grondwerk en heel misschien een goed karretje maar echt niet op gaan zitten.

Dreamer_16
Berichten: 46
Geregistreerd: 29-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-19 22:32

Coby schreef:
Dit is onze Binkie
[ [url=m/J3axBV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/l53Iz0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Qua formaat volgens mij denk ik identiek.
Heerlijke knuffelpony en grondwerk en heel misschien een goed karretje maar echt niet op gaan zitten.



Oh wat is die toch leuk ! Kan hij/zij veel ?

Dreamer_16
Berichten: 46
Geregistreerd: 29-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-19 22:37

Weidebloem schreef:
MarlindeRooz schreef:
Lekker je pony kapot rijden en beschadigen door er op te blijven rijden. Gewicht is niet per se heel erg. Al is het niet geloofwaardig dat je 36 kilo weegt met 17 jaar en 1.54. Maar met je lengte kan je hem in de weg zitten en zijn botten en groeischijven letterlijk kapot maken.


Hoezo niet geloofwaardig? Ik was op mijn 17de 42 kilo met 1.70m dat was gewoon mijn bouw. Nog steeds eigenlijk, alleen na mijn studie wel 10 kilo aangekomen.

Vind dat er wel veel afgegeven wordt op TS. En waar heb je een zadel voor nodig? Zonder zadel of met pad kan je ook prima rijden. Zonder beeld is het niet te beoordelen of TS Wel of niet past op deze pony.


Er waren foto’s/ een filmpje maar volgens mij is alles der afgehaald :) en idd ik ben erg dun eet veel maar helaas. Het zit gwn in me genen

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 22:42

Hij kan heel veel. Dol op knuffelen en lekker wandelen. Voor een karretje gezien een vroeger ongeluk ongeschikt.
Ik denk dat je de vergelijking met een grote pony en jouw eigen verzorgpony herkend?
En echt ga lekker kroelen en tutten etc. Maar deze maat hoeft echt geen ruitertje.

Dreamer_16
Berichten: 46
Geregistreerd: 29-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-19 23:02

Coby schreef:
Hij kan heel veel. Dol op knuffelen en lekker wandelen. Voor een karretje gezien een vroeger ongeluk ongeschikt.
Ik denk dat je de vergelijking met een grote pony en jouw eigen verzorgpony herkend?
En echt ga lekker kroelen en tutten etc. Maar deze maat hoeft echt geen ruitertje.



Ik zou ok nie weten wa ik meer kan Doen ! Mennen vind ik echt Niks en ik mag zelf niet nr de bos van die boer. Ik mag alleen in de wei gedeelte blijven ! Omdat hij nou koliek heeft gehad heb ik zegmaar van longeer touw teugels gemaakt en zo gestuurd en gestapt/ halt gehouden en ook wilde hij al een stukje achteruit gaan dus denk dat hij voor de men waren het prima zou Doen maar heb ik weer Niks mee :) ook vind ik het duur zo’n karretje. Zoals ik al zei vrijheidsdressuur behalve kusjes geven en flamen vind ik gevaarlijk ik Weet geen leuke dingen meer om met hem te Doen heb eig. Alles al geprobeerd ! Ook heb ik met hem gesprongen dat ging opzich goed maar hij sprong echt stijf. ( voordat ik weer gedoe krijg nee ik zat er niet op )
Ik Weet Niks meer....

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 23:08

Of lekker blijven knuffelen, tutten en truukjes doen. En heel veel liefde terug krijgen. Of helaas toch afscheid nemen en echt op zoek naar een nieuw groter maatje.
Die van ons kan prachtig bewegen voor een kleine shet. Daar geniet ik dan van wanneer hij lekker speelt in vrijheid.
Toch helaas iets accepteren dat je ouder wordt en echt te groot wordt.

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 23:12

Als je graag richting de dressuur wilt is lange teugelen een heel fijne manier om te werken. Dan zit je er niet op, maar het doet zeker niet onder voor de "gewone" dressuur. Persoonlijk vind ik aan de lange teugel een heel fijne manier om de basis mee te doorlopen met een paard. Het liefste leer ik ze zoveel mogelijk vanaf de grond al aan. Voor je beeld, omdat ik het idee krijg dat je misschien denkt dat we "een beetje suf achter je paard aan stappen" bedoelen, een foto van hoe dat er uit kan gaan zien:

https://www.bridleandride.com//Files/10 ... 599512.jpg

En ik kwam ook een leuke tegen van een shetlander aan het werk op deze wijze:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Serenity350 op 01-12-19 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

VRoetgering

Berichten: 54
Geregistreerd: 21-11-18

Re: stijve shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 23:19

zo zie je maar dat je lang niet alleen maar kan rijden! en al helemaal niet met shetties, ik hoop echt dat je wat doet met deze informatie want ik denk dat je daar een fijnere pony aan over houdt! gewoon goed overleggen met de boer wat het beste voor de pony is en ik hoop dat hij dat ook inziet. ik hoop ook dat jij inziet dat rijden op deze pony niet het beste is voor hem/haar.

Dreamer_16
Berichten: 46
Geregistreerd: 29-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-19 23:22

Serenity350 schreef:
Als je graag richting de dressuur wilt is lange teugelen een heel fijne manier om te werken. Dan zit je er niet op, maar het doet zeker niet onder voor de "gewone" dressuur. Persoonlijk vind ik aan de lange teugel een heel fijne manier om de basis mee te doorlopen met een paard. Het liefste leer ik ze zoveel mogelijk vanaf de grond al aan. Voor je beeld, omdat ik het idee krijg dat je misschien denkt dat we "een beetje suf achter je paard aan stappen" bedoeld, een foto van hoe dat er uit kan gaan zien:

https://www.bridleandride.com//Files/10 ... 599512.jpg

En ik kwam ook een leuke tegen van een shetlander aan het werk op deze wijze:

[ Afbeelding ]


Kei leuk maar idk hoe ik dat vanaf de grond zou moeten aanleren. Hen dat nooit gedaan paard ingereden wel.


Coby schreef:
Of lekker blijven knuffelen, tutten en truukjes doen. En heel veel liefde terug krijgen. Of helaas toch afscheid nemen en echt op zoek naar een nieuw groter maatje.
Die van ons kan prachtig bewegen voor een kleine shet. Daar geniet ik dan van wanneer hij lekker speelt in vrijheid.
Toch helaas iets accepteren dat je ouder wordt en echt te groot wordt.


Ik Weet het niet afscheid kan ik denk ik niet mee maken omdat ze zo dankbaar zijn (meestal soms strony chagarijnig ) maar ik Weet niet wat ik meer kan Doen. Ik dacht aan horsemanship ofzo iets in die richting maar ik Weet nie precies wat dat is. En ik ga der over na denken ;)

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 23:32

Dreamer_16 schreef:
Kei leuk maar idk hoe ik dat vanaf de grond zou moeten aanleren. Hen dat nooit gedaan paard ingereden wel.

Je had het erover dat je lessen wilde nemen, ik zou dan bijvoorbeeld gewoon eens rondvragen en kijken of er iemand in de buurt is die jou les wil geven in het werken aan de lange teugel?

Verder is er online al heel veel informatie te vinden. Er zijn veel verschillende stromingen en visies natuurlijk, maar wat de basis betreft komt ook veel overeen. En youtube is je beste vriend, goede instructievideos zijn videos die niet alleen uitleg geven, maar ook meteen laten zien hoe het er dan uitziet. Een klein beetje zoekwerk leverde mij net dit filmpje op: https://www.youtube.com/watch?v=Sa1151Y6MPA Fijne rustige uitleg, technisch maar niet saai.

:)

Dreamer_16
Berichten: 46
Geregistreerd: 29-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-19 23:41

Serenity350 schreef:
Dreamer_16 schreef:
Kei leuk maar idk hoe ik dat vanaf de grond zou moeten aanleren. Hen dat nooit gedaan paard ingereden wel.

Je had het erover dat je lessen wilde nemen, ik zou dan bijvoorbeeld gewoon eens rondvragen en kijken of er iemand in de buurt is die jou les wil geven in het werken aan de lange teugel?

Verder is er online al heel veel informatie te vinden. Er zijn veel verschillende stromingen en visies natuurlijk, maar wat de basis betreft komt ook veel overeen. En youtube is je beste vriend, goede instructievideos zijn videos die niet alleen uitleg geven, maar ook meteen laten zien hoe het er dan uitziet. Een klein beetje zoekwerk leverde mij net dit filmpje op: https://www.youtube.com/watch?v=Sa1151Y6MPA Fijne rustige uitleg, technisch maar niet saai.

:)


Dat is waar net zelf ook beetje opgezocht en wat me opvalt is dat ze het met bit Doen en met hoofdstel . Ik reed altijd bitloos af en toe met halster en teugels. Maakt dat erg veel uit of niet ?

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 23:51

Dreamer_16 schreef:
Dat is waar net zelf ook beetje opgezocht en wat me opvalt is dat ze het met bit Doen en met hoofdstel . Ik reed altijd bitloos af en toe met halster en teugels. Maakt dat erg veel uit of niet ?

Ja, net als dat we zien dat er nog steeds meer met bit gereden wordt dan zonder, geldt dat hier ook. Dit betekend niet dat het ene goed is en het andere fout. Lange teugel zonder bit kan ook heel goed. Zelf gebruik ik altijd een kaptoom (soort leren halster voor het werken aan de hand). Maar je hebt zo veel verschillende vormen en maten optuigingen die je kunt gebruiken. Zeker in het begin als je nog een beetje aan het proberen bent hoef je echt niet meteen voor veel geld allemaal dure nieuwe spullen aan te schaffen. Wel zijn er een paar dingen om goed rekening mee te houden:

- Passend halster of hoofdstel. Sowieso is het belangrijk, maar zeker als je met je paardje aan het werk gaat wil je niet dat hij niet goed kan opletten omdat hij last of hinder heeft van een halster of hoofdstel dat niet goed past. Als je je halster normaal gesproken altijd heel los om het hoofd hebt zitten zou je bijvoorbeeld kunnen kijken of je die niet ietsje meer vast kunt doen, zodat hij niet teveel gaat schuiven tijdens het werken zelf.

- Veiligheid. De spullen die je gebruikt hoeven niet perse mooi te zijn, of allemaal mooi qua kleur op elkaar te lijken. Maar ze moeten wel veilig zijn. Let hier dus wel goed op. Veiligheid betekend bijvoorbeeld ook dat je zorgt dat de lijnen/touwen die je gebruikt niet te scherp zijn (ik heb ooit iemand met dun touw van een hooipak een paard rond zien leiden). Scherpe dunne touwen kunnen heel gemeen in je handen snijden als het paard ineens een sprong maakt. Halstertouwen kunnen, longeerlijnen nog beter. Die kun je op marktplaats of bij tweedehands paardenwinkeltjes al voor weinig krijgen, en een nieuwe kun je ook al voor 10,- vinden.

- Lol. Iedereen leert beter als iets leuk is. Geldt ook voor je paard. Dus zorg dat je het ook vooral leuk hebt samen, je zult verbaasd zijn hoe snel die kleine shet door zal hebben wat de bedoeling is. En hoewel lol heel belangrijk is, zal het soms ook wat lastiger zijn, of even helemaal niet lukken. Ook dan is "lol" het antwoord. Ga dan gewoon even iets doen wat hij zeker weten alwel kent, en wat jullie leuk vinden. Zo zorg je dat het leuk blijft en vaak geeft dat ook weer nieuwe energie om dat "moeilijke" toch weer eens te proberen.

Dreamer_16
Berichten: 46
Geregistreerd: 29-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 00:01

Serenity350 schreef:
Dreamer_16 schreef:
Dat is waar net zelf ook beetje opgezocht en wat me opvalt is dat ze het met bit Doen en met hoofdstel . Ik reed altijd bitloos af en toe met halster en teugels. Maakt dat erg veel uit of niet ?

Ja, net als dat we zien dat er nog steeds meer met bit gereden wordt dan zonder, geldt dat hier ook. Dit betekend niet dat het ene goed is en het andere fout. Lange teugel zonder bit kan ook heel goed. Zelf gebruik ik altijd een kaptoom (soort leren halster voor het werken aan de hand). Maar je hebt zo veel verschillende vormen en maten optuigingen die je kunt gebruiken. Zeker in het begin als je nog een beetje aan het proberen bent hoef je echt niet meteen voor veel geld allemaal dure nieuwe spullen aan te schaffen. Wel zijn er een paar dingen om goed rekening mee te houden:

- Passend halster of hoofdstel. Sowieso is het belangrijk, maar zeker als je met je paardje aan het werk gaat wil je niet dat hij niet goed kan opletten omdat hij last of hinder heeft van een halster of hoofdstel dat niet goed past. Als je je halster normaal gesproken altijd heel los om het hoofd hebt zitten zou je bijvoorbeeld kunnen kijken of je die niet ietsje meer vast kunt doen, zodat hij niet teveel gaat schuiven tijdens het werken zelf.

- Veiligheid. De spullen die je gebruikt hoeven niet perse mooi te zijn, of allemaal mooi qua kleur op elkaar te lijken. Maar ze moeten wel veilig zijn. Let hier dus wel goed op. Veiligheid betekend bijvoorbeeld ook dat je zorgt dat de lijnen/touwen die je gebruikt niet te scherp zijn (ik heb ooit iemand met dun touw van een hooipak een paard rond zien leiden). Scherpe dunne touwen kunnen heel gemeen in je handen snijden als het paard ineens een sprong maakt. Halstertouwen kunnen, longeerlijnen nog beter. Die kun je op marktplaats of bij tweedehands paardenwinkeltjes al voor weinig krijgen, en een nieuwe kun je ook al voor 10,- vinden.

- Lol. Iedereen leert beter als iets leuk is. Geldt ook voor je paard. Dus zorg dat je het ook vooral leuk hebt samen, je zult verbaasd zijn hoe snel die kleine shet door zal hebben wat de bedoeling is. En hoewel lol heel belangrijk is, zal het soms ook wat lastiger zijn, of even helemaal niet lukken. Ook dan is "lol" het antwoord. Ga dan gewoon even iets doen wat hij zeker weten alwel kent, en wat jullie leuk vinden. Zo zorg je dat het leuk blijft en vaak geeft dat ook weer nieuwe energie om dat "moeilijke" toch weer eens te proberen.


Zeker waar ik ga het van de week proberen .

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 00:07

Dreamer_16 schreef:
Zeker waar ik ga het van de week proberen .

Leuk om te horen! Ben benieuwd hoe het gaat. :) Je hebt echt een heel leuke pony onder je hoede en er lijkt een slim koppie op te zitten.

En als je nu merkt dat je toch wat minder inspiratie hebt of het wat saai voelt, nog een tip. Zet een parcourtje uit waar je "doorheen" moet. Dus een paar dingen waar je omheen moet slalommen, een object waar je een rondje omheen moet maken, wat balkjes (palen, stammen, noem maar op) waar de pony netjes overheen moet stappen. Plekken waar je even moet stoppen, of twee objecten waar je achteruit tussendoor moet. Noem maar op. En heb je geen inspiratie meer, dan kunnen de mensen hier je vast nog veel meer leuke dingen aandragen. ;)

Veel plezier!

StalNollie

Berichten: 9107
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: stijve shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 00:19

Deze shet haalt de 95 cm niet eens! Daarbij betwijfel gezien de schrijfwijze of ts wel 17 is.

Ga lekker grondwerken en lange lijnen doen.

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 11:09

Echt grote shetlanders boven de 1.05 m komen weinig voor.
En omdat ik al 2 jaar ernaar op zoek ben en bij velen ben geweest die ook 1.10 of groter werden aangegeven in de advertentie kan ik uit ervaring spreken dat men de pony echt vaak te groot inschat.

Ik heb er zelf dus eentje van 1.15 en die is in alles gewoon groot. Dekenmaat 147, hoofdstel en halster maat cob.

