Pas ik nog op een c-pony?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 10:48

SwPck schreef:
superpony schreef:
SwPck, zo rijden wij niet hoor, haha Je leest niet helemaal goed, maar paarden kunnen bij ons alle kanten op en als iemand naar zijn paarden kijkt en luistert ben ik dat 100% zeker wel. Ik kan met elk paard alles hier en dat doen ze niet voor niks voor ons. Zonder enige druk of dwang.


Oh jawel, ik lees wel goed, want wat ik zei zegt namelijk niks over de situatie, maar de uitspraak erna :D
Bedoel, de eerste situatie kan ik me zeker wat bij voorstellen, de 2e kan ik niks over zeggen want ik weet niks over de details van de situatie..

Maar net als in latere posts die je stuurt, waar Elin_ op heeft geantwoord, ben ik het alsnog met Elin eens.
Want je gooit weer een uitspraak als 'maar het is heel normaal dat volwassen mannen van 80kg+ op een quarter gaan zitten, dit gebeurd al decennialang en is dus normaal'
Laat ik een groffer beeld erbij halen.. stiergevechten met paarden. Al eeuwenlang een traditie, nogsteeds dierenmishandeling, maar omdat het traditie is, moet het allemaal maar kunnen? :o?
Paardenrennen, paarden breken de benen/knieën etc en vallen (half)dood neer op de baan, maar omdat het al gigantisch lang bestaat, betekend dat dat het moet kunnen? Ieder kan zijn/haar eigen antwoord invullen.
Ik ben zelf van mening dat we tegenwoordig meer onderzoeken hebben van erkende wetenschappers die echt wel weten waar ze het over hebben, dat iets lang word gedaan, betekend niet dat het prima/goed is.
Zulke situaties gebeuren gelukkig al minder vaak, men rijdt bv tegenwoordig niet vaak meer dagelijks op een 3,5 jarige. Betekend dat dat elk paard van vroeger nu verrot is? Nee zeker niet, maar wat zou een extra jaartje nu uitmaken? Er is vaak zat aangetoond dat op die leeftijd intensief rijden een no-go is, plus ik ben van mening dat je sowieso geduld moet hebben bij paarden en naar het paard in kwestie moet luisteren, dus als je om het paard geeft dat je dan luister je daar ook echt naar :j

Maar, als ik de OP lees dan zou ik zeggen; te lang als je hier vaak/intensief mee rijd.
Af en toe en ritje is prima.. al is dat nooit goed te bepalen zonder foto's


Dankje _/-\o_

Het is zo per paard verschillend, maar ik vind het echt niet oke dat paardenmensen hun gedrag goedpraten, omdat zij graag willen blijven rijden.
O.a bij de quarters, IJslanders etc zie ik dingen voorbij komen dat ik denk: dit kan nooit prettig zijn :n

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Pas ik nog op een c-pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 10:56

Ik ook hoor begrijp mij niet verkeerd. Wat langer dan het “ mooie plaatje” is 1 ding, echter zodra ik zwaarder zou gaan wegen als 65 kilo is dat voor mijzelf wel een grens voor mijn IJslander.

Getup

Berichten: 8267
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 14:19

Ineke2 schreef:
Minder storend is helemaal niet op een paard gaan zitten :)*
Heb zeker al combi’s gezien al trekkend en stuiterend omdat het paard gewoon te groot was voor de ruiter.



Daar gaat het hier toch niet om. Zie mensen, die echt te groot zijn voor de ponys. Met allerlei excuses ....
snap heus wel, dat je eens een paar keer op n pony gaat zitten om ze zadelmak te maken, of iets door te rijden.

Vind die kerels van 1m80 op n ijslander er ook niet uit zien. Ook al "is het een paard " :(

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Pas ik nog op een c-pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 14:40

Gelukkig zijn ze op IJsland meestal niet zo lang.
Er is een verschil tussen “ het kan echt niet” of “ ik vind het er niet mooi uit zien”

Het is eerste is een feit, bij te zwaar zijn bijvb en het 2de is een mening.

Getup

Berichten: 8267
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 14:41

Daar ben ik het mee eens :D

charlotteehx
Berichten: 282
Geregistreerd: 30-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:31

Dat hangt er ook wel een beetje van af hoe een lange benen je hebt. ik ben bijvoorbeeld 1.71 lang met enorm lange benen :9 maar ik pas nog wel op een grote c. en het is ook puur wat je zelf vindt dus ik zou zeggen: gewoon erop stappen en als het niet past dan is dat maar zo :)

Geeske520
Berichten: 34
Geregistreerd: 02-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 15:51

hangt ook een beetje van de bouw van de pony af. Te zwaar ben je in ieder geval niet.

noaxxhorses
Berichten: 15
Geregistreerd: 03-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 21:30

hoii ik had ook een vraagje ik ben 173 en weeg 60kg pas ik dat op een welsh cob van 135?

StalNollie

Berichten: 9111
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Pas ik nog op een c-pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 21:44

Ligt aan de bouw heb hier een forest staan 135 maar oud type en zelf 171 past prima

Janneke2

Berichten: 22740
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 11:10

noaxxhorses schreef:
hoii ik had ook een vraagje ik ben 173 en weeg 60kg pas ik dat op een welsh cob van 135?

Als jouw dier bij een correcte voedingsconditie een kilo of 500 is,
met een liefst korte rug,
die hij goed gebruikt (kort gezegd kijk naar de lijn tussen zadel en bekken: graag 'recht' ipv hol en niet te steil naar beneden)
dan kan het vaak wel.

charlotteehx
Berichten: 282
Geregistreerd: 30-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:13

xLeoniee schreef:
[ [url=m/BRjkpq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier 172 op een pony van 146 :j

Wat een prachtige pony!! :)