Paardrij dagboek

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Paardrij dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 09:39

Ik ga zo naar paardrijden. Ik heb het al tijdje niet gedaan ivm Corona, nu wil ik een soort dagboek voor mezelf maken met verbeter punten en dingen die top gingen. Dit omdat ik zenuwachtig ben om op “hete” paarden te rijden nadat ik er vanaf was gevallen. Ik ben benieuwd hoe het gaat!

Anoniem

Re: Paardrij dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 14:15

Ik ben terug van paardrijden. In mog op willy, een van de braafste paarden. Toch was ik heel erg bang in het begin maar dat ging langzaam weg. Het rijden ging eigenlijk wel goed en de galop echt heel erg! Ben dus wel beetje trots op mezelf (:

Amber812

Berichten: 80
Geregistreerd: 19-06-19
Woonplaats: ————-

Re: Paardrij dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 14:46

Fijn!

Anoniem

Re: Paardrij dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 15:24

Goed bezig!

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Paardrij dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:32

Heerlijk om weer te rijden, he! *\o/*

En goed om na te denken over hoe je bepaalde dingen kunt verbeteren. (Weten wat er 'fout' gaat is stap 1, hoe dan wel, 'waarom gaat het fout' is een 2e.) +:)+

Hemellichaam
Berichten: 101
Geregistreerd: 21-08-19
Woonplaats: België

Re: Paardrij dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:50

Goed dat je ondanks je bang bent toch bent opgestapt! Hoe meer kilometers je maakt hoe minder eng het wordt.
En dat dagboek is een heel goed idee, toen ik nog leste deed ik het ook. Alles opschrijven wat je geleerd hebt en waar je op moet letten.. maar inderdaad ook de goede en leuke dingen opschrijven. Het helpt zeker.

kirakira
Berichten: 16
Geregistreerd: 10-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 22:02

Ik mag ook weer rijden!
Ik ben er zo blij mee...
Ik verveelde me echt dood thuis.
Het enige wat ik kon doen was huiswerk of ja
Hoe zeg ik het niksen :D
Maar goed nu kan ik weer rijden.
Dus ik begrijp je helemaal :D

Anoniem

Re: Paardrij dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 01:18

Vandaag weer gereden! Weer op Willy, ben daar wel blij mee. Ging op zich wel goed. Beweeg alleen veel met mijn handen en benen. Benen komen vooral door de beugels denk ik dus ik kijk daar volgende week wel naar. Het was ook echt warm vandaag en ik had ook nog is een vest aan dus was en nog heter :') . Galop ging ook weer goed, deze keer met zen 2en op de hoefslag. Willy en bella, niet last van elkaar gehad dus was wel fijn! Hier ook waren mijn benen te wiebelig :n maar ging gewoon netjes en zonder draf ertussen door :D kan er mee door. Vorige week had ik echt spierpijn en daarna ook nog werken net zoals vandaag ben benieuwd hoe het morgen is. Voelde mijn kuiten wel al vandaag. Hopelijk valt allemaal mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 01:19

kirakira schreef:
Ik mag ook weer rijden!
Ik ben er zo blij mee...
Ik verveelde me echt dood thuis.
Het enige wat ik kon doen was huiswerk of ja
Hoe zeg ik het niksen :D
Maar goed nu kan ik weer rijden.
Dus ik begrijp je helemaal :D

Jaa is heel fijn om weer te kunnen rijden hè, was er ook dus ook echt blij mee. :o

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Paardrij dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 02:42

Wat goed dat je dit bij wilt houden! Fijn dat je weer lekker kunt rijden, succes met het bijhouden en het evt. verbeteren van foutjes!

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Paardrij dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 13:58

;) "als de 'uiteinden' niet stil zijn, zit het probleem meestal in het centrum".

Neus eens rond op kreten als 'core stability', centered riding, en concreet de spieren 'transversus abdominis' ('de spier van doe je navel naar binnen') en de psoas spier (oa nuttige filmpjes op YouTube).

Anoniem

Re: Paardrij dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 01:50

Vandaag of eigenlijk gezegd gisteren, was de dag! Hartstikke fijn gereden. Mocht voor het eerst Panda en nog een paard ook. Echt super groot lengte verschil, ben Max 1,60 en Panda is Max 1,80? Ik vond het echt echt heel erg eng omdat het de eerste keer en ben nu gewoon bang dat ik val. De draf is gewoon top! Geen slinger benen of armen +:)+ . Galop daar in tegen.. het kwam omdat dit mijn eerst keer was en hij een zeer aparte galop heeft die ik niet gewend ben. Handen waren stil maar de benen niet echt. Ik ben gewoon echt bang dat die schrikt en ik zand hap.. :( . Ik heb steeds minder spierpijn dus dat is ook fijn.
Volgende week weer!



———
Even tussendoor eenmalige zeikuurtje := ,
Met mij gaat het verschrikkelijk slecht. Ik heb dus huiselijk geweld ervaren vorig jaar. Gelukkig korte tijd, toch sinds ik er nog steeds heel erg mee. Ik durf en kan er niet over praten Ik heb telkens mental breakdowns en ik heb de motivatie niet om school dingen te doen. Maar oké dit gaat over paardrijden!
———

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Paardrij dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 08:45

Fijn dat je minder spierpijn hebt!

De galop op 'een kwpn kasteel' kan heerlijk zitten, als het goed is, is het een soort schommel, er zit vrij veel tijd tussen 'voorhand gaat op' en het zweefmoment met de achterhand hoger. Maar wennen is het wel!

...en pb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:39

Ik ben echt net thuis maar ik ben zozozo blij!!! :D zometeen meer info, nu eerst lekker opwarmen want ik was nat geregend :')

Anoniem

Re: Paardrij dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:46

Ik moest dus op Pippi, degene waarvan ik af viel. Ik was zozozo bang en zei dit ook tegen mijn instructeur. Krijg ik te horen “stel je niet aan” :') . Maar eerlijk het ging ook gewoon super goed, 3x weggesprongen maar niet naar de andere kant van de bak ofzo. Wel ga ik in de hoeken leunen naar links als ik linkerbeen aandrijf, dit omdat ze de hoek in moet om niet weg te springen. We hebben galop gewisseld met een sprongetje maken. Dit was onwijs gaaf en volgende week gaan we het weer doen!!

————
Ben nu wat minder blij, tegenovergestelde zelfs ben aan het huilen :( . Ik heb dus foto’s op Instagram gezet waar ik er wel goed opstond. Alleen krijg ik van men zussen te horen hoe lelijk ik weer ben etc, dit ook in de reacties. Moest eentje gewoon gaan blokkeren ;(

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:52

Suzywuzy schreef:
Ik moest dus op Pippi, degene waarvan ik af viel. Ik was zozozo bang en zei dit ook tegen mijn instructeur. Krijg ik te horen “stel je niet aan” :')

Nounou - wat jijmvoelt, voel je.
Achteraf 'was het niet nodig' - gelukkig maar!
Maar in principe is het goed om zenuwen enzo te melden.
Citaat:
Maar eerlijk het ging ook gewoon super goed

*\o/* *\o/* *\o/*
Citaat:
3x weggesprongen maar niet naar de andere kant van de bak ofzo. Wel ga ik in de hoeken leunen naar links als ik linkerbeen aandrijf, dit omdat ze de hoek in moet om niet weg te springen. We hebben galop gewisseld met een sprongetje maken. Dit was onwijs gaaf en volgende week gaan we het weer doen!!

Leuk...!
...en op de linkerhand heeft het zin 'om op links te zitten' in de hoeken (of op de voltes).
Bocht afsnijden voorkom je met je binnenbeen, dwz niet zozeer je kuit, maar je knie en dijbeen 'een soort veegbeweging' "blijf onder mij!". (Kan ook helpen bij wegspringen.)
Citaat:
Ben nu wat minder blij, tegenovergestelde zelfs ben aan het huilen :( . Ik heb dus foto’s op Instagram gezet waar ik er wel goed opstond. Alleen krijg ik van men zussen te horen hoe lelijk ik weer ben etc, dit ook in de reacties. Moest eentje gewoon gaan blokkeren ;(


BAH!!
Doe maar blokkeren. Ze zullen wel jaloers ofzo zijn, maar mensen die niet veel beter kunnen dan afkraken ('je bent noem maar op aan lelijke woorden') heb je niets aan.

Anoniem

Re: Paardrij dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 09:47

Vandaag mag ik weer! Heb er echt super zin in, benieuwd hoe het gaat worden ahah

Anoniem

Re: Paardrij dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 22:42

Jaa!! Ging goed, handen waren mooi laag en stil. Ik moest op TJ aka mr. TJ. Hij loopt sinds kort weer in de lessen maar het ging oprecht wel goed. Aantal keren lopen staken maar gelukkig snel weer verder. Geen galop omdat deze heel lastig is hier in.

Anoniem

Re: Paardrij dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 22:44

Mr. TJ, heb eindelijk foto’s kunnen maken <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Paardrij dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 02:04

Fijn dat het goed ging! Wat is TJ knap zeg. <3

sennanina
Berichten: 39
Geregistreerd: 17-05-20

Re: Paardrij dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 02:20

wat een leukerd fijn dat het zo goed ging

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Paardrij dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 06:47

Wat een leukerd! Ben echt gek op vosjes, vooral met veel wit! <3

Amber812

Berichten: 80
Geregistreerd: 19-06-19
Woonplaats: ————-

Re: Paardrij dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:50

Fijn! Wat een leukerd <3

Anoniem

Re: Paardrij dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:41

Tijdje geleden dat ik heb gepost! Het ging echt super slecht vandaag, TJ was echt super sterk en ging zeg maar telkens in draf er vandoor. Hij schoot ook een keer in galop. Ik ga dan altijd gespannen worden. Moet ik dus niet doen maar juist ontspannen en achter over zitten. :// balen dat het vandaag slecht ging maar het kan niet altijd goed gaan!

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Paardrij dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 02:15

Kan inderdaad niet altijd goed gaan, maar je bent blijven zitten dus eigenlijk ging het toch wel een beetje goed, toch? Blijven oefenen, goed blijven ademhalen als je iets spannend vind en dan kom je er wel! :)