TS sorry, maar dat haalt jouw pony echt niet allemaal.
Boven de meter zou hij nog net kunnen halen, maar groter dan 1.05 m zeker niet.

Mijn pony van 1.03 m woog in haar goede jaren 220 kg op latere leeftijd 190.
Dus hou het op 200 kg.

Nou 20% van dat gewicht (inclusief!! zadel) kunnen ze dragen.
Reken dan zelf maar uit of je er nog op past of niet.

Maar zo wat bij lezend in dit topic, denk ik dat alles wat wij hier zeggen wat verloren energie is, want je wilt nu eenmaal dolgraag op deze pony blijven rijden en dus ga je ook enkel dat zien wat je graag wilt zien.

Dan is het fijn dat je een boer hebt die het allemaal niet zo nauw ziet en niet zo zorgzaam is voor zijn pony en het daarom wel best vindt dat er een veel te grote ruiter op zijn ponnieke zit.

Dreamer_16
Berichten: 46
Geregistreerd: 29-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 12:09

Isapaardje schreef:
Echt grote shetlanders boven de 1.05 m komen weinig voor.
En omdat ik al 2 jaar ernaar op zoek ben en bij velen ben geweest die ook 1.10 of groter werden aangegeven in de advertentie kan ik uit ervaring spreken dat men de pony echt vaak te groot inschat.

Ik heb er zelf dus eentje van 1.15 en die is in alles gewoon groot. Dekenmaat 147, hoofdstel en halster maat cob.

TS sorry, maar dat haalt jouw pony echt niet allemaal.
Boven de meter zou hij nog net kunnen halen, maar groter dan 1.05 m zeker niet.

Mijn pony van 1.03 m woog in haar goede jaren 220 kg op latere leeftijd 190.
Dus hou het op 200 kg.

Nou 20% van dat gewicht (inclusief!! zadel) kunnen ze dragen.
Reken dan zelf maar uit of je er nog op past of niet.

Maar zo wat bij lezend in dit topic, denk ik dat alles wat wij hier zeggen wat verloren energie is, want je wilt nu eenmaal dolgraag op deze pony blijven rijden en dus ga je ook enkel dat zien wat je graag wilt zien.

Dan is het fijn dat je een boer hebt die het allemaal niet zo nauw ziet en niet zo zorgzaam is voor zijn pony en het daarom wel best vindt dat er een veel te grote ruiter op zijn ponnieke zit.


Nou ik kan u vertellen dat mijn shetlanders echt groot zijn dat zegt iedereen ze moeten a Pony maat dingen dragen ander passen ze het niet ! Als u het niet geloof dan niet heb het vanmorgen opgemeten en vanaf de grond tot z’n schoft is hero 1.07 m en juna 1.05 m ! Zoals ik al zei hun ouders waren klein dus snap het niet! Ze zijn echt groot voor shetties en idk of het niet vaak voorkomt maar ze zijn groot als je het niet gelooft dan is het u probleem.

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:29

Dreamer_16 schreef:
Nou ik kan u vertellen dat mijn shetlanders echt groot zijn dat zegt iedereen ze moeten a Pony maat dingen dragen ander passen ze het niet ! Als u het niet geloof dan niet heb het vanmorgen opgemeten en vanaf de grond tot z’n schoft is hero 1.07 m en juna 1.05 m ! Zoals ik al zei hun ouders waren klein dus snap het niet! Ze zijn echt groot voor shetties en idk of het niet vaak voorkomt maar ze zijn groot als je het niet gelooft dan is het u probleem.


Nou gelukkig is het niet mijn probleem :)
Bij mij kwam je niet op mijn pony's namelijk.

Maar goed, 1.05 is toch 10 cm kleiner dat wat je eerder aangaf en dat is bij een shetlander erg veel.

En verder laat ik het hierbij, want het is allang duidelijk dat jij van mening bent dat je prima op deze pony's kunt blijven dressuurrijden, dus is het beetje zinloos om daar verder op in te gaan.
Succes met je carrière