Pas ik nog op een c-pony?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 11:02

Dragiony schreef:
[ [url=m/NXTNvf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik ben zelf 1.63, en rijd een kleine C-pony. Ik groei wss tot 1.70, dus weet niet of het nog zou passen :(
(Let niet op mijn houding :=


Geloof me dat gaat niet meer passen. Ik heb met m'n 170 op een c pony gezeten, en dat was geen succes en ook had ik erg het gevoel op de nek te zitten. En dan is m'n bovenlijf niet eens zo lang.

Dragiony
Berichten: 36
Geregistreerd: 06-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 11:05

Marije_1997 schreef:
Dragiony schreef:
[ [url=m/NXTNvf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik ben zelf 1.63, en rijd een kleine C-pony. Ik groei wss tot 1.70, dus weet niet of het nog zou passen :(
(Let niet op mijn houding :=


Geloof me dat gaat niet meer passen. Ik heb met m'n 170 op een c pony gezeten, en dat was geen succes en ook had ik erg het gevoel op de nek te zitten. En dan is m'n bovenlijf niet eens zo lang.


Oh oke.. Tja ik was ook als ik te groot zou worden met mn pon gaan mennen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 11:07

Dragiony schreef:
Marije_1997 schreef:

Geloof me dat gaat niet meer passen. Ik heb met m'n 170 op een c pony gezeten, en dat was geen succes en ook had ik erg het gevoel op de nek te zitten. En dan is m'n bovenlijf niet eens zo lang.


Oh oke.. Tja ik was ook als ik te groot zou worden met mn pon gaan mennen :j


Dat zou ik zeker gaan doen! Is ook hartstikke leuk. Alleen dan zou ik als je die mogelijkheid hebt en wil blijven rijden gaan voor een klein paard. Misschien voor je gevoel eerst wat groot, maar het ziet er vaak beter uit als op een pony :)

Dragiony
Berichten: 36
Geregistreerd: 06-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 11:09

Marije_1997 schreef:
Dat zou ik zeker gaan doen! Is ook hartstikke leuk. Alleen dan zou ik als je die mogelijkheid hebt en wil blijven rijden gaan voor een klein paard. Misschien voor je gevoel eerst wat groot, maar het ziet er vaak beter uit als op een pony :)


Ja, dat zou ik uiteindelijk ook willen, maar dat mag niet van mijn ouders. Jammer genoeg |(

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 11:20

Dat past zeker
Maar op dressuur wrdstrijden kan je wel een opmerk8ng krijgen

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 11:25

Toen ik mijn pony kocht 133 werd hij gereden door een "kleine" volwassene... en dat misstond hem niet.
hij werd niet gehinderd en kon stap draf en galop incl een sprongetje.
oke hij was goed getraind en fors gebouwd. zelf heb ik altijd op het ouderwetse tijpe halinger gereden 1.45 en 175 lang en dat ging ook goed ook op de wedstrijd protecollen nooit een opmerking gehad!

onze buren hebben ijslanders en zij en haar man zijn langer dan mij en de ijslanders zijn echt niet groter dan de mijne en dat kan wel want het is een ijs en bij een random pony kan dat niet?
het is het beeld wat we hier er bij hebben groot groter groots, ponys zijn voor kinderen....zonde want vaak kan het wel maar balans en totaalgewicht en conditie van ruiter en paard zijn ook dingen die meetellen.... vraag een Dieren arts om advies die geven vaak een correct antwoord wat wel en niet verantwoord is!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Pas ik nog op een c-pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 11:48

Lekker gaan klieren met die pony, TS. Met een ponietje dat niet te groot is, kun je vaak makkelijker lol maken. Als je serieus wil rijden en trainen, zul je over niet al te lange tijdwellicht moeten uitkijken naar wat groters.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 12:14

Ineke2 schreef:
Loeka_Polly schreef:
Dit ben ik, 1.62 en ong 50 kg op een pony van 1.33

Een goede balans hebben is dan wel echt een noodzaak! Maar het kan wel!


[ [url=m/dLwSHK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je zit wel echt op een springzadel / springhouding erg kort.

Zonder te springen normaal gezien zijn de beugels dan toch zeker 2/3 gaatjes langer.

En door die vreemde opbouw onder het zadel ligt het zadel ook een stuk hoger op de rug waardoor je als ruiter er ook hoger boven zit en de benen dus minder onder de pony uit komen

Ik vind dit plaatje zelf niet leuk om te zien eigenlijk.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 22:24

Dragiony schreef:
[ [url=m/NXTNvf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik ben zelf 1.63, en rijd een kleine C-pony. Ik groei wss tot 1.70, dus weet niet of het nog zou passen :(
(Let niet op mijn houding :=


Wacht eerst maar gewoon af. En groeien gaat langzaam en niet in 1 keer, soms merk je het niet eens.

Het is wel vaak zo dat je houding mee verandert en dan vaak niet positief. Ik reed hele kleine pony's en toen ik groter werd, ging mn houding gewoon erg achteruit.

Mijn man is zoals ik al een keer schreef 1.73m en rijdt ook de new forest van 1.42m hier weleens. Kleine d, maar voor het idee........
Wij rijden wel met western zadels en onze benen hangen niet zo lang naast het paard, wat al scheelt. En we zitten niet met een strijkplank in onze rug.
+dat we licht zijn.

JuliaGr
Berichten: 25
Geregistreerd: 10-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 22:44

zonder foto is het inderdaad moeilijk te beoordelen, maar zoals hierboven al vermeld als je een aanvaardbaar gewicht hebt en fijn gebouwd bent zou het wel kunnen mits je als ruiter netjes in balans kan blijven (dus pony niet storen omdat je super lange benen hebt etc..)

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 22:54

Ligt aan de ponie, zat ijslanders waar door grote volwassenen op wordt gereden.
Zelfs een kennis van me rijd met haar behoorlijke lengte al heel lang wedstrijden met een grote shetlander, niet het ideale plaatje misschien uiterlijk maar ze doen het super en zijn zo´n leuk koppel.

Dus, als je paardje jou kan dragen en jij op je gewicht let, kan dat best.
Zolang je niet wil gaan springen *D

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Pas ik nog op een c-pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 23:00

Afbeelding

Hier 172 op een pony van 146 :j

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 08:20

xLeoniee schreef:
[ [url=m/BRjkpq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier 172 op een pony van 146 :j

Dat is een grote D pony, geen C :)

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 08:35

Het begint meer een show-je-pony-topic te worden. Aan al die plaatjes heeft TS niks want de ene pony is de andere niet.

Probeer het eens uit, dat is de enige manier om er achter te komen. :)

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Pas ik nog op een c-pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 09:50

Nou sorry hoor :+ _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 10:15

Neverland schreef:
Het begint meer een show-je-pony-topic te worden. Aan al die plaatjes heeft TS niks want de ene pony is de andere niet.

Probeer het eens uit, dat is de enige manier om er achter te komen. :)


Precies.

En neem ook in gedachte wat je precies wilt doen. Wil je de dressuurring in, denk er dan nog even goed over na. Wil je plezier maken en je zit elkaar niet in de weg: gewoon lekker genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 12:17

brokjes schreef:
maar is de rug van een breed gebouwde pony per sé altijd sterker?
ik geloof daar persoonlijk niet zo in. een brede pony geeft gewoon een fijner plaatje.

iemand die hier nog gedachten over heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 12:20

brokjes schreef:
brokjes schreef:
maar is de rug van een breed gebouwde pony per sé altijd sterker?
ik geloof daar persoonlijk niet zo in. een brede pony geeft gewoon een fijner plaatje.

iemand die hier nog gedachten over heeft?


Geen pony is hetzelfde. Geen zinnige uitspraak over te doen. Moet je per pony bekijken.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 12:31

superpony schreef:
Dragiony schreef:
[ [url=m/NXTNvf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik ben zelf 1.63, en rijd een kleine C-pony. Ik groei wss tot 1.70, dus weet niet of het nog zou passen :(
(Let niet op mijn houding :=


Wacht eerst maar gewoon af. En groeien gaat langzaam en niet in 1 keer, soms merk je het niet eens.

Het is wel vaak zo dat je houding mee verandert en dan vaak niet positief. Ik reed hele kleine pony's en toen ik groter werd, ging mn houding gewoon erg achteruit.


Dat merkte ik ook. Het ging dan niet om een C pony, maar om een D pony en toen ik groter werd ging mijn houding ook achteruit. Toen ik daarna een grotere pony en paarden ging rijden kwam mijn eigen, veel betere, houding weer terug.

Toch zie ik veel reacties dat ze nog veel gaat groeien, maar dat hoeft niet. Ik was op mijn 11/12e uitgegroeid, er is geen cm meer bijgekomen. Wel kilo's, dat dan weer wel, maar dat kon geen kwaad. Het verschil in cm tussen de 2 pony's was niet eens heel groot. Ik denk 7cm ongeveer, maar de bouw was uiteindelijk wel anders. Nieuwe pony was heel smal toen hij kwam, dus toen was ik om te zien groter dan toen hij vol op in de bespiering zat.

Over een sterke rug of niet, dat is meer van belang voor het gewicht. Ik denk niet dat de lengte uitmaakt voor de rug, tenzij je echt zo lang bent dat je ze in de weg zit en dan is het niet eens dat de rug het niet zou kunnen dragen, maar meer het gebruik van het lichaam wat minder is.

MamAppelsap
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 12:37

safina schreef:
brokjes schreef:
iemand die hier nog gedachten over heeft?


Geen pony is hetzelfde. Geen zinnige uitspraak over te doen. Moet je per pony bekijken.


Natte vingerwerk dus. Of bedoel je echt incl. röntgenfoto's en zo?

StalNollie

Berichten: 9120
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Pas ik nog op een c-pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 18:50

Afbeelding

Welsh 131
Ruiter ben ik zelf en ben 171

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 19:01

StalNollie schreef:
[ [url=m/R0x0sj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welsh 131
Ruiter ben ik zelf en ben 171


Ook veel te lang uiteraard. Benen steken een halve meter onder de buik uit en te lang bovenlichaam.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 19:02

StalNollie schreef:
[ [url=m/R0x0sj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welsh 131
Ruiter ben ik zelf en ben 171

Dat ziet er ( vind ik) prima passend nog uit.

Lightninggg

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 19:05

Afbeelding

Hier een B pony van 1m24, ikzelf ben 1m72. Heb er uiteindelijk wel maar 1 keer op gezeten, gewoon om te kijken of hij braaf genoeg was voor mijn ponyruitertjes. Met een C pony durf ik wel eens doorrijden als ze niet braaf zijn bij mijn ruitertjes

Anoniem

Re: Pas ik nog op een c-pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 19:14

twee hierboven duidelijk te groot