Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Twijfel over dekken

 
Profiel   

Hallo!

Ik zit er al een tijdje aan te denken om mijn merrie te laten dekken.

Nu wil ik hier natuurlijk goed over na denken en eerst veel informatie krijgen om uiteindelijk een beslissing te nemen.

Ik heb al veel stage gelopen op paarden stallen en heb al vaak het proces stap voor stap gezien, ik weet dat er veel dierenarts bezoeken bij komen kijken, hoge kosten en goed uitzoek werk voor een hengst.

Ik heb alleen ook heel vaak nare verhalen gehoort en gezien en dat is dat of veulen of moeder overlijden. Weet iemand of hier risico factoren van zijn? Dus is er iets wat er meer kans geeft hier op? Leeftijd? Gewicht? Gevoelig voor koliek? Dit is ook het gedeelte waar ik het hardst op af knap.

Het lijkt me een erg gave ervaring!

Maar zoals ik al zei ik wil hier erg goed overnadenken en niet denken van "oh leuk een veulentje doen we gewoon even"
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 01:14 



 
Profiel   

Tsja, de dracht van een paard neemt altijd risico's met zich mee. Ik heb genoeg kerngezonde merries meegemaakt waarbij het mis is gegaan, veulen dood of merrie dood en in het slechtste scenario beide.
Als jouw dierenarts je paard gezond verklaard voor een dracht, dan zou ik je niet tegen laten houden door horrorverhalen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 01:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen