Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Eigen pony

 
Profiel   

Hey
Ik ben 13 jaar en wil heel graag een eigen pony. Ik rij intussen al 3, 5 jaar maar zit al men hele leven bin de paarden. Ik heb ook 3 verzorg pony's war ik elke dag bij ga. Heeft er iemand tips voor men ouders te overtuigen voor een eigen pony (of voor eventueel zelf te verdienen wat ik dan kan doen)

Ik rij ook op de manege
Maar zou mijn pony op een wei zetten


Doei

Aurelie
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-20 16:08 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Young rider talk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-20 16:10 



 
Profiel   

Ik zou er even mee wachten totdat de corona crisis voorbij is. Lijkt me nu dat jouw ouders geen geld aan een pony uit willen geven als de hele economie op zijn gat valt. Dus even wachten, dan heb je meer kans.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-20 16:11 



 
Profiel   

Maar als je al drie verzorgponies hebt, waarom wil je dan nog een eigen? Geniet gewoon lekker van die ponies zonder alle verantwoordelijkheid :)
Op een wei is het in de winter echt niet leuk, alleen blubber, geen licht en geen optie om te rijden. En dan moet je er minstens 2 hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-20 16:21 



 
Profiel   

wil je ook wedstrijden gaan rijden ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-20 16:24 



 
Profiel   

Op jouw leeftijd wou ik ook heel graag een eigen pony, maar ben nu blij dat ik die niet heb. Het kost zoveel tijd en geld. Al helemaal als je al drie verzorgpony's hebt, zou ik lekker wachten tot je volwassen bent. Als je al een pony neemt, zou ik hem op een all-in pensionstal zetten, omdat er daar al veel voor je wordt gedaan. Daarnaast houd er rekening mee dat een eigen pony al snel boven de 300 euro per maand kost en de dierenarts snel in de duizenden loopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-20 16:29 



 

Op die leeftijd wou ik ook heeeeel graag een eigen pony maar heb 10 jaar lang bij rijd pony's en paarden gehad. Nu op m'n 22ste heb ik een eigen paard gekocht. Omdat ik het zelf volledig kan bekostigen. Ik ben van mening dat je eerst beter verzorgpaardjes kan hebben, en dan als je het zelf kan betalen allemaal een eigen nemen. Want het kost echt veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-20 16:35 



 
Profiel   

Vroeger wilde ik ook heel graag een eigen pony.
Daarnaast heb ik ook veel verzorgpony’s gehad, en daar heb ik veel van opgestoken.
Nu, jaaaren later heb ik op mijn 22e een pony gekocht omdat ik zelf alles kan bekostigen en ook een goed overzicht heb van wat een eigen pony kost.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-20 19:27 



 
Profiel   

Je bent nog wat te jong om zelf genoeg te verdienen voor een eigen pony.
Je kan natuurlijk elke dag na schooltijd en in de weekenden geld gaan verdienen.
Maar dan heb je dus nooit tijd meer om naar de pony te gaan, waar je het voor doet. :+

Alles zal er vanaf hangen of je ouders het kunnen en willen om elke maand een paar honderd euro kwijt te zijn aan een pony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-20 19:56 



 
Profiel   

PowerOfZoef schreef
Op jouw leeftijd wou ik ook heel graag een eigen pony, maar ben nu blij dat ik die niet heb. Het kost zoveel tijd en geld. Al helemaal als je al drie verzorgpony's hebt, zou ik lekker wachten tot je volwassen bent. Als je al een pony neemt, zou ik hem op een all-in pensionstal zetten, omdat er daar al veel voor je wordt gedaan. Daarnaast houd er rekening mee dat een eigen pony al snel boven de 300 euro per maand kost en de dierenarts snel in de duizenden loopt.

Hier ben ik het volledig mee eens! Een eigen pony is niet niks. En bij verzorgpony's heb je wel de lusten maar niet de lasten zegmaar, dat is op de leeftijd die jij nu hebt een stuk fijner :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 16:58 



 
Profiel   

Tja ik denk dat je het geluk moet hebben dat jouw ouders het ook leuk vinden. Mijn dochter is net 14 en ik heb 3 jaar geleden haar eerste pony voor haar gekocht. Ik heb dat uiteindelijk om meerdere redenen gedaan, maar uiteindelijk ook omdat ik er zelf ook plezier en ontspanning uit haal. Het kost tenslotte toch veel geld en tijd.

Tenminste, wij hebben geen plek voor een pony aan huis, dus dat betekent automatisch pensionstalling. Aangezien mijn dochter zelf die stalling, hoefsmid, zadel, dekens, etc niet kan betalen (ze moet wel aan alles meebetalen) komt het toch op mij neer. Wij moesten ook al meerdere keren naar de kliniek, dat kost ook genoeg.
Ik denk dus dat je ook een beetje het geluk moet hebben dat je ouders het zelf ook leuk moeten vinden, als ze zelf niet uit de paarden komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 17:21 



 
Profiel   

Ik denk dat als jouw ouders (nu) niet willen en je het zelf moet bekostigen, jij het voorlopig met verzorgpony's moet doen.
Zelf dacht ik ook op mijn 15e te gaan werken voor een eigen pony, helaas kostte het werken en school mij zoveel tijd en verdiende ik zo weinig geld dat dit alsnog niet haalbaar was.
2 jaar geleden heb ik eindelijk mijn eigen paard kunnen kopen, maar eerlijk is eerlijk, een verzorgpony is erg leuk en geeft een stuk minder zorgen (en kosten uiteraard).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-20 10:23 



 
Profiel   

Ik heb ook altijd verzorgpony's gehad en enorm veel van geleerd. Ik zou inderdaad lekker die verzorgpony's blijven doen totdat je wat ouder bent :j Een eigen pony is duur en kost veel tijd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-20 10:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen