Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Nog niet geleerd?! Help!

 
Profiel   

Hoi allemaal!
Ik zit dus in gymnasium 2, en ik heb om precies te zijn (blijkbaar) over 2 dagen een repetitie van Engels!!! Maar ik ben mijn agenda kwijt geraakt dus ik wist er niks van en morgen zit ik ook nog eens tot kwart voor 5 op school! (Ik heb ook zo een leraar die niets in Magister zet) Ik sta op dit moment met mijn gemiddeldes best laag, en een onvoldoende maakt het nog erger! Hebben jullie misschien tips om snel te leren of een smoesje ofzo?

Liefs,
Amy :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 13:31 



 
Profiel   

Van bokt en social media gaan en gewoon gaan leren.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 13:34 



 
Profiel   

Vandaag beginnen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 13:34 



 
Profiel   

Ipv nu op bokt te zitten, boeken erbij pakken en gaan leren . En er dan maar het beste van gaan hopen. Ik weet nog wel van mijn middelbare school tijd, dat je niet met smoesjes hoefde te komen als je om wat voor reden niet geleerd had. Tenzij het om een sterfgeval in de directe familie ging oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 13:37 



 
Profiel   

Nu gaan leren, goed eten / drinken en de komende 2 dagen echt goed slapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 13:38 



 

Een smoesje? Gewoon jezelf voor je hoofd slaan dat je je agenda kwijt bent geraakt. En niet de rest van je zondag op bokt doorbrengen, maar gewoon je boeken induiken en hopen op het beste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 13:39 



 
Profiel   

Download de app van Quizlet. Daar kan je kaartjes in maken waar je heel makkelijk woordjes en begrippen etc mee kan leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 13:40 



 
Profiel   

Je hebt een hele zondag om te leren. Succes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 14:03 



 
Profiel   

Ik leerde mijn woorden altijd via wrts.nl
Ik zou ook nu van de sociale media af gaan en als een malle gaan leren

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 14:07 



 
Profiel   

Lekker makkelijk, je agenda kwijtraken en niks doen, en dan zeggen dat het de schuld van je leraar is... Ik denk maar zo dat dat slecht staan er ook mee te maken heeft... Hard gaan leren en zorgen dat je geen jaar moet overdoen.. Succes!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 14:10 



 
Profiel   

Ik gok zomaar dat je heel gemakkelijk door de basisschool gekomen bent zonder veel te hoeven doen. Dan kan het best een overgang zijn als je naar Gymnasium gaat. Ineens gaat het niet meer vanzelf en dat ben je niet gewend. De tips hiervoor zijn prima: de app van Quizlet of wrts om woordjes te leren.

Als het om spelling gaat de spellingsfout regels nog een keer doorlezen en dan oefenen met invullen. In je boek staat vast wel oefenstof.

Of kijk voor een oefentoets van jouw methode op internet.
En inderdaad: leg je telefoon weg! Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 14:17 



 
Profiel   

Dat een leraar niets in een bepaald systeem zet, betekend nog niet dat het zijn/haar schuld is. Je bent zelf verantwoordelijk, hoe banketstaaf het ook is. Aangezien je nu hier zit en niet aan het leren bent zegt mij eigenlijk dat je smoesjes wilt hebben om nu niet te leren en op deze manier wil proberen het goed te praten. Je bent wel op een niveau waarvan je toch mag verwachten dat je het heft in eigen handen kan nemen. Neem je verlies, kop der veur en even er doorheen gaan, anders zonder moeilijk doen een onvoldoende accepteren, want dit is toch echt je eigen schuld. Als je regelmatig onvoldoendes hebt, lijkt het mij een chronisch probleem. Vraag op school of je hulp kan krijgen.


Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 01-12-19 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 14:17 



 
Profiel   

Uh je hebt nog twee dagen dan kan je in die twee dagen toch alsnog gewoon leren? Ik leerde toen ik nog niet in mijn examenjaar zat altijd twee dagen van tevoren

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 14:24 



 
Profiel   

Ophouden excuses te zoeken, jezelf een schop onder je kont geven en gewoon nu gaan leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 14:30 



 
Profiel   

Ik vind dit als ik eerlijk ben een beetje raar haha, waarom op bokt zitten als je net zo goed die tijd kan besteden aan leren? ik denk dat er geen andere mogelijkheden zijn dan gewoon donders hard leren of niet? succes ermee! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 15:26 



 
Profiel   

She made her point :+ :P
(en hopelijk straks ook haar repetitie)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 21:14 



 
Profiel   

Dit is mij ook wel eens overkomen :') en ging toen ook van deze topics lezen ookal weet je diep van binnen dat er geen magisch iets bestaat waardoor je ineens alles weet :( :+ Conclusie leren leren leren. Probeer nog te leren wat nog lukt een 10 zal het niet meer worden maar een 4 is beter als een 1 niet waar. En je hebt nog ruim de tijd om het op te halen :(:) Wrts werkt voor mij goed maar dat is denk ik vrij persoonlijk.
Dinsdag heb ik een bedrijfseconomie repetitie ook nog niet begonnen en morgen tot 5 naar school uur naar huis fietsen dus dat word ook een groot succes maar niet heus _-:( maar sta er over het algemeen goed voor dus het is te overzien

Maar suc6 nog <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 22:08 



 
Profiel   

spiekbriefjes maken :') Niet eens om te gebruiken, maar omdat je daar het hoognodige zo beknopt mogelijk opzet, onthoud je het vervolgens makkelijker. Sterkte en succes

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 22:29 



 
Profiel   

Volgende keer als je achter zoiets op zondag middag om half 2 maak je dus geen topic aan maar jezelf voor 2 dagen van bolt.
Baal je even ontzettend van jezelf dat je agenda kwijt bent en hier niet handig mee omgegaan bent. Je had ook even in de klas app kunnen vragen . Wat hebben we voor huiswerk komende week ? Verantwoording ligt altijd bij jezelf niet bij de leraar .
En om half 2 had je in ieder geval tot half 6 nog om te leren. Morgen avond nog uurtje en dan zou het erin moeten zitten .
Succes dinsdag met de toets en met smoesjes heb je alleen jezelf !!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 22:45 



 
Profiel   

Eerlijk aan je ouders vertellen zodat ze je kunnen helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 22:46 



 
Profiel   

Spiekbriefje op je enkel en dan veterschoenen aan.

Zonder dollen: je troep op tijd op orde hebben én vooruitplannen. Of een online agenda.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 22:56 



 
Profiel   

Vervelend hoor. Kan gebeuren. Hopelijk heb je een goede manier gevonden om alsnog te kunnen leren.
Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 23:11 



 
Profiel   

Als je je agenda kwijt raakt is het aan jou zelf dit toch op orde te krijgen
App je klasgenoten.
Mail je leraar desnoods
Je weet dat er wat aan zit te komen dus trek aan de bel.
Eigen fout eigen verantwoordelijkheid

Succes dinsdag hopelijk nog wat kunnen leren

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 23:21 



 
Profiel   

Slapen met je boek onder je kussen en morgen achteruit de deur uit lopen. Dan weet je alles in 1x.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 23:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